Jaaroverzicht 2019 van www.sknwk.nl (augustus)

Nu het jaar 2019 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2019 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag augustus.

2 augustus:

Herplaatsing sponsordoeken (deel 7)

Helaas is zoals bekend een aantal maanden geleden door de zware storm een ballenvanger gesneuveld. Hieraan hingen pas de prachtige nieuwe sponsordoeken. Inmiddels zijn de werkzaamheden aan het terugplaatsen van de ballenvanger al gestart. Ook het herplaatsen van de sponsordoeken wordt hard aan gewerkt. De doeken komen niet meer in de ballenvanger te hangen, maar aan de zijkant (aan de kant van de tennis).

Gisteren, donderdag 1 augustus 2019, is er verder gegaan met de opbouw van het frame !! Er zijn zelfs al weer enkele doeken opgehangen. Volgende week zal er weer verder worden gegaan. Uiteraard ook nu weer een dankwoordje aan de vrijwilligers !!

Hieronder wat foto’s van gisteren:

6 augustus:

S.K.N.W.K. is gastheer van 1e selectie v.v. Zaamslag

Het weekend van zaterdag 24 augustus a.s. zal de 1e selectie van v.v. Zaamslag op sportpark ‘Het Springer’ verblijven. Zij slaan hier hun trainingskamp op. Zaterdag’s speelt S.K.N.W.K. 1 een oefenwedstrijd tegen Zaamslag 1. Aanvang hiervan is 12:15 uur.

Vanaf deze plaats willen we spelers/staf/begeleiding van v.v. Zaamslag 1 alvast welkom heten en veel plezier en succes toewensen op sportpark ‘Het Springer’.

7 augustus:

Bruikbaarheid velden sportpark ‘Het Springer’

Het bestuur heeft in goed overleg en in afstemming met de gemeente en onze eigen consul (Huib) besloten om voorlopig alleen het trainingsveld vrij te geven. Het hoofdveld zal het de komende maanden nog zwaar genoeg te verduren krijgen. De verwachting van de gemeente is dat we het tweede veld voor de winterstop zeer waarschijnlijk niet kunnen gebruiken, tenzij er vanaf nu voor de velden heel goed weer komt, lees: veel regen en warmte. Maar de verwachtingen zijn zeker niet hoog gespannen.

Dus zowel de eerste als de tweede selectie zullen voorlopig alleen het trainingsveld kunnen gebruiken en ook op de jeugdstartdag kan geen gebruik worden gemaakt van de beide speelvelden. We zullen de komende weken per activiteit bezien hoe en wat.

We oriënteren ons momenteel overigens nog op aanvullende opties. Hopelijk komt daar deze week meer duidelijkheid over.

Bestuur S.K.N.W.K.

9 augustus:

De kop is er af voor de 1e selectie van S.K.N.W.K.

Gisteren, donderdag 8 augustus 2019, was de aftrap voor het nieuwe seizoen 2019-2020. Dit gebeurde gebruikelijk met de eerste training van de eerste selectie. Voor het 2e seizoen op rij onder leiding van trainer/coach Ralph Zegers werden de eerste meters gemaakt en werd voor het eerst weer tegen een balletje getrapt. Ook was Eduard Vroomen aanwezig op sportpark ‘Het Springer’ om de selectie te testen en te meten. Deze eerste training waren 19 spelers aanwezig.

Na een goede warming-up werd er wat aan het balgevoel gewerkt. Ook waren er wat core stability oefeningen. Hierna was het de beurt voor diverse testen. Conditiemetingen en sprintmetingen. Elke speler kreeg een harslagmeter om. Ook gaf Eduard nog wat advies/tips bij het sprinten. Afsluitend werd er nog een partijspel gespeeld.

Na afloop van de trainingen werden de spelers ook nog getest op hun vetpercentage. Het is de bedoeling om na afloop van de voorbereiding deze tests en oefeningen nogmaals te doen om te bekijken wat de vooruitgang is.

Zo is de kop eraf. Morgen, zaterdag 10 augustus, wordt er opnieuw getraind. Aanvang van de training is 10:30 uur.

10 augustus:

Selectie heeft prima 2e training met aansluitend een overheerlijke lunch

Vandaag, zaterdag 10 augustus 2019, stond voor de 1e selectie van S.K.N.W.K. de 2e training op het programma. Vanaf 10:30 uur werden de 18 aanwezige spelers onder handen genomen door trainer/coach Ralph Zegers. Er werd prima getraind.

Na zo’n 1,5 uur was de training afgelopen en konden de kleedkamers worden opgezocht. Na een verfrissende douche was er voor de gehele selectie nog een overheerlijke lunch in de kantine. Vers brood, beleg, een soepje, melk, jus d’orange, fruit en een heerlijk gebakken eitje met spek. Een ieder liet zich dit heerlijk smaken.

Dank aan Chris, Gert-Jan en Martijn voor het verzorgen van de lunch.

10 augustus:

Selectie trakteert trainer Ralph Zegers op diverse kadootjes i.v.m. geboorte zoontje

Afgelopen donderdag na afloop van de 1e training was er beschuit met muisjes voor de eerste selectie. Trainer/coach Ralph Zegers trakteerde de selectie, omdat hij 20 juli j.l. opnieuw vader is geworden van een zoontje, Xem. Uiteraard bleef dit zeer heuglijke feit ook door de selectie niet onopgemerkt. Vandaag na de 2e training voorafgaand aan de lunch kreeg Ralph uit handen van de selectie diverse kadootjes i.v.m. de geboortje van de kleine.

13 augustus:

Hoofdveld sportpark ‘Het Springer’ weer voorzien van doelen

Ons hoofdveld is vanavond weer voorzien van doelen. Binnenkort zal de belijning worden aangebracht. De eerste oefenwedstrijd staat gepland voor volgende week dinsdag, 20 augustus 2019.

16 augustus:

Unito Sports aanbieding S.K.N.W.K. Kledingpakket 2019 alleen morgen geldig !!

Morgen, zaterdag 17 augustus 2019, is de aftrap van onze jeugdteams voor het seizoen 2019-2020. Dan wordt traditioneel weer de Jeugdstartdag gehouden. Dit is in de ochtenduren. Zoals gebruikelijk is, zal ook onze kledingleverancier aanwezig zijn tijdens de Jeugdstartdag.

Deze dag ontvangen alle S.K.N.W.K.-leden extra korting op hun bestelling (zie bijgevoegde flyer). Er zullen pasmaten en voorbeeld van onze clubkleding aanwezig zijn (uiteraard ook voor de dames) !!

Dus mocht je nog iets nodig hebben, kom dan a.s. zaterdag naar het sportpark om te bestellen. Deze aanbieding is alleen dan geldig !!

Aanbieding kledingpakket SKNWK 2019

Jeugdstartdag / Opendag S.K.N.W.K. mede mogelijk gemaakt door Kiwanis

Vandaag, zaterdag 17 augustus 2019, wordt bij S.K.N.W.K. traditioneel de Jeugdstartdag / Opendag georganiseerd. Voor onze eigen jeugdspelertjes de start van het nieuwe seizoen. Daarnaast zijn ook jongens en meisjes die (nog) geen lid zijn van S.K.N.W.K. van harte welkom op deze Jeugdstartdag om heerlijk te sporten en deel te nemen aan de diverse activitetien. En misschien daarna ook wel lid te worden van S.K.N.W.K. !?

Deze dag is mede mogelijk gemaakt door Kiwanis. Tijdens de een tijdje terug gehouden haringparty mochten wij als club namelijk een cheque in ontvangst nemen namens het Kiwanis Jeugd & Bewegings Fonds (KJBF), dat zo veel mogelijk kinderen op Schouwen-Duiveland aan het sporten wil krijgen. Het prachtige bedrag (€ 500,-) wordt vandaag gebruikt om de Jeugdstartdag / Opendag aan te kleden en alle aanwezige kinderen een plezierige en sportieve dag te laten beleven.

We willen alle kinderen vandaag heel veel plezier toewensen en namens S.K.N.W.K. willen we Kiwanis uiteraard nogmaals hartelijk danken voor dit gulle gebaar !!

17 augustus:

Alle gevonden en verloren voorwerpen naar een goed doel

Vanmorgen tijdens de Jeugdstartdag was er nog de mogelijkheid om de gevonden en verloren voorwerpen van afgelopen seizoen op te halen. Shirtjes, trainingspakken, jassen, broeken, voetbalschoenen, winterjassen, zomerjassen e.v.a. Helaas is er bijna niets opgehaald. De restanten zullen volgende week worden ingeleverd voor een goed doel, zodat er nog anderen gelukkig mee zullen worden.

Er waren ook nog wat S.K.N.W.K.-artikelen (trainingsjassen, broeken e.d.). Deze zijn onder aan de trap blijven hangen (bij de nooduitgang). Graag z.s.m. ophalen !!

17 augustus:

S.K.N.W.K.-jeugd laat de regen hun seizoensstart niet verpesten

Vandaag, zaterdag 17 augustus 2019, werd bij S.K.N.W.K. het seizoen voor de jeugd traditioneel geopend met de Jeugdstartdag / Opendag. Ondanks de vele regen lieten de jeugdspelertjes hun seizoensstart niet verpesten. Vanmorgen vanaf 09:30 uur verzamelden bijna alle S.K.N.W.K. jeugdteams zich op ons eigen sportpark ‘Het Springer’. Vanwege de veldomstandigheden was alleen het trainingsveld en het strookje voor de kantine beschikbaar. Echter ook dit mocht de pret (evenals de kleine opstartprobleempjes) niet drukken.

Om 10:00 uur werden alle teams verdeeld over de diverse activiteiten. Er was flessenvoetbal, een stormbaan, het gatendoel, snelheidsmeter, opblaasboarding en gewoon training. Elk team kwam bij elk onderdeel langs. De meiden van MO19-1 hebben (samen met een paar fanatieke JO19-1) onder leiding van trainer Wilco de Valk lekker getraind.

Tussendoor was er uiteraard wat te drinken en een snoepje. Rond het middaguur was er voor iedereen nog een broodje met iets te drinken. Hierna was er nog de mogelijkheid om verder te gaan, maar omdat de regen inmiddels met bakken uit de lucht kwam, was het voor velen ook iets eerder dan gepland einde van de Jeugdstartdag.

Ook kledingleverancier UnitoSports was aanwezig. Hier kon door alle leden met korting nog S.K.N.W.K.-kleding worden aangeschaft.

Rond 13:00 uur had iedereen alle spelen gedaan en was er voldoende gegeten en gedronken zodat het einde was van weer een geweldige Jeugdstartdag. Dank aan de organisatie, trainers en de overige vrijwilligers. Bekijk meer foto’s van deze geslaagde Jeugdstartdag / Opendag elders op de site in Het Fotoboek.

18 augustus:

Zeer effectief S.K.N.W.K. 1 zet eerste oefenduel om in winst

Gisteren, zaterdag 17 augustus 2019, speelde S.K.N.W.K. 1 haar eerste oefenwedstrijd. Een pittige tegenstander, want in ‘s Heer Arendskerke was de plaatselijke v.v. de eerste opponent van S.K.N.W.K. Zij werden afgelopen seizoen kampioen van de 3e klasse (met ex-S.K.N.W.K.-trainer Adriaan Nieuwenhuijse aan het roer) en spelen dus aankomend seizoen in de 2e klasse.

In de eerste helft was het duidelijk nog onwennig van beide kanten. S.K.N.W.K. 1 (dit oefenduel gehuld in het paars/blauwe reserve tenue) kwam via de jonge Stijn Dooge op voorsprong, maar nog voor de rust wist de thuisploeg de stand om te draaien in hun voordeel, 2-1.

In de 2e helft wisselde de thuisploeg maar liefst 10 spelers. Ook bij S.K.N.W.K. een aantal wisselingen, maar zeker geen 10. S.K.N.W.K. bleek met name in de afronding dodelijk effectief. Gelijk na rust was een vrije trap van Simon van Dongen de aanleiding tot de gelijkmaker. Hij draaide de bal in en Mark Bleiji wist de bal net te toucheren zodat deze binnen viel, 2-2.

Na een prima aanval was Robert Padmos het eindstation. Hij kapte zijn directe tegenstander keurig uit en schoot S.K.N.W.K. op voorsprong. Hierna was het twee keer Jarno van Nieuwenhuize die op de counter de doelman van VVA 1 verschalkte. Eén keer was de assist van Jari Goudzwaard die met een prima lange bal Jarno alleen voor de doelman zette. Hij scoorde beheerst de 2-4. En na een steekbal van Stijn Dooge was Jarno opnieuw de afmaker en hij bepaalde de eindstand op 2-5. Dit had mede te maken met S.K.N.W.K.-doelman Daan v/d Cingel die een paar prima reddingen in huis had dit duel.

Een wedstrijd met perspectief zoals dat zo mooi heet. Er ging zeker nog genoeg mis. Vooral in bal bezit wordt nog iets te vaak de lange bal gehanteerd terwijl en simpel kan worden opgebouwd. Ook in verdedigend opzicht is er nog ruimte zat voor verbetering, maar dat is ook logisch met diverse nieuwe spelers binnen de lijnen. Maar met 5 treffers tegen een op papier twee klassen sterkere tegenstander gingen er uiteraard ook genoeg dingen goed.

A.s. dinsdag, 20 augustus 2019, de tweede oefenwedstrijd voor S.K.N.W.K. Op sportpark ‘Het Springer’ is Bevelanders 1 de tegenstander van de blauw/zwarten.

19 augustus:

Eerste jeugdteams vanavond gestart met training

De eerste jeugdteams zijn vanavond, maandag 20 augustus 2019, gestart met hun trainingen. Het spits werd afgebeten door de allerkleinsten van JO7-1 en JO8-1. Daarna was het nog de beurt aan JO13-1 en aansluitend ook nog JO19-1.

Hieronder wat foto’s van de eerste trainingen van vanavond:

24 augustus:

S.K.N.W.K. JO13-1 de sterkste op Schouwen-Duiveland Toernooi

Vandaag, zaterdag 24 augustus 2019, werd bij FC De Westhoek het Schouwen-Duiveland Toernooi gehouden. ‘s Ochtends was het de beurt aan de JO8, JO9 en JO11-teams. ‘s Middags kwamen de JO13-teams van het eiland in aktie. Helaas was er geen toernooi voor JO12-teams, omdat daar maar 2 deelnemende teams waren.

Een vernieuwd S.K.N.W.K. JO13-1 bleek de sterkste in hun poule en werden dus eerste !!

Uitslagen en doelpuntenmakers S.K.N.W.K. JO13-1:

S.K.N.W.K. JO13-1 – Bruse Boys JO13-1 1 – 0

Doelpuntenmaker: Dane Pröpper 1x

FC De Westhoek JO13-1 – S.K.N.W.K. JO13-1 2 – 2

Doelpuntenmaker: Tom van Westen 2x

S.K.N.W.K. JO13-1 – M.Z.C. ’11 JO13-2 3 – 0

Doelpuntenmakers: Roque Kosten 2x, Dane Pröpper 1x

Alle uitslagen in de poule:

M.Z.C. ’11 JO13-2 FC De Westhoek JO13-1 0-1
S.K.N.W.K. JO13-1 Bruse Boys JO13-1 1-0
M.Z.C. ’11 JO13-2 Bruse Boys JO13-1 2-0
FC De Westhoek JO13-1  – S.K.N.W.K. JO13-1 2-2
S.K.N.W.K. JO13-1  – M.Z.C. ’11 JO13-2 3-0
FC De Westhoek JO13-1  – Bruse Boys JO13-1 1-0

Eindstand:

1. S.K.N.W.K. JO13-1 7 pnt. doelsaldo 6-2
2. FC De Westhoek JO13-1 7 pnt. doelsaldo 4-2
3. M.Z.C. ’11 JO13-2 3 pnt. doelsaldo 2-4
4. Bruse Boys JO13-1 0 pnt. doelsaldo 0-4

28 augustus:

S.K.N.W.K. JO19-1 doelman Jasper van Tilburg maakt debuut bij S.K.N.W.K. 1

Gisteren, dinsdag 27 augustus 2019, speelde S.K.N.W.K. 1 de vierde oefenwedstrijd van de voorbereiding. In Arnemuiden was 2e klasser Arnemuiden 1 de tegenstander. De Nieuwerkerkse ploeg had het heel zwaar en verloor deze wedstrijd dan ook met 7-1.

Aan de zijde van de ploeg van trainer/coach Ralph Zegers maakte Jasper van Tilburg zijn debuut voor S.K.N.W.K. 1. Jasper was vorig seizoen de doelman van S.K.N.W.K. JO17-1 en gaat dit seizoen het doel van JO19-1 verdedigen. Omdat 1e selectie keeper Daan v/d Cingel op schoolkamp is, was hij dus gisteren afwezig en zodoende maakte Jasper zijn debuut.

Ondanks de 7 tegentreffers mag Jasper trots zijn op zijn eerste wedstrijd bij de 1e selectie !!

30 augustus:

Herplaatsing sponsordoeken (deel 9)

Vanmiddag, vrijdag 30 augustus 2019, heeft Leon v/d Wel (met wat hulp van de onderhoudscommissie) de constructie verder afgemaakt zodat ook de laatste doeken kunnen worden opgehangen. Uiteraard ook nu weer een dankwoordje aan de vrijwilligers !!

Hieronder wat foto’s van vanmiddag:

31 augustus:

Teamfoto S.K.N.W.K. JO13-1 en JO15-1 inmiddels ook op website geplaatst

Nadat we vorige week al teamfoto’s van S.K.N.W.K. JO8-1 en JO7-1 en JO11-1 hadden ontvangen, heeft ‘onze eigen’ fotograaf Steven Neele vanmorgen S.K.N.W.K. JO13-1 en JO15-1 vastgelegd op de gevoelige plaat (waarvoor dank !!).

Onder het item Teams, elders op deze website, zijn deze foto’s geplaatst. Het is uiteraard de bedoeling dat er van alle teams een foto op deze prachtige site komt. Nu is het voor ons als redactie niet mogelijk om van alle teams een foto te komen maken. Dus bij deze een oproep aan iedereen die het maar wil lezen (leiders, trainers, ouders, supporters enz.): Willen jullie zorgen dat er van alle teams een digitale foto wordt gemaakt?

Deze kan dan gemaild worden aan de redaktie: postmaster@sknwk.nl.

Alvast allemaal hartelijk dank voor de aanlevering !!

Teamfoto’s seizoen 2019-2020:

S.K.N.W.K. JO8-1

S.K.N.W.K. JO11-1

S.K.N.W.K. JO13-1

S.K.N.W.K. JO15-1

31 augustus:

Doelpuntrijk bekerduel Kruiningen 1 en S.K.N.W.K. 1 eindigt in 3-3

Na vier oefenwedstrijden en 6 trainingen moest S.K.N.W.K. 1 vandaag, zaterdag 31 augustus 2019, haar eerste bekerduel afwerken. Op de ‘Kruse Mat’ in Kruiningen was het eerste elftal van de v.v. de eerste tegenstander in de poule met verder M.E.T.O. 1 en G.O.E.S. 1 (zaterdag). Voor het eerst een tegenstander van het zelfde niveau voor S.K.N.W.K., immers Kruiningen degradeerde afgelopen seizoen naar de 4e klas. De tegenstanders in de oefenduels waren namelijk 2e en 3e klassers.

De wedstrijd was eigenlijk nog niet eens op gang en de bal lag al in het mandje. En hoe !! Na een verkeerde inspeel pass van Nieuwerkerkse-zijde kwam bal voor de voeten van een speler van de thuisploeg. Deze kapte de bal naar zijn rechtervoet en krulde de bal buitenkantje rechts snoeihard in de kruising !! Er stonden welgeteld 30 seconden op de teller, 1-0.

Toch leek S.K.N.W.K. nog niet echt wakker na deze zeperd !! Zo’n 10 minuten later namelijk het zelfde scenario. Alleen was het nu niet met buitenkant voet, maar opnieuw vloog het leer wel stijf in het kruis en keken de blauw/zwarten al tegen een 2-0 achterstand aan. Toen in de 20e minuut het ook 3-0 werd, leek of de Nieuwerkerkse ploeg de schroom van zich af wist te gooien en gingen ze zelf op zoek naar treffers.

Net voor de drinkpauze halverwege de eerste helft was het Jarno van Nieuwenhuize (hij wist in de voorbereiding al regelmatig doel te treffen) die de stand op 3-1 wist te brengen. Hierna was het eventjes bijtanken. Na de drinkpauze probeerde S.K.N.W.K. het heft in handen te nemen. Via een prima assist van Dominique Prins was het Dion de Jonge die de bal keurig over de keeper wist binnen te werken en S.K.N.W.K. weer volledig terug te brengen in de wedstrijd, 3-2. Dit was tevens de ruststand.

In de 2e helft was het Dominique Prins die S.K.N.W.K. 1 zelfs op gelijke hoogte wist te brengen met de geel/zwarten (onder leiding van Ex-S.K.N.W.K.-trainer Thomas de Ridder). De bal breed van een Kruiningen-speler werd goed onderschept door ‘Do’ en met een geweldig afstandsschot van zo’n 20 meter verschalkte hij de doelman van de thuisploeg en bracht de score op 3-3.

Toen hierna Simon van Dongen diep werd gestuurd en op alleen op weg kon naar het vijandelijke doel, vond de assistent-scheidsrechter van Kruiningen het blijkbaar wel voldoende. Geheel onterecht (Simon kwam overduidelijk van achter de laatste lijn) vlagde hij en hiermee was de kans om zeep. Erg jammer !!

Hierna leken beide ploegen echt last te hebben van de warmte. De laatste 15 minuten was namelijk een waar foutenfestival. Beide teams wisten de bal niet lang in bezit te houden. Toch kwamen er op de counter nog kansen aan beide zijden. De ingevallen Koen Kraaijenbrink kwam 2x goed door over de linkerkant, maar zijn laatste bal was net niet goed genoeg. Aan de andere kant nog een bal tegen de buitenkant van de paal en één keer een prima redding van S.K.N.W.K.-doelman Daan v/d Cingel. Zodoende dus geen treffers meer en na het laatste fluitsignaal vielen de meesten uitgeput languit op het veld.

Eindstand 3-3. S.K.N.W.K. 1 bleek opnieuw zeer effectief voor het doel van de tegenpartij, maar gaf ook weer eenvoudig tegentreffers kado. Zonde en geheel onnodig. A.s. dinsdag opnieuw een oefenwedstrijd. Tegenstander is V.C.K. 1. Zaterdag wacht de 2e bekerwedstrijd. Op het eigen sportpark ‘Het Springer’ is M.E.T.O. 1 de tegenstander. Zij verloren vanmiddag van G.O.E.S. 1 met 1-6 en komen dus naar Nieuwerkerk om te strijden voor haar laatste kans in het bekertoernooi. Aftrap zal zijn om 17:00 uur.