Jaaroverzicht 2019 van www.sknwk.nl (november)

Nu het jaar 2019 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2019 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag november.

1 november:

www.sknwk.nl bestaat vandaag al weer 17 jaar !!

Vandaag, vrijdag 1 november 2019, is het al weer 17 jaar geleden dat onze website, www.sknwk.nl, online is gegaan. Wij als redactie van deze website vinden het nog steeds een eer om jullie dagelijks op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van onze mooie club, S.K.N.W.K.

Uiteraard willen we iedereen bedanken voor zijn of haar bezoek aan www.sknwk.nl en hopen dat jullie nog vaak een bezoek brengen.

2 november:

S.K.N.W.K. 1 pakt in slotfase de volle buit in derby bij FC De Westhoek 1

Vandaag voor S.K.N.W.K. 1 de zeer lastige uitwedstrijd op het programma bij het sterke FC De Westhoek. Zou S.K.N.W.K. nu wel eens tegen een sterke tegenstander punten kunnen halen ?? Het waren voor beide ploegen hele moeilijke omstandigheden. Veel wind en een loodzwaar veld.

De eerste helft was rommelig en van goed voetbal was bijna geen sprake. Beide ploegen waren voor rust aan elkaar gewaagd waarbij S.K.N.W.K. wat makkelijker leek te voetballen. De eerste kans was voor de de thuisploeg, maar de lange spits van De Westhoek had het vizier vandaag gelukkig niet op scherp.

De blauw/zwarten kregen een mogelijkheid via Karl Hanse, maar hij zag zijn inzet na een goede voorzet van Dominque Prins naast het doel verdwijnen. Even later de mogelijkheid voor de thuisclub om de score te openen. Stefan Vermeer maakte een na het even later bleek zeer nuttige overtreding binnen de zestien, want de penalty werd klemvast gepakt door S.K.N.W.K.-goalie Daan v/d Cingel. Ruststand derhalve 0-0.

De tweede helft begon aamvankelijk op dezelfde voet als voor rust, maar geleidelijk aan nam de FC De Westhoek het  initiatief. Kansen kwamen er voor de thuisclub, maar zoals gezegd het vizier van de spits stond deze keer niet op scherp. Vele keren zaten aanvoerder René Verschoor en de uitstekend spelende jongeling Tim v/d Cingel er prima tussen. Werden die jongens toch gepasseerd stond daar nog altijd de weer uitstekend keepende Daan v/d Cingel in de weg.

Tja de thuisclub wist niet te scoren en dan gebeurt dat meestal wel aan de andere kant. Stijn Dooge krulde de bal van buiten de zestien op de lat. De bal kwam eveneens buiten de zestien bij Dion de Jonge terecht en die schoot de bal schitterend via de onderkant van de lat in het doel, 0-1.

De laatste tien minuten was het stand houden en de bal ver van het doel zien te houden. De prima leidende Stoffel Schipper floot even later voor het einde en zo wist S.K.N.W.K. misschien niet helemaal verdiend de drie punten mee naar huis te nemen. Een heerlijke driepunter in een lastige uitwedstrijd die ook nog eens zonder topschutter Jarno van Nieuwenhuize (blessure) volbracht moest worden.

Volgende week opnieuw een derby voor S.K.N.W.K. 1. Dan uit naar Brouwershaven. Het spel moet beter, want het zal niet altijd meezitten in zulke wedstrijden…..

3 november:

Quinten Haze krijgt ‘Aap van de Week’ bij S.K.N.W.K. 3

Ook dit seizoen, 2019-2020, zal De ‘Aap van de Week’ wisseltrofee bij S.K.N.W.K. 3 na iedere wedstrijd door een ad-hoc commissie (de aanwezige spelers) worden toegekend aan de speler van het derde elftal met de meest memorabele aktie.

Betreffende speler krijgt de trofee 1 week in z’n bezit.

Gisteren speelde S.K.N.W.K. 3 de thuiswedstrijd tegen N.O.A.D. ’67 3. Het werd een gelijkopgaande wedstrijd. S.K.N.W.K. 3 had één klein probleempje…….. scoren. Omdat de tegenstander in de 1e helft wel scoorde, 0-1 en bijvoorbeeld Lennard Visser net niet, was de ruststand 0-1. In de 2e helft hetzelfde spelbeeld. Kristian Bouwman kreeg een goede mogelijkheid nadat hij de bal wist af te pakken, maar zijn schot ging naast. Aan de andere kant wist doelman Martijn Neele (vaste keeper Erwin v/d Wekken was getransfereerd naar S.K.N.W.K. 2) goed redding te brengen in een 1 tegen 1 situatie. Tussenstand bleef dus 0-1.

Inmiddels was Quinten Haze ingevallen in de slotfase. Hij was de afgelopen weken niet geheel fit, maar lijkt aan de beterende hand. Hij kreeg eerst al een prima kopkans, maar de doelman wist met kunst-en-vliegwerk de bal uit zijn doel te houden. Nadat ook Robbert v/d Zande nog een grote mogelijkheid om zeep hielp, leek het duel af te steven op de 0-1 eindstand.

Tot de allerlaatste minuut…….. De gasten gaven nog één voorzet die eigenlijk voor niemand bestemd was. Linksback Quinten Haze leek de bal zo weg te kunnen schieten. Echter deed hij dit precies tegen de knie van een N.O.A.D. ’67-speler waardoor deze snoeihard (én zelfs onhoudbaar voor keeper Martijn Neele) tegen de touwen verdween ? Dit was gelijk het einde van de wedstrijd, eindstand 0-2.

Hierdoor was wel gelijk duidelijk wie ‘Aap van de Week’ is, namelijk Quinten Haze. Hij mocht zelfs met zijn nieuwe ‘matties’ van N.O.A.D. ’67 op de foto en werd hiervoor zelfs in het tenue van de tegenstander gehesen. Wat was hij trots !! Overigens toen het bekende woord ‘overschrijving’ in de mond werd genomen, wilden de ‘Fliplanders’ snel het shirt terug en werd Quinten richting de uitgang van de kleedkamer gedirigeerd. Dus of we het willen of niet, volgende week speelt hij weer gewoon in het overigens schitterende blauw/zwart. Maar Quinten, je bent van harte welkom (en wie weet kun je net als Erwin gelijk je 2e nominatie in de wacht slepen ?  )

Quinten van harte gefeliciteerd met deze terechte uitverkiezing !!

7 november:

Eerste selectie S.K.N.W.K. trainde vanavond in sportcentrum Westerschouwen

Omdat het trainingsveld op sportpark ‘Het Springer’ helaas was afgekeurd vanavond i.v.m. de vele hoeveelheid regen, kon er niet worden getraind. Trainer/coach Ralph Zegers had begin van de middag daarom nog snel een zaal kunnen regelen. Zodoende trainde de eerste selectie vanavond 1,5 uur in Sportcentrum Westerschouwen.

Jari Goudswaard scoort 100e doelpunt namens S.K.N.W.K. 1 tegen Brouwershaven 1

Zoals u inmiddels van ons gewend bent, staat er op onze website altijd een historisch overzicht van de gespeelde competitiewedstrijden tussen S.K.N.W.K. 1 en de tegenstander van het aankomende weekend. Gisteren was Brouwerhaven 1 de tegenstander van de blauw/zwarten. In Brouwershaven was S.K.N.W.K. 1 uiteindelijk met 0-2 te sterk voor de thuisploeg.

Dit was de 42e (na-)competitiewedstrijd tussen S.K.N.W.K. 1 en Brouwershaven 1. De blauw/zwarten wisten er hier maar liefst 27 van te winnen, 7 duels bleven onbeslist en 8x was Brouwershaven te sterk voor de Nieuwerkerkse ploeg.

Tot gisteren wist S.K.N.W.K. 99x te scoren tegen Brouwershaven. Dus het eerste doelpunt van gisteren was gelijk ‘een mijlpaal’, want dit was de 100e keer dat S.K.N.W.K. doel trof in een (na-)competitiewedstrijd. De eer was weggelegd voor de jeugdige Jari Goudswaard. Hij scoorde namelijk de 0-1 en nam dus de 100e tegentreffer van Brouwershaven voor zijn rekening.

Hieronder het volledige historische overzicht:

Seizoen 1964 – 1965 2e klas afdeling

S.K.N.W.K. 1 – Brouwershaven 1 3-1
Michèl Flikweert 3x

Sam Flikweert 1x

Seizoen 1999 – 2000 3e klas K.N.V.B.

S.K.N.W.K. 1 – Brouwershaven 1 4-2
Léon de Bruine 1x, Jacky de Bruine 1x, Erwin Theunisse 2x

Brouwershaven 1 – S.K.N.W.K. 1 3-0

Seizoen 2000 – 2001 4e klas K.N.V.B.

Brouwershaven 1 – S.K.N.W.K. 1 1-5
Wouter de Jonge 2x, Gert-Jan Tierie 1x, Martijn Neele 1x, Erwin Theunisse 1x

S.K.N.W.K. 1 – Brouwershaven 1 1-2
Erwin Theunisse 1x

Na-competitie:

S.K.N.W.K. 1 – Brouwershaven 1 3-2
Erwin Theunisse 1x, Leon Goedegebure 1x, Wouter de Jonge 1x

Seizoen 2007 – 2008 4e klas K.N.V.B.

Brouwershaven 1 – S.K.N.W.K. 1 0-3
Wilco de Valk 1x, Wesley Goud 2x

S.K.N.W.K. 1 – Brouwerhsvan 1 3-0
Wilco de Valk 1x, Sander Uijl 1x, Eigen doelpunt 1x

Seizoen 2011 – 2012 4e klas K.N.V.B.

Brouwershaven 1 – S.K.N.W.K. 1 0-9
Wilco de Valk 4x, Kristian Bouwman 2x, Leon Goedegebure 1x, Robert Padmos 1x, René Verschoor 1x

S.K.N.W.K. 1 – Brouwershaven 1 5-0
Robbert Uijl 2x, Carlo v/d Maas 1x, Robbert Padmos 1x, Stefan Vermeer 1x

Seizoen 2012 – 2013 4e klas K.N.V.B.

Brouwershaven 1 – S.K.N.W.K. 1 0-7
Martijn Backx 5x, Robbert Uijl 1x, Robert Padmos 1x

Carlo van der Maas 1x

Seizoen 2018 – 2019 4e klas K.N.V.B.

Jarno van Nieuwenhuize 1x, Robert Padmos 1x

Brouwershaven 1 – S.K.N.W.K. 1 1-9
Jarno van Nieuwenhuize 3x, Simon van Dongen 2x, Robert Padmos 1x, Mark Bleiji 1x, Karl Hanse 1x, Kevin Schiettekatte 1x

Seizoen 2019 – 2020 4e klas K.N.V.B.

Brouwershaven 1 – S.K.N.W.K. 1 0-2
Jari Goudswaard 1x, Dion de Jonge 1x

Totaal:

Aantal wedstrijden: 42

Aantal gewonnen S.K.N.W.K.: 27

Aantal gelijk: 7

Aantal verloren S.K.N.W.K.: 8

Doelpunten voor: 101

Doelpunten tegen: 53

Topscorer S.K.N.W.K. 1 tegen Brouwershaven 1 voor zover bekend:

Erwin Theunisse 7x
Robert v/d Zande 1x
Eigen doelpunt 1x

Voetbal voor S.K.N.W.K. Vrouwen 30+ zit erop voor dit jaar

Afgelopen vrijdag, 8 november 2019, speelden ons Vrouwen 30+ team voor de laatste keer in 2019. Bij D.V.V. ’09 te Dirksland werd het laatste toernooi van dit jaar gespeeld.

Data’s gespeelde toernooien 2019 waren als volgt:

8 maart: S.N.S. Stad a/h Haringvliet

12 april: Stellendam

17 mei: S.K.N.W.K. Nieuwerkerk

13 september: D.J.S. Middelharnis

4 oktober: Flakkee Middelharnis

8 november: D.V.V. ’09 Dirksland

In 2019 zal het Vrouwen 30+ voetbal weer worden hervat. Begin van het nieuwe jaar zullen de nieuwe data en de ‘speelsteden’ bekend worden gemaakt.

Dan komt er nu nog een oproep voor alle dames boven de 30 jaar. Wie komt ons team versterken? Heb je altijd al willen voetballen en is het er nooit van gekomen? Wil je proberen of voetbal iets voor jou is? Dan is dit je kans! Je bent nooit te oud om opnieuw, of te starten met voetballen. Voetbal ervaring is niet persè gewenst. Je moet wel een feeling met voetbal hebben en het spel kennen. Wil je de komende tijd eerst trainen voordat je meedoet aan de toernooien is dit geen probleem. Kom eens kijken tijdens onze training. Neem sport of voetbal schoenen mee wanneer je gelijk mee wil doen. We trainen wekelijks op maandagavond van 20:15-21:30 uur.

Ben jij/zijn jullie net zo enthousiast als wij of heb je nog vragen? Stuur dan een mailtje of neem telefonisch contact op!

abdulai03@hotmail.com  /06 40452087

wim.christa@outlook.com / 06 27371804

Suzanna  Jalloh en Christa van Dijke

Sfeerimpressie S.K.N.W.K. van zaterdag 9 november 2019

Gisteren, zaterdag 9 november 2019, gebeurde er weer voldoende op en rond sportpark ‘Het Springer’ en bij de uitwedstrijden van de S.K.N.W.K.-teams.

Hieronder een sfeerimpressie van zaterdag 9 november middels wat foto’s:

Op ons eigen sportpark bleek het trainingsveld nog steeds niet optimaal ? Daarom werd het veld voor de wedstrijd S.K.N.W.K. JO11-1 tegen De Meeuwen JO11-1 iets ingekort

Donkere luchten boven het hoofdveld

De wedstrijd van JO11-1 werd geleid door enkele cursisten aan de cursus jeugdspelleider/jeugdscheidsrechter

Inmiddels verzamelde S.K.N.W.K. 2 ook al op het sportpark. Zij moesten namelijk al om 10:00 uur aanwezig zijn. Hun wedstrijd tegen D.H.V. 2 in Zevenbergschenhoek begon al om 12:00 uur

Inmiddels was via de app bekend dat ‘de laatste’ omstreeks 10:20 uur aanwezig kon zijn…….. ?

JO7-1 speelde op het kunstgras in Bruinisse

Ondanks de nederlaag hebben ze weer heel veel plezier gehad

Nieuw in de S.K.N.W.K.-Fensjop ?

S.K.N.W.K. JO13-1 kwam duidelijk te kort tegen H.P.C. ’16 JO13-1

Het werd uiteindelijk 2-8. De gasten bleken vooral bij corners zeer effectief in de afwerking

Na een 0-0 ruststand bij S.K.N.W.K. JO17-1 tegen Halsteren JO17-4

Wonnen de blauw/zwarten na een veel betere 2e helft met 5-0

S.K.N.W.K. JO19-1 speelde de thuiswedstrijd tegen Zaamslag JO19-1

Scheidsrechter (en vader) Bert van Tilburg ziet hier hoe zijn zoon Jasper een mooie redding maakt op een vrije trap van de gasten

Zelfs ‘De Var’ moest er nog aan te pas komen…….

De gasten bleken uiteindelijk met 3-5 te sterk voor de blauw/zwarten

Geen goed voorteken bij S.K.N.W.K. 3

Ook donkere wolken

Ook hier een nederlaag. Nu 2-5 voor de thuisploeg

Beide treffers kwamen van Carlo v/d Maas. Het leverde hem de ‘Aap van de Week’ op bij het 3e

Maar S.K.N.W.K. 3 gaat nu de stijgende lijn inzetten en kan alleen nog maar naar boven kijken ?

Vuurwerk bij S.K.N.W.K. 1 in de derby tegen Brouwershaven

Uiteindelijk een matige wedstrijd van beide ploegen

Scheidsrechter M. den Boer had het lastig

Treffer voor rust van Jari Goudswaard en na de rust van Dion de Jonge

En opnieuw een ‘clean-sheet’ voor onze jonge doelman Daan v/d Cingel

Zorgden voor een 0-2 eindstand en dus opnieuw 3 punten voor S.K.N.W.K. 1

Ondertussen in de kantine

Met DJ Antonus aan de knoppen was het weer lang gezellig

Aan alles was gedacht deze dag

Crew

12 november:

S.K.N.W.K. JO13-1 heeft vanavond in de zaal getraind

Omdat het trainingsveld door de overvloedige regenval van vandaag was afgekeurd, trainde S.K.N.W.K. JO13-1 vanavond in de zaal. Hieronder enkele foto’s van deze training:

12 november:

Trainingsveld is ook voor vanavond, dinsdag 12 november, afgekeurd

Door de weers- en veldomstandigheden is het trainingsveld op sportpark ‘Het Springer’ net als gisteren voor vanavond, dinsdag 12 november 2019, afgekeurd. Er kan en mag dus vanavond helaas niet op worden getraind !!

15 november:

Vanaf heden aanmelden voor de Kerst-Bingo op zaterdag 21 december a.s.

Na het grote succes van voorgaande jaren is er uiteraard ook dit jaar weer ‘Kerst-Bingo’ bij S.K.N.W.K. Deze keer wordt het gehouden op zaterdag 21 december a.s., uiteraard in de kantine van S.K.N.W.K. en is toegankelijk voor alle seniorenleden (natuurlijk met aanhang) en begint om ca. 14:00 uur. Ook deze keer zijn Jos van Spier en Martijn Neele weer uw ‘Bingo-Masters’.

Om enig idee te krijgen hoeveel mensen we kunnen verwachten, hangt er inmiddels een inschrijflijst op het mededelingenbord in de kantine. Graag hierop aanmelden !!

kerstman_voetbal_2

15 november:

Uiteindelijk maar liefst 46 biefstukjes gebakken tijdens gezellig biefstukavondje

Gisteren, donderdag 14 november 2019, was er voor de eerste keer dit seizoen weer de mogelijkheid om na de training lekker een biefstukje te eten bij S.K.N.W.K. Ook deze keer was het weer erg lekker en gezellig en dat bleef het tot in de vroege uurtjes. Eerst werd er natuurlijk getraind (vanaf 19:00 uur door de lagere seniorenteams en een uurtje later begon de eerste selectie). Met bij beide teams maar liefst 19 man aanwezig was het op het trainingsveld al behoorlijk druk.

Vanaf ongeveer 21:30 uur was het smullen geblazen voor alle aanwezigen. Met nog wat extra ‘nabestellingen’ (daar wordt gelukkig altijd rekening mee gehouden) zijn er gisterenavond maar liefst 46 biefstukjes gebakken !! Uiteraard was er vers wit brood om mee in de jus ‘te soppen’.

Aan de bar werd ook nog via de mobiele telefoon naar de halve finale tussen Oranje Onder 17 en Mexico Onder 17 gekeken. Dit uiteraard allemaal onder het genot van een drankje.

Twee keer per jaar na afloop van de training op donderdagavond onder het genot van een ‘sapje’ een biefstukje eten, is inmiddels niet meer weg te denken bij de blauw/zwarten. Dat gaan we tijdens de 2e seizoenshelft dus zeker nog een keer herhalen.

Dank aan Harald en Gert-Jan voor de het bereiden van de biefstukjes en het serveren ervan. Leon voor het regelen van de biefstukjes en Martijn voor de organisatie van dit geslaagde avondje. En verder dank aan alle overige mensen die hun steentje hebben bijgedragen aan weer een gezellig avondje. En verder (niet onbelangrijk) uiteraard dank aan alle aanwezigen !!

17 november:

Tweede veld op sportpark ‘Het Springer’ voor de eerste keer gebruikt dit seizoen

Tijdens de afgelopen zomerstop is ons tweede veld onder handen genomen. Het is uiteindelijk opnieuw ingezaaid en mede vanwege de droogte tijdens de zomer duurde het ‘best’ lang voordat het veld speelklaar was. Uiteindelijk heeft gisteren, zaterdag 16 november 2019, S.K.N.W.K. JO7-1 als eerste gebruik kunnen maken van het veld. Zij speelden hun thuiswedstrijd tegen M.Z.C. ’11 JO7-1 op veld 2.

Overigens begrijpen we heel goed dat er zo lang is gewacht met het bespelen van het veld. Want ook gisteren was duidelijk te zien dat het veld nog niet gebruiksklaar is voor volledige bespeelbaarheid, omdat het nog niet optimaal is. Nog eventjes geduld dus !!

Hopelijk kunnen we na de winterstop volledig gebruik gaan maken van het 2e veld zodat er geen wedstrijden meer hoeven te worden gespeeld op ons trainingsveld.

17 november:

Stuco Emiel sponsort nieuw tenue voor S.K.N.W.K. JO7-1

S.K.N.W.K. JO117-1 heeft een prachtig nieuw tenue gekregen. Dit is gesponsord door Stuco Emiel uit Nieuwerkerk. Gisteren voorafgaand aan hun wedstrijd ging JO7-1 uiteraard op de foto met hun nieuwe tenue.

Namens de sponsorcommissie overhandigde Léon v/d Wel nog bloemen aan sponsor Emiel Kuijten. Ook vanaf deze plaats nog een dankwoordje aan Stuco Emiel.

23 november:

S.K.N.W.K.-jeugd heeft geweldig avondje uit bij bezoek wedstrijd Excelsior – Volendam

Gisteren, vrijdag 22 november 2019, stond er voor de S.K.N.W.K.-jeugd (vanaf JO8 t/m JO- en MO19) inclusief leiders/trainers/barmensen/scheidsrechters een uitje op het programma. Ze bezochten een wedstrijd uit de Keuken Kampioen Divisie. Er werd een bezoekje gebracht aan Van Dongen & De Roo Stadion (in de volksmond Stadion Woudestein) te Rotterdam waar plaats werd genomen voor het duel uit de Keuken Kampioen Divisie Excelsior – Volendam.

Dat er veel animo voor was bleek wel uit het aantal aanmeldingen. Uiteindelijk gingen er 88 mensen mee !! Dat betekende dus twee bussen. Omstreeks 18:00 uur was een ieder aanwezig bij sportpark ‘Het Springer’ en kon er worden ingecheckt in de bussen. Bus 1 stond al een tijdje te wachten en was dus ook zo goed als vol, maar waar was bus 2……? Na wat ‘gebel’ bleek dat deze nog in de file stond bij Almere ? .

Gelukkig was Marije Matthijsse aanwezig om haar kinderen weg te brengen. Na overleg is zij een bus gaan halen bij Van Oeveren en kon zij de 2e groep in Rotterdam brengen. De kinderen konden eventjes in de kantine wachten om het niet te koud te krijgen, maar even na half 7 vertrok ook de 2e bus naar Rotterdam. Op de van Brienenoordbrug was nog een ongeluk gebeurt en stonden we dus nog eventjes stil, maar uiteindelijk zat iedereen voor het begin van de wedstrijd op de tribune.

We werden keurig voor het stadion afgezet, vlak bij de ingang. Nadat iedereen zijn kaartje was gescand, zijn/haar tas was gecheckt en/of gefouilleerd konden we plaats nemen op een speciaal vak op de Erasmus Tribune. We werden zelfs onder luid gejuich nog omgeroepen. Na het eerste fluitsignaal was er eerst een minuut stilte i.v.m. de strijd tegen racisme. Ook in de 18e (lees 19e minuut) werd er door het publiek nogmaals stil gestaan bij dit feit middels het tonen van de rode kaart.

Na 2x 45 minuten (en uiteraard ook nog 15 minuutjes rust) was het uiteindelijk 1-2 in het voordeel van Volendam.

Zoals gebruikelijk is bij Excelsior mag je nadat iedereen van het veld is verdwenen zelf ook nog het veld op. Een groot deel van de S.K.N.W.K.-ers maakte hier uiteraard gebruik van om nog snel een potje te voetballen en nog wat plaatjes te schieten. Sommige S.K.N.W.K.-ers gingen zelfs nog met een Volendam’s souvenir naar huis ?

Nadat iedereen rond 22:30 uur moe, maar voldaan weer in de bus zat en er weer was gecheckt of iedereen ook daadwerkelijk in de bus zat, konden we  rond kwart vooor 11 terug richting Nieuwerkerk.

Iets na 23:30 uur waren we weer terug in Nieuwerkerk en kon iedereen met een zeer goed gevoel naar huis. Het was echt een topavondje !!

Dank aan de organisatie voor een geslaagd uitje voor de S.K.N.W.K.-jeugd. Volgend seizoen gaan we zeker weer !

Bekijk meer foto’s van het bezoek aan Excelsior – Volendam elders op de site in Het Fotoboek !!

24 november:

Collectief S.K.N.W.K. Drie te sterk voor titelkandidaat Z.S.C. ’62 Twee

Voor het 3e van S.K.N.W.K. stond gisteren, zaterdag 23 november 2019, een uitwedstrijd op het programma in Scharendijke. Daar was het zeer jeugdige (ten opzichte van ons in ieder geval) Z.S.C. ’62 2 de tegenstander. Vooraf zou je denken een spel tussen kat en muis. Immers de blauw/zwarten waren tot gisteren de trotse drager van de rode lantaarn. Na 7 wedstrijden slechts één overwinning en maar liefst 6 nederlagen.

Ons trotse bezit (tot gisteren dan)

Z.S.C. ’62 2 daarentegen doet mee voor de titel. Tot vorig weekend wonnen ze namelijk alles. Alleen vorige week bleek Vosmeer 1 met 6-2 te sterk en lijken zij toch wel dé titelkandidaat in de reserve 5e klasse 06.

Fees(t)boek

Dat het bij Z.S.C. ’62 Twee ‘menens’ was bleek vooraf wel. Op het ‘smoelenboek’ van de Zwaluwen Stormvogels Combinatie schreven ze namelijk voorafgaand aan het duel dat de derby tegen nummer laatst SKNWK 3 goed uit kwam voor revanche. En wat een geluk, want zo dacht S.K.N.W.K. 3 er na de 4-3 nederlaag vorige week tegen Smerdiek 3 ook over….. Dat moest dus wel wat worden op deze toch wel gure zaterdagmiddag.

Het aanplakbiljet zoals het na de wedstrijd zou zijn ?

Met heuse aanplakbiljetten werd deze grootse wedstrijd al een hele week aangekondigd in Scharendijke.

Remco de Valk of is het Wilco v/d Berge

S.K.N.W.K. 3 had voor dit duel van JO19-1 Rick en Joerie ingevlogen (nogmaals dank mannen !!). Remco v/d Berge die na maanden blessureleed afgelopen donderdag voor het eerst weer trainde werd vijf voor half 12 (vertrektijd was half 12 ? ) nog uit z’n nest getrommeld en wilde ook wel tegen een balletje trappen. Kristian Bouwman had zich ietwat vergist in de aanvangstijd en kwam tijdens de 1e helft aan in Scharendijke. Zodoende voldoende manschappen voor het 3e.

Kristian Bouwman kwam uiteindelijk ook nog voetballen ?

Z.S.C. ’62 2 ging uiteraard fel van start en hierbij moesten met name Remco en aanvoerder Sytze het een aantal keren ontgelden met een stevige tackle. Echter lieten we ons hierdoor niet van de wijs brengen en hielden keurig (s)tand (door de lip bij EP). Ruststand 0-0. Overigens moest Lennard Visser zich vlak voor rust nog wel laten vervangen nadat hij hard was geraakt op zijn scheenbeen (sterkte). Zijn vervanger was Kristian Bouwman.

Cecil roept tegen zoon Rick, je hoeft in de 2e helft maar één keer te scoren…….

In de 2e helft bleef EP achter in de kleedkamer. Hij werd vervangen door routinier Martijn Neele. Doordat hij in de 1e helft op de bank had gezeten had hij nu nog meer lucht (en spraakwater) dan anders…. Dat vond met name de tegenstander ook erg leuk ?

Hij Sytze vliegen

In de 2e helft waren beide teams nog meer aan elkaar gewaagd. Middels enkele goede counters probeerde de blauw/zwarten de thuisploeg pijn te doen. Overigens hoefde doelman Erwin v/d Wekken van S.K.N.W.K. eigenlijk maar één keer echt redding te brengen deze wedstrijd. Dit deed hij naar behoren. Vaak waren de schoten van de thuisploeg te wild en verdwenen ze over of naast het doel. Dit tot genoegen van het 3e.

Remco v/d Berge heeft inmiddels contract voor het leven bij het 3e gekregen

Eén keer was er nog wel een penibele situatie in de 16 van S.K.N.W.K. toen Erwin onnodig uit zijn doel kwam en bijna een overtreding maakte. Gelukkig liep het goed af en konden we het spel gewoon voortzetten. Met name Remco v/d Berge kwam steeds beter in de wedstrijd en bleek een moeilijk te stoppen speler voor de thuisploeg.

Tandje bij EP ?

Zo’n kleine 15 minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd ging Rick Dalebout goed door over de linkerflank. Bij de achterlijn aangekomen gaf hij de bal hard voor en via een tegenstander verdween de bal pardoes tussen de doelman en het eerste paal zo bij de 2e paal tegen de touwen, 0-1. Gelukkig kon ‘de grens’ van Z.S.C. nu eens niet zijn vlag omhoog steken ?

Buitenspel uitleg ?

Nu was het menens voor S.K.N.W.K. want dit was immers al ruim 400 minuten geleden dat ze nog eens op voorsprong stonden……… En met nog maar zo’n 15 (of was het toch 25 Erwin ??) op de klok moest dit toch echt over de streep worden getrokken. Met man en macht werd er verdedigd en daar waar ze konden werd nog ten aanval getrokken.

Onze Maestro

Er werd niet meer gescoord en zodoende dus een schitterende 0-1 overwinning voor S.K.N.W.K. 3. Drie punten in de knip. En ‘de nul’ voor Erwin !! Hij was nog wel het meest blij en liet dit dan ook horen na het laatste fluitsignaal. Het verhaal gaat dat hij nog steeds in zijn keepersshirt door zijn woonplaats aan het roepen is “de nul, de nul, de nul”.

De slogan van Erwin deze middag !!

In de kleedkamer uiteraard een overwinningsselfie (die maken we namelijk niet zo veel) en het nodige gerstennat. Rick Dalebout werd uiteraard gekroond tot ‘Aap van de Week’, omdat hij matchwinner werd deze middag.

Rick Dalebout kreeg ‘Aap van de Week’

Daarna snel douchen en richting Nieuwerkerk om S.K.N.W.K. 1 aan te moedigen bij hun thuisduel tegen Jong Ambon (wedstrijd begon pas iets na 15:00 uur en dus waren ze nog op tijd voor de aftrap). Al met al een prachtige voetbalmiddag voor S.K.N.W.K. 3.

Overwinningsselfie S.K.N.W.K. 3. Zoek Ronaldo…… ?

A.s. zaterdag , 30 november 2019, een thuisduel voor S.K.N.W.K. 3. Dan is Bruse Boys 3 de tegenstander op ‘Het Springer’.

Het werd zelfs een beetje arrogant, met deze no-look-huppel van Nick

24 november:

De 16 deelnemende koppels aan het FIFA 20 toernooi bij S.K.N.W.K.

Tijdens de winterstop, op zaterdagmiddag 11 januari 2020, vindt er in onze kantine een FIFA toernooi plaats. De deelname is gratis en voor alle leeftijden. Het toernooi is 2 tegen 2 en begint om 13.00.

Inmiddels zijn er al 16 koppels ingeschreven en is het toernooi vol !!

Hieronder het overzicht van de deelnemers:

Team 1 Fifa 12 Daan van der Cingel Ids Flikweert liverpool
Team 2 Golden duo Tim Aron Barca
Team 3 Team Fz Finn Westdijk Tijn Westdijk FC Barcelona
Team 4 1OAK Marik Korenhof David van den Broek Liverpool
Team 5 D&d for the win Danny verhoek Dani van vliet Liverpool
Team 6 Snick en Piemel iiTzNickb DJH10692 Bayern Munchen
Team 7 Dolfijnstraat Max jongebreur Ruben van dijke Barca
Team 8 Fifa Hollandia Joris Spitholt Koen Kraaijenbrink Liverpool
Team 9 The Ultimate Team Semm Kiesenberg Dane Pröpper Paris Saint Germain
Team 10 De fossielen Remco vd Berge Christian van vossen Manchester city
Team 11 Sknwk hooligans Stijn Thomas Liverpool
Team 12 Masters Martijn Padmos Ercan Ayaz PSG
Team 13 De Lays vreters Yoran Dieuwe Barcelona
Team 14 Kante be stopped Joerie van Dijke Damian Gons Chelsea
Team 15 Sappige noobs! Tom van Westen Levi Dalebout Liverpool
Team 16 SrMarSimo Simon Mark Of PSG of JUVE

25 november:

Daan van der Cingel genomineerd voor verkiezing Jonge Vrijwilliger van het jaar

Er is dit jaar voor het eerst, vanuit SMWO en de Rotary, de verkiezing ‘Jonge Vrijwilliger’. Namens het jeugdbestuur hebben wij er voor gekozen om dit jaar Daan van der Cingel te nomineren. Er is een vakjury prijs en een publieksprijs.

Daan is voorgedragen door ons voor zijn vrijwilligers werk als keeperstrainer, jeugdscheidsrechter, Joachim Glerum Toernooi, Sinterklaasfeest en andere activiteiten waarbij Daan gedurende het voetbalseizoen zich inzet.

Daan hier actief als jeugdscheidsrechter

SMWO Schouwen-Duiveland heeft inmiddels een poll gemaakt op Facebook. De link naar de Facebook pagina is https://www.facebook.com/smwosd/

Dit is een link naar de poll: https://poll.app.do/verkiezing-jonge-vrijwilliger

Uiteraard hopen we op zoveel mogelijk stemmen voor Daan en zorgen we er hij wordt verkozen tot vrijwilliger van het jaar!

Jeugdbestuur S.K.N.W.K.

28 november:

Prima alternatieve zaaltraining voor S.K.N.W.K. 2

Omdat het trainingsveld op sportpark ‘Het Springer’ voor vanavond was afgekeurd (stond echt helemaal blank) heeft een klein deel van de 2e selectie een alternatieve zaaltraining gedaan in de gymzaal in Dreischor. Hieronder nog wat foto’s van deze training van vanavond (met dank voor de foto’s aan LP ? ).

29 november:

S.K.N.W.K. JO7-1 en JO8-1 hebben vandaag Sinterklaasfeest

Ook dit jaar heeft Sinterklaas besloten om een bezoekje te brengen aan onze voetbalclub S.K.N.W.K. Wij willen hier graag met de spelertjes van JO7-1 en JO8-1 een feestje van maken, vandaag vrijdag 29 november 2019, van 17:00 tot ongeveer 19:00. Voor eten wordt gezorgd.

We hopen dat jullie allemaal kunnen komen, graag in voetbal kleding. Neem je voetbal schoenen mee.

We wensen ze uiteraard alvast heel veel plezier toe !!

30 november:

Fossiel_van_Elders neemt koppositie in de S.K.N.W.K.-Toto over van Shootthecat

Vandaag, zaterdag 30 november 2019, is de 10e competitieronde in de 4e klas A K.N.V.B. Zuid 1 gespeeld. S.K.N.W.K. 1 was dit weekend vrij (zij waren de 13e ploeg deze middag en hoefden dus niet in aktie te komen).

De resultaten in de 6 gespeelde wedstrijden zorgen ervoor dat de blauw/zwarten, zij het op doelsaldo, wel gewoon de nummer 2 op de ranglijst blijven. In de S.K.N.W.K.-Toto is de leider van de afgelopen 4 weken, Shootthecat, zijn koppositie kwijtgeraakt. Nummer 2 Fossiel_van_Elders heeft hem voorlopig van de troon gestoten. De voorsprong bedraagt 210 punten. Overigens moet Shootthecat de 2e plaats delen met Conard die laestejaer voorlopig van het podium heeft gestoten. JdK blijft de nummer 5 en maakt zodoende de top vijf compleet.

De ranglijst is als volgt:

POSITIE SPELERSNAAM PUNTEN
-. Fossiel_van_Elders 4320 Bekijk voorspelling