Jaaroverzicht www.sknwk.nl van 2018 (januari)

Nu het jaar 2018 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste week van dit jaar het jaar 2018 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag januari.

1 januari:

Wij wensen iedereen een heel gelukkig, gezond en sportief 2018 !!

De redaktie van www.sknwk.nl wenst iedere bezoeker van S.K.N.W.K.-Online een heel gelukkig, gezond en sportief 2018 toe.

2 januari:

Statistieken website over 2017

1 januari 2018, een mooie dag om ook terug te blikken op de prestaties van onze website, S.K.N.W.K. Online. Het blijkt dat de website nog steeds in de smaak valt bij vele honderden bezoekers per dag.

Pageviews (bron: Google Analytics)

Momenteel is de website 5.541 dagen online en heeft deze tot op heden 4.857.080 pagina’s weergegeven (pageviews). Op basis van dit gemiddelde betekent dit 877 per dag, meer dan 27.000 per maand en maar liefst 320.000 pageviews per jaar. Als we niet uitgaan van het gemiddelde sinds de livegang van de website, maar puur kijken naar het afgelopen jaar, liggen deze cijfers nog veel hoger!

2017

In 2017 heeft de website 415.461 pageviews gegenereerd. Gemiddeld kom je dan uit op 34.622 pageviews per maand en maar liefst 1.138 pageviews per dag! Met name de koppeling van S.K.N.W.K. Online met de sociale netwerken Facebook en Twitter hebben de website geen windeieren gelegd.

Interessante pagina’s

Google Analytics geeft ook inzicht in de belangrijkste pagina’s en berichten van 2017. De vaste pagina’s als Gastenboek, Fotoboek, teampagina van S.K.N.W.K. 1 en de Wedstrijdverslagen voeren de lijst aan. Daarnaast worden de berichten in de rubriek Lief en Leed binnen de club met grote belangstelling gelezen. Qua nieuwsberichten vonden onze bezoekers volgens de statistieken de volgende berichten in 2017 het meest interessant:

De webredactie is benieuwd wat de statistieken hen in 2018 brengt…

4 januari:

Vandaag was tweede en laatste Kerstvakantietraining voor jeugd S.K.N.W.K.

Vandaag, donderdag 4 januari 2018, was de tweede (en laatste) kerstvakantietraining. Ook vanmiddag meer veel plezier bij zowel de spelertjes als trainer Gerard Olijhhoek. Uiteindelijk hadden 8 jeugdleden de weg naar ‘Het Springer’ weten te vinden. Na 1,5 uur heerlijk te hebben getraind, konden ze weer huiswaarts.

Vanaf deze plaats nogmaals een dankwoordje aan Gerard voor dit geweldige initiatief. Bekijk meer foto’s van de tweede Kerstvakantietraining elders op deze site in Het Fotoboek.

6 januari:

Geslaagd Onderling Futsal Toernooi S.K.N.W.K.

Met in eerste instantie ruim 45 aanmeldingen (er waren helaas deze keer wel heel wat afvallers (11 man…..)) was er toch nog wel voldoende animo. Er was zelfs ‘s middags nog een spontane aanmelding !! Met 6 teams werd de strijd aangegaan tijdens een 3 uur durend zaalvoetbaltoernooitje.

Zelfs op de tribunes was het met uiteindelijk zo’n 30 toeschouwers nog gezellig druk.

Het was een zeer sportief en spannend toernooi. Bij het aanbreken van het allerlaatste duel was nog steeds niet bekend wie de winnaar zou zijn !! Uiteindelijk werd het toernooitje gewonnen door Spartak Moskou.

Na het laatste fluitsignaal en een warme douche was het ook aan de bar nog een tijdje heel gezellig !!

Dank aan organisator Martijn Neele. Verder een dankwoordje aan de scheidsrechters Toon en Remco v/d Berge, Emiel Kuijten en Carlo v/d Maas. Ook aan tijdwaarnemer en scorebordjournalist Gert-Jan ter Riet. En tot slot aan Steven Neele voor het verzorgen van de prachtige schema’s.

Tot slot nog een dankwoordje aan de deelnemers die er met zijn allen voor zorgden dat het een zeer geslaagd toernooi was !!

6 januari:

Eindstand Onderling Futsal Toernooi S.K.N.W.K.

Gisteren, vrijdag 5 januari 2018, is bij S.K.N.W.K. al weer de 30e editie van het Onderling Zaalvoetbaltoernooi gespeeld. Zes teams hebben met de ‘olympische gedachte’ (meedoen is belangrijker dan winnen) deelgenomen. Echter als het eerste fluitsignaal klinkt, wil iedereen toch echt gewoon winnen. Uiteindelijk werd in de laatste wedstrijd pas beslist dat Spartak Moskou winnaar van deze editie is !!

De uitslagen:

De eindstand is als volgt:

Nummer 1:

Spartak Moskou

Nummer 2:

FK Krasnodar

Nummer 3:

Zenit St. Petersburg

Nummer 4:

Anzhi Makhachkala

Nummer 5:

FK Rostov

Nummer 6:

Rubin Kazan

De uiteindelijke kampioenen (na de 3e helft):

7 januari:

Best bezochte Nieuwjaarstraining van 2018 ooit…….

Of het met het Futsaltoernooitje van de avond ervoor te maken heeft, is niet bekend. Feit is dat de Nieuwjaarstraining van S.K.N.W.K. dit jaar heel magertjes werd bezocht. Maar niet getreurd, want de wel aanwezigen hebben heerlijk ruim een uur partijtje gespeeld. Nadat iedereen op de foto was gegaan (zelfs met een selfie) werd er afgetrapt.

In de rust was het tijd voor heerlijk een bakje koffie. Na de tweede helft kon moe, maar voldaan de kleedkamer worden opgezocht. Met de inmiddels de gerepareerde mengkraan was de temperatuur van de douches ook perfect.

Om 16:00 uur begon de Nieuwjaarsreceptie met een heerlijk hapje en drankje.

7 januari:

Gezellige nieuwjaarsreceptie S.K.N.W.K. op sportpark ‘Het Springer’

Gisteren werd op sportpark ‘Het Springer’ om 14:00 uur begonnen met de Nieuwjaarstraining. Hier waren helaas niet veel aanwezigen. Na afloop van de Nieuwjaarstraining werd vervolgens in onze eigen kantine de Nieuwjaarsreceptie gehouden. Deze werd uiteindelijk door zo’n 45 mensen bezocht.

Toen iedereen aanwezig was, sprak voorzitter Arnold Schiettekatte alle aanwezigen toe en heette hen uiteraard van harte welkom en wenste iedereen alle goeds voor 2018. Tijdens zijn speech was er aandacht voor de Club van 100. Arnold overhandigde symbolisch € 50,- aan één van de inititiefnemers voor de doorstart van de Club van 100, Steven Neele. Hiermee gaf Arnold persoonlijk de aanzet naar hopelijk meer. De eerste berichten zijn prima, want op de intekenlijsten die rond gingen, waren spontaan 15 nieuwe leden van de Club van 100.

Ook werd zoals inmiddels gebruikelijk is nog een kantinekaart getrokken uit de volle kaarten. Gerard Olijhoek bleek voor Kevin Schiettekatte een gelukkige hand te hebben. Niet voor het eerst (overigens wel dit jaar) was Kevin dus de winnaar. Gefeliciteerd Kevin !!

Na dit officiële gedeelte werd er in een ongedwongen sfeer nog lekker lang en gezellig nagepraat en vooruit gekeken naar het komende jaar.

8 januari:

Nieuwe warming-up shirtjes voor S.K.N.W.K. JO17-1

Vanavond tijdens hun training hebben de spelers van S.K.N.W.K. JO17-1 nieuwe warming-up shirtjes gekregen. Deze zijn gesponsord door hun eigen trainer en coach. De sponsors zijn namelijk Peter v/d Cingel Bestratingen (www.mooistraatje.nl) en Schott & Company (opleiding training vorming).

De shirtjes zien er prachtig uit en namens S.K.N.W.K. (JO17-1) uiteraard hartelijk dank voor deze mooie shirtjes.

12 januari:

Perry Snoep verruilt S.K.N.W.K. met ingang van nieuwe seizoen voor N.O.A.D. ’67

Ruim een maand geleden gaf trainer/coach Perry Snoep aan dat hij S.K.N.W.K. aan het eind van het seizoen gaat verlaten. Hij was toe aan een nieuwe uitdaging. Zijn sportieve ambities hebben hem nu gebracht bij N.O.A.D. ’67 uit Sint-Philipsland. Deze ploeg speelt in de 3e klas B K.N.V.B. Zuid 1. Voor Perry dus weer een stapje omhoog.

Vanaf deze plaats willen we Perry feliciteren met zijn nieuwe club. We wensen hem alvast heel veel plezier en succes toe. Maar uiteraard eerst nog dit seizoen waardig afsluiten met S.K.N.W.K.

14 januari:

Diverse spelers JO17-1 maken officieuze debuut voor S.K.N.W.K. 1

Het was dan gisteren ‘maar’ een oefenpotje tegen het 2e team, maar toch, gisteren maakten een aantal jeugdspelers van S.K.N.W.K. JO17-1 hun officieuze debuut bij S.K.N.W.K. 1. Ze hadden al eens aan het seniorenvoetbal morgen ruiken bij een wedstrijd bij een lager seniorenteam, maar nog nooit bij de 1e selectie. Wegens blessures en de wintersport waren er gisteren nog al wat afwezigen bij het 1e. Vandaar dat Joerie van Dijke, Tim v/d Cingel, Mike Venneman en Aron Schott gisteren minimaal een helft mee mochten spelen met het 1e team. En ze deden dit zeer verdienstelijk ook. Joerie van Dijke wist zelfs een treffer van het duel voor zijn rekening te nemen (eindstand S.K.N.W.K. 1 – S.K.N.W.K. 2 5-1).

Joerie van Dijke

Ook Dominique Prins speelde overigens een helft mee bij S.K.N.W.K. 1 (en scoorde ook 1x), maar voor hem is dit inmiddels niet vreemd meer. Hij speelde al vaker bij S.K.N.W.K. 1 deze competitie. De 2e helft speelde Dominique trouwens mee bij het 2e. Hiermee was hij gelijk ploeggenoot van zijn mede S.K.N.W.K. JO17-1-speler Daan v/d Cingel die de hele wedstrijd keepte bij het 2e.

Mike Venneman (links)

Het blijkt dat het met de oudste jeugd dus allemaal wel goed zit/komt. Nog een aantal jaren in de jeugd en dan kunnen we een aantal van hen zeker terugzien in bij de eerste selectie van  S.K.N.W.K. Mannen, ga zo door en nogmaals dank voor jullie aanwezigheid en inzet gisteren. Hierdoor konden S.K.N.W.K. 1 en 2 gisteren deze oefenpot afwerken, die overigens in handen was van scheidsrechter Cees Dalebout (jij ook nogmaals dank).

Tim v/d Cingel

17 januari:

Blauw/zwarte groeten: S.K.N.W.K.-ers op wintersport in Saalbach Hinterglemm

Een aantal spelers van de eerste selectie, René Verschoor, Remon de Jonge en Stefan Vermeer en hersteltrainer van de 1e selectie Kevin Schiettekatte genieten (samen met hun vriendinnen) van een welverdiende wintersportvakantie in Saalbach Hinterglemm (Oostenrijk). Uiteraard is de S.K.N.W.K.-sjaal mee en doen ze iedereen de blauw/zwarte groeten.

20 januari:

Ralph Zegers is met ingang van seizoen 2018-2019 nieuwe hoofdtrainer S.K.N.W.K.

De afgelopen weken heeft de Technische Commissie van S.K.N.W.K. zich bezig gehouden met enkele kandidaat-trainers voor het nieuwe seizoen 2018-2019. Uiteindelijk hebben ze een advies uitgebracht naar het hoofdbestuur. Een afvaardiging van het hoofdbestuur heeft hierna een 2e gesprek gehad en hieruit is inmiddels bekend geworden dat Ralph Zegers met ingang van het nieuwe seizoen de vervanger is van Perry Snoep die na 2 seizoenen zijn trainerscarrière vervolgt bij N.O.A.D. ’67 1.

Zegers, 40 jaar en woonachtig te Middelburg, is op dit moment hoofdverantwoordelijk voor de JO17-1 van de Jeugd Voetbal Opleiding Zeeland (J.V.O.Z.), dit seizoen actief in de Eerste Divisie. Hij is in het bezit van UEFA B/TC2.

Bron foto: www.jvozonline.nl

Als speler was hij al wel bekend met S.K.N.W.K. Hij was namelijk actief bij Terneuzense Boys 1 en heeft hierbij naar eigen zeggen een aantal mooie duels gespeeld met de blauw/zwarten (o.a. tijdens het seizoen 1996-1997 toen de titelstrijd in de 3e klas ging tussen S.K.N.W.K. en Terneuzense Boys). Met Terneuzense Boys was hij als voetballer actief in de 2e en 3e klas K.N.V.B. Daarnaast was hij o.a. ook nog speler van Zaamslag en acteerde hij op 1e en 2e klas K.N.V.B.-niveau.

Zijn trainerscarrière is begonnen bij de jeugd van Terneuzense Boys (E1 t/m A1). Ook trainde hij nog  Zaamslag B1. Nadat hij zijn ‘papieren’ heeft behaald, heeft hij als hoofdtrainer Groede (5e klas), Koewacht (4e klas) en H.V.V. ’24 (2e en 3e klas) onder zijn hoede gehad. Vorig seizoen was hij assistent-trainer van Rogier Veenstra (nu hoofdtrainer van v.v. Goes) bij Zeelandia-Middelburg 1. En nu dus trainer/coach van J.V.O.Z. JO17-1.

Ondanks dat J.V.O.Z. JO17-1 een prachtige ervaring is, wil Ralph volgend seizoen toch graag weer een eerste elftal onder zijn hoede. Zodoende is het contact er gekomen met S.K.N.W.K. en is er dus inmiddels overeenstemming bereikt voor één seizoen.

We heten Ralph alvast van harte welkom en wensen hem volgend seizoen heel veel plezier en succes toe. En uiteraard ook tijdens de 2e seizoenshelft met J.V.O.Z. JO17-1 nog heel veel succes toegewenst.

20 januari:

Vijftien jarige Stijn Dooge maakt debuut voor S.K.N.W.K. 1

Veel afwezigen bij de eerste selectie geeft uiteraard anderen altijd de mogelijkheid zich te laten zien. Zo kon het vandaag zijn dat S.K.N.W.K. JO17-speler Stijn Dooge op vijftien jarige leeftijd zijn debuut mocht maken voor de 1e selectie van S.K.N.W.K. Hij mocht vanmiddag na rust invallen bij het oefenduel van S.K.N.W.K. 1 tegen Stellendam 1.

Stijn liet tijdens zijn eerste 45 minuten bij S.K.N.W.K. 1 zeker zien over talent te beschikken. Helaas eindigde de wedstrijd in een 4-1 nederlaag voor de blauw/zwarten, maar dat lag zeker niet aan hem. Hij maakte een verdienstelijk debuut en we zullen in de toekomst zeker nog meer van hem gaan horen.

26 januari:

Doorstart Club van 100

Logo S.K.N.W.K. Club van 100

De Club van 100 is opgericht op 1 september 2000 door Jan Tierie, Sytze Stins en Martijn Neele. Leden van de Club van 100 doneren jaarlijks € 50,- euro. Met dit geld worden ten behoeve van S.K.N.W.K. zaken gerealiseerd welke niet uit de algemene middelen kunnen worden betaald. De besteding gaat uiteraard altijd in overleg met de Club van 100-leden en het hoofdbestuur.

Voor haar bijdrage ontvangt ieder Club van 100-lid een persoonlijk naambordje op het grote bord van de Club van 100, welke op een prominente plaats in onze kantine hangt.

Realisatie

Dankzij de Club van 100 hebben we in oktober 2012 het unieke dakterras bij de kantine kunnen realiseren. Daarna werd het helaas stil rondom de Club van 100.

Doorstart

De laatste tijd kwamen er steeds meer signalen om de Club van 100 weer nieuw leven in te blazen en zo de reserves weer aan te vullen. Zeker na de verwerping van het principeakkoord voor een fusie met s.v. Ouwerkerk en s.v. Duiveland vorig jaar, ligt de weg open om verder te bouwen aan de toekomst van S.K.N.W.K. Ook een stijgend ledenaantal laat zien dat er veel potentie zit in onze ‘Blauw-Zwarte’ club.

Inventarisatie

De komende tijd zullen alle laatst bekende Club-van-100-leden per email worden benaderd met de vraag of zij nog steeds lid willen blijven van onze Club van 100. Wij hopen dat wij na al die jaren opnieuw op jullie steun mogen rekenen!!

Mocht u tot deze groep behoren en op voorhand hierover vragen hebben? Stuur dan een email naar clubvan100@sknwk.nl.

Nieuwe leden

Uiteraard zijn wij ook op zoek naar nieuwe leden die willen toetreden tot dit zeer selecte gezelschap en op deze wijze S.K.N.W.K. een warm hart willen toedragen.

Ben jij diegene die wij zoeken? Meld je dan nu aan als nieuw lid van de Club van 100 via clubvan100@sknwk.nl!

27 januari:

S.K.N.W.K. 1 ontwaakt maar matig uit haar winterslaap met 1-1 gelijkspel tegen hekkensluiter Nieuwland 1

Vandaag, zaterdag 27 januari 2018, de eerste wedstrijd na de winterstop tegen hekkensluiter Nieuwland 1. Met een bijna volledige selectie kon S.K.N.W.K. aantreden tegen de ploeg uit Nieuw en St Joosland om de drie punten mee te nemen naar Nieuwerkerk. In de eerste helft was duidelijk te zien dat beide ploegen nog naar hun juiste vorm moesten zoeken, maar dat het zo’n enorme slechte eerste helft zou worden had denk ik niemand verwacht.  Hoogtepuntjes waren er nauwelijks op een prima schot na van Martijn Rentier (op de lat) en een goeie actie van Jarno van Nieuwenhuize besloten met een schot wat gestopt werd door de doelman. De beste kans was nog voor de thuisclub, maar de alleen voor de Mike Bakker verschenen spits schoot veel te slap in om de doelman te verrassen… rust 0-0.

In de tweede helft werd het allemaal steeds grimmiger, omdat de scheidsrechter verzuimde om gele kaarten te trekken na vervelende overtredingen van enkele Nieuwlandspelers. Na een kwartier kwam S.K.N.W.K. op voorsprong na een prima actie van Julian van Nieuwenhuize over de rechtse kant was het spits Machiel Schot die prima afmaakte, 0-1.

Wie dacht dat S.K.N.W.K. nu wel door zou drukken, had het falikant mis. Het was juist de thuisclub die beter in de wedstrijd kwam. Eerst belandde een kopbal na een corner op de lat en even later redde Mike Bakker prima op een speler die alleen voor hem opdook. De gelijkmaker hing in de lucht en die kwam er ook. Stefan Vermeer maakte volgens de scheidsrechter een overtreding in de zestien (hij zag dit overigens als enige)  en de penalty werd goed ingeschoten 1-1.

In het restant van de wedstrijd werd er bijna niet meer gevoetbald, omdat de scheidsrechter veel te laat kaarten ging geven, ontspoorde het duel bijna. De aanvoerder van Nieuwland die al geel had, maakte daarna zeker nog drie overtredingen die rijp waren voor geel, maar hij kwam er vreemd genoeg mee weg. Na 44 minuten in de 2e helft maakte de scheidsrechter er een einde aan en dat was maar goed ook, want het was van S.K.N.W.K.-zijde niet om aan te zien. Veel te weinig beweging en slechte passing zorgde ervoor dat Nieuwland veel in de duels kwam en dat had eigenlijk voorkomen moeten worden.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Hoedekenskerke 1 waar tegen nog wat goed te maken is. Hopelijk een S.K.N.W.K. dat als team de schouders er onder kan zetten !!

31 januari:

Nieuw coachjassen voor jeugdkader S.K.N.W.K. vanavond officieel overhandigd

Vanavond, woensdag 31 januari 2018, zijn de nieuwe coachjassen voor de jeugdleiders/trainers van S.K.N.W.K. uitgereikt. Deze zijn gesponsord door Omoda en De Rijke Veiligheid. Sponsor André de Rijke kreeg uit handen van bestuurslid Sponsorzaken Klaas-Willem Kik uiteraard een bloemetje. De andere sponsor, Omoda, was helaas vanavond verhinderd.

Daarna mochten alle aanwezige jeugdtrainer/leiders een nieuwe jas in ontvangst nemen. Uiteraard moest hierna nog een foto worden gemaakt van het trotse jeugdkader in de prachtige nieuwe jassen. Zodra alle jeugdtrainer/leiders de jas hebben ontvangen, zal er nogmaals een nieuwe foto worden genomen met hopelijk dan het gehele jeugdkader.

Namens S.K.N.W.K. Nogmaals hartelijk dank aan beide sponsoren !!