‘GA VOETBALLEN ALS ORANJE’ wint UEFA Grow Award

Bron: www.knvb.nl

De KNVB heeft met de campagne ‘Ga voetballen als Oranje’ een UEFA GROW Award gewonnen in de categorie communicatiecampagnes. De jury besloot hiertoe vanwege het duidelijke doel van de campagne en was onder de indruk van de manier waarop de doelgroep bereikt werd met behulp van een bekende artiest.

GA VOETBALLEN ALS ORANJELees hier meer over de campagne ‘Ga voetballen als Oranje’

‘Limonade’

Vanwege de coronapandemie waren er minder pupillen (4 tot en met 12 jaar) dan normaal die zich aangemeld hadden bij een voetbalvereniging. De campagne ‘Ga voetballen als Oranje’ was erop gericht om weer meer kinderen aan het voetballen te krijgen. Het nummer ‘Limonade’ werd door Snelle geschreven toen hij langs de lijn geïnspireerd raakte door het voetballen van zijn jongere broertjes. Het is een ode aan het amateurvoetbal en laat in de videoclip kleine jongens en meisjes zien die dromen over voetballen als hun helden van Oranje.

— De UEFA Grow Award werd uitgereikt door ex-Portugal-international Luis Figo.

UEFA GROW Awards

De UEFA GROW Awards worden om de twee jaar uitgereikt om initiatieven en successen van de 55 leden van de Europese voetbalbond te belonen en te stimuleren.  De KNVB was ook genomineerd in de categorie fan engagement. De campagne ‘WeTheWave’ haalde de shortlist, maar viel uiteindelijk niet in de prijzen. In totaal waren er meer dan 150 deelnemers vanuit verschillende bonden die meedongen om de prijzen.

WE THE WAVEBekijk hier de campagne ‘We the Wave’.