Jaaroverzicht 2022 van www.sknwk.nl (december)

Nu het jaar 2022 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2022 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag december.

December:

1 december:

A.s. zaterdag op groot scherm in onze kantine: Nederland tegen de Verenigde Staten (16:00 uur)

A.s. zaterdag. 3 december 2022, speelt het Nederlands Elftal in Qatar op het WK 2022 de achtste finale wedstrijd tegen de Verenigde Staten. Aanvang van dit belangrijke duel voor Oranje is 16:00 uur. Deze wedstrijd kan worden bekeken in onze kantine op groot scherm onder het genot van een hapje en een drankje. Inmiddels zijn alle wedstrijden van S.K.N.W.K.-teams die rond die tijd nog gepland stonden vervroegd, zodat iedereen kan aanschuiven in de kantine !!

De kantine is i.v.m. de te spelen wedstrijden de gehele dag geopend (zoals gebruikelijk is tot 20:00 uur) en om 16:00 uur kan dus de wedstrijd van het Nederlands Elftal worden bekeken in de kantine. Het verhoogt de feestvreugde uiteraard als we weer in ORANJE kledij komen !! Tot zaterdag !!

Verkoop loten Grote Clubactie 2022 levert € 1.484,40 op voor de club

Afgelopen week was het einde van de Grote Clubactie 2022. Zoals elk jaar heeft ook S.K.N.W.K. weer meegedaan aan deze verkoop. Alle leden hebben de mogelijkheid gekregen om loten te verkopen en te kopen. In totaal is er een mooi bedrag verdiend voor én door de blauw/zwarten.

Vooral onze jeugdspelertjes hebben weer hun stinkende best gedaan !! Deze editie heeft de club een mooi bedrag van € 1.484,40 opgeleverd !!

Namens het bestuur (en jeugdbestuur) willen wij alle verkopers, zowel jeugd als seniorenleden, nogmaals enorm bedanken voor hun inzet voor onze club. Maar ook willen wij natuurlijk de kopers van de loten enorm bedanken.

S.K.N.W.K. JO7-1 en JO9-1 hebben geweldig Sinterklaasfeest op Het Springer

Vanavond, vrijdag 2 december 2023, bracht ook Sinterklaas uiteraard weer een bezoekje aan S.K.N.W.K. Samen met enkele van zijn Pieten had hij ook dit jaar weer een plaatsje vrij gemaakt in zijn agenda voor een bezoekje aan Sportpark ‘Het Springer’. Rond 17:00 uur verzamelden de jongens en meisjes van S.K.N.W.K. JO7-1 en JO9-1 in de kantine.

Toen iedereen binnen was, duurde het niet heel lang of er kwamen vier Pieten de kantine binnen. Zij deelden uiteraard snoepgoed uit. En wat helemaal geweldig was, is dat de Pieten speciaal voor S.K.N.W.K. de clubkleuren droegen op hun gezichten 🙂 Toen iedereen was voorzien van wat zoetigheid, gingen de kinderen en de Pieten naar het kunstgrasveld toe om daar samen lekker te voetballen. Dit was dolle pret. Uiteraard gingen de kinderen nog samen op de foto met de Blauw/zwarte Pieten.

Na het voetballen ging iedereen weer terug naar de kantine. Daar waren inmiddels overheerlijke frietjes gebakken. Zelfs de Pieten hadden honger gekregen van de Pietentraining en aten heerlijk mee. Toen iedereen zijn/haar buikje (bijna) vol had (er is natuurlijk altijd nog ruimte voor wat strooigoed) kwam uiteraard ook Sinterklaas nog langs.

De Sint had natuurlijk over iedereen weer iets in zijn Grote boek staan. Althans, niet in het Grote boek, want dat is nog steeds zoek zoals bekend is via het Sinterklaasjournaal. Maar daar hadden de Sint en zijn Pieten uiteraard ook weer iets op gevonden. Nadat alle spelertjes en teams aan bod waren gekomen, werd er samen met de Pieten nog een stoelendans gedaan. Daarna was het weer tijd om te vertrekken voor de Sint, want hij moest nog verder (van horen zeggen zijn ze nog op diverse adressen geweest in Nieuwerkerk vanavond 😉 ). Ook had de Sint nog de moeite genomen om eventjes een videoboodschap in te spreken voor de spelers van S.K.N.W.K. 3.

Natuurlijk was er voordat de Sint vertrok voor iedereen nog een kadootje. En deze keer dacht de Sint ik ben bij voetbalclub S.K.N.W.K. dus we geven de kinderen allemaal een eigen trainingshirtje van S.K.N.W.K. !!

Dank aan de organisatie en de vrijwilligers voor dit zeer geslaagde Sinterklaasfeest. Bekijk nog meer foto’s van dit geweldige Sinterklaasfeest elders op de site in Het Fotoboek.

Blauw/zwarte groeten: Sinterklaas en zijn Pieten vanaf sportpark Het Springer

Vanavond, vrijdag 2 december 2022, werd voor onze jongste jeugdteams, S.K.N.W.K. JO7-1 en JO9-1 het Sinterklaasfeest gevierd. Het was een gezellige boel. Uiteraard was de Sint ook nog aanwezig op Het Springer’. Hij had zelfs al vier Pieten voortuit gestuurd om met de kinderen te komen voetballen. Speciaal voor hun bezoekje aan S.K.N.W.K. hadden de Pieten zelfs hun gezichten aangepast aan onze clubkleuren. Dus wij hadden heuse blauw/zwarte pieten.

4 december:

Gezellig drukke S.K.N.W.K.-kantine ziet Oranje winnen van Verenigde Staten

Gisteren om 16:00 uur speelde het Nederlands Elftal op het WK 2022 de achtste finale tegen de Verenigde Staten. Alle te spelen wedstrijden van S.K.N.W.K.-teams waren dusdanig gepland dat iedereen op tijd terug kon zijn in de kantine. Zo geschiedde. In een gezellig drukke kantine keken we met zo’n 60 man naar deze wedstrijd en konden dus maar liefst 3x JUICHEN !!

Uiteraard smaakt dit naar meer. Dus a.s. vrijdag, 9 december 2022, nieuwe ronde nieuwe kansen als Nederland in de kwart finale gaat aantreden tegen Argentinië. Ook dit willen we weer doen op groot scherm in de kantine. Aanvang wedstrijd is 20:00 uur. De kantine is vanaf 19:30 uur geopend en iedereen is van harte welkom !!

4 december:

Sfeerimpressie van zaterdag 3 december 2022

Gisteren, zaterdag 3 december 2022, gebeurde er weer voldoende op en rond sportpark ‘Het Springer’ en bij de uitwedstrijden van de S.K.N.W.K.-teams.

Hieronder een sfeerimpressie van zaterdag 3 december 2022 middels wat foto’s:

S.K.N.W.K. JO9-1 speelde op ons eigen sportpark

Tegen SJO B.D.C. JO9-1

De tegenstander

Die getraind wordt door een oude bekend van ons, namelijk onze oud hoofdtrainer Perry Snoep (omdat zijn zoontje in dit team speelt)

Bleken wel wat sterker dan onze JO9-1

Eindstand was derhalve 2-11

Ook S.K.N.W.K. JO10-1 speelde een thuiswedstrijd

Tegenstander hier was een combinatieteam van

Kapelle/Hansweertse Boys JO10-2

Ondanks de hevige kou werd een leuke wedstrijd

Goed gemutst stapten beide ploegen van het veld

Want de eindstand was uiteindelijk

S.K.N.W.K. JO11-1JM speelde een uitwedstrijd

Tegen Lepelstraatse Boys JO11-1

Helaas geen (doel)punten voor de blauw/zwarten deze koude zaterdagmorgen

Eindstand was namelijk 3-0

Er werd een teamfoto van ons combinatieteam ST D.Z.C. ’09/S.K.N.W.K. JO14-1JM

Ondertussen speelde ons andere combinatieteam ST D.Z.C. ’09/S.K.N.W.K. JO13-1 de thuiswedstrijd (in Dreischor)

Tegenstander van hen was Goes JO13-1

De gasten waren nipt te sterk

Zij scoorden er namelijk 3

En wij maar 2

Eindstand was dan ook 2-3

Overigens ook op Dreischor was het koud 😉

S.K.N.W.K. JO17-1 speelde een thuisduel

Tegen Cluzona JO17-1

Beide ploegen wisten te scoren deze wedstrijd

Allebei 1x en dus

Eindstand 1-1

Om 12:30 uur op ons hoofdveld de aftrap bij S.K.N.W.K. 2

Tegen M.Z.C. ’11 4

Het werd uiteindelijk een mooie overwinning voor S.K.N.W.K. 2

Want S.K.N.W.K. 2 won dit duel

Met vier…..

…..tegen nul

En dus na weken van puntverlies nu weer de volle buit voor de blauw/zwarten

Op ons 2e veld begon om 13:00 uur de derby in de kelderklasse tussen S.K.N.W.K. 3

Dat deze keer aan kon treden met EP

Tegen Brouwershaven 2

De gasten kwamen nog wel op 0-1

Maar met een treffer van Kevin

Lekker warm houden op het bankie

En nog even invallen

Een treffer van aanvoerder (met nieuwe aanvoerdersband) Jelle

En uiteindelijk ook nog een van Ruben

Konden wij uiteindelijk 3x JUICHEN deze middag

Eindstand was 3-1 in het voordeel van S.K.N.W.K. 3

Helaas viel er in Willemstad niet heel veel te juichen bij het duel tussen Kogelvangers 1 en S.K.N.W.K. 1

Onze doelman kreeg er gisteren helaas maar liefst 6 tegen

Zelf scoorden we helaas maar 1x

Eindstand dus 6-1

Omdat alle wedstrijden van 14:30 uur waren vervroegd

Was iedereen net voor 16:00 uur terug in de kantine

Waar we dus met z’n allen naar Oranje konden kijken

Uiteindelijk zagen zo’n 60 S.K.N.W.K.-ers

Dat Nederland de achtste finale tegen de VS

Wisten te winnen met 3-1

Iedereen dus blij

Zeker Marijn, want hij behaalde met deze eindstand ook de volle 200 punten in de S.K.N.W.K.-drie WK-poule

En vanwege het grote succes van gisteren

Van met z’n allen in de kantine kijken naar Oranje

Op groot scherm

A.s. vrijdag opnieuw !! Vanaf 20:00 uur de kwartfinale tussen Nederland en Argentinië. Komt Allen !!

5 december:

Blauw/zwarte groeten: René en Geraldine Verschoor vanuit Nieuw-Zeeland

Aanvoerder van onze 1e selectie René Verschoor en zijn vrouw Geraldine doen iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Nieuw-Zeeland.

Het lijkt ons als redactie nog steeds erg leuk dat jullie als bezoekers van www.sknwk.nl ons mee laten genieten van jullie uitjes. Dus trek je er op uit, neem iets blauw/zwarts mee en stuur je foto’s naar De Webmaster.

7 december:

7 december Nationale Vrijwilligersdag: Ook S.K.N.W.K. is vandaag extra trots op haar vrijwilligers !!

Vandaag, woensdag 7 december 2022, is het weer Nationale Vrijwilligersdag. Deze dag wordt er extra stil gestaan en aandacht geschonken aan de vrijwilligers. Ook wij bij S.K.N.W.K. hebben gelukkig heel veel vrijwilligers. En ook wij willen uiteraard melden dat we niet zonder ze kunnen en heel trots op hen zijn !!

Vrijwilligers, hartelijk dank voor jullie inzet !!

7 december:

Ook kwartfinale WK 2022 tussen Nederland en Argentinië op groot scherm in de kantine !!

A.s vrijdag, 9 december 2022, speelt het Nederlands Elftal in Qatar op het WK 2022 de kwartfinale wedstrijd tegen Argentinië. Aanvang van dit belangrijke duel voor Oranje is 20:00 uur. Net als afgelopen zaterdag de achtste finale tegen de Verenigde Staten kan deze wedstrijd worden bekeken in onze kantine op groot scherm onder het genot van een hapje en een drankje.

De wedstrijd begint om 20:00 uur en de kantine is geopend vanaf 19:30 uur. Het verhoogt de feestvreugde uiteraard als we deze keer allemaal in ORANJE kledij komen !!

Tot vrijdag !!

S.K.N.W.K. JO10-1 heeft meeste loten Grote Clubactie 2022 verkocht

De Grote Clubactie 2022 is inmiddels weer ten einde. We hebben met z’n allen als club weer een mooi bedrag opgehaald !! Als team heeft S.K.N.W.K. JO10-1 de meeste loten verkocht. Vanavond na afloop van hun training werden ze alvast in het zonnetje gezet door onze penningmeester Robin Kosten. Als beloning mag JO10-1 binnenkort in de kantine een keer frietjes gaan eten !!

Gefeliciteerd jongens en meisjes !! Top gedaan !!

7 december:

Drie jeugdleden die meeste loten Grote Clubactie hebben verkocht in het zonnetje gezet

Vanavond na de training van S.K.N.W.K. JO10-1 en JO11-1JM zijn de drie jeugdspelertjes die individueel de meeste loten hebben verkocht in het zonnetje gezet. Uit handen van onze penningmeester Robin Kosten ontvingen zij een leuke attentie. Fleur uit JO10-1 heeft de meeste loten verkocht. Zij ontving een waardebon die ze kan besteden bij onze kledingleverancier UnitoSports.

Keano met de 3e prijs

Vlak daarachter eindigde Malou (uit JO11-1JM) op een tweede plaats. Zij kreeg een bal. En Keano (uit JO10-1) eindigde op een 3e plaats met meest verkochte loten. Hij kreeg een schoenentasje met S.K.N.W.K.-logo.

De 2e prijs was voor Malou

Nogmaals dank aan deze toppers en vanaf deze plaats van harte gefeliciteerd met jullie prijs.

En de trotse winnaar Fleur !!

10 december:

Uitschakeling Oranje zorgt uiteraard ook voor deceptie in kantine S.K.N.W.K. na gezellig avondje

Gisteren, vrijdag 9 december 2022, om 20:00 uur speelde het Nederlands Elftal op het WK 2022 de kwartfinale tegen Argentinië. Na het succes van de achtste finale vorige week zaterdag tegen de VS (die we in een gezellig drukke kantine keken met zo’n 60 man) was ook gisteren de kantine weer geopend !! En het was opnieuw gezellig. Deze keer waren er uiteindelijk zo’n 50 mensen die de weg naar Het Springer hadden gevonden.

Helaas eindigde deze super geslaagde avond in een deceptie toen Oranje (nadat ze eerst nog knap terugkwamen van een 0-2 achterstand tot 2-2) uiteindelijk werd uitgeschakeld na strafschoppen. Helaas !!

Maar toch kijken we terug op een gezellige avond. Dank aan Toon en Martijn voor de organisatie.

10 december:

Boetin is ‘Herbstmeister’ in de S.K.N.W.K.-Toto seizoen 2022-2023

Vandaag, zaterdag 10 december 2022, werd de 11e speelronde afgewerkt in de 3e klas B K.N.V.B. Zuid 1, de klasse van S.K.N.W.K. 1. Voor S.K.N.W.K. 1 werd het in deze laatste wedstrijd voor de winterstop de eerste overwinning !! En nog wel in de derby tegen Z.S.C. ’62 1 ook !! Het werd een mooie en terechte 4-2 overwinning voor de blauw/zwarten. De resultaten in de overige gespeelde duels zorgt ervoor dat leider Boetin (die afgelopen dinsdag de leiding pakte na een inhaalwedstrijd) ‘Herbstmeister’ is geworden in de S.K.N.W.K.-Toto. Onze Supervisor volgt op koste afstand en Ikkieik is 3e met slechts 5 punten minder dan de nummer twee. Odana en Woste kende letterlijk en figuurlijk een topweekend. Eerst winst met S.K.N.W.K. 1 en ook in de S.K.N.W.K.-Toto een topscore. Hiermee stomen ze op naar de plaatsen vier in vijf in de tussenstand.

De ranglijst is nu als volgt:

POSITIE SPELERSNAAM PUNTEN

29.(29) Dubois14 2130+40 Voorspelling
30.(30) MadeVa 2110+210 Voorspelling

11 december:

S.K.N.W.K. 1 scoort maar liefst 4x en pakt eerste zege van het seizoen; Dirk-Jan Hoek (S.K.N.W.K. 3) Herbstmeister met 12 treffers

Gisteren, zaterdag 10 december 2022, kwamen twee van onze drie seniorenteams in actie (de wedstrijd van S.K.N.W.K. 3 werd uitgesteld). Voor zowel S.K.N.W.K. 1 als S.K.N.W.K. 2 was dit een heuse derby. En bij ons eerste stand er wel een beetje druk op. Immers moesten zij op ons eigen sportpark Het Springer in strijd om de rode lantaarn aantreden tegen Z.S.C. ’62. Een ploeg die de afgelopen week tegen Bruse Boys (winst) en Halsteren (gelijkspel) ineens punten begon te pakken. Maar de blauw/zwarten waren super scherp en na 28 minuten stonden ze 4-0 voor !! Wat een weelde. Uiteindelijk eindigde het duel in 4-2, maar de eerste driepunter was hiermee een feit. Het 2e verloor bij Bruse Boys 3 met 4-0 en sluit de eerste competitiehelft dus in mineur af.

Had S.K.N.W.K. 1 in de eerste 9 competitieduels slechts 2 punten gepakt en ook nog maar 5x gescoord, gisteren lukte het dan wel eens een keer. Via treffers van Jarno van Nieuwenhuize (2e minuut), Stijn Dooge (1oe minuut), Tim v/d Cingel (21e minuut) en een eigen doelpunt van Z.S.C. ’62 (28e minuut) na een geweldige actie van Max Jongebreur stond het zomaar 4-0 in het voordeel van S.K.N.W.K. De eindstand was uiteindelijk 4-2, maar de 2 tegentreffers konden de sfeer deze keer niet bederven. Een mooi einde van een zware eerste competitiehelft. Hopelijk biedt dit hoop voor na de winterstop.

Dirk-Jan Hoek blijft leider van de topscorerslijst. Omdat S.K.N.W.K. 3 niet in actie kwam, blijft hij steken op 12 treffers. Hiermee is hij wel Herbstmeister !!. Koen Kraaijenbrink trof gisteren net als heel S.K.N.W.K. 2 geen doel en blijft staan op vijf treffers. Jarno van Nieuwenhuize scoorde gisteren wel en heeft hiermee zijn vierde doelpunt gemaakt namens S.K.N.W.K. 1 dit seizoen.

De topscorerlijst ziet er nu met de winterstop voor de deur als volgt uit:

Voor een volledig overzicht van de topscorerslijst (en een terugblik op de voorgaande seizoenen) klik hier: https://www.sknwk.nl/topscorer-seizoen-2022-2023/*

11 december:

Teamfoto’s S.K.N.W.K. seizoen 2022-2023 (update)

Het seizoen 2022-2023 is inmiddels toe aan de winterstop (op aankomende zaterdag nog inhaalwedstrijden van JO17-1 en JO19-1 na). We willen uiteraard ook dit seizoen van alle S.K.N.W.K.-teams weer een teamfoto. Inmiddels hebben we ook een teamfoto van S.K.N.W.K. JO19-1  ontvangen (waarvoor hartelijk dank).

Onder het item Teams, elders op deze website, zijn deze foto’s geplaatst. Het is uiteraard de bedoeling dat er van alle teams een foto op deze prachtige site komt. Nu is het voor ons als redactie niet mogelijk om van alle teams een foto te komen maken. Dus bij deze een oproep aan iedereen die het maar wil lezen (leiders, trainers, ouders, supporters enz.): Willen jullie zorgen dat er van alle teams een digitale foto wordt gemaakt? Dit mag natuurlijk ook als er wisselingen zijn in het team of als de bestaande teamfoto nog niet compleet is. Dan kunnen we de huidige foto vervangen !!

Deze kan dan gemaild worden aan de redaktie: postmaster@sknwk.nl.

Alvast allemaal hartelijk dank voor de aanlevering !!

Teamfoto’s seizoen 2022-2023:

S.K.N.W.K. JO7-1

S.K.N.W.K. JO10-1

S.K.N.W.K. 40+

S.K.N.W.K. 2

S.K.N.W.K. 3

S.K.N.W.K. JO9-1

S.K.N.W.K. JO11-1JM

ST D.Z.C. ’09/S.K.N.W.K. JO13-1

ST D.Z.C. ’09/S.K.N.W.K. JO14-1JM

S.K.N.W.K. JO19-1

11 december:

Met terechte 4-2 overwinning in derby op Z.S.C. ’62 1 gaat S.K.N.W.K. 1 met goed gevoel winterstop in

Vandaag, zaterdag 10 december 2022, stond voor S.K.N.W.K. 1 op ons eigen sportpark Het Springer de derby tegen Z.S.C. ’62 1op het programma. De vraag was, kunnen de blauw/zwarten dan eindelijk de eerste overwinning halen en de gasten uit Scharendijke weer terug op op de laatste plaats zetten ?? Immers hadden zij afgelopen zaterdag de eerste winstpartij geboekt tegen Bruse Boys en afgelopen dinsdag leken ze opnieuw af te stevenen op een driepunter, maar eindigde het inhaalduel tegen Halsteren 1 in 3-3-. Zodoende waren ze S.K.N.W.K. 1 wel gepasseerd op de ranglijst.

De Nieuwerkerkse ploeg moest aantreden zonder de geblesseerden David v/d Broek, Remon de Jonge en Remco v/d Berge (Machiel Schot en Thomas Folmer zitten al langer in de blessureboeg). Wel fijn was het dat in de achterhoede zowel René Verschoor (vakantie naar Nieuw-Zeeland) en Mark Bleiji (blessure) weer terug waren. Inmiddels is ook Tim de Looze volledig hersteld en klaar voor wekelijks 90 minuten.

S.K.N.W.K. startte zeer gretig en agressief aan de wedstrijd en verrassender wijs ging Z.S.C. ’62 daar niet in mee. In de 2e minuut was het al raak. Na een lange bal van Dominique Prins was het Jarno van Nieuwenhuize die eerst nog op de keeper stuitte, maar bij de tweede poging was het wel raak . Eindelijk weer eens een keer op voorsprong, 1-0.

En ze gingen door !! In de 10e minuut was het opnieuw Bingo !! De sterk spelende Max Jongebreur bereikte met een schitterende pass Stijn Dooge, die in één keer de bal langs de blunderende doelman werkte, 2-0. De gasten probeerden het tij te keren, maar voor ze het wisten lag de bal weer in het Scharendijkse doel toen Tim v/d Cingel een afgeslagen corner op schitterende wijze zeer fraai in de kruising schoot, 3-0 !! We waren welgeteld 20 minuten aan het voetballen. Ineens maakt S.K.N.W.K. nu wel de kansen af wat eigenlijk al het gehele seizoen een zeer groot manco is voor ons vlaggenschip.

In de 28e minuut wordt het dan zelfs 4-0 als een Z.S.C.-verdediger onder druk van de S.K.N.W.K.-voorhoede achter zijn eigen doelman schiet na opnieuw een zeer sterke actie van Max Jongebreur. Wat een ongekende weelde voor S.K.N.W.K. dit seizoen. Op het half uur komt ook Z.S.C. op het scorebord, 4-1. Na wat harde overtredingen en veel woorden over en weer besloot scheidsrechter Kenson de wedstrijd enkele minuten stil te leggen om de gemoederen wat tot rust te laten komen. Na die onderbreking werd er nog 8 minuten gespeeld en werd de rust bereikt  met een 4-1 tussenstand.

De tweede helft probeerde Z.S.C. de thuisclub wel onder druk te zetten maar veel leverde dat in eerste instantie niet op. Eigen had S.K.N.W.K. de wedstrijd nog verder op slot kunnen gooien. Dat had al in de laatste minuten voor de rust gekund, maar ook na de thee weren een aantal uitvallen niet secuur uitgespeeld. Overigens waren er ook nog twee penalty-gevallen in het voordeel van S.K.N.W.K. en werd een treffer van Max Jongebreur in de 2e helft afgevlagd en gefloten wegens vermeend buitenspel.

Z.S.C. ’62 1 komt uiteindelijk nog terug tot 4-2 nadat een voorzet fraai werd binnen geschoten. En niet veel later redde S.K.N.W.K.-doelman Daan v/d Cingel nog knap op een schot die in de hoek leek te verdwijnen, maar door de Nieuwerkerse goallie naast zijn doel werd getikt. S.K.N.W.K. kwam uiteindelijk niet meer in de problemen en zodoende werd zeer terecht de eerste overwinning gehaald van dit seizoen !! Dit moet hoop bieden voor de 2e seizoenshelft.

Nu eerst ruim een maand winterstop (met in het 1e weekend van januari een trainingskamp naar Düsseldorf) en dan gelijk maar stunten tegen koploper Prinsenland…….!!

12 december:

Trekkingsuitslag Grote Clubactie 2022 is bekend

De trekking van de Grote Clubactie 2022 heeft plaatsgevonden, de winnende lotnummers zijn bekend. Hebt u gewonnen?

Omdat we ook dit jaar via automatische incasso hebben gewerkt, hoeft u verder niets te doen. Binnen zes weken ontvangt u uw prijs thuis of, bij een geldprijs, op uw bankrekening.

Bent u toch nieuwsgierig? Klik dan hier: https://lotchecker.clubactie.nl/ en voer je lotnummer(s) in om te kijken of je hebt gewonnen.

Of kijk op dit bestand:

groteclubactie_trekkingsuitslag_2022

15 december:

S.K.N.W.K. JO10-1 speler Daniël Gospodinov heeft zijn sleutelbeen gebroken

Jeugdspeler Daniël Gospodinov kwam vanmorgen op het schoolplein ongelukkig ten val. De speler van S.K.N.W.K. JO10-1 brak daarbij zijn sleutelbeen. Hij moet nu 3 tot 6 weken rusten en kan dus de komende weken niet meedoen met voetballen/trainen. Ook vanaf deze plaats willen we Daniël beterschap toewensen en hopelijk mag je snel weer voetballen !!

16 december:

Maar liefst 35 aanmeldingen voor S.K.N.W.Kerst-toernooitje van vrijdag 23 december a.s.

Volgende week vrijdag, 23 december 2022, wordt het voetbaljaar 2022 afgesloten met een S.K.N.W.Kerst-toernooitje. Dit willen we doen op ons kunstgrasveld en is voor alle seniorenteams, S.K.N.W.K. 1, 2, 3, 40+ en Vrouwen 30+ en S.K.N.W.K. JO19-1. Aanvang van dit gemengde onderling toernooi zal zijn om 19:30 uur. Aansluitend zal uiteraard ook de kantine nog geopend zijn voor een hapje en een drankje.

Tot vorig weekend kon hier voor worden aangemeld. Uiteindelijk hebben 35 spelers zich opgegeven. Dit weekend zal de teamindeling bekend worden gemaakt.

16 december:

Prachtig bruggetje over sloot langs 2e veld

Nu we trainen en veel voetballen op het 2e veld komt het regelmatig voor dat de ballen aan de zijkant in de sloot (of nog verder, op het naastgelegen land) belanden. Tot voor kort lag er een houten balk over de sloot zodat de ballen konden worden gepakt. Echter deze balk is onlangs gebroken. Maar niet getreurd, want de mannen van de onderhoudscommissie (Banus en Huib) hebben samen met Ramon v/d Zande van oude doelen een mooie bruggetje gemaakt.

Op deze manier kan er veilig naar de overkant worden gegaan !! Het ziet er echt prachtig uit. Hulde.

18 december:

Na 3 jaar wachten was het gisteren tijd voor de 9e editie van de S.K.N.W.Kerst-Bingo !!

Gisteren, zaterdag 17 december 2022, werd eindelijk de 9e editie van onze Kerst-Bingo georganiseerd. Na de corona was het al een twee keer afgeblazen. Vorig jaar hadden we overigens een mooi alternatief middels en online versie. Maar gaat toch niks boven ‘de echte’ Bingo in onze kantine, want dit is toch een traditie op de (een) zaterdag voor Kerst (want volgende week is de 24e)  voor het hele gezin. Met uiteindelijk ook deze keer weer een kleine 80 deelnemers kunnen we terug kijken op een zeer geslaagd dagje bij S.K.N.W.K.

Omdat er nog gevoetbald werd ‘s morgens was de kantine de gehele dag geopend. Vanaf 13:30 uur druppelden de eerste deelnemers al binnen in de kantine. Dit uiteraard om een goed plekje te bemachtigen. Het was ook eventjes aftasten, want voor het eerst was dit een Kerst-Bingo in onze afgelopen jaren prachtig verbouwde kantine. Iets na 14:00 uur, toen de meesten aanwezig waren, werd er voor de eerste keer aan de Bingo-Molen gedraaid door onze vaste Bingo-Masters Jos van Spier en Martijn Neele.

Op veler verzoek was het aantal rondes met ééntje terug gebracht, dus werden er nu vier i.p.v. vijf rondes gespeeld. Tussendoor waren er voor alle aanwezigen overheerlijke snackjes. En inmiddels ook een traditie zo rond een uurtje om 17:00 uur verse snert. Dit allemaal onder het genot van (een) heerlijke drankje(s).

Uiteraard waren er ook nog twee rondjes verloting en aan het eind van de Kerst-Bingo werden uit alle gebruikte Bingo-kaarten ook nog wat prijswinnaars bekend gemaakt. Uiteindelijk was zo rond 18:00 uur deze 9e editie ten einde. Ook daarna bleef het lang druk en gezellig in de kantine.

Dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan deze zeer geslaagde dag. De mensen achter de bar en in de keuken, organisatie, loten verkoopsters en voor de rest iedereen die we dan nog vergeten zijn voor weer een top middag/avond !! En uiteraard een woordje van dank aan alle aanwezigen en deelnemers.

En uiteraard vanmorgen weer eventjes alles netjes terug op zijn plaats gezet in de kantine. Even de bezem erdoor. En alle Kerst-Bingo spullen weer terug op zolder.

Tot volgend jaar voor editie nummertje 10 !!

18 december:

Haze uiteindelijk zeer terechte winnaar S.K.N.W.K.-drie WK-poule

Na de 3-3 eindstand in de finale van vanmiddag was het eventjes bijkomen…… Uiteindelijk won Argentinië na strafschoppen het WK en werd Kilian Mbappé topscorer. In de S.K.N.W.K.-drie WK-poule leverde beide juiste antwoorden nog 600 punten extra op. Maar niemand had beiden antwoorden juist. Er werd wel 8x 300 punten uitgedeeld. Zo ook aan de leider en zijn naaste belager. Uiteindelijk is Haze de terechte winnaar geworden van de poule, want hij heeft het langste aan de leiding gestaan.

De eindstand is als volgt:

POSITIE SPELERSNAAM PUNTEN

17.(17) bvandieke 170+0 Voorspelling
18.(18) Nielsvklinken 0+0 Voorspelling

21 december:

Jubileum editie Mini Bedrijventoernooi S.K.N.W.K. staat gepland voor vrijdag 2 juni 2023

Het is nog wel eventjes weg, maar op vrijdag 2 juni 2023 wordt bij S.K.N.W.K. voor de 10e keer het Mini Bedrijventoernooi georganiseerd. Een jubileum editie dus !! T.z.t. zullen alle sponsoren van onze club persoonlijk een uitnodiging ontvangen, maar hierbij dus alvast de datum voor deze 10e editie.

23 december:

Morgen, vrijdag 23 december 2022, afsluitend S.K.N.W.Kerst-toernooitje voor alle seniorenteams en JO19-1

Morgen, vrijdag 23 december 2022, wordt het voetbaljaar 2022 afgesloten met een S.K.N.W.Kerst-toernooitje. Dit willen we doen op ons kunstgrasveld en is voor alle seniorenteams, S.K.N.W.K. 1, 2, 3, 40+ en Vrouwen 30+ en S.K.N.W.K. JO19-1. Aanvang van dit gemengde onderling toernooi zal zijn om 19:30 uur. Aansluitend zal uiteraard ook de kantine nog geopend zijn voor een hapje en een drankje.

Voor alle teams is er per speler een kerstmuts in zijn teamkleur.

Het is de bedoeling dat je je kledingkleur aanpast aan deze muts en aan je naam van je team 😉 Tot morgen !!

TEAMINDELING S.K.N.W.Kerst Toernooitje 2022:

The Reds

Ons Oranje

De Blauwe Druiven

De Zwarte Parels

Tim v/d Cingel Daan v/d Cingel Stefan Vermeer Dominique Prins
Remon de Jonge Jan-Kees Giljam Quinten Haze Damian Gons
Stijn Dooge Leon Pollemans Ryan Boogerd Ruben Willeboordse
Steven Padmos Jur v/d Wel Bas van Dijke Wisse Flikweert
Maurice Pollemans Kevin Schiettekatte Kristian Bouwman Peter v/d Cingel
Wesley van Dijke Dirk-Jan Hoek Gerrit van Loon Pascal Ravia
Justin Bodbijl William Kooijman Bas de Valk Jesse van Dijke

24 december:

Echt iedereen is goed gemutst tijdens S.K.N.W.Kersttoernooitje

Gisteren, vrijdag 23 december 2022, werd nog een laatste activiteit in 2022 georganiseerd op sportpark Het Springer. Voor al onze seniorenteams en oudste jeugdteam (dus S.K.N.W.K. 1, 2, 3 en 40+ en JO19-1) werd er een Kerstoernooitje georganiseerd. Uiteindelijk werden er na nog wat laatste afmeldingen en afwezigen vier teams gevormd van 7 spelers. Zij speelden onderling een toernooitje.

En ondanks de regen van de eerste 20 minuten (waarbij ondanks dat buienradar aangaf dat het droog zou blijven het met bakken uit de hemel kwam) was echt iedereen goed gemutst 😉 Dit kwam waarschijnlijk ook, omdat er voor ieder speler een kerstmuts was in zijn teamkleur 🙂

Zelfs de die-hard supporters hadden uiteindelijk zo’n muts op in de kleur van haar favoriete team. Na 3 rondes van ca. 20 minuten was het geslaagde toernooitje afgelopen en konden de douches worden opgezocht. Uiteraard was er na het douchen nog volop ruimte om wat te drinken en te eten in de kantine.

Het was weer een zeer gezellig evenement. Dank aan de organisatie en aan de dames en heren achter de bar.

Bekijk elders op de site meer foto’s van dit S.K.N.W.Kersttoernooitje.

Eindstand S.K.N.W.Kersttoernooitje 2022

Gisteren werd er een Kerstoernooitje gespeeld op Sportpark Het Springer. Uiteraard ook hier geen Olympische gedachte (meedoen is belangrijker dan winnen) 😉 maar gewoon strijden om de winst. Uiteindelijk bleken De Zwarte Parels de sterkste 🙂

De uitslagen:

Nummer 4

Ons Oranje

24 december:

S.K.N.W.K. dankt al haar sponsoren met speciale kaart

Ook dit jaar hebben al onze sponsoren een kaartje in de bus mogen ontvangen. Gewoon om ze te bedanken voor hun steun 🙂

Hieronder de kaart:

24 december:

Diverse S.K.N.W.K.-jeugdteams vermaken zich opperbest met zaalvoetballen

Het is nu echt winterstop qua veldvoetbal. Gebruikelijk wordt op Schouwen-Duiveland tijdens de winterstop voor onze jongste jeugdteams zaalvoetbal georganiseerd. Zo kwamen vandaag ST D.Z.C. ’09/S.K.N.W.K. JO13-1 (in twee afzonderlijke teams en ze moesten zelfs tegen elkaar (eindstand was 0-0)), S.K.N.W.K. JO11-1JM, JO10-1 en JO7-1 in actie en ze hebben zich prima vermaakt. Ook hadden we als club nog zaaldienst in zowel Laco als in De Vanger.

Elders op de site staan de uitslagen van het zaalvoetballen van vandaag. Via diverse bronnen (waarvoor hartelijk dank) ontvingen we ook nog wat foto’s:

S.K.N.W.K. JO7-1

S.K.N.W.K. JO11-1JM

ST D.Z.C ’09/S.K.N.W.K. JO13-1

Vacature: Hoofdtrainer 1e selectie voor seizoen 2023-2024

Voor het nieuwe seizoen 2023-2024 zijn wij op zoek naar een kandidaat/kandidaten voor de functie van (hoofd)trainer voor onze 1e selectie. S.K.N.W.K. staat bekend om haar sterk verenigingsleven. We zoeken daarom een ambitieuze trainer die prestatie kan verbinden met een sfeer die past bij de cultuur van S.K.N.W.K. Kandidaten dienen minimaal in het bezit te zijn van licentie UEFA B (TC II).

Sollicitaties, voorzien van een curriculum vitae, kunnen per e-mail worden ingestuurd aan secretaris@sknwk.nl.

26 december:

S.K.N.W.K. 1 op trainingskamp naar Düsseldorf (via trainingskampen.nl)

Als voorbereiding op de tweede seizoenshelft gaat onze eerste selectie het 1e weekend van januari (vrijdag 6, zaterdag 7, zondag 8 en maandag 9 januari 2023) op trainingskamp naar Düsseldorf. Er zal daar worden getraind en een oefenwedstrijd worden gespeeld (tegen v.v. Haaften 1). Maar uiteraard vooral ook aan de teambuilding worden gewerkt 🙂. De organisatie is in handen van https://www.trainingskampen.nl/

We wensen ze alvast heel veel plezier toe.

Hieronder het programma van het trainingskamp:

27 december:

Blauw/zwarte groeten: Emiel en Malou Kuijten bij De Grolsch Veste (Enschede)

S.K.N.W.K. 40+ – speler (en assistent-scheidsrechter bij S.K.N.W.K. 1) Emiel Kuijten heeft met zijn gezinnetje (vriendin Nadine en dochters Malou (S.K.N.W.K. JO11-1JM) en Ziva) kerst gevierd bij zijn schoonfamilie in Twente. Uiteraard hadden ze de S.K.N.W.K.-sjaal mee om iedereen de de blauw/zwarte groeten te doen. Ze gingen speciaal met de sjaal op de foto in Enschede voor het stadion van FC Twente, De Grolsch Veste.

28 december:

Nieuwjaarsreceptie S.K.N.W.K. is zaterdag 14 januari 2023 (aanvang 16:00 uur)

De Nieuwjaarsreceptie van S.K.N.W.K. wordt deze keer gehouden op zaterdag 14 januari 2023, uiteraard in de kantine. Aanvang van de nieuwjaarsreceptie is 16:00 uur. Dit is aansluitend op de Nieuwjaarstraining. Dan heeft iedereen de mogelijkheid om onder het genot van een hapje en een drankje z’n mede S.K.N.W.K.-ers alle goeds toe te wensen voor het nieuwe jaar.

28 december:

Zaterdag 14 januari 2023 Nieuwjaarstraining voor alle senioren (aanvang 14:00 uur)

Na enkele jaren van afwezigheid willen we 2023 weer starten met een Nieuwjaarstraining. Voor een ieder dé mogelijkheid om alle oliebollen, kerstmaaltijden e.v.a. er af te lopen. De nieuwjaarstraining is deze keer op zaterdag 14 januari 2023, en is voor alle senioren. Aanvangstijd is 14:00 uur.

Aansluitend is de Nieuwjaarsreceptie in de kantine van S.K.N.W.K. !!

29 december:

Blauw/zwarte groeten: Daan, Dominique, Jarno en Tim bezoeken alle stadions Jupiler Pro League in België (deel 1)

Eerste selectiespelers Daan v/d Cingel, Dominique Prins, Jarno van Nieuwenhuize en Tim v/d Cingel zijn bezig met een rondrit door België. Hier bezoeken ze alle stadions van de voetbalclubs uit de hoogste voetbalcompetitie van België, de zogenaamde Jupiler Pro League. Uiteraard hadden ze de S.K.N.W.K.-sjaal mee om iedereen de de blauw/zwarte groeten te doen. Hieronder deel 1 van de foto’s.

30 december:

Prettige jaarwisseling en een gelukkig, gezond en sportief 2023 !!

De redaktie van www.sknwk.nl wil iedere bezoeker van S.K.N.W.K.-Online een prettige jaarwisseling en uiteraard een gelukkig, gezond en sportief 2023 toe wensen !!

31 december:

Blauw/zwarte groeten: Daan, Dominique, Jarno en Tim bezoeken alle stadions Jupiler Pro League in België (deel 2)

Eerste selectiespelers Daan v/d Cingel, Dominique Prins, Jarno van Nieuwenhuize en Tim v/d Cingel hebben een rondrit door België gemaakt. Hierbij hebben ze alle stadions van de voetbalclubs uit de hoogste voetbalcompetitie van België, de zogenaamde Jupiler Pro League, bezocht. Uiteraard hadden ze de S.K.N.W.K.-sjaal mee om iedereen de de blauw/zwarte groeten te doen. Hieronder deel 2 van de foto’s.