Jaaroverzicht www.sknwk.nl 2015 (november en december)

Nu het jaar 2015 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2015 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag november en december.

New year 2015 wallpaper grunge effect on black.

November 2015:

1 november

Onze website www.sknwk.nl vandaag 13 jaar online

Vandaag, zondag 1 november 2015, is het precies 13 jaar geleden dat onze website, www.sknwk.nl, online is gegaan. Wij als redactie van deze website vinden het nog steeds een eer om jullie dagelijks op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van onze mooie club, S.K.N.W.K.

Uiteraard willen we iedereen bedanken voor zijn of haar bezoek aan www.sknwk.nl en hopen dat jullie nog vaak een bezoek brengen.

1 november

S.K.N.W.K. 1 al weer voor de 14e (!!) keer geplaatst voor de na-competitie

In het seizoen 1989-1990 plaatste S.K.N.W.K. 1 zich voor de eerste keer voor de na-competitie. Nu, dus seizoen 2015-2016, mogen de blauw/zwarten al weer voor de 14e keer via dit toetje gaan proberen promotie af te dwingen. Of……………, ja idd, ze moeten zorgen dat ze aan het eind van de rit op de plaats staan waar ze na 9 duels ook staan, aan kop van de ranglijst dus, want dan zijn ze de kampioen en hebben ze deze periode-titel eens niet nodig……..

Dat S.K.N.W.K. 1 niet ‘heel gelukkig’ is tijdens deze extra wedstrijden blijkt wel uit het feit dat de Nieuwerkerkers slechts één keer promotie wisten af te dwingen. Dat was tijdens het seizoen 1991-1992. In dat seizoen werd de zaterdagtak van Middelburg geslachtofferd en dwong S.K.N.W.K. 1 onder leiding van trainer/coach Kees Kommer promotie af vanuit de 1e klas afdeling naar de 4e klas K.N.V.B.

Overzicht S.K.N.W.K. 1 in de na-competitie (achter het seizoen staat de klasse waarin S.K.N.W.K. dat seizoen speelde):

Seizoen 1989 – 1990 (2e klas afdeling)

S.K.N.W.K. 1 – Brouwershaven 1 2 – 2
Michèl Flikweert 2x

Brouwershaven 1 – S.K.N.W.K. 1 2 – 1
Michèl Flikweert 1x

Seizoen 1991 – 1992 (1e klas afdeling)

S.K.N.W.K. 1 – Middelburg 1 4 – 0
Erwin Theunisse 2x, Ronnie de Bruine 1x, Michèl Flikweert 1x

Middelburg 1 – S.K.N.W.K. 1 2 – 2
Peter v/d Cingel 1x, Eigen doelpunt 1x

Seizoen 1993 – 1994 (4e klas K.N.V.B.)

S.S.V. ’65 1 – S.K.N.W.K. 1 2 – 1
Martijn Neele 1x

S.K.N.W.K. 1 – Middelburg 1 0 – 2

Seizoen 1994 – 1995 (4e klas K.N.V.B.)

S.K.N.W.K. 1 – Kruiningen 1 2 – 6
Wilco de Valk 2x

FC Dauwendaele 1 – S.K.N.W.K. 1 3 – 1
Erwin Theunisse 1x

Seizoen 1995 – 1996 (4e klas K.N.V.B.)

S.K.N.W.K. 1 – Kruiningen 1 2 – 2
Wilco de Valk 1x, Erwin Theunisse 1x

S.S.V. ’65 1 – S.K.N.W.K. 1 3 – 2
Erwin Theunisse 2x

Seizoen 2000 – 2001 (4e klas K.N.V.B.)

1e ronde:

S.K.N.W.K. 1 – Brouwershaven 1 3 – 2
Erwin Theunisse 1x, Léon Goedegebure 1x, Wouter de Jonge 1x

Smerdiek 1 – S.K.N.W.K. 1 0 – 1

2e ronde:

S.K.N.W.K. 1 – B.V.C. ’54 1 4 – 0
Léon Goedegebure 2x, Johan Padmos 1x, Jurjen Vermeer 1x

Breda 1 – S.K.N.W.K. 1 5 – 0

Nieuwland 1 – S.K.N.W.K. 1 2 – 1
Erwin Theunisse 1x

Seizoen 2001 – 2002 (4e klas K.N.V.B.)

Cadzand 1 – S.K.N.W.K. 1 0 – 0

S.K.N.W.K. 1 – Spui 1 1 – 2
Emiel Kuijten 1x

Seizoen 2003 – 2004 (3e klas K.N.V.B.)

1e ronde:

S.K.N.W.K. 1 – Tholense Boys 1 5 – 0
Jacky de Bruine 4x, Jan-Jaap Padmos 1x

Tholense Boys 1 – S.K.N.W.K. 1 3 – 3
Christian van Vossen 2x, Jacky de Bruine 1x

2e ronde:

Seolto 1 – S.K.N.W.K. 1 0 – 2
Jacky de Bruine 1x, Jan-Jaap Padmos 1x

S.K.N.W.K. 1 – Seolto 1 4 – 1
Maarten Padmos 2x, Jacky de Bruine 1x, Emiel Kuijten 1x

Finale (terrein D.V.O. ’60):

S.K.N.W.K. 1 – Zwaluwe 1 0 – 1

Seizoen 2005 – 2006 (3e klas K.N.V.B.)

S.K.N.W.K. 1 – Klundert 1 1 – 1
Christian van Vossen 1x

Klundert 1 – S.K.N.W.K. 2 – 1
Wouter de Jonge 1x

Seizoen 2011 – 2012 (4e klas K.N.V.B.)

v.v. O.N.I. 1 – S.K.N.W.K. 1 2 – 0

S.K.N.W.K. 1 – M.Z.V.C. 1 0 – 2

Seizoen 2012 – 2013 (4e klas K.N.V.B.)

Beek Vooruit 1 – S.K.N.W.K. 1 2 – 3
Martijn Backx 1x, Wilco de Valk 1x, Eigen doelpunt 1x

S.K.N.W.K. 1 – Wemeldinge 1 2 – 3
Wilco de Valk 1x, Martijn Backx 1x

Seizoen 2013 – 2014 (4e klas K.N.V.B.)

S.K.N.W.K. 1 – D.I.A. 1 0 – 4

D.I.A. 1 – S.K.N.W.K. 1 3 – 3

Robert Padmos 1x, Remco v/d Berge 1x, Wilco de Valk 1x

Seizoen 2014 – 2015 (4e klas K.N.V.B.)

Hansweertse Boys 1 – S.K.N.W.K. 1 5 – 3

Robert Padmos 2x, Wilco de Valk 1x

S.K.N.W.K. 1 – Nieuwland 1 3 – 2

Robert Padmos 1x, Ali Zaman 1x, Remco v/d Berge 1x

7 november

Gezellig toernooitje voor S.K.N.W.K. 40+ bij SC Zierikzee

Gisteren, vrijdag 6 november 2015, was er op Schouwen-Duiveland voor de tweede keer dit seizoen weer 40+ voetbal. Organiserende van deze eerste editie was SC Zierikzee. Met 8 teams (Brouwershaven, D.Z.C. ’09, Renesse, Duiveland, SC Zierikzee, Ouwerkerk, Z.S.C. ’62 en S.K.N.W.K.) was er ook nu weer veel animo. Ondanks de motregen waren de (weers)omstandigheden voor de rest prima. Alle ingrediënten voor weer een geslaagd avondje (voetbal).

20151106_192606_resized

Rond het klokje van 18:30 uur vertrok ons 40+ team richting Zierikzee. Omstreeks 19:15 uur werden de eerste wedstrijdjes gespeeld (op een half veld 7 tegen 7) op het prachtige kunstgrasveld op sportpark ‘Den Hogen Bok). Voor de blauw/zwarten stonden deze keer wedstrijden op het programma tegen Brouwershaven, Renesse en SC Zierikzee. Ruim twee uur na de eerste duels zat ook dit toernooi er weer op en kon na eerste een heerlijke douche worden gestart met de 3e helft. Ook deze was geslaagd.

20151106_195100_resized

Dank aan SC Zierikzee voor de organisatie en gastvrijheid.

7 november

S.K.N.W.K. D1 heeft bij uitwedstrijd toch een ’thuisfluiter’

S.K.N.W.K. D1 speelde vandaag de uitwedstrijd bij Colijnsplaatse Boys D1. Het werd een spannende pot die uiteindelijk door de blauw/zwarten nipt met 0-1 werd gewonnen. Het was Jelle Verhoek die echt in de laatste seconden van het duel wist te scoren. Zodoende een mooie overwinning voor D1.

Ook noemenswaardig bij dit duel is dat de wedstrijd werd gefloten door een scheidsrechter van S.K.N.W.K. Aangekomen op ‘Colijn’ bleek er geen scheidsrechter te zijn. Bert van Tilburg, die normaal gesproken vlagger is bij D1, wilde dan wel de wedstrijden leiden. Richard Folmer nam het vlaggetje over van Bert. Zodoende kon de wedstrijd toch worden gespeeld en had S.K.N.W.K. bij een uitwedstrijd toch een ’thuisfluiter’.

Klasse Bert (en uiteraard ook Richard) !!

bert_van_tilburg_thuisfluiter_uitwedstrijd

8 november

Zeer gezellig avondje voor S.K.N.W.K. 3 bij eetcafé ’t Centrum

Gisteren, zaterdag 7 november 2015, moest S.K.N.W.K. 3 in Zierikzee aantreden tegen M.Z.C. ’11 5. Deze wedstrijd werd overigens ruim gewonnen met maar liefst 2-6 !! Afgesproken was dat na afloop van deze competitiewedstrijd het 3e zou eten bij de shirtsponsor van S.K.N.W.K. 3, eetcafé ’t Centrum’.

Naar horen zeggen was het super geslaagd avondje voor S.K.N.W.K. 3. Hieronder nog enkele foto’s  van gisteren (met dank aan EP en CvV):

IMG-20151107-WA0007

IMG-20151108-WA0008

IMG-20151107-WA0008

IMG-20151108-WA0009

IMG-20151108-WA0007

IMG-20151108-WA0010

IMG-20151108-WA0012

IMG-20151108-WA0011

IMG-20151108-WA0013

IMG-20151108-WA0017

IMG-20151108-WA0016

IMG-20151108-WA0018

Ook is tijdens deze avond de ‘L. Rozenwater’ van het seizoen alvast gekozen. Geen verrassing wie de winnaar is geworden ………:

IMG-20151107-WA0009

15 november

S.K.N.W.K. 2 op bijna helft van de competitie op keurige 4e plaats

Voor S.K.N.W.K. 2 was het dit weekend eens een keertje geen hosanna. Ze moesten namelijk in Yerseke aantreden tegen de koploper in de reserve 3e klasse B, Yerseke 2. En ‘Yese’ liet er geen gras over groeien en toonden duidelijk aan dat zij op dit moment de sterkste zijn in deze klasse. Voor het eerst hadden de blauw/zwarten echt helemaal niets te vertellen en werden op een eclatante 8-0 (!!) nederlaag getrakteerd.

Toch is dit gelukkig maar een incident, want S.K.N.W.K. 2 staat op bijna de helft van de competitie (na 10 van de 22 wedstrijden) op een keurige 4e plaats met 19 punten. Over twee weken (zaterdag 28 november a.s.) komt concurrent voor plaats 4, R.C.S. 2,  op bezoek op ‘Het Springer’. Dan zal blijken op de Nieuwerkerkse ploeg kan blijven aanhaken bij de top 3 of dat ze een pas op de plaats maken en waarschijnlijk genoegen moeten nemen met een plek in de middenmoot.

De stand op dit moment is als volgt:

sknwk2_stand_per15112015

22 november

S.K.N.W.K. E1 is kampioen !!

Ondanks de gure weers- en veldomstandigheden heeft de jeugd van S.K.N.W.K. gisteren toch gewoon gevoetbald op het eigen sportpark ‘Het Springer’. Voor S.K.N.W.K. E1 stond er een belangrijke wedstrijd op het programma, want zij moesten aantreden tegen de enig overgebleven concurrent om de titel, Wolfaartsdijk E1. Tegen deze ploeg werd tot nu toe het enige puntverlies geleden (3-3) tijdens de huidige competitie.

P1220304

Echter deze keer lieten ze er geen onduidelijkheid over bestaan wie de sterkste is in deze competitie. S.K.N.W.K. E1 won met maar liefst 8-1 en zijn dus de terechte KAMPIOEN !!

P1220377

Spelers, leiders en trainers van harte gefeliciteerd !!

sknwke1_kampioen_najaar_20152016

24 november

Grote Clubactie 2015 levert S.K.N.W.K. ruim € 1.750,- op

Ook dit jaar hebben we met S.K.N.W.K. weer meegedaan aan de Grote Clubactie. Een simpele manier op de clubkas flink te spekken. Dit haar hebben we een mooi bedrag opgehaald, namelijk € 1.754,40 (dat is bijna  € 400,- meer dan vorig jaar).

Uiteraard willen we vanaf deze plaats iedereen die heeft bijgedragen aan dit mooie bedrag nogmaals heel hartelijk danken !!

banner-grote-clubactie-groot

27 november

Pittige blessure voor Levi van Klinken (S.K.N.W.K. B1) tijdens de training

Gisteren tijdens de training voor S.K.N.W.K. B1 ging het behoorlijk mis bij Levi van Klinken. Op de een of andere manier verdraaide hij zijn knie en lag ineens zijn knieschijf naast zijn been. Heel snel werd door trainer Kees-Jan van Nieuwenhuize 112 gebeld voor een Ambulance. Levi werd snel in dekens en dikke jassen gewikkeld. En toen was het wachten (en dat duurt behoorlijk lang). Ook Levi zijn moeder was inmiddels ingelicht en zij was ook naar het sportveld gekomen.

levi_van_klinken

Toen de Ambulance arriveerde werd Levi op het veld verdoofd. Daarna werd hij naar de kleedkamer gebracht en daar hebben ze zijn knieschijf weer terug gezet op zijn plaats. Zijn knie werd daarna gespalkt en met zijn moeder is hij toen met de auto naar het ziekenhuis gereden. Daar zijn nog foto’s gemaakt. Gelukkig zit alles weer op zijn plaats en kon Levi lopend het ziekenhuis weer verlaten.

Er is geen blijvend letsel voor hem, maar het sporten zal voorlopig op een laag pitje komen te staan.

Vanaf deze plaats willen we Levi beterschap toewensen en hopelijk kun je snel weer aansluiten bij B1. Sterkte !!

beterschap_voetbal

27 november

Ook dit jaar bracht Sinterklaas weer een bezoekje aan S.K.N.W.K.

Vanavond, vrijdag 27 november 2015, bracht ook Sinterklaas weer een bezoekje aan S.K.N.W.K. Samen met enkele van zijn Zwarte Pieten had hij ook dit jaar weer een plaatsje vrij gemaakt in zijn agenda voor een bezoekje aan Sportpark ‘Het Springer’. Rond 17:00 uur verzamelnde de Mini’s en F-pupillen van S.K.N.W.K. in de kantine. Net toen ze iets te drinken kregen, verschenen er al 5 hulppietjes. Uiteraard deelden ze wat snoepgoed uit. Toen was het tijd voor een heuse Pietenpolonaise.

DSC02266DSC02285

Daarna was het tijd om klaar te maken voor ‘Glow in the Dark Voetbal’. Alle kinderen en Pieten kregen verlichtte armbandjes om en ook in de bal zaten lichtjes. Verder waren ook de doeltjes voorzien van deze bandjes. Lekker een half uur heerlijk voetballen. Uiteraard werd er ook nog een teamfoto gemaakt met de Zwarte Pieten.

DSC02318DSC02346

Nu was het tijd om weer naar de kantine te gaan voor een lekker broodje met o.a. frikandel of kroket. Uiteraard was er ook weer iets te drinken. Net toen iedereen heerlijk aan het eten was, kwam ook Sinterklaas nog even langs samen met zijn hoofdpiet. De Sint had over iedereen natuurlijk weer iets staan in zijn Grote boek. Nadat alle spelertjes en teams aan bod waren gekomen, was het weer tijd om te vertrekken. Maar niet voordat er met de Pieten eerst nog ‘Zwarte Pieten Stijl’ was gedanst en er een groepsfoto was gemaakt met Sinterklaas en zijn Pietermannen.

DSC02364DSC02382

Uiteraard vertrokken ze onder het gezang van ‘Dag Sinterklaasje….’. Natuurlijk vertrokken ze niet voordat de kinderen ook nog mooie kado’s hadden gekregen. Er was voor iedereen een mooie schoenentas (met S.K.N.W.K.-logo) en een chocoladeletter.

DSC02403DSC02405

Dank aan de organisatie en de vrijwilligers voor dit zeer geslaagde Sinterklaasfeest.

December 2015:

1 december

S.K.N.W.K.-familie is weer uitgebreid

Op donderdag 26 november is er bij S.K.N.W.K.-speler Emiel Kuijten en zijn vriendin Nadine Rikhof een dochtertje geboren. Malou heeft er dus een zusje bij. Uiteraard willen we Emiel, Nadine en Malou nog van harte feliciteren en heel veel geluk wensen met hun kleine spruit. En Ziva natuurlijk hartelijk welkom heten in ‘de S.K.N.W.K.-familie’.

ziva_kuijten_geboortekaartje_1

ziva_kuijten_geboortekaartje_2

ziva_kuijten_geboortekaartje_4

4 december

Dit jaar is er geen Charlie Cup

Dit jaar is er geen Charlie Cup. De vaste sponsor café-cafetaria Charlie heeft besloten het Onderling Zaalvoetbaltoernooi niet meer te sponsoren. Omdat de feestdagen redelijk in en rond het weekend vallen, hebben we als club besloten dit jaar dan helemaal geen Onderling Zaalvoetbaltoernooi te organiseren. Op zaterdag 2 januari 2016 zal er voorafgaand aan de Nieuwjaarsreceptie wel een Nieuwjaarstraining zijn.

Vanaf deze plaats willen we café-cafetaria Charlie hartelijk danken voor de jaarlijkse sponsoring van het zaalvoetbaltoernooi.

6 december

Wedstrijdverslag SKNWK 2 en statistieken van eerste seizoenshelft

Door: Joris Spitholt

Vandaag heeft SKNWK 2 de laatste wedstrijd voor de winterstop gespeeld, uit tegen Heinkenszand 3. Ik zal beginnen met een kort verslag over de wedstrijd, daarna volgen nog wat statistieken van SKNWK 2 na de eerste 12 wedstrijden.

Een aantal weken voor de wedstrijd waren er al wat afwezigen bekend, gelukkig hadden een aantal spelers hun tijd vrij gemaakt om alsnog aan te kunnen treden in Heinkenszand, zodat we ‘gewoon’ 12 spelers uit ons eigen team hadden. Uiteindelijk zijn we nog versterkt met Dennis van Antwerpen uit het 3e elftal en B-speler Toby de Bruine bood zelf aan om als extra wissel mee te gaan!

Van te voren was wel duidelijk dat dit geen gemakkelijke wedstrijd ging worden. De thuiswedstrijd tegen Heinkenszand 3 eindigde in een 1-0 overwinning, en de tegenstander heeft toen bewezen een stug ploegje te zijn. Bovendien hadden we vandaag een erg jonge ploeg; de gemiddelde leeftijd van de startende 11 spelers was 22,9 jaar!

De wedstrijd begon voor SKNWK 2 voortvarend, er werd met vlagen prima gevoetbald en verdedigend stond het ook goed. Vooral via het middenveld (een tandem met Niels Gunst en George van Heukelom) was er veel beweging en waren er goede combinaties met de backs en/of buitenspelers. Heinkenszand had in de openingsfase niet veel te vertellen aangezien er fel druk werd gezet door SKNWK. Uiteindelijk was het een individuele actie van Ali Zaman na een lange bal van achteruit wat resulteerde in de 0-1. Ali speelde zich knap vrij en verraste met een rollertje in de lange hoek de keeper van Heinkenszand. Vervolgens werd het vrij kort daarna 0-2 door dezelfde Ali, die opnieuw na een individuele actie binnen de 16 knap diagonaal binnenschoot.

SKNWK 2 nam daarna het gas wat terug en Heinkenszand kwam wat beter in de wedstrijd. Na wat hachelijke momenten, die telkens veroorzaakt werden door dom balverlies in de as van het veld, was het uiteindelijk raak voor de thuisclub. Uiteindelijk viel de goal met de nodige mazzel, de bal belande namelijk via de paal bij een vrijstaande speler die de bal probleemloos binnen kon schieten. De stand van 1-2 stond op het bord toen beide partijen om de thee gingen.

Mooi om te zien dat in de kleedkamer van SKNWK geen stil moment is gevallen, iedereen had wat te zeggen (op een positieve manier). Voor mij kenmerkt dat ook wel het seizoen tot nu toe van het 2e elftal, iedereen levert een bijdrage tijdens de wedstrijd en dit gaat altijd op een positieve en normale manier. Uiteindelijk werd besloten laatste man Yassin Adan Abdulahi te wisselen voor Dennis na een minuut of 10 en Toby zou vlak daarna het veld in komen voor de licht geblesseerde (en jarige!) Rob van der Sleen. Dit betekende dat George achter de verdediging kwam te spelen, een plek waar hij naar eigen zeggen nog niet vaak had gestaan.

De tweede helft begon rommelig en er werd minder verzorgd voetbal gespeeld dan in de eerste helft. Er was veel balverlies en áls er een mogelijkheid ontstond werd deze meestal om zeep geholpen door een mislukte individuele actie. Heinkenszand probeerde vooral via de lange bal en de vleugels gevaar te stichten, dit lukte echter maar tot de zestien waar de bal vaak werd onderschept. Er werd vandaag sowieso goed verdedigd; vooral Colin Duinhouwer en Jelle Kastelein hadden veel onderscheppingen en wonnen veel persoonlijke duels. De goal van Heinkenszand viel (net als in de eerste helft) ook weer uit het niks, een verdwaald afstandschot werd nog aangeraakt waarna keeper Harmen Maliepaard (die overigens de rest van de wedstrijd amper een bal heeft gehad) de bal onder zich door zag rollen. De stand was 2-2 en de thuisclub leek er voor te willen gaan.

Als leider mag ik dan toch wel een beetje trots zeggen dat SKNWK 2 het daarna heel goed op heeft gepakt. In het veld (neem ik aan?) voelden de spelers het ook; we gaan hier niet verliezen. Na wat kleine speldenprikjes, zoals Toby die goed door ging over rechts en hard over schoot, viel eindelijk de bevrijdende 2-3. Het was een mooie combinatie diep op het middenveld waarna Justin de bal tegen de touwen aan schoot. Uiteindelijk liep SKNWK via Ali nog verder uit naar 2-4, maar eigenlijk was de wedstrijd na de 2-3 wel gespeeld. Achteraf een taaie uitwedstrijd, die in mijn ogen op karakter en inzet werd gewonnen van een stugge tegenstander.

SKNWK: Harmen Maliepaard; Jelle Kastelein, Yassin Adan Abdulahi (55’ Dennis van Antwerpen), Rob van der Sleen (60’ Toby de Bruine), Lourus-Jan Verton; Niels Gunst, Steven Padmos, Colin Duinhouwer, George van Heukelom; Ali Zaman, Justin de Bruine

En wie had dat gedacht?! Vorig seizoen is SKNWK 2 geëindigd met 26 punten, terwijl de teller momenteel na 12 wedstrijden al op 25 punten staat! Het is mede te verklaren door het team waarmee we dit seizoen ten strijde trekken; de eerste selectie is breder geworden ten opzichte van vorig jaar en dit betekent dat er (in verhouding) meer spelers van de eerste selectie aansluiten bij het tweede elftal. Persoonlijk vind ik echter dat de goede resultaten deels zijn te wijten aan de inzet en positieve sfeer die er hangt binnen het tweede elftal. Dit seizoen worden er veel wedstrijden op inzet gewonnen, vaak met een minimaal doelpuntenverschil.

Na 12 wedstrijden in de competitie is het wel leuk om wat statistieken bekend te maken van het tweede elftal. Hieronder volgen wat gegevens, eventueel met een toelichting.

Aantal gebruikte spelers

Meeste minuten gespeeld (aantal wedstrijden)

1. George van Heukelom 990 (12)
  2. Harmen Maliepaard 990 (11)
  3. Jelle Kastelein 770 (10)
  4. Martin Kiesenberg 755 (10)
  5. Remco Veenboer 730 (9)
  6. Colin Duinhouwer 720 (11)
  7. Niels Gunst 675 (8)
  8. Steven Padmos 660 (10)
  9. Lourus-Jan Verton 650 (11)
  10. Joris Spitholt 650 (10)
  11. Davey van de Hummel 645 (9)
  12. Lex Folmer 585 (7)
  13. Ali Zaman 450 (5)
  14. Justin de Bruine 450 (6)
  15. Frank Boere 405 (5)
  16. Yassin Adan Abdulahi 335 (6)
  17. Rob van der Sleen 305 (7)
  18. Leon Pollemans 270 (3)
  19. Stefan Vermeer 270 (3)
  20. Toby de Bruine 135 (4)

Verder zijn er geen spelers die minimaal 100 minuten hebben gespeeld tot nu toe tijdens dit seizoen.

Doelpuntenmakers

Dirk-Jan Hoek 1
Lex Folmer 1
Justin de Bruine 1

Meest effectieve spelers (speelminuten gedeeld door aantal goals)

1. Ali Zaman 40,9 minuten per goal
  2. Toby de Bruine 67,5 minuten per goal
  3. Stefan Vermeer 90 minuten per goal

Meeste posities op het veld (top 3)

1. George van Heukelom (5; SP, LM, CVM, CAM en CV)
  2. Jelle Kastelein (4; RB, RM, LM en CV)
  3. Martin Kiesenberg (3; CV, CVM en SP)

Posities: CV = Centrale Verdediger, RB = Rechtsback, CVM = Centraal Verdedigende Middenvelder, CAM = Centraal Aanvallende Middenvelder, RM/LM = Rechter/Linker Middenvelder, SP = Spits

Gemiddelde leeftijd basiselftal (top 3, van jong naar oud; uitslag)

1. 22,9 jaar (Heinkenszand uit; 2-4 gewonnen)
  2. 23,4 jaar (Bevelanders thuis; 0-2 verloren)
  3. 24 jaar (Lewedorpse Boys thuis; 1-0 gewonnen)

Gemiddelde leeftijd basiselftal (top 3, van oud naar jong; uitslag)

1. 27,6 jaar (Dauwendaele thuis; 4-4 gelijk)
  2. 25,1 jaar (’s heer Arenskerke thuis; 4-3 gewonnen)
  3. 25 jaar (Heinkenszand thuis; 1-0 gewonnen)

6 december

S.K.N.W.K. F1 kroont zich ook klasse hoger tot kampioen !!

Nadat S.K.N.W.K. F1 in de eerste wedstrijd van dit seizoen met dubbele cijfers won (19-0 tegen D.Z.C. ’09 F1), werden ze een klasse hoger ingedeeld. Dit was maar goed ook, want in deze klasse was de tegenstand vele malen groter. Maar toch wisten ‘onze’ pupillen zich gisteren in de uitwedstrijd tegen Wemeldinge F2 knap tot kampioenen te kronen !!

P1220954

Op een winderig sportpark te Wemeldinge liet S.K.N.W.K. F1 er geen onduidelijkheid over bestaan wie de beste was van de 3e klasse 3.6. Ze wonnen de laatste competitiewedstrijd met maar liefst 1-9 !! Na een spannende strijd met in eerste instantie Kloetinge F4 en in de laatste fase S.S.V. ’65 F1 (overigens is dit de enige ploeg die van S.K.N.W.K. F1 wist te winnen (1-2)) bleken de blauw/zwarten van trainer Hans Matthijsse en leidster Connie v/d Bos uiteindelijk toch de sterksten !!

P1220959

Met 25 punten uit 10 wedstrijden en een doelsaldo van maar liefst 51 voor en slechts 15 tegen zijn ze dus de terechte Kampioen !!

De stand is als volgt:

sknwkf1_stand_per06122015

Kijk elders op deze site voor meer foto’s en een heus filmpje van de kampioenswedstrijd van S.K.N.W.K. F1. Uiteraard wacht voor F1 binnenkort nog ‘het feestmaal’ in de kantine (frietjes met een snack).

P1220968

Jongens, nogmaals van harte gefeliciteerd !!

P1220983

9 december

S.K.N.W.K. E3 verkoopt van alle jeugdteams de meeste Grote Clubactie loten

S.K.N.W.K. E3 heeft dit jaar de meeste loten verkocht van de Grote Clubactie. Zij mogen dus binnenkort lekker frietjes eten in de kantine. Jasper van Damme, speler van E3, heeft de meeste loten verkocht, namelijk 42 !! Bij de senioren heeft S.K.N.W.K. 4 de meeste loten ver- en/of gekocht. Hen wacht een paar heerlijke goud gele rakkers inclusief een snackje.

In totaal hebben we met z’n allen een mooi bedrag opgehaald, namelijk € 1.754,40 (dat is bijna  € 400,- meer dan vorig jaar). In totaal zijn er 731 loten verkocht. Onze jeugdteams hebben samen 481 loten verkocht. De seniorenteams hebben allen één superlot gekocht (dit geldt voor S.K.N.W.K. 1, 2 en 3). Onze ‘baggerschuit’ (S.K.N.W.K. 4) kocht zelfs 2 (!!) superloten (5 superloten is samen 250 loten) !!

Uiteraard willen we vanaf deze plaats nogmaals iedereen die heeft bijgedragen aan dit mooie bedrag heel hartelijk danken !!

banner-grote-clubactie-groot

Na 10 seizoenen weer eens twee broers De Bruine in S.K.N.W.K. 1

Tijdens het seizoen 2005-2006 onder toenmalig trainer/coach Adriaan Nieuwenhuijse speelde bij S.K.N.W.K. 1 de gebroeders Jacky en Léon de Bruine voor het laatst samen in S.K.N.W.K. 1. Daarna was het lange tijd ‘stil’, maar sinds gisteren kwamen weer eens twee broers De Bruine binnen de krijtlijnen bij S.K.N.W.K. 1. Bij de competitiewedstrijd tegen DOSKO 1 kwamen Justin en Toby de Bruine (zoons van Jacky !!) in de 2e helft als invaller in het veld.

Justin speelt dit seizoen afwisselend in het 1e en 2e, Toby speelt normaal gesproken in de B-junioren. Gisteren begonnen ze dus beiden op de bank bij S.K.N.W.K. 1, maar mochten ze ook allebei nog invallen. Overigens was dit voor Toby zijn debuut in het 1e. Hij wist ook nog te scoren bij zijn debuut.

Dus na 10 jaar wachten weer eens twee broers De Bruine in S.K.N.W.K. 1 !!

jackydebruine_20052006

Jacky de Bruine poseert voor de presentatiegids van het seizoen 2005-2006

leondebruine_20052006

Ook Leon ging voor de presentatiegids van het seizoen 2005-2006 op de foto

_DSC3999

Justin in het shirt van S.K.N.W.K. 2 in de wedstrijd tegen Heinkenszand 3

P1210506

Toby in aktie met S.K.N.W.K. B1 tegen Arnemuiden B1

S.K.N.W.K. 1 is ‘Herbstmeister’

Voor de meeste teams is de winterstop aangebroken. Zo ook voor S.K.N.W.K. 1. Zij mogen zich ‘Herbstmeister’ noemen van de 4e klas B K.N.V.B. Zuid 1. Na 14 van de 26 gespeelde wedstrijden staan de blauw/zwarten keurig bovenaan met 37 punten. Slechts tegen Waarde 1 (3-1 verlies) en Rillandia 1 (3-3 gelijkspel) werden tot nu toe punten verspeeld.

In deze 14 wedstrijden werden maar liefst al 60 doelpunten gescoord. Met name de voorwaartsen van S.K.N.W.K. 1 treffen regelmatig doel. Robert Padmos 15x, Machiel Schot 12x en Remco v/d Berge 11x namen met zijn drieën 38 van de 60 treffers voor hun rekening. Overigens kreeg S.K.N.W.K. ook al wel 20 tegendoelpunten te verwerken. Dat is ruim meer dan Rillandia 1 en Z.S.C. ’62 1, de naaste concurrenten van S.K.N.W.K. Zij staan samen op een 2e plaats met 34 punten, 3 punten minder dus dan de Nieuwerkerkse ploeg.

Nu wacht voor S.K.N.W.K. 1 de winterstop. Maar geen tijd om te verslappen, want op 23 januari 2016 wordt de competitie hervat met dé kraker tegen Rillandia 1 op sportpark ‘Het Springer’. De wedstrijd erna wacht nummer 4 Hansweertse Boys 1 en met een weekje pauze daarna staat de altijd beladen derby tegen Z.S.C. ’62 1 op de rit. Dus S.K.N.W.K. 1 kan de borst nat maken na de winterstop.

De stand is op dit moment als volgt:

sknwk1_stand_per13122015

13 december

Kapitein van ‘de baggerschuit’ Gerwi Temmink in zonnetje gezet door zijn bemanning

Gisteren na afloop van de competitiewedstrijd W.I.K. ’57 2 – S.K.N.W.K. 4 is kapitein van ‘de baggerschuit’ Gerwi Temmink in het zonnetje gezet door zijn bemanning. Gerwi is namelijk 58 jaar geworden en daarom hadden de spelers van S.K.N.W.K. 4 een attentie voor hem. Vergezeld door heuse confetti en een goud gele rakker nam Gerwi zijn kado in ontvangst.

Vanaf deze plaats willen wij Gerwi ook nog eens feliciteren met zijn verjaardag !!

gerwi_temmink_jarig

19 december

Gezellig avondje Kerstklaverjassen en FIFA16-toernooitje bij S.K.N.W.K.

Gisteren, vrijdag 18 december 2015, stond bij S.K.N.W.K. het ‘Kerstklaverjassen’ op het programma. Naast het klaverjassen, werd er ook een FIFA16-toernooitje gespeeld. Dit met nog wat ‘publiek’ zorgde ervoor dat het gezellig druk was in de kantine.

P1450271

Dank gaat uit naar: Organisator van het klaverjassen, Cees Dalebout, ook de barmannen Gert-Jan ter Riet en Christian van Vossen en niet te vergeten Arnold voor de puntentelling. En uiteraard ook de organisatie van het FIFA16-toernooi.

P1450277

Verder dank aan alle deelnemers (aan zowel het klaverjassen als het ‘voetbaltoernooi’) en de supporters die het opnieuw mogelijk maakten dat ook deze avond weer de geschiedenisboeken in kan gaan als ‘geslaagd’.

P1450281

Hopelijk is dit weer een aanzet tot meer klaverjassen (en natuurlijk eventueel ook FIFA16). Ik zou zeggen, op naar het ‘Paasklaverjassen’……!? Bekijk meer foto’s van deze gezellige avond elders op de site in Het Fotoboek.

P1450282

19 december

Piet Hart is winnaar van het Kerstklaverjassen 2015 bij S.K.N.W.K.

Piet Hart is gisteren winnaar geworden van het Kersklaverjassen bij S.K.N.W.K. Hij behaalde maar liefst 5584 punten. Dit was 50 punten meer dan nummer 2 Piet Slootmaker. Op de 3e plaats eindigde Ria Slootmaker met 5463 punten. De poedelprijs was voor Banus Neele met slechts 3604 punten. Overigens had Banus nog heel veel concurrentie van Remon de Jonge, die met 2 puntjes meer op een 23e plaats eindigde.

P1450297

De hoogste ‘pot’ kwam op naam van de nummers 1 en 2 van de ranglijst, Piet en Piet. Zij haalden in deze ronde 1765 punten. De laagste score werd genoteerd door Charles Slootmaker en Huib de Valk met 619 punten. Uiteraard werden alle ‘winnaars’ door de organisatie voorzien van een ‘prijsje’.

P1450296

Hieronder de complete score van het Kerstklaverjassen 2015:

Kerstklaverjassen_2015

19 december

Ook 4e Kerst-Bingo was weer super geslaagd !!

Voor al weer de 4e keer op een rij werd bij S.K.N.W.K. op de zaterdag voor Kerst weer Kerst-Bingo georganiseerd. Met uiteindelijk maar liefst ruim 60 deelnemers aan de Kerst-Bingo kunnen we terug kijken op een zeer geslaagd dagje. Vanmiddag rond 14:00 uur druppelden de eerste deelnemers binnen in de kantine. Omdat S.K.N.W.K. 3 nog een inhaalwedstrijd moesten spelen op ons eigen sportpark ‘Het Springer’ begon de Bingo iets later. Tegen 14:45 uur werd er voor de eerste keer aan de Bingo-Molen gedraaid.

P1450298

Uiteindelijk werden er vijf rondes afgewerkt. Tussendoor was er nog voor iedereen verse snert. En waren er diverse hapjes. Dit allemaal onder het genot van een heerlijke versnapering. Rond 18:30 uur was, nadat ook nog een 2e ronde Rad van Avontuur was gedaan deze 4e Kerst-Bingo afgelopen en gaat ook deze weer de historie in als super geslaagd. Uiteraard was er hierna nog wel tijd voor een afzakkertje.

P1450299

Om niemand te passeren noemen we geen namen, maar vanaf deze plaats dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan deze zeer geslaagde dag. Met name ook de sponsors van de diverse prijzen willen we namens de club en organisatie van de KerstBingo nogmaals hartelijk danken !! En niet in de laatste plaats alle zeer enthousiaste deelnemers en aanwezigen vanmiddag in de kantine !!

P1450300

Zeker te weten ook volgend jaar weer Kerst-Bingo. Zet de datum, zaterdag 17 december 2016, dus maar alvast weer in je agenda !!

P1450301

24 december

Vandaag nieuw ‘pleintje’ gemaakt om fietsen te stallen

Vandaag, donderdag 24 december 2015, is er op ons mooie sportpark ‘Het Springer’ weer nuttig werk verricht. Een strookje grenzend aan het trainingsveld is voorzien van tegels en zodoende kan dit ‘pleintje’ nu gaan dienen als fietsenstalling.

P1230676

Vanmorgen omstreeks 08:30 uur waren Peter en Yannick v/d Cingel alvast begonnen met het voorwerk. Toen omstreeks 09:30 uur iedereen verzamelde leken de weergoden ons minder goed gezind. Gelukkig was er koffie met een bolus en konden we zodoende wachten tot de bui was overgewaaid. Zo geschiedde.

P1230682

Daarna werd er hard gewerkt. Inmiddels kwam zelfs het zonnetje ook nog door. Na een heerlijke lunch werd vanmiddag het straakwerk gereed gemaakt. Rond het klokje van 15:00 uur waren we klaar en konden in de kantine nog genieten van een goud gele rakker.

P1230702

Om niemand te vergeten, geen namen, maar vanaf deze plaats aan iedereen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen (vandaag of al eerder met het voorwerk) allemaal hartelijk dank en hele fijne feestdagen !!

P1230704

Bekijk meer foto’s van vandaag elders op de site in Het Fotoboek.

P1230714P1230725 P1230726 P1230727P1230735 P1230739 P1230743 P1230746 P1230747 P1230748

28 december

Ook 2016 trappen we bij S.K.N.W.K. af met een Nieuwjaarstraining

Evenals de voorgaande jaren willen we ook het nieuwe jaar, 2016, weer beginnen met een nieuwjaarstraining. Voor een ieder dé mogelijkheid om alle oliebollen, kerstmaaltijden e.v.a. er af te lopen. De nieuwjaarstraining is deze keer op zaterdag 2 januari 2016, en is voor alle senioren. Aanvangstijd is 14:00 uur.

Aansluitend is de Nieuwjaarsreceptie in de kantine van S.K.N.W.K. !!

vuurwerk

28 december

Zaterdag 2 januari 2016 is de Nieuwjaarsreceptie bij S.K.N.W.K.

De Nieuwjaarsreceptie van S.K.N.W.K. wordt deze keer gehouden op zaterdag 2 januari 2016, uiteraard in de kantine. Aanvang van de nieuwjaarsreceptie is 16:00 uur. Dit is aansluitend op de Nieuwjaarstraining.

Dan heeft iedereen de mogelijkheid om onder het genot van een hapje en een drankje z’n mede S.K.N.W.K.-ers alle goeds toe te wensen voor het nieuwe jaar.

new-year-images-2016-3