Jaaroverzicht www.sknwk.nl van 2017 (april)

Nu het jaar 2017 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste week van dit jaar het jaar 2017 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag april.

2 april:

Gezellig etentje voor S.K.N.W.K. 40+ bij tapasbar ’t Schuitje te Zierikzee

Ons 40+ team heeft gisteren, zaterdag 1 april, een gezellig etentje gehad bij tapasbar ’t Schuitje te Zierikzee. Ze gingen rond 18:00 uur aan tafel. Ruim 4,5 uur verder had iedereen voldoende gegeten, gedronken en vooral veel gelachen.

Vrijdag 21 april a.s. komt S.K.N.W.K. 40+ weer in aktie. Dan wordt er een toernooi gespeeld bij W.I.K. ’57 te Kerkwerve.

2 april:

Alleen maar positieve reacties naar aanleiding van het eerste 35+ toernooi voor vrouwen

Vrijdagavond, 31 maart 2017, hebben we ons eerste voetbaltoernooi van de 35+ dames gehad. We kunnen zeggen dat deze avond succesvol is verlopen. Rond 18:30 uur druppelden de eerste dames van de deelnemende teams binnen op het terrein van S.K.N.W.K.. Het was duidelijk dat iedereen er zin in had.

Het kersverse team van S.K.N.W.K. moest eerst nog op de foto met het nieuwe tenue. Door omstandigheden konden de sponsors L. de Geus en J. v/d Schelde zelf niet aanwezig zijn. De bloemen namens de club, als dank voor deze sponsoring, zijn meegenomen door medespeelster en echtgenoot Rianne de Geus en John heeft het boeket een dag later gekregen. Uiteraard ook vanaf deze plaats nogmaals dank voor het prachtige tenue.

Omdat we tegen alle teams wilden spelen, konden de wedstrijdjes i.v.m. zonsondergang maar 12 minuutjes duren. En dat was eigenlijk ook lang zat i.v.m. de conditie bij de meeste dames. Overigens werd ook hier voordat het toernooi begon eerst nog een minuut stilte gehouden i.v.m. het overlijden van Kirsten, de vrouw van onze penningmeester Michel Ruyssenaars.

Nadat alle 6 teams 5 wedstrijdjes had gespeeld, hebben we onder het genot van een hapje, drankje en muziekje het nog erg gezellig gehad in de kantine. Hartelijk bedankt Jumbo Schot voor het sponsoren van de snacks !!

De wisselbeker van “De ouwe wuuven competitie” is gewonnen door D.B.G.C. We gaan natuurlijk ons best doen om deze terug te veroveren tijdens het 2e toernooi wat door D.Z.C. ’09 georganiseerd wordt op 12 mei.

Enorm bedankt worden de scheidsrechters Jos van Spier, Wilco de Valk en Mark den Haan.

En de barkeepers Joris Spitholt, Gert-Jan ter Riet en Emiel Pollemans. Steven Neele voor het maken van de foto’s en Mike van Dijke voor bijhouden van de speeltijden van de wedstrijden. Mede door jullie kunnen we terug kijken op een fantastische avond.

Brenda de Bruine en Christa van Dijke

3 april:

Maar liefst 9 S.K.N.W.K.-jeugdleden slagen voor cursus spelleider !!

Vanavond is de cursus spelleider afgesloten bij S.K.N.W.K. Uiteindelijk hebben 9 S.K.N.W.K.-jeugdleden deze cursus met goed gevolg afgesloten. Zij ontvingen uit handen van cursusleider (en oud scheidsrechter) Rien van Haaften een heus diploma. S.K.N.W.K.-voorzitter Arnold Schiettekatte overhandigde de K.N.V.B.-badge die erbij hoort.

Vanaf deze plaats willen we de geslaagden nogmaals feliciteren !!

De scheidsrechters in de dop zijn:

• Kenneth Boogerd
  • Jarno van Nieuwenhuize
  • Mike Venneman
  • Tim Backx
  • Daan v/d Cingel
  • Sam van Klinken
  • Niels van Klinken
  • Stijn Dooge
  • Jelle Verhoek

5 april:

Jasper van Tilburg (S.K.N.W.K. JO15-1) maakt rentree op het trainingsveld

In december van vorig jaar liep S.K.N.W.K. JO15-keeper Jasper van Tilburg een ernstige blessure op. Hij scheurde zijn groeischijf in zijn knie af van zijn bovenbeenbot. Jasper is er toen aan geopereerd en het is met pinnen vastgezet. Ook moest hij in het gips.

Begin februari konden we al melden dat het gips was verwijderd en kon Jasper starten met revalidatie. Inmiddels is hij zover dat hij al weer zijn rentree heeft gemaakt op het trainingsveld. Vanavond was hij toen zijn ploeggenootjes aan het trainen waren, voor zichzelf aan het training geweest met de bal.

Binnenkort hoopt hij de keeperstraining van Gerard Olijhoek ook weer te hervatten. Als het allemaal meezit, wil Jasper eind april weer onder de lat staan bij zijn team.

Jasper geweldig dat je weer terug bent !!

8 april:

S.K.N.W.K. 1 moet in slotfase het hoofd buigen voor Zwaluwe 1

Na de flinke nederlaag vorige week tegen Tholense Boys vandaag tegen de andere koploper, namelijk Zwaluwe. S.K.N.W.K. trad aan zonder Machiel Schot (geschorst) en Robert Padmos (vakantie). En daarnaast de al langer geblesseerden. Hierdoor als eenzame strijder voorin Wilco de Valk voorin. S.K.N.W.K. probeerde het verdedigend dicht te houden en met een eventueel countertje toe te slaan.

Zwaluwe kon rustig opbouwend richting het S.K.N.W.K.-doel komen, maar slaagde er niet of nauwelijks in gevaarlijk te worden. Ook de counters van S.K.N.W.K. waren niet gevaarlijk. Zodoende viel er voor rust zeer weinig te genieten voor de supporters.

In de tweede helft eigenlijk hetzelfde spelbeeld. Zwaluwe probeerde via combinatievoetbal gevaarlijk te worden, maar gevaarlijk werd de ploeg niet. Aan de andere kant leek S.K.N.W.K. even meer aan te zetten, maar verder dan een schot van Remco v/d Berge dat naast verdween kwam de thuisploeg niet.

Het leek een bloedeloze 0-0 te worden, maar een kwartier voor het einde scoorde Zwaluwe dan toch. Op links werd de bal breed gelegd en vanuit de draai kon Maurice Sprangers scoren.

S.K.N.W.K. bracht de terug gekeerde Ali Zaman nog in om toch nog een slotoffensief er uit te persen, maar ook daar kwam niet veel van terecht. In blessure tijd counterde zwaluwe nog naar 0-2  voor de statistieken.

Eindstand dus 0-2 in een van beide kanten zeer matige wedstrijd. Maar de gasten gingen toch met de drie punten aan de haal. Nog 3 wedstrijden restten voor S.K.N.W.K. om zich veilig te spelen, maar met de zeer ongunstige uitslagen van dit weekend wordt dit bijzonder moeilijk.

Over twee weken naar Kogelvangers en dan kunnen de Nieuwerkerkers zeer waarschijnlijk weer over een redelijk fitte selectie beschikken om dan hopelijk eindelijk weer eens te winnen!

Wilco de Valk speelt in 8 dagen tijd voor zowel S.K.N.W.K. 1, 2, 3 als 4

Vandaag stond Wilco de Valk (42) voor de 2e keer dit seizoen in de spits bij S.K.N.W.K. 1. Helaas kon hij deze keer niet wat hem vorige keer wel lukte toen hij de winnende treffer voor zijn rekening nam. Nu moest hij opboksen tegen een overmacht aan verdedigers van Zwaluwe 1 en S.K.N.W.K. 1 creëerde heel weinig en verloor dan ook terecht met 0-2.

Met de 90 minuten bij het 1e kwam Wilco binnen 8 dagen voor alle vier de seniorenteams van S.K.N.W.K. in aktie. Immers vorige week zaterdag speelde hij eerst een helftje met het 2e mee waarna hij nog meespeelde (en scoorde) bij S.K.N.W.K. 4. Afgelopen donderdag speelde hij in de 1e helft met S.K.N.W.K. 3 mee in de met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Duiveland 4. Ook toen trof De Valk 1x doel.

Kristian Bouwman (S.K.N.W.K. 3) is getrouwd

Afgelopen vrijdag, 7 april 2017, is S.K.N.W.K. 3-speler Kristian Bouwman getrouwd met inmiddels zijn vrouw Petra. Vanaf deze plaats willen we Kristian en Petra van harte feliciteren met hun huwelijk en hen samen heel veel geluk toewensen.

Eerste nederlaag voor S.K.N.W.K. MO15-1 is een feit

Gisteren, zaterdag 8 april 2017, hebben de meiden van S.K.N.W.K. MO15-1 de eerste nederlaag tijdens de voorjaarscompetitie geleden. Helaas was op eigen veld de nummer laatste Roosendaal MO15-1 met 0-1 te sterk. Maar niet getreurd meiden, want jullie staan nog steeds op een gedeelde eerste plaats.

De stand is op dit moment als volgt:

15 april:

S.K.N.W.K. JO13-1 is kampioen !!

Vandaag won S.K.N.W.K. JO13-1 met 3-4 van D.W.O. ’15 JO13-1. Door deze overwinning hebben ze D.W.O. ’15 JO13-1 op een onoverbrugbare achterstand gezet. Huidige nummer 2, Duiveland JO13-1G, is net als S.K.N.W.K. uitgespeeld en kan de blauw/zwarten niet meer inhalen. Zodoende is S.K.N.W.K. JO13-1 dus kampioen !!

Gefeliciteerd !!

De stand is als volgt:

16 april:

‘Europees programma’ voor S.K.N.W.K. 3

S.K.N.W.K. 3 zit de komende weken in een soort Europees voetbalprogramma. Zij spelen namelijk zoals alle ‘grote’ Europese ploegen dat gewend zijn ook doordeweeks.

A.s. zaterdag, 22 april 2017, staat de thuiswedstrijd op sportpark ‘Het Springer’ tegen Cortgene 1 gepland. Drie dagen later, dinsdag 25 april a.s., spelen ze de inhaalwedstrijd in Kerkwerve tegen W.I.K. ’57 2. Dit duel begint om 19:00 uur.

16 april:

Zeer geslaagd uitje voor S.K.N.W.K.-jeugd met bezoek aan wedstrijd Excelsior – Vitesse

Gisteren, zaterdag 15 april 2017, stond er voor de S.K.N.W.K.-jeugd (vanaf JO11 t/m JO19) inclusief leiders/trainers/barmensen/scheidsrechters een uitje op het programma. Ze bezochten een wedstrijd uit de Eredivisie van het Nederlands Betaaldvoetbal. Er werd een bezoekje gebracht aan Stadion Woudestein te Rotterdam waar het duel Excelsior – Vitesse werd aangedaan.

Dat er veel animo voor was bleek wel uit het aantal aanmeldingen. Maar liefst 107 (!!) mensen gingen mee. Dat betekende dus zelfs twee bussen. Omstreeks 17:30 uur was een ieder aanwezig bij sportpark ‘Het Springer’ en kon er worden ingecheckt in de bussen. Iets na half 6 kon de heenreis worden ingezet. Na een voorspoedige reis waren we iets voor 18:30 uur bij het stadion.

Omdat het stadion pas een uur voor de wedstrijd open gaat, moesten we dus nog een kwartiertje wachten. Om 18:45 uur gingen de poorten open en nadat bijna iedereen gefouilleerd was en/of zijn tas was gecheckt konden we plaats nemen op een speciaal vak op de Rob Alders Tribune. Een speciaal vak voor voetbalverenigingen dat we dus moesten delen met nog een aantal clubs. Overigens waren de blauw/zwarten in dit vak het meest vertegenwoordigd.

De sfeer zat er gelijk goed in en ook het zonnetje deed nog prima dienst. Beide ploegen begonnen aan de warming-up en de S.K.N.W.K.-ers konden al dan niet nog eventjes de inwendige mens versterken voordat om 19:45 uur werd afgetrapt. Thuisploeg Excelsior was met name de eerste helft de veel betere ploeg en na de 1-0 ontplofte Woudestein (en zeker ook het S.K.N.W.K.-vak).

Na 2x 45 minuten (en uiteraard ook nog 15 minuutjes rust) konden we richting de bussen. Echter niet voordat een groot deel van de S.K.N.W.K.-ers nog eventjes het veld op Woudestein had betreden om nog snel een potje te voetballen en nog wat plaatjes te schieten. Iets na 22:00 uur zat iedereen moe en voldaan weer in de bus en konden we terug richting Nieuwerkerk.

In de voorste bus (met hierin S.K.N.W.K. MO15, JO17, JO19) was het een ware disco. Iets tegen elf uur waren we terug bij ons eigen sportpark en kon iedereen met een zeer goed gevoel naar huis. Het was echt een topavondje !!

Dank aan de organisatie voor een geslaagd uitje voor de S.K.N.W.K.-jeugd. Volgend seizoen gaan we zeker weer !

Bekijk meer foto’s van het bezoek aan Excelsior – Vitesse elders op de site in Het Fotoboek !!

20 april:

Druk bezochte pasavond trainingspakkenactie Unito Sports

Omdat het contract met onze kledingleverancier Unito Sports weer voor 3 is verlengd doet Unito Sports net als 3 jaar geleden weer een éénmalige aanbieding voor alle S.K.N.W.K.-leden. Vanaf 20 april t/m 30 mei is er de mogelijkheid gebruik te maken van onderstaande aanbieding !!

Vanavond, donderdag 20 april 2017, was Unito Sports in de kantine aanwezig voor een pasavond. Deze werd heel druk bezocht.

Kon je vanavond niet, geen probleem. Online kan ook nog gebruik worden gemaakt van de aanbieding. Binnenkort komen de bestelformulieren op deze website. Er liggen eventueel ook formulieren in de kantine. Deze kunnen worden ingevuld en dan door worden gemaild aan Unito Sports.

Aanbieding kledingpakket SKNWK 2017

22 april:

Zeer ongelukkig voetbalavondje voor Fernando Bom (S.K.N.W.K. 40+)

BeterschapBeterschap

Gisteren, vrijdag 21 april 2017, kwam S.K.N.W.K. 40+ weer in aktie. Deze keer namen ze deel aan het toernooitje bij W.I.K. ’57. Het was allemaal weer ‘ouwerwets’ gezellig. Echter bij S.K.N.W.K. 40+ (en dan met name voor speler Fernando Bom) was de avond toch wel wat minder geslaagd. Zonder dat er iemand bij hem in de buurt was, keek Fernando tijdens het voetballen achter zich, omdat hij dacht dat hij werd aangetikt. Niets was minder waar. Toch had hij pijn en ging maar even liggen.

Fernando heeft een bezoekje aan de Huisartsenpost gebracht en de voorlopige diagnose is een (af)gescheurde achillespees. Nu moet hij twee weken in het gips en daarna zal worden bekeken wat verder te doen. Vanaf deze plaats willen we Fernando in ieder geval heel veel sterkte en beterschap toewensen.

23 april:

Prima debuut bij senioren voor S.K.N.W.K. JO17-1 spelers Daan v/d Cingel en Dominique Prins

Gisteren speelde S.K.N.W.K. 3 de thuiswedstrijd tegen Cortgene 1. Ondanks het feit dat S.K.N.W.K. 2 en 4 vrij waren, bleek het toch erg lastig genoeg spelers op de been te krijgen. Gisterenochtend werden via de leiding van S.K.N.W.K. JO17-1 (voorheen B-junioren) nog snel even twee spelers van dat team geregeld. Daan v/d Cingel en Dominique Prins waren wel bereid om mee te doen. En dat deden ze uitstekend !!

Daan v/d Cingel

Daan (normaal gesproken keeper bij JO17-1) speelde de eerste helft als links back en Dominique stond zelfs centraal op het middenveld. Mede door hun prima optreden ging S.K.N.W.K. 3 met een 2-1 voorsprong rusten. Helaas voor het 3e konden ze slechts één helftje meedoen, want met hun inzet in de 2e helft had het misschien zo maar een overwinning kunnen zijn voor S.K.N.W.K. 3. Nu eindigde het duel in een 3-3-gelijkspel.

Dominique Prins

Overigens naast een dankwoord aan Daan en Dominique ook nog een compliment aan twee andere jeugspelers. Sam van Klinken en Ids Flikweert hebben bij gebrek aan wisselspelers de 2e helft bij zowel S.K.N.W.K. als bij tegenstander Cortgene als assistent-scheidsrechter opgetreden.

Mannen allen hartelijk bedankt !!

23 april:

Finn Kiesenberg, Gijs van Westen en Brent v/d Zande beste penaltynemers van S.K.N.W.K. JO9

Op woensdag 31 mei a.s wordt weer de jaarlijkse penaltybokaal georganiseerd op Schouwen-Duiveland. Deze keer is W.I.K. ’57 te Kerkwerve de gastheer. Hiervoor mag elke vereniging op Schouwen-Duiveland de beste penaltynemer van de categorieën JO9, JO11 en JO13 afvaardigen. Om deze te kunnen bepalen worden er bij de jeugdteams van S.K.N.W.K. onderling gekeken wie de beste is/zijn.

Gisteren hebben de spelertjes van JO9 na afloop van hun wedstrijd tegen M.Z.C. ’11 JO9-1 penalty’s genomen. Hierbij zijn Finn Kiesenberg, Gijs van Westen en Brent v/d Zande als winnaars overgebleven. Zij gaan straks met zijn drieën tijdens de finale bij S.K.N.W.K. uitmaken wie er als beste penaltynemer van S.K.N.W.K. JO9 mag uitkomen tijdens de finale bij W.I.K. ’57.

Mannen gefeliciteerd en succes bij de finale !!

27 april:

S.K.N.W.K. heeft er bijna een dozijn gediplomeerde jeugdtrainers bij !!

Gisteren, woensdag 26 april 2017, is de cursus Kadercoach afgesloten bij S.K.N.W.K. Een cursus voor training van de jeugd. Vanaf deze plaats willen we de geslaagden van harte feliciteren !! Hopelijk kunnen jullie de vergaarde kennis nu en/of in de toekomst gebruiken bij het trainen/coachen van jeugdteams van S.K.N.W.K. !!

Dit zijn de cursisten (op de foto ontbreekt Mark Bleiji). Zittend in het midden is cursusleider en K.N.V.B.-docent Errol Sint Jago.

De trainers die de cursus met goed gevolg hebben afgesloten zijn:

• Eric-Jan van Dongen
  • Ramon v/d Zande
  • Martijn Rentier
  • Richard Folmer
  • Suzanna Jalloh
  • Martin Kiesenberg
  • Simon van Dongen
  • Kenneth Boogerd
  • Rianne Hart
  • Robert-Jan van Dijke
  • Mark Bleiji

29 april:

Gisteren waren er 35 leden aanwezig tijdens jaarlijkse Algemene Ledenvergadering

Gisteren, vrijdag 28 april 2017, werd in de kantine weer de jaarlijkse ledenvergadering van S.K.N.W.K. gehouden. Rond het klokje van 19:30 uur werd de vergadering geopend door voorzitter Arnold Schiettekatte. Zo’n kleine 1,5 uur later was de sluiting van de vergadering en konden de aanwezigen nog iets nuttigen aan de bar.

Helaas was ook dit jaar de opkomst bij de vergadering matig. Al is deze absoluut wel eens nog minder geweest. Gisteren waren er samen met de aanwezige bestuursleden 35 leden present. Een enkeling had nog de moeite genomen zich netjes af te melden bij het bestuur. Ondanks de opnieuw zeer matige opkomst was het een nuttige en goede ledenvergadering. O.a. voorzitter Arnold Schiettekatte en penningmeester Michel Ruyssenaars werden door de leden herkozen.

Dank aan een ieder die wel de moeite had genomen naar de kantine te komen en uiteraard ook aan het S.K.N.W.K.-bestuur.

29 april:

Wim Voorbeijtel (S.K.N.W.K. 4) inmiddels op 40 competitietreffers dit seizoen

Logo topscorer

Vandaag, zaterdag 29 april 2017, kwamen drie van onze vier seniorenteams in aktie. S.K.N.W.K. 1 was vrij. Het 2e won knap van kampioen Yerseke 2 met 3-1 en S.K.N.W.K. 4 en 3 troffen elkaar in ‘El Clasico’. Deze eindigde in 2-2.

S.K.N.W.K. 2 speelde zichzelf veilig door te winnen van kampioen Yerseke 2, 3-1. Ali Zaman, Jelle Kastelein en Frank Boere scoorden de treffers.

S.K.N.W.K. 4 en 3 troffen elkaar op ‘Het Springer’. Namens het 3e scoorden Maurice Pollemans en Dirk-Jan Hoek. Voor S.K.N.W.K. 4 scoorden Wim Voorbeijtel en René v/d Bos. Zodoende is de 2-2 eindstand verklaard.

Wim Voorbeijtel blijft de absolute nummer 1 op de topscorerslijst.. Hij scoorde vandaag 1x en bracht zijn seizoenstotaal inmiddels op 40 treffers. Dirk-Jan Hoek is 2e met 18 treffers (hij scoorde dus vanmiddag ook 1x) en Wilco de Valk de nummer 3 met 16 doelpunten.

De stand aan kop van de ranglijst is nu als volgt:

Naam Team Doelpunten
Datum laatst bijgewerkt: 29-04-2017
Wim Voorbeijtel S.K.N.W.K. 4 40
Dirk-Jan Hoek S.K.N.W.K. 2 + 3 18
Wilco de Valk S.K.N.W.K. 1 + 3 + 4 16
Remco v/d Berge S.K.N.W.K. 1 8
René v/d Bos S.K.N.W.K. 4 7
Jelle Kastelein S.K.N.W.K. 2 + 3 7
Maurice Pollemans S.K.N.W.K. 3 + 4 6
Machiel Schot S.K.N.W.K. 1 6
Daan Slingerland S.K.N.W.K. 3 6

Voor een volledig overzicht van de topscorerslijst (en een terugblik op de voorgaande seizoenen) klik hier: https://www.sknwk.nl/topscorer-seizoen-2016-2017

30 april:

S.K.N.W.K. JO19-1 wint ook de voorjaarscompetitie en is opnieuw KAMPIOEN !!

Nadat ze voor de winterstop al kampioen werden van de najaarscompetitie heeft S.K.N.W.K. JO19-1 gisteren ook de voorjaarscompetitie winnend afgesloten. Ze hadden tegen de nummer laatst van de ranglijst, H.H.V.C. JO19-2 aan één punt genoeg, maar ze lieten er geen gras over groeien. De blauw/zwarten wonnen gisteren met 4-0 en zijn dus opnieuw kampioen !!

Uiteraard was er volop vreugde na het 2e behaalde kampioenschap van het seizoen. Eerst werd het publiek bedankt. Toen de kampioenshirts waren aangetrokken volgde uiteraard de rondrit door Nieuwerkerk op de platte kar. Dat alles onder het genot van een zang, drank en muziek. Bij terugkomst op ‘Het Springer’ volgde nog een kampioenmaaltijd en werd de assistent-scheidsrechter van v.v Yerseke 2 (S.K.N.W.K. 2 was namelijk bezig met de competitiewedstrijd tegen ‘Yese 2) nog getrakteerd op een ludieke aktie. De kampioenen liepen achter de ‘grens’ mee en bij elk vlagsignaal staken ze de arm in de lucht en bij een overtreding gingen ze ook op de grond liggen.

Vanaf deze plaats wil ik spelers, begeleiding, sponsors en supporters van S.K.N.W.K. JO19-1 van harte feliciteren met het kampioenschap. Een dankwoordje voor Kees Hanse die gisterenmiddag voor de rondrit op de platte kar zorgde.

Overigens is het seizoen voor S.K.N.W.K. JO19-1 nog niet ten einde. Ze maken zich namelijk nog op op voor de ‘treble’. Immers spelen ze op 20 mei a.s. in de halve finale van het bekertoernooi nog tegen Yerseke JO19-1. Bij winst plaatsen ze zich voor de bekerfinale en kunnen ze dus dit seizoen drie titels winnen. We wensen ze alvast veel succes 20 mei !!

De stand in de competitie is als volgt:

S.K.N.W.K. 4 en 3 doen niet voor elkaar onder in 2e editie van ‘El Clasico’

Gisteren, zaterdag 29 april 2017, werd op ons eigen sportpark ‘Het Springer’ de 2e editie van ‘El Clasico’ gespeeld. Hét duel in de reserve 5e klasse tussen S.K.N.W.K. 3 en 4. In de heenwedstrijd, nog voor de winterstop, was S.K.N.W.K. 3 overduidelijk met 5-0 te sterk voor ‘de baggerschuit’ van S.K.N.W.K. Echter nu tegen het eind van de competitie lijkt S.K.N.W.K. 4 iets sterker dan het 3e getuige de 3e plaats en niet meer te overbruggen achterstand van S.K.N.W.K. 3.

De wedstrijd gisteren was een zeer open wedstrijd met behoorlijk veel kansen aan beide kanten. Maar de keepers Leon Quik (4e) en Sibren van Leeuwen (3e) bleken vaak een te grote sta-in-de-weg. S.K.N.W.K. 3 counterde in de 1e helft naar een 0-1 voorsprong door Maurice Pollemans. In de 2e helft wist clubtopscorer Wim Voorbeijtel met zijn 40e (!!) seizoenstreffer de stand weer in evenwicht de brengen.

Echter de vreugde bij S.K.N.W.K. 4 was van korte duur, want uit een vrije trap van Dirk-Jan Hoek kwam S.K.N.W.K. 3 weer op voorsprong, 1-2. Het was René v/d Bos die subtiel met de hak ? een schot van Wilco de Valk wist te verlengen en de toch wel terechte 2-2 eindstand op het bord wist te brengen.

Het is te hopen dat er volgend seizoen opnieuw sprake kan zijn van ‘El Clasico’ want dat zou dan betekenen dat we ook volgend seizoen weer over 4 seniorenteams zullen beschikken (en er natuurlijk vanuit gaan dat beide ploegen dan in dezelfde 5e klasse worden ingedeeld). Binnenkort zal hier meer duidelijkheid over zijn. A.s. zaterdag, 6 mei 2017, spelen S.K.N.W.K. 3 en 4 haar laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2016-2017.

30 april:

Ook Aron Schott (S.K.N.W.K. JO17-1) maakt debuut voor senioren S.K.N.W.K.

Konden we vorige week al melden dat Daan v/d Cingel en Dominique Prins hun debuut maakten voor een seniorenteam van S.K.N.W.K., gisteren was er opnieuw een debutant. Nu was het Aron Schott die bij terugkomst van zijn wedstrijd met S.K.N.W.K. JO17-1 (1-4 winst op Cadzand/Groede JO17-1) zijn debuut maakte voor S.K.N.W.K. 3. En dat dit hij met verve.

Overigens vielen Daan en Dominique gisteren in de 2e helft nog in bij S.K.N.W.K. 4 (S.K.N.W.K. 3 en 4 speelden gisteren tegen elkaar). Alle drie nogmaals hartelijk dank namens S.K.N.W.K. 3 en 4 nog voor jullie bijdrage.