Jaaroverzicht www.sknwk.nl van 2018 (maart)

Nu het jaar 2018 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste week van dit jaar het jaar 2018 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag maart.

4 maart:

Geslaagde spelletjesmiddag in kantine S.K.N.W.K.

Vanwege de vorst van de afgelopen week was al het voetbal voor dit weekend afgelast door de K.N.V.B. De sneeuwval van vannacht zorgde er ook nog voor dat er ook niet kon worden getraind door de 1e en 2e selectie. Echter niet getreurd. De kantine was vanmiddag geopend vanaf 14:00 uur voor een zogenaamde spelletjes middag. Het werd een gezellige middag voor jong én oud. Sjoelen, darten, memory, verstoppertje, 30 seconds en perudo waren de spelletjes die o.a. werden gespeeld. Ook was er nog een mini FIFA 18 toernooitje.

Tussendoor was er voldoende tijd voor een hapje en een drankje. En Toon v/d Berge had voor overheerlijke uiensoep gezorgd. Dank aan een ieder die zijn of haar steentje aan deze geslaagde middag heeft bijgedragen.

Gelukkig hebben we de foto’s nog:

Update van teamfoto S.K.N.W.K. JO9-1 voor website

Onder het item Teams, elders op deze website, is deze nieuwe foto geplaatst.

Teamfoto’s seizoen 2017-2018:

S.K.N.W.K. JO9-1

S.K.N.W.K. JO11-2

S.K.N.W.K. MO17-1

S.K.N.W.K. JO15-1

S.K.N.W.K. JO17-1

S.K.N.W.K. 2

S.K.N.W.K. 4

S.K.N.W.K. 40+

S.K.N.W.K. JO7-1

S.K.N.W.K. JO11-1

S.K.N.W.K. JO13-1

S.K.N.W.K. 1

S.K.N.W.K. 3

S.K.N.W.K.-familie is weer uitgebreid

Op 27 februari j.l. is er bij S.K.N.W.K. 3-speler Peter Spitholt en zijn vriendin Mariëlle een dochtertje geboren. Romy heeft er dus een zusje bij. Uiteraard willen we Peter, Mariëlle en Romy nog van harte feliciteren en heel veel geluk wensen met hun kleine spruit. En Zoë natuurlijk hartelijk welkom heten in ‘de S.K.N.W.K.-familie’.

Eindelijk weer eens winst voor S.K.N.W.K. 1

Dat het bij S.K.N.W.K. 1 allemaal niet meezit dit seizoen is een cliché. Gelukkig viel er gisteren weer eens wat te lachen. Het uitduel tegen De Noormannen 1 bleek het juiste medicijn, want de blauw/zwarten wonnen de wedstrijd met 1-3. En een winstpartij was al weer van 4 november 2017 !! Toen was overigens ook De Noormannen de tegenstander. Het spectaculaire thuisduel van S.K.N.W.K. 1 werd toen met 5-4 gewonnen. Na deze winstpartij volgenden maar liefst 7 competitieduels zonder overwinning (3x gelijk en 4x verlies).

Hopelijk geeft het resultaat van gisteren de selectie weer wat (meer) vertrouwen !? Deze week allemaal twee keer hard trainen en dan zaterdag weer dezelfde instelling en dan hopelijk ook de 2e overwinning op Zeeland Sport 1 van dit seizoen, want de heenwedstrijd werd door S.K.N.W.K. 1 met 0-2 gewonnen. Succes !!

Overzicht van de tot nu toe gespeelde competitieduels voor S.K.N.W.K. 1:

Hoedekenskerke (uit) 2 – 1

Domburg (thuis) 2 – 7

Veere (uit) 7 – 2

M.Z.V.C. (thuis) 6 – 1

Patrijzen (uit) 4 – 2

Zeeland Sport (uit) 0 – 2

De Noormannen (thuis) 5 – 4

W.I.K. ’56 (thuis) 1 – 1

FC De Westhoek (uit) 5 – 2

Colijnsplaatse Boys (thuis) 0 – 0

Jong Ambon (uit) 1 – 0

Winterstop

Nieuwland (uit) 1 – 1

Luctor Heinkenszand (thuis) 0 – 11

M.Z.V.C. (uit) 4 – 0

De Noormannen (uit) 1 – 3

17 maart:

Opnieuw weinig animo voor ledenvergadering S.K.N.W.K.

Gisteren, vrijdag 16 maart 2018, werd in de kantine weer de jaarlijkse ledenvergadering van S.K.N.W.K. gehouden. Iets na 19:30 uur werd de vergadering geopend door voorzitter Arnold Schiettekatte. Zo’n 1,5 uur later was de sluiting van de vergadering en konden de aanwezigen nog iets nuttigen aan de bar.

Helaas was ook dit jaar de opkomst bij de vergadering matig. Gisteren waren er samen met de aanwezige bestuursleden een  kleine 30 leden aanwezig. Een enkeling had nog de moeite genomen zich netjes af te melden bij het bestuur. Ondanks de opnieuw zeer matige opkomst was het een nuttige en goede ledenvergadering. Naast het feit dat Gert-Jan ter Riet unaniem werd herkozen binnen het bestuur, is Lisette Kiesenberg (namens de jeugd) nieuw in het bestuur. Ook zij werd unaniem gekozen en zowel Gert-Jan als Lisette kreeg een luid applaus van de aanwezigen.

Dank aan een ieder die wel de moeite had genomen naar de kantine te komen en uiteraard ook aan het S.K.N.W.K.-bestuur.

Vandaag, zaterdag 17 maart 2018, bestaat Twitteraccount S.K.N.W.K. 9 jaar

S.K.N.W.K. is inmiddels ook al een weer een tijdje zeer actief via Twitter. Om precies te zijn vandaag, zaterdag 17 maart 2018, exact 9 jaar !! Het aantal volgers van ons Twitter-account blijft nog steeds groeien. Inmiddels hebben we ruim 1000 volgers !!

Naast ons 9 jarig jubileum zit er binnenkort weer een mijlpaal aan te komen, want inmiddels wordt bijna de 30.0000-e (!!) tweet gelanceerd.

Wil jij nog meer op de hoogte blijven van S.K.N.W.K., volg de blauw/zwarten dan ook via twitter!! Klik hier

17 maart:

Sneeuw en kou kunnen de pret zeker niet drukken op sportpark ‘Het Springer’

Helaas is Koning Winter weer in het land en kon er vandaag niet worden gevoetbald. Dit mocht de pret niet drukken op ‘Het Springer’ want S.K.N.W.K. 1 en 2 hebben eerst lekker getraind. Velen waren voorafgaand aan de training letterlijk en figuurlijk zeer goed gemutst…… Na afloop van de heerlijke training en een warme douche en een versnapering konden ze naar de kantine.

Deze was inmiddels ook al aardig bezet. Voor alle aanwezigen was er een overheerlijke kopje snert (vers uit blik). Onder het genot van een koude klets gingen er diverse mensen darten, klaverjassen en pokeren. De overigen zaten gezellig aan de bar.

Al met al geen voetbal, maar wel weer een geslaagde middag !!

18 maart:

Tikkie Terug Deel 244 – Foto’s uit archief van 15 jaar www.sknwk.nl

Logo Tikkie Terug

Voor deze editie van ‘Tikkie Terug’ zijn we in het ruime foto-archief van de website gedoken. Op 1 november van het vorige jaar bestond www.sknwk.nl al weer 15 jaar. In die ruim 15 jaar zijn er al heel wat plaatjes voorbij gekomen.

Hieronder zomaar wat foto’s uit de periode 2003-2007:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

24 maart:

S.K.N.W.K. 40+ vermaakt zich weer prima bij 40+-toernooitje FC De Westhoek

Gisteren, vrijdag 23 maart 2018, was er op Schouwen-Duiveland voor het eerst in 2018 weer 40+ voetbal. Organiserende vereniging van deze derde editie van dit seizoen was FC De Westhoek. In principe zouden er 6 deelnemende teams zijn, maar helaas had D.Z.C. ’09 op het allerlaatste moment nog wat afmeldingen en konden zij toch niet komen.

Rond het klokje van 18:51 verzamelden ‘de oudjes’ bij ‘het zwarte plein’ en nadat de 2 auto’s waren ingedeeld togen ze richting Haamstede. Daar aangekomen werd onder het genot van een bakje koffie nog snel het in elkaar gezette nieuwe schema doorgenomen. En na een goede warming-up kon iets na achten voor het eerst tegen een balletje worden getrapt.

FC De Westhoek, Brouwerhaven, W.I.K. ’57, Duiveland en S.K.N.W.K. maakten er weer een sportief toernooitje van. Toen iedere team 3 wedstrijdjes van een kwartier had gespeeld, zat het sportieve deel erop (bij S.K.N.W.K. 40+ (b)leek dat het balgevoel soms nog ver te zoeken, maar dit was dan zeker weer goed voor de lachspieren !!). Nu was het tijd voor een warme douche en versnapering(en).

Tot vroeg in de nacht werd het toernooi geëvalueerd en alvast vooruitgekeken naar het volgende toernooi, welke wordt gehouden op vrijdag 20 april a.s. in Kerkwerve.

Hieronder het complete speelschema:

29-Sep-17 ASV Brouwershaven
27-Oct-17 FC De Westhoek
24-Nov-17 sv Duiveland
23-Mrt-2018 FC De Westhoek
20-Apr-18 WIK’57
25 mei 2018 SKNWK

Rond het klokje van 01:00 uur was ook S.K.N.W.K. 40+ weer terug in Nieuwerkerk. Dank aan FC De Westhoek voor de organisatie en gastvrijheid.

24 maart:

Beste lotenverkoper Grote Clubactie Jurian Otte ontvangt kadobon van Intertoys

Inmiddels is de Grote Clubactie al weer een tijdje achter de rug. Echter de beste lotenverkoper bij de jeugd van S.K.N.W.K. had nog steeds iets tegoed. Vanmorgen kreeg S.K.N.W.K. JO9-1 spelertje Jurian Otte daarom uit handen van kersvers bestuurslid jeugdzaken Lisette Kiesenberg een kadobon.

Omdat Jurian dit seizoen de meeste loten heeft verkocht, mag hij met een kadobon van € 20,- bij Intertoys iets gaan kopen. En terecht !!

Jurian, goed gedaan en veel plezier alvast met je kado !!

25 maart:

Zojuist is al weer 30.000e tweet gelanceerd op twitteraccount S.K.N.W.K.

S.K.N.W.K. is inmiddels ook al een weer een tijdje zeer actief via Twitter. Het aantal volgers van ons Twitter-account blijft nog steeds groeien. Inmiddels hebben we ruim 1000 volgers !!

Zojuist hadden we weer een mijlpaal, want toen is de 30.0000 e (!!) tweet gelanceerd.

25 maart:

S.K.N.W.K. 3 speelt soort ‘Europees programma’

S.K.N.W.K. 3 zit dit weekend en aankomend weekend in een soort Europees voetbalprogramma. Zij spelen namelijk zoals alle ‘grote’ Europese ploegen dat gewend zijn in knock-out fase van de Champions League en Europa League een ‘uit een thuisduel’.

Gisteren, zaterdag 24 maart 2018, moest S.K.N.W.K. 3 in Sint Maartensdijk aantreden tegen de blauw/zwarten van Smerdiek 3. De wedstrijd eindigde in 2-1 voor de thuisploeg.

A.s. zaterdag, 31 maart 2018, staat ‘de return’ gepland als op sportpark ‘Het Springer’ Smerdiek 3 te gast is. Dit is overigens een inhaalwedstrijd die in eerste instantie opnieuw was ingepland op donderdag 10 mei a.s. (Hemelvaartsdag). In onderling overleg en na goedkeuring van de K.N.V.B. is dit duel verplaatst naar a.s. zaterdag. Aftrap is om 14:30 uur.

Zodoende lijkt het dus dat S.K.N.W.K. 3 een Europees voetbalprogramma afwerkt.

Ik zou zeggen a.s. zaterdag een ‘1-nulletje’, want dat samen met de 2-1 van gisteren zorgt er voor dat het uitdoelpunt van het 3e dubbel telt en S.K.N.W.K. 3 door is naar de volgende ronde……. ?

29 maart:

Bord Club van 100 S.K.N.W.K. is inmiddels ook weer volledig up-to-date

De Club van 100 is opgericht op 1 september 2000 door Jan Tierie, Sytze Stins en Martijn Neele. Leden van de Club van 100 doneren jaarlijks € 50,- euro. Met dit geld worden ten behoeve van S.K.N.W.K. zaken gerealiseerd welke niet uit de algemene middelen kunnen worden betaald. De besteding gaat uiteraard altijd in overleg met de Club van 100-leden en het hoofdbestuur.

Voor haar bijdrage ontvangt ieder Club van 100-lid een persoonlijk naambordje op het grote bord van de Club van 100, welke op een prominente plaats in onze kantine hangt.

Realisatie

Dankzij de Club van 100 hebben we in oktober 2012 het unieke dakterras bij de kantine kunnen realiseren. Daarna werd het helaas stil rondom de Club van 100.

Doorstart

De laatste tijd kwamen er steeds meer signalen om de Club van 100 weer nieuw leven in te blazen en zo de reserves weer aan te vullen. Zeker na de verwerping van het principeakkoord voor een fusie met s.v. Ouwerkerk en s.v. Duiveland vorig jaar, ligt de weg open om verder te bouwen aan de toekomst van S.K.N.W.K. Ook een stijgend ledenaantal laat zien dat er veel potentie zit in onze ‘Blauw-Zwarte’ club.

Inventarisatie

Ook alle laatst bekende Club-van-100-leden zijn inmiddels per email benaderd met de vraag of zij nog steeds lid willen blijven van onze Club van 100. Wij hopen dat wij na al die jaren opnieuw op jullie steun mogen rekenen!! Ook alle andere leden van S.K.N.W.K. hebben inmiddels een mail ontvangen.

Nieuwe leden

Uiteraard zijn wij ook op zoek naar nieuwe leden die willen toetreden tot dit zeer selecte gezelschap en op deze wijze S.K.N.W.K. een warm hart willen toedragen.

Inmiddels kunnen we u melden dat de teller al op 38 personen staat die zich als nieuw of als oud Club van 100 lid hebben aangemeld voor de doorstart. Een prachtig resultaat, maar uiteraard is de vraag, wie volgt !?

Alle Club van 100 leden hebben nu een naamsvermelding op het grote Cv100-bord in de kantine.

Wil je jouw naam er ook bij? Word dan lid van de Club van 100. Aanmelding via clubvan100@sknwk.nl.

30 maart:

Ook 2e Biefstukavondje S.K.N.W.K. kan weer de boeken in als zeer geslaagd

Nadat we in oktober van het vorige jaar voor het eerst dit seizoen weer hebben genoten van een overheerlijke biefstuk was gisteren, donderdag 29 maart 2018, voor de tweede keer dit seizoen weer de mogelijkheid om na de training lekker een biefstukje te eten bij S.K.N.W.K. Ook deze keer was het weer erg lekker en gezellig en dat bleef het tot in de vroege uurtjes.

Eerst werd er natuurlijk getraind (vanaf 19:00 uur door de lagere seniorenteams (samen met JO17-1) en een uurtje later begon de eerste selectie). Vanaf ongeveer 21:15 uur konden de eersten ‘aanvallen’. Een overheerlijk stukje vlees, een verse witte boterham en een pannetje lekkere jus.

Rond middernacht waren de laatste biefstukjes gebakken en opgepeuzeld. En vele handen maken licht werk, want met een aantal vrijwilligers werd daarna alles snel opgeruimd en schoongemaakt. Hierna togen de meesten met een volle buik huiswaarts. Een enkeling nam nog een afzakkertje, maar eventjes na 01:00 uur lag iedereen in zijn mandje.

Inmiddels zijn de biefstukavondjes echt een traditie bij S.K.N.W.K. Zo’n twee keer per jaar na afloop van de training op donderdagavond onder het genot van een drankje een biefstukje eten. Dat gaan we tijdens het aankomende seizoen 2018-2019 dus zeker weer herhalen.

Dank aan Harald en Gert-Jan voor de het bereiden van de biefstukjes en het serveren ervan. Leon voor het regelen van de biefstukjes en Martijn weer voor de organistatie van dit fenomeen. En verder dank aan alle overige mensen die hun steentje hebben bijgedragen aan weer een gezellig avondje S.K.N.W.K.

En uiteraard dank aan de ruim 40 aanwezigen voor weer een zeer geslaagd Biefstukavondje !!

30 maart:

S.K.N.W.K. heeft een nieuwe sponsorcommissie

Zoals bekend zijn Klaas-Willem Kik en Lourus-Jan Verton in de ledenvergadering van 16 maart 2018 afgetreden als bestuurslid. Samen met Steven Neele hielden ze zich bezig met alles wat te maken heeft met sponsoring van S.K.N.W.K. Ook hiermee stoppen Klaas-Willem en Lourus-Jan.

Het bestuur is uiteraard op zoek gegaan naar plaatsvervangers. Die zijn gevonden in de personen van Kevin Schiettekatte, Leon van der Wel en René Verschoor. Gisteravond is alles ‘rond gekomen’ en samen met Steven vormen zij vanaf medio april met z’n vieren de nieuwe sponsorcommissie. Zeer binnenkort maakt het bestuur de eerste werkafspraken met de commissie.

Uiteraard is het bestuur blij met de toezegging van Kevin, Leon, René en Steven. We wensen hen veel succes en vooral ook plezier.

Arnold Schiettekatte.

Julian van Nieuwenhuize verlaat S.K.N.W.K. voor Bruse Boys

S.K.N.W.K. 1-speler Julian van Nieuwenhuize verlaat aan het eind van dit seizoen S.K.N.W.K. Met ingang van het seizoen 2018-2019 verruilt hij namelijk het blauw/zwart van de Nieuwerkerkers voor het paars/wit van Bruse Boys.

We wensen Julian alvast veel plezier en succes bij Bruse Boys. Maar eerst gaat hij samen met de andere spelers en technische staf van S.K.N.W.K. 1 proberen dit seizoen mooi af te sluiten met hopelijk nog wat winstpartijen voor S.K.N.W.K. 1.

31 maart:

Club van 100 S.K.N.W.K. heeft inmiddels 40 aanmeldingen !!

Logo S.K.N.W.K. Club van 100

Realisatie

Doorstart

Tijdens de Nieuwjaarsreceptie van S.K.N.W.K. hebben al 19 nieuwe ‘Club van 100 leden’ zich aangemeld. Zij hebben deze week een mail ontvangen voor hun bijdrage van 2018.

Inventarisatie

Nieuwe leden

Inmiddels kunnen we u melden dat de teller al op 40 personen staat die zich als nieuw of als oud Club van 100 lid hebben aangemeld voor de doorstart. Een prachtig resultaat, maar uiteraard is de vraag, wie volgt !?

Ben jij diegene die wij zoeken? Meld je dan nu aan als nieuw lid van de Club van 100 via clubvan100@sknwk.nl!

Belangrijke winstpartij voor S.K.N.W.K. 2

In pas de 3e wedstrijd na de winterstop wist S.K.N.W.K. 2 weer eens te winnen. Vanmiddag was op het eigen sportpark ‘Het Springer’ Kapelle 3 de tegenstander. Na een 0-0 ruststand waarin aan beide kanten weinig kansen werden afgedwongen, kon S.K.N.W.K. 2 in de rust 4e elftalspeler Wilco de Valk brengen. Met zijn ervaring en rust aan de bal was hij een perfect aanspeelpunt bij de blauw/zwarten.

Uit een vrije trap van Simon van Dongen kwam S.K.N.W.K. 2 op voorsprong in de 2e helft. Via Remco Veenboer, die diep werd gestuurd door De Valk kwam de strakke voorzet hard voor het doel. Een Kapelle-speler wilde de bal wegwerken, maar hij schoot de bal tegen de blauw/zwarte touwen, 2-0.

Omdat Wilco de Valk zelf ook nog scoorde, werd het ook zelfs nog 3-0. En ‘die nul’ van Kapelle 3 was te danken aan prima keeperswerk van Kenneth Boogerd, die zodoende zijn doel schoon hield, maar eigen aan heel S.K.N.W.K. 2 dat heel gedisciplineerd en scherp verdedigde.

Zodoende boekte S.K.N.W.K. 2 in strijd tegen degradatie een hele belangrijke overwinning. Het was overigens al weer van 18 november j.l. dat het 2e nog eens won. Toen was Bevelanders 2 met 4-2 kind van de rekening.

Door de overige uitslagen in de reserve derde klasse blijft het onderin ongemeen spannend om de degradatie plaatsen. Voor S.K.N.W.K. 2 is het te hopen dat deze winstpartij naar meer smaakt. Te beginnen aankomende zaterdag als nummer 2 Nieuwdorp 2 op bezoek komt op ‘Het Springer’.

De stand is nu als volgt: