Jaaroverzicht www.sknwk.nl van 2018 (mei)

Nu het jaar 2018 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste week van dit jaar het jaar 2018 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag mei.

3 mei:

Blauw/zwarte groeten: Rob v/d Sleen vanuit Yport en Etretat (Frankrijk)

De redactie van deze website heeft weer een foto mogen ontvangen voor het item ‘Blauw/zwarte groeten uit…..’. Hiervoor uiteraard hartelijk dank.

Rob v/d Sleen is op vakantie in Yport en Etretrat en heeft ook zijn S.K.N.W.K.-sjaal weer meegenomen en doet uiteraard iedereen de Blauw/zwarte groeten vanuit Frankrijk.

Het lijkt ons als redaktie nog steeds erg leuk dat jullie als bezoekers van www.sknwk.nl ons mee laten genieten van jullie uitjes. Dus trek je er op uit, neem iets blauw/zwarts mee en stuur je foto’s naar De Webmaster.

4 mei:

S.K.N.W.K.-koppels nemen weer deel aan voetbalquiz bij W.I.K. ’57

Volgende week vrijdag, 11 mei 2018, houdt s.v. W.I.K. ’57 uit Kerkwerve weer haar jaarlijkse voetbalquiz. Hieraan doen zoals gebruikelijk ook dit jaar weer enkele S.K.N.W.K.-koppels mee. Dit jaar doen er maar liefst 5 S.K.N.W.K.-koppels mee !!

Wij wensen ze uiteraard alvast weer heel veel plezier en succes toe !!

6 mei:

S.K.N.W.K. 1 geeft goed partij tegen titelkandidaat Veere 1, maar komt toch te kort; 0-2

Zou S.K.N.W.K. voor de vijfde keer achter elkaar kunnen winnen?? Dat moest dan wel gebeuren tegen koploper Veere. Zoals eigenlijk het hele seizoen had sknwk de pech dat het weer met enkele geblesseerden kwam te zitten. Op de training raakten Dion de Jonge en keeper Mike Bakker geblesseerd en Jarno van Nieuwenhuize kon niet aantreden i.v.m. een hamstringblessure. Meevaller was dat Remco v/d Berge wel kon starten in deze voor Veere zeer belangrijke wedstrijd.

In het eerste kwartier gebeurde er weinig. Veere had veel balbezit en S.K.N.W.K. loerde op de counter. De eerste mogelijkheden waren voor thuisploeg S.K.N.W.K.. Julian van Nieuwenhuize ging op rechts goed door, maar zijn schot werd goed gekeerd door de doelman. Vijf minuten later weer Julian die goed doorging over rechts maar op de achterlijn kon hij net machiel schot niet bereiken. Veere schoot de bal daarna blind naar voren, maar daar kwam wel gelijk de openingstreffer uit. Heel simpel kon de spits wegdraaien en binnen schieten, 0-1.

S.K.N.W.K. was het een poosje kwijt en daar profiteerde Veere van na onoplettendheid in de S.K.N.W.K.-verdediging, 0-2.

Net voor rust hadden de blauw/zwarten terug moeten komen. Eerst schoot Remco v/d Berge tot drie keer toe op een tegenstander, maar Mark Bleiji kreeg de grootste kans toen hij alleen voor het doel de bal net naast krulde. Ruststand 0-2.

In de tweede helft een aanvallender S.K.N.W.K. en Veere moest vaak de lange bal hanteren. S.K.N.W.K. was zeker in het eerste half uur na rust geregeld dreigend over de linkerkant waar Remco v/d Berge steeds goed doorging, maar hij kreeg te weinig ondersteuning om tot grote kansen te komen. Eén keer leek Machiel Schot te kunnen scoren uit een van de voorzetten, maar helaas nam hij de bal niet goed aan.

Even later een enorme kans voor Mark Bleiji, maar hij wachtte net iets te lang om te schieten zodat de kans verloren ging. De verdiende 1-2 wilde niet vallen en de krachten ebden langzaam weg bij de thuisclub. Veere had daarna nog de mogelijkheid om de score uit te breiden maar daar wilde de prima keepende S.K.N.W.K.-doelman Kenneth Boogerd niet aan meewerken.

Zo eindigde deze boeiende wedstrijd in een overwinning voor kampioenskandidaat Veere. De man van de wedstrijd was overigens  de  prima leidende scheidsrechter de Ruiter die na de wedstrijd uren nodig had om zijn enige fout uit te leggen aan aanvoerder René Verschoor. Maar nadat de vrouw en dochter van de scheidsrechter naar het terras werden geleid, was dat probleem ook zo uit de wereld en bleef het nog lang gezellig op ‘Het Springer.

Volgende week de derby tegen FC De Westhoek, aftrap te Nieuwerkerk is 14:30 uur. Wie weet blijft S.K.N.W.K. in de race voor de derde periode !?

6 mei:

S.K.N.W.K. wordt vandaag al weer 64 jaar !!

Al weer 64 jaar geleden, om precies te zijn op 6 mei 1954, werd S.K.N.W.K. opgericht. Dus vandaag zijn ‘we’ jarig !!

Een ieder die S.K.N.W.K. een warm hart toedraagt, van harte gefeliciteerd!

D.Z.C. ’09 is winnaar van Dokter van de Zande Toernooi 2018

Het Dokter v/d Zande Toernooi wordt uiteraard gespeeld met de Olympische gedachte ‘meedoen is belangrijker dan winnen’. Maar als je dan toch bezig bent, is het altijd leuk om de schitterende Cup met de grote oren in de wacht te slepen……

Vorig jaar was het combinatieteam S.K.N.W.K./Duiveland de sterkste. Deze keer waren het gasten van D.Z.C. ’09 die met de hoofdprijs aan de haal gingen !! Gefeliciteerd !!

Hieronder de eindstand van het Dokter van de Zande Toernooi 2018:

1e plaats – D.Z.C. ’09

2e plaats – SINOTO

3e plaats – Ex-S.K.N.W.K. JO19

4e plaats – S.K.N.W.K. JO17

5e plaats – S.K.N.W.K. 2

6e plaats – S.K.N.W.K. 3

7e plaats – S.K.N.W.K. 1

8e plaats – S.K.N.W.K./Duiveland

9e plaats – S.K.N.W.K. 4

Dokter van de Zande Toernooi 2018 was zeer sportief en super gezellig

Gisteren werd traditioneel op Hemelvaartsdag bij S.K.N.W.K. weer het Dokter van de Zande Toernooi georganiseerd (39e editie van Het Onderling S.K.N.W.K.-tournooi). Elk jaar weer ‘een happening’ waar een ieder binnen S.K.N.W.K. naar uitkijkt. En ook de weergoden werkten gisteren weer prima mee, want onder werkelijk schitterende weersomstandigheden kon deze editie worden afgewerkt.

Vanwege de wind werden de barbecues na afloop van het toernooi achter de tent geplaatst om een beetje uit de wind te staan. Echter tegen 20:00 uur ging de wind liggen en liet het zonnetje zich ook weer zien en kon aan de voorzijde de afterparty onder leiding van DJ Toon nog een tijdje voort worden gezet.

Deze keer weer 9 deelnemende ploegen. Onze vier eigen seniorenteams, S.K.N.W.K. JO17-1. En uiteraard diverse Ex- en Oud-S.K.N.W.K.-ers. Deze keer ook weer teams van ‘onze buurvereniging’ D.Z.C. ’09. Minpuntje waren de vele afmeldingen op het laatste moment waardoor Ex-S.K.N.W.K. werd terug getrokken en er dus één team minder dan uiteindelijk de bedoeling was, meespeelde. Uiteraard ook deze editie weer de welbekende handicap van de strafschoppen waardoor de op papier mindere teams de score via deze pingels nog wat op konden schroeven.

Uiteindelijk werd D.Z.C. ’09 de winnaar door de oudjes van SINOTO te verslaan in de finale. Na het voetballen was het tijd voor de ‘derde helft’.

Dank aan deelnemers, publiek, organisatie, barpersoneel, scheidsrechters, verzorger, ‘regelateurs van de bbq’, DJ e.v.a. Bekijk de foto’s van deze editie elders op deze site in ‘Het Fotoboek’.

Nieuwe trainer S.K.N.W.K. Ralph Zegers heeft zijn contract ondertekend

Gisteren tijdens het Dokter van de Zande Toernooi op sportpark ‘Het Springer’ was het ook nog tijd voor wat officiële zaken. Tussen alle festiviteiten door heeft namelijk onze nieuwe trainer/coach van de 1e selectie voor het aankomende seizoen, Ralph Zegers, zijn contract ondertekend. Samen met ons dagelijks bestuur werden de nodige officiële ‘krabbels’ gezet.

Tijdens de wedstrijden werd ‘s middags op ons prachtige zonnige dakterras alles officieel vastgelegd. Natuurlijk waren er daarna ook nog de bloemen voor Ralph die uiteraard uiteindelijk werden overhandigd aan zijn vriendin Suzan.

Vanaf deze plaats nogmaals een welkom voor Ralph en we wensen hem alvast voor volgend seizoen heel veel plezier en succes toe.

12 mei:

S.K.N.W.K. 1 is in zeer vermakelijke derby FC De Westhoek nipt de baas, 2-1

Vandaag, zaterdag 12 mei 2018, stond voor S.K.N.W.K. 1 op sportpark ‘Het Springer’ de derby tegen FC De Westhoek op het programma. Bij S.K.N.W.K. ontbraken alleen Remco v/d Berge (vakantie) en de aan zijn rug geblesseerde Stefan Vermeer.

Zoals zo vaak dit seizoen een enorm slappe start van de blauw/zwarten. De Westhoek kon naar hartenlust combineren zonder dat ze het enigszins moeilijk werd gemaakt. De gasten werden dan ook steeds dreigender en de 0-1 viel dan ook al snel. Een bal van rechts kon ongehinderd op enigszins gelukkige wijze worden binnen geschoten.

De bezoekers waren beter en even later moest S.K.N.W.K.-goallie Mike Bakker gestrekt op een inzet van net buiten de zestien. Zachtjes aan kwam de thuisclub wat beter in de wedstrijd. Eerst schoot Jarno van Nieuwenhuize na een fout van de keeper op de paal en even later kon Julian van Nieuwenhuize bijna scoren na een prima actie van de goedspelende Jarno.

Net voor rust viel de gelijkmaker. Een prima interceptie van rechtsback Yannick v/d Cingel gevolgd door een prima voorzet op Machiel Schot die subliem afmaakte, 1-1. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft werd S.K.N.W.K. steeds sterker en het werd ook allemaal wat grimmiger. Het ging steeds meer op een echte derby lijken. Scheidsrechter De Jong had het niet makkelijk en besloot om ineens met gele kaarten te gaan strooien. De thuisploeg kreeg dotten van kansen via o.a. Julian van Nieuwenhuize en Machiel Schot, maar de bal wilde er niet in.

Aan de andere kant een enorme knal op het doel van Mike Bakker. Op miraculeuze wijze ging de bal via de paal en Mike uiteindelijk niet in het doel en was het slechts een corner.

Na een overtreding op de doorgebroken René Verschoor kon de doelman van de bezoekers met rood vertrekken en dat gaf S.K.N.W.K. nog wat meer vertrouwen om deze pot te kunnen winnen. Dat gebeurde uiteindelijk ook !! Een prima pass van Mark Bleiji werd prima afgerond door invaller Justin de Bruine, 2-1.

Na 95 minuten maakte de scheidsrechter een einde aan deze vermakelijke derby en weer haalde S.K.N.W.K. de drie punten binnen zodat er nog steeds mee wordt gestreden om de derde periode.

Volgende week naar Luctor Heinkenszand en hopelijk gaat het beter dan in de thuiswedstrijd……….!!!

13 mei:

Wim Voorbeijtel en René v/d Bos (S.K.N.W.K. 4) samen al goed voor 42 treffers !!

Gisteren, zaterdag 12 mei 2018, kwamen opnieuw alle vier onze seniorenteams in aktie. S.K.N.W.K. 1 speelde de derby op ‘Het Springer’ tegen FC De Westhoek 1. Het 2e moest aantreden tegen kampioenskandidaat Kloetinge 3. Voor het 3e en het 4e stonden uitduels gepland tegen repectievelijk FC Bergen 4 en FC De Westhoek 3.

Het werd een prima middagje voor de blauw/zwarten. Het 1e, 3e en 4e pakten de volle 3 punten. Alleen het 2e verloor, maar wel met opgeheven hoofd, want het werd slechts 2-3 in het voordeel van Kloetinge 3.

S.K.N.W.K. 1 pakte voor de 5e keer in 6 wedstrijden de volle buit !! Machiel Schot scoorde vlak voor rust zijn 10e seizoenstreffer en bracht de stand in evenwicht, 1-1. Aan het eind van het duel was het invaller Justin de Bruine die beheerst de 2-1 binnenschoot. Voor S.K.N.W.K. 1 drie punten. Justin scoorde inmiddels 4x dit seizoen (namens S.K.N.W.K. 1 en 2).

Het 2e kwam dus opnieuw nipt te kort (verloren dit seizoen al zoveel duels met één doelpunt verschil). Steven Padmos en Colin Duinhouwer scoorden gisterenmiddag. Voor hen respectievelijk het 2e en 3e competitiedoelpunt dit seizoen bij de senioren.

Voor het derde deze keer eens een makkelijke overwinning. FC Bergen 4 had helemaal niet in te brengen op eigen veld. Emiel Pollemans en Quinten Haze zorgden voor een 0-2 ruststand. Een eigen doelpunt van een ‘Bergenaar’ zorgde voor een 0-3 eindstand.

Onze baggerschuit, S.K.N.W.K. 4, pakte opnieuw de volle buit. De titel mooi-weer-voetballers was weer eens van toepassing. Op een zeer zonnig 2e veld bij FC De Westhoek waren de blauw/zwarten heer en meester. Na een 0-3 ruststand eindigde de wedstrijd in 0-7. Clubtopscorer Wim Voorbeijtel maakte er 3. De nummer 2 van de ranglijst René v/d Bos weer 2 en Eddy Kaaisteker en Richard v/d Sande (die ook al weer 7x scoorde) maakten de andere twee doelpunten.

Wim Voorbeijtel (S.K.N.W.K. 4) blijft zodoende clubtopscorer en lijkt de Gouden Schoen echt niet meer te kunnen ontgaan met zijn 27 doelpunten. Zijn grootste concurrent lijkt ploeggenoot René v/d Bos met 15 doelpunten. Julian van Nieuwenhuize (S.K.N.W.K. 1) en Wilco de Valk (S.K.N.W.K. 4) volgen op een gedeelde 3e plaats met 11 treffers. Machiel Schot maakte gisteren zijn 10e doelpunt en staat op plaats 5.

De stand aan kop van de ranglijst is als volgt:

Naam Team Doelpunten
Datum laatst bijgewerkt: 13-05-2018
Wim Voorbeijtel S.K.N.W.K. 4 27
René v/d Bos S.K.N.W.K. 4 15
Julian van Nieuwenhuize S.K.N.W.K. 1 11
Wilco de Valk S.K.N.W.K. 2 + 4 11
Machiel Schot S.K.N.W.K. 1 10
Richard v/d Sande S.K.N.W.K. 4 7

Voor een volledig overzicht van de topscorerslijst (en een terugblik op de voorgaande seizoenen) klik hier: https://www.sknwk.nl/topscorer-seizoen-2016-2017

Onderhoudscommissie S.K.N.W.K. wekelijks druk in de weer op ‘Het Springer’

Afgelopen vrijdag reed Geert van der Wielen (oud-trainer S.K.N.W.K.) op zijn fiets langs sportpark ‘Het Springer’. Toen hij over het fietspad langs de Stolpweg reed, zag hij dat twee bekenden, namelijk Banus en Huib, weer druk bezig waren. Snel heeft hij hiervan een foto gemaakt en deze aan de redactie van de website gemaild. We wilden u deze foto niet onthouden, omdat het een mooie foto is.

En natuurlijk omdat we maar wat blij zijn met Banus en Huib (én niet te vergeten ook Jan en Jan) die in ieder geval elke maandag en vrijdag druk in weer zijn op ‘Het Springer’ om alles weer in gereedheid te maken, op te ruimen, schoon te maken, kalken e.v.a. zodat wij elke dag kunnen trainen of voetballen zonder ergens naar te hoeven kijken !!

Deze mensen zijn echt belangrijk voor S.K.N.W.K. !!

Geslaagd jeugdkamp 2018

Afgelopen vrijdag, 11 mei 2018, stond het Jeugdkamp op het programma. Namens de evenementencommissie stuurde Christa van Dijke nog een klein verslagje (en zijn er tijdens het jeugdkamp uiteraard foto’s gemaakt):

Rond 19.00 kwamen de spelers van J011-1, J011-2 en J013-1 aan op het sportveld. De helft van de aanwezige kinderen hadden slaap spullen mee, de anderen zouden na de dropping naar huis gaan. We waren blij verrast dat er toch nog een grote groep spelers aanwezig waren voor het avond programma. Zo konden er toch per team partijtjes gespeeld worden tegen de ouders. Hoe leuk is het om je eigen vader of moeder uit te dollen en te winnen met het partijtje. Beide partijen hadden veel lol.

Na de groepsfoto genoten alle aanwezigen van een ijsje van het “IJs meisje”. Rond 21.30 werden de kids per team in de omgeving gedropt.
Alle 3 de groepen kregen de opdracht om met een “heel” ei terug te komen. Dit was voor het ene team makkelijker dan voor het andere team want het team van de J011-1 kreeg de hele doos mee.

Tijdens de dropping werden in de tent de luchtbedden opgepompt en klaar gelegd voor de nacht. De plotselinge stroomstoring werd gelukkig snel verholpen door Maurice . Zonder licht gaat het allemaal een stuk ongemakkelijker. Rond 23.00 waren alle teams binnen en werden er verschillende snacks gegeten en werd er nog lekker gedanst.

De eerste kids kropen rond 23.30 al in de slaapzak om aan hun nachtje te beginnen terwijl de anderen vroegen of de lampen nog even aankonden, want we zien de bal niet meer zo goed. De lampen bleven uit en rond 00.00 uur lag iedereen toch wel op z’n eigen plekje. Rond 01.30 uur waren ook de laatste kinderen stil en hebben we toch een aardig nachtje kunnen maken tot 06.30 toen de eersten weer wakker waren.

We moesten op tijd ontbijten want de J013 vertrok om 08.30 uur naar Stavenisse voor een competitie wedstrijd. Beide teams van JO11 hadden hun wedstrijd afgelopen woensdag al gespeeld dus die hadden een vrije zaterdag (en dat was misschien maar goed ook ? )

Na afloop kregen alle kids nog een presentje en kijken we terug op een geslaagde activiteit.

Dank aan de vrijwilligers die geholpen hebben. Martin voor de gezamenlijke warming-up en als scheidsrechter. Maurice voor de bar.
Wim en André voor het wegbrengen van de kinderen bij de dropping. Martine, Hans, Johan, Erwin en Michèl voor het begeleiden van de groepjes tijdens de dropping. En dubbel bedankt voor André, want hij had voor alle vrijwilligers nog een bloemkool meegenomen !!

Bekijk meer foto’s van het jeugdkamp elders op de site in Het Fotoboek !!

Ard Boogerd maakt na lang blessureleed rentree langs de lijn bij S.K.N.W.K. 1

Sinds eind oktober van het vorig jaar zat assistent-scheidsrechter van S.K.N.W.K. 1 Ard Boogerd in de lappenmand. Hij had last van een rugblessure. Gelukkig kon hij dit weekend zijn rentree maken.

Afgelopen donderdag was hij al scheidsrechter tijdens het Dokter van de Zande Toernooi. En bij de thuiswedstrijd van S.K.N.W.K. 1 zaterdag tegen FC De Westhoek 1 kon hij na lange tijd ook weer de vlag hanteren.

Ard, goed dat je weer terug bent !!

Dokter van de Zande Toernooi 2018 (video)

Dokter van de Zande 2018 (still uit video)

Hierbij een prachtig filmpje van de 39e editie van het Dokter van de Zande Toernooi 2018 (voorheen Onderling Toernooi). De video is, net zoals vorig jaar, gemaakt door Pim Folmer.

Pim, bedankt!!

S.K.N.W.K. 2 speelt zich op eigen kracht veilig

Een spannende wedstrijd op het programma, thuis tegen NOAD 3. Vooraf was de opdracht duidelijk. Wanneer er minimaal een gelijkspel werd behaald zou SKNWK 2 zich op eigen kracht handhaven in de reserve 3e klasse. Werd er verloren, dan zouden we afhankelijk zijn van SSV 3. Wanneer zij zouden winnen zou de wedstrijd van volgende week, uit tegen SSV 3, misschien wel een rechtstreekse wedstrijd om degradatie kunnen zijn….

De uitwedstrijd tegen NOAD was geëindigd in een schandalige 6-1 nederlaag, vandaar dat een winstpartij zeker niet ‘vanzelfsprekend’ zou zijn. Het team van NOAD bestaat voor een groot deel uit oud 1e elftal spelers. Mannen die zoals Neele zou zeggen: ‘allemaal op voetbal zitten’. Crossballen lijken bij deze mannen altijd aan te komen, de aannames zijn moeiteloos en er is veel beweging vanuit het middenveld. In de uitwedstrijd probeerden wij zelf het spel te maken en werden we in de omschakeling genadeloos afgemaakt, dat moest dus vandaag anders.

Gelukkig was deze week (op Justin en Timo na) het team redelijk compleet en konden we met een sterk elftal aan de aftrap verschijnen. Uiteindelijk sloot Dominique Prins van de JO17 nog aan omdat hun wedstrijd niet doorging, bedankt weer Dominique! Het wedstrijdbeeld was eigenlijk de volle 90 minuten hetzelfde. Tegenstander NOAD lieten we voornamelijk het spel maken, waarbij wij ons lieten inzakken naar eigen helft. Het balletje ging zoals gezegd bij de tegenstander goed rond, alleen de bal naar voren werd er vaak al snel uitgehaald door scherp verdedigen vanuit onze kant. Als er dan toch een keer een tegenstander doorheen kwam zat er altijd wel een voetje (of een hoofd) tussen. Echt grote kansen waren er dan ook niet, bovendien hebben we met Kenneth nog een uitstekend slot op de deur!

Zelf hadden we wel kansen om de score te openen. Zo werd Jelle vrij voor de keeper gezet door ik meen Simon. De keeper komt echter goed zijn doel uit en weet het schot van Jelle onschadelijk te maken. De 1-0 valt uiteindelijk wel in de eerste helft, en is er wel eentje voor in de boeken. In de omschakeling krijgt Dominique de bal, hij legt hem breed op de opstomende Martijn Rentier. Deze geeft de bal met zijn links (ja ja, zo veelzijdig die jongen) perfect voor op de inlopende Simon. Die weet wel raad met de bal en knalt hem hoog in het doel: 1-0. Prachtige aanval, goed afgemaakt, dat zien we graag!

In de rust zijn er wat omzettingen, zo verhuist Jelle naar de linkerkant en gaat Dominique wat meer vanuit het centrum spelen. De 2e helft verloopt vervolgens eigen een beetje hetzelfde als de 1e helft. NOAD heeft veel de bal maar het 2e komt niet echt in de problemen. Al had Kenneth nog een prachtige redding in huis op een gevaarlijk schot van een doorgebroken speler. Uiteindelijk had Simon het wel gehad met de onzekerheid en schoot hij rechtstreeks vanuit een corner prachtig de 2-0 binnen!! NOAD deelt nog wat speldenprikjes uit en SKNWK 2 krijgt nog wat kansen (schot van Toby, kopbal van Dirk-Jan), maar uiteindelijk eindigt de wedstrijd in 2-0.

Dus kunnen alle scenario’s de prullenbak in, want SKNWK 2 speelt zich gewoon op eigen kracht veilig! Het maakt niet uit wat er op de andere velden gebeurd, want we zijn niet meer in te halen door de onderste 2 ploegen (die rechtstreeks degraderen). Volgende week nog de seizoensafsluiter tegen SSV 3, wat bovendien het afscheid betekent van Timo. Hij gaat namelijk volgend jaar de clubkleuren van VV Schijf verdedigen! Ergens na volgende week zaterdag komen dan overigens ook de statistieken weer online, want die zijn dit seizoen natuurlijk ook weer bijgehouden.

SKNWK 2 – NOAD ’67 3: 2-0 (1-0)

Kenneth Boogerd; Karl Hanse, Martin Kiesenberg, Leon Pollemans, Roy de Jonge (’55 Nick Bouwman); Remco Veenboer, Martijn Rentier, Dominique Prins; Jelle Kastelein (’65 Dirk-Jan Hoek), Ruben Willeboordse (’45 Toby de Bruine), Simon van Dongen.

Joris Spitholt

Kersverse papa’s Ruben en Leon in zonnetje gezet door S.K.N.W.K. 2

S.K.N.W.K. 2 blijkt ‘een vruchtbaar team’. Eind vorig jaar werd een zoontje geboren bij Frank Boere. In april van dit jaar (om precies te zijn 14 en 17 april) werden bij respectievelijk Ruben Willeboorde en Leon Pollemans (overigens voor Leon al de 2e keer dat hij vader werd) een zoontje en dochtertje geboren.

Uiteraard wilden de spelers van S.K.N.W.K. 2 dit niet zomaar voorbij laten gaan. Gisteren voorafgaand aan de competitiewedstrijd tegen N.O.A.D. ’67 3 werden beide papa’s in het zonnetje gezet !!

20 mei:

S.K.N.W.K. 2 dankt Cees Dalebout voor 9 wedstrijden ‘scheidsrechteren’ dit seizoen

Slechts één keer dit seizoen (tegen Kapelle 3) had de K.N.V.B. een scheidsrechter aangesteld voor S.K.N.W.K. 2 tijdens een thuiswedstrijd. Alle overige 10 duels moesten de blauw/zwarten zelf voor een scheidsrechter zorgen. Gelukkig had het 2e in Cees Dalebout dit seizoen een ‘vaste’ scheidsrechter. Tijdens 9 thuisduels van het 2e stond Cees aan de aftrap.

De andere wedstrijd werd geleid door Fernando Bom. Overigens ‘sportief’ van Cees om Fernando gisteren ook nog een helftje te gunnen tegen N.O.A.D. ’67 3 ? Cees verliet in de rust licht geblesseerd het veld en Fernando (die er toch was om te fluiten ? ) heeft de 2e helft gedaan. Hiervoor (mede namens het 2e nogmaals dank).

Omdat Cees dit seizoen dus als vaste scheidsrechter acteerde bij S.K.N.W.K. 2 werd hij namens het 2e na afloop van het duel persoonlijk bedankt en ontving hij hiervoor nog een attentie !!

S.K.N.W.K. 2 houdt de spanning er (te) lang in

Na gisteren de 21e speelronde te hebben afgewerkt, kunnen we dan eindelijk concluderen dat S.K.N.W.K. 2 ook volgend seizoen, 2018-2019, actief zal zijn op het niveau van de reserve 3e klasse K.N.V.B. Ondanks een 8e plaats op de ranglijst was het voor deze speelronde nog verre van zeker dat het 2e dit kon bewerkstelligen. De spanning onderin was namelijk om te snijden.

Gelukkig speelde S.K.N.W.K. 2 gisteren een puike pot op ‘Het Springer’ en wonnen ze van het zeer ervaren N.O.A.D. ’67 3 met 2-0. Hierdoor zijn ze ‘veilig’. Achteraf waren de uitslagen van de overige degradatie kandidaten dusdanig dat ook bij verlies gisteren het 3e klasserschap veilig was gesteld. Maar het is natuurlijk altijd veel leuker om dit zelf te bewerkstelligen. Hulde hiervoor !!

Met nog één speelronde te gaan is de stand nu als volgt:

Overigens dat S.K.N.W.K. 2 het zo lang (te) spannend heeft gehouden, kwam met name door de vele nederlagen met maar één doelpunt verschil (zo werd bijvoorbeeld tegen kampioen Kloetinge 3 twee keer met één doelpunt verschil verloren). Met iets meer geluk en overtuiging (en trainingsarbeid……!?) worden zulke duels misschien wel gelijk gespeeld en pak je alsnog toch nog een puntje. Dan zit je al sneller wat steviger in het zadel.

Hieronder een overzicht van de gespeelde duels van het 2e dit seizoen:

Duiveland 2 (thuis) 2 – 1

Kloetinge 3 (uit) 2 – 3

N.O.A.D. ’67 3 (thuis) 2 – 0

Geweldig Eindfeest – Beachparty op sportpark ‘Het Springer’

Gisteren, zaterdag 26 mei 2018, werd er voor de eerste keer in onze historie een Eindfeest georganiseerd. De meeste S.K.N.W.K.-teams speelden namelijk gisteren haar laatste competitiewedstrijd. Wat volgt zijn nog een enkele wedstrijd en wat toernooien en afsluitingen en dan zit het toernooi 2017-2018 er echt op. Voor de feestcommissie een mooi moment om een Eindfeest te organiseren.

Ze hadden niets aan het toeval overgelaten….. Veel zon, een heus strand, gezellige muziek, overheerlijk eten en dit allemaal onder het genot van een drankje. Dit samen met ruim 70 aanwezigen zorgde voor een hele gezellige sfeer op ‘Het Springer’.

Na afloop van de competitiewedstrijd S.K.N.W.K. 1 – Jong Ambon 1 ging het feest ‘aan’. Om 19:00 uur werd er op een opblaasbare boot nog een estafettewedstrijd gehouden met diverse teams. De liefhebbers konden in de kantine ook de Champions League Finale tussen Real Madrid en Liverpool nog aanschouwen.

Rond 23:00 uur was het over en uit met de pret. Muziek uit, tap dicht en iedereen kon met een zeer voldaan gevoel huiswaarts keren. Het was echt een topfeestje en ik neem aan zeker voor herhaling vatbaar !?

Het is lastig om mensen persoonlijk te bedanken, omdat dan snel iemand vergeten wordt. Maar vanaf deze plaats dank aan de organisatie, de dj’s, mensen achter de bar, bedrijven voor de medesponsoring (korting), alle aanwezigen en verder iedereen die we dan nog vergeten zijn !!

Bekijk meer foto’s elders op de site in Het Fotoboek.

Nat pak, bloemen en kado’s voor scheidend trainer Perry Snoep

Gisteren na afloop van de competitiewedstrijd S.K.N.W.K. 1 – Jong Ambon 1 (3-2) werd namens S.K.N.W.K. 1 en het bestuur alvast afscheid genomen van trainer/coach Perry Snoep. De competitie zit er nu op voor S.K.N.W.K. 1. Wat rest zijn nog wat trainingen en een teamuitje.

Perry werd eerst voorzien van een nat pak. Daarna kreeg hij uit handen van aanvoerder René Verschoor namens de spelersgroep een ingelijst shirt. Uit handen van voorzitter Arnold Schiettekatte waren er bloemen en een VVV-bon. Dit allemaal voorzien van prachtige dankwoorden.

Perry zelf bedankte iedereen voor de presentjes. Ook kijkt hij terug op twee prachtige jaren (ondanks dat het sportief misschien niet helemaal is geworden wat hij ervan had verwacht). Hij heeft het de afgelopen twee seizoen super naar zijn zin gehad.

Na deze plichtplegingen kon iedereen zich in het feestgedruis storten van het eindfeest (Beachparty).

En ook vanaf deze plaats wil ik Perry hartelijk danken voor zijn inzet de afgelopen twee seizoenen. Als trainer, maar zeker als mens met een geweldige kerel mogen kennismaken en samenwerken. Het ga je goed en veel succes bij N.O.A.D. ’67 !!

S.K.N.W.K. 1 neemt ook afscheid van enkele spelers en staf

Naast het feit dat trainer/coach Perry Snoep in het zonnetje werd gezet gisteren door S.K.N.W.K. 1 werden er nog meer mensen bedankt. Julian van  Nieuwenhuize vertrekt naar Bruse Boys. Emiel Kuijten is al een tijdje gelden gestopt met voetballen in het 1e, maar ook hij werd met terugwerkende kracht nog bedankt. En ook de assistent van Perry, Toon v/d Berge, stopt ermee en werd bedankt voor bewezen diensten.

Allen ontvingen een prachtig ingelijst shirt met naam. Ook vanaf deze plaats dank voor alles en succes met het vervolg van de carrière.