Jaaroverzicht www.sknwk.nl van 2018 (juni)

Nu het jaar 2018 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste week van dit jaar het jaar 2018 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag juni.

2 juni:

3e plaats voor Tijn Westdijk bij Penalty Bokaal Schouwen-Duiveland 2018

Afgelopen woensdag, 30 mei 2018, was weer de jaarlijkse Penaltybokaal op Schouwen-Duiveland. Van alle voetbalverenigingen van ons eiland waren de beste penaltynemers van de JO9, JO11 en JO13-pupillen gestuurd. Namens S.K.N.W.K. waren Danny Verhoek (JO13), Tijn Westdijk (JO11) en Gijs van Westen (JO9) vanavond actief op sportpark ‘Onder de Molen’ bij organisator ASV Brouwershaven (in samenwerking met Regio Voetbal Schouwen-Duiveland).

Onder schitterende weersomstandigheden was het een geslaagde avond. Eerst was het de beurt aan de allerkleinsten. Gijs scoorde 3 van zijn 5 strafschoppen. Helaas niet in de top drie, maar wel een medaille en een consumptiebon.

Gijs van Westen

Daarna waren het de JO11-spelertjes. Tijn deed het prima en eindigde zelfs op een mooie 3e plaats !! Gefeliciteerd hiermee. Voor hem dus een heuse penaltybokaal. En daar was hij uiteraard heel blij mee !!

Tijn Westdijk

Tot slot nog de JO13-pupillen. Danny Verhoek (overigens net als Gijs van Westen voor de 2e keer op een rij deelnemer aan de finale) wist helaas ook niet de top drie te behalen. Ook voor hem een medaille en een consumptiebon.

Danny Verhoek

Gijs, Tijn en Danny, goed gedaan !! Wij zijn als S.K.N.W.K. trots op jullie !!

2 juni:

40+ seizoen op Schouwen-Duiveland gisteren afgesloten bij S.K.N.W.K.

Gisteren, vrijdag 1 juni 2018, was er op Schouwen-Duiveland voor de laatste keer dit seizoen nog een keertje 40+ voetbal. Deze keer was de organisatie in handen van ons zelf. Uiteindelijk waren er maar liefst 8 teams aanwezig bij deze editie, namelijk D.Z.C. ’09, Ouwerkerk, Duiveland, Renesse, W.I.K. ’57, FC De Westhoek, Brouwershaven en S.K.N.W.K. Alleen de weergoden werkten gisterenavond niet echt mee, want zowel tijdens als lang na het toernooi kwam de regen met bakken uit de lucht. Overigens mocht dit de pret zeker niet drukken.

Om 19:30 uur stonden de eerst wedstrijden gepland. Rond het klokje van 21:15 uur zat het toernooitje erop en na een overheerlijke warme douche was het daarna heel lang druk en gezellig in de kantine van S.K.N.W.K.

Onder het genot van een hapje, drankje, muziekje en heel veel lol werd het afgelopen seizoen nog eens doorgenomen. Uiteraard werd er ook al weer uitgekeken naar het aankomende seizoen 2018-2019 als zeker te weten het 40+ circus weer over Schouwen-Duiveland zal gaan trekken.

Dank aan de organisatie gisteren en aan de barmannen/barvrouwen en keukenprins en DJ ? voor een zeer geslaagd avondje, dat tot in de ‘late vroege’ uurtjes doorging ?

Geslaagde 17e editie van ons eigen Joachim Glerum Jeugdtoernooi

Gisteren, zaterdag 2 juni 2018, werd alweer voor de 17e keer ons eigen jeugdtoernooi, het Joachim Glerum Jeugdtoernooi, gehouden. En ook nu werd het weer een fantastisch toernooi mede dankzij de prima weersomstandigheden (alleen het zonnetje had zich wel wat meer/vaker mogen laten zien). ’s Ochtends om 09:30 uur trapten de JO9- teams af. Hier speelden 8 teams in 2 poules van 4. Rond het klokje van 11:40 uur was bekend wie de winnaars waren in de beide poules.

Uiteraard was er ook weer de welbekende penaltybokaal. Uiteraard was er voor alle deelnemende teams een prachtige beker. Daarnaast kregen alle deelnemertjes een mooi badlaken mee naar huis.

Voor de organisatie was het toen snel eten en alles opruimen en in gereedheid brengen voor de middag. Nu was het de beurt aan de JO11-teams. Hier ook 8 deelnemende teams waardoor er ook nu 2 poules van 4 teams waren. Rond 15:10 uur konden hier de eindstanden worden opgemaakt zodat om 15:30 uur de prijsuitreiking kon worden gedaan. Ook nu voor alle teams weer een bokaal en voor alle deelnemers een badlaken.

Onder aanvoering van één van de organisatoren deden alle JO11-teams nog mee een aan mooie versie Links Rechts van het liedje van De Snollebollekes. Een prachtig zicht !! Toch weer een mooie dag op ‘Het Springer’ waarbij 16 teams van ca. 10 spelers en vele vrijwilligers zodat er toch bij zo’n toernooi ca. 200 man (en vrouw) bezig is met zijn sport, spel en plezier. En dat is toch waar het allemaal om draait !!

De organisatie kijkt weer terug op een fantastisch geslaagd toernooi. Dit kan nooit zonder de vele vrijwilligers. Dus bedankt: organisatie, scheidsrechters, keepers, barcommissie, leiders, uiteraard de sponsors en iedereen die we dan nog vergeten zijn. Speciaal dank aan André Slootmaaker (Theetuin de Stokroos) voor het beschikbaar stellen van de kar die ook dit jaar weer kon dienen als toernooisecretariaat. We hopen ook volgend jaar weer op jullie steun.

3 juni:

Uitsyndroom bezorgt S.K.N.W.K. 3 leider Christian van Vossen opnieuw ‘L. Rozenwater Trofee’

Bij S.K.N.W.K. 3 wordt ook tijdens dit seizoen, 2017-2018, na elke wedstrijd van het team de ‘L. Rozenwater Trofee’ uitgereikt. Toepasselijk is de bijbehorende prijs….. Deze wordt aan de speler/leider gegeven die tijdens de wedstrijd de meest ludieke actie had en/of het ongelukkigst speelde.

De laatste uitverkiezing van het seizoen 2017-2018 is voor leider Christian van Vossen. Nadat hij uit alle smoesjes de beste had gevonden, bleef hij weer thuis bij de een uitwedstrijd van het 3e. Zo kan het zijn dat hij het gepresteerd heeft dat hij toch bij één uitwedstrijd (naar S.P.S. 2) is mee geweest dit seizoen. Alle overige uitduels van S.K.N.W.K. 3 heeft hij keurig ‘gemist’ (met overigens de meest prachtige  redenen)……. Voor de mannen van het 3e dé mogelijkheid om hem opnieuw de eer voor ‘L. Rozenwater’ te geven. ‘Weer’ omdat CvV de eerste van het seizoen ook al kreeg. Toen omdat hij met een goede smoes na afloop van de wedstrijd ‘even’ naar huis ging (met een behoorlijke kater van de avond ervoor). Hij zou even gaan douchen en zou erna achter de bar staan. Echter is hij toen nooit meer terug geweest.

Nu was de teleurstelling bij het 3e nog groter. Zeker omdat ze een heel afscheidsprogramma voor hem hadden gepland na afloop van de wedstrijd, omdat hij stopt als leider bij S.K.N.W.K. 3. Dit viel nu geheel in het water en kon terug in de kast.

CvV gefeliciteerd met deze 2e terechte uitverkiezing !!

sknwk3_l_rozenwater_trofee_2015_2016_christian_van_vossen_2

3 juni:

Dirk v/d Sleen en Martijn Neele in het zonnetje gezet na 17e Joachim Glerum Jeugdtoernooi

Logo Joachim Glerum jeugtoernooi

Gisteren werd bij S.K.N.W.K. voor de 17e keer het Joachim Glerum Jeugdtoernooi gehouden. Een toernooi voor JO9 en JO11-teams (voorheen F- en E-pupillen). In 2002 waren Lennaert de Looze, Dirk v/d Sleen en Martijn Neele de grondleggers van dit toernooi. Zij kwamen op het idee om weer een jeugdtoernooi te gaan organiseren. Omdat vlak na de plannen om dit weer te gaan houden op ‘Het Springer’ jeugdlid Joachim Glerum kwam te overlijden, werd in 2002 besloten zijn naam te koppelen aan dit toernooi.

Gisteren dus al weer voor de 17e keer. Martijn heeft vorig jaar na de 16e editie besloten om te stoppen met de organisatie. Dirk heeft gisteren voor de laatste keer mede georganiseerd en draagt het stokje over. Beiden werden gisteren na afloop van het toernooi door de nieuwe organisatie bedankt voor bewezen diensten en ontvingen nog een mooi kado.

Uiteraard ook vanaf deze plaats hartelijk dank voor de vele jaren organiseren !!

6 juni:

Verbouwing kantine S.K.N.W.K. (1)

Zoals inmiddels wel bekend wordt de komende weken aan onze kantine wat verbouwd. Zo wordt er o.a. dubbel glas geplaatst en de goten vervangen. Middels foto’s willen we u uiteraard op de hoogte houden van de vorderingen.

Vanavond, woensdag 6 juni 2018, is alvast een start gemaakt met de opbouw van de steiger. Morgenavond, donderdag 7 juni, vanaf 18:30 uur gaan we hier mee verder. Uiteraard kunnen we hiervoor altijd nog wat extra hulp gebruiken. Vanaf vrijdag zal gestart worden met de vervanging van de eerste dakgoot.

9 juni:

Statistieken S.K.N.W.K. JO11-2 van het seizoen 2017-2018

Met dank aan coach Martin Kiesenberg hieronder de statistieken van S.K.N.W.K. JO11-3.

De eindstanden:

Najaarscompetitie:

Voorjaarscompetitie:

In het bekertoernooi wisten ze het te schoppen tot in de 3e ronde.

1e ronde:

2e ronde:

3e ronde:

In totaal wist S.K.N.W.K. JO11-2 (dus in competitie en bekerwedstrijden) 109 doelpunten te scoren. Hieronder een overzicht van de doelpuntenmakers (voor zover bekend):

Naam: Aantal:
Levi Dalebout 41
Semm Kiesenberg 26
Dane Pröpper 24
Quinten Roelands 14
Tijm Neele 2
Daan v/d Zwet 1
Eigen doelpunt 1
Totaal: 109

Na afloop van de wedstrijden werden zoals altijd ook nog penalty’s genomen. Ook hiervan zijn de statistieken bijgehouden:

Naam: Aantal: Gescoord: Gemiddeld:
Levi Dalebout 21 15 71 %
Semm Kiesenberg 21 15 71 %
Dane Pröpper 21 12 57 %
Quinten Roelands 16 9 56 %
Daan v/d Zwet 21 10 48 %
Jonathan Matthijsse 17 7 41 %
Owen Hart 21 8 38 %
Tijm Neele 20 7 29 %
Jarno Struijk 19 7 27 %
Lucas Kater 19 2 11 %

9 juni:

Verbouwing kantine S.K.N.W.K. (4)

Vandaag, zaterdag 9 juni 2018, is er door de vrijwilligers weer genoeg gedaan. Vanaf 07:30 uur tot ca. 14:00 uur is er weer hard gewerkt (tussendoor o.a. koffie met een bolus). Volgende week gaan we weer verder met de werkzaamheden.

10 juni:

Wim Voorbeijtel gehuldigd als clubtopscorer senioren S.K.N.W.K. seizoen 2017-2018

Afgelopen seizoen werd ook weer de topscorerslijst bij de senioren bijgehouden. Net als vorig seizoen is Wim Voorbeijtel (S.K.N.W.K. 4), deze keer met 27 competitietreffers,  de topscorer geworden.

Clubtopscorer Wim Voorbeijtel. Ps. nummer 2 op de ranglijst en ploeggenoot, René ‘Spiekur’ v/d Bos (goed voor 15 treffers dit seizoen) wilde stiekum ook heel graag op de foto ?

Gisteren voorafgaand aan het uitje vanwege de seizoensafsluiting met zijn team kreeg Wim uit handen van de websiteredactie uiteraard een nieuwe beker. Uiteraard staat de naam van de topscorer weer op de wisselbeker van de Topscorer bij de senioren. Overigens aangeboden door hem zelf (Wim Voorbeijtel Transport Nieuwerkerk). En omdat het de 3e keer op rij is dat Wim zijn naam op de wisselbeker kwam te staan, mag hij ook deze weer houden !!

Wim, nogmaals van harte gefeliciteerd !!

Gezellige seizoensafsluiting voor onze Baggerschuit, S.K.N.W.K. 4

Ook voor onze baggerschuit, S.K.N.W.K. 4, zit weer een geslaagd seizoen er op. Gisteren, zaterdag 9 juni 2018, hebben ze het seizoen afgesloten met een gezellig middag/avond. Rond het klokje van 14:00 uur verzamelen op ‘Het Springer’. Hier alvast een bakje koffie en andere versnapering.

Onder prima weersomstandigheden werd om 14:45 uur koers gezet naar Wijnhoeve de Kleine Schorre te Dreischor. Een enkeling ging met de auto, maar de meesten zoals het ‘echte’ sportmannen betaamt gingen op de fiets (of had dit een andere reden !?).

Aangekomen bij deze Wijnhoeve op het zonovergoten terras eerst een wijntje. Het was namelijk wachten op een heuse rondleiding over het prachtige terrein. Uitleg gekregen over het het ontstaan van de Wijnhoeve en hoe een en ander in zijn werk gaat.

Daarna was het natuurlijk tijd voor het belangrijkste van het bezoek aan de Wijnhoeve ? Het proeven !!  We kregen vier overheerlijke wijnen voorgeschoteld. Omstreeks 18:00 uur werd de terugreis richting Nieuwerkerk weer ingezet.

Aangekomen op ‘Het Springer’ werd de barbecue aangeslingerd. Heerlijk gegeten op een zeer zonnig dakterras met uiteraard nog een drankje.

Voor S.K.N.W.K. 4 was het daarna tijd voor de jaarlijkse quiz Baggeraar van het Seizoen. Niet voordat Richard v/d Sande met terugwerkende kracht nog was voorzien van een shirtje voor de kleine Lenn.

Uiteraard was de quiz ook dit jaar weer in elkaar gezet door Kapitein Gerwi Temmink. Ook nu weer veel gelachen uiteraard. Uiteindelijk mochten in willekeurige volgorde Marleen, Eddy, Pierre en Sytze uit gaan maken wie de Baggeraar van het seizoen werd. Uiteindelijk ging deze eer naar Pierre !! Overigens kregen alle vier finalisten een inschrijfformulier voor de WK-poule inclusief het inleggeld. Nu nog snel even invullen (inleveren kan tot uiterlijk dinsdag 12 juni a.s. 18:00 uur).

Inmiddels was het al bijna zondag en nadat de tafels en stoelen weer keurig op de plaats waren gezet en het overige was opgeruimd, gingen de meesten moe maar voldaan huiswaarts. Een enkeling nam nog een afzakkertje.

Het was een geweldige dag na weer een geslaagd seizoen. Dank aan alle deelnemers, maar zeker aan de organisatoren René, Wim (en Connie) en Gerry.

Nu kan de baggerschuit worden aangelegd in de haven. En dan volgend seizoen weer uitvaren voor nieuwe avonturen !!

10 juni:

S.K.N.W.K.-team strandt in kwartfinale bij 3e Café Jack’s Toernooi v.v. Kloetinge

Gisteren, zaterdag 9 juni 2018, nam een S.K.N.W.K.-team deel aan het 3e Café Jack’s Toernooi bij v.v. Kloetinge. Naast een hoop gezelligheid werd er natuurlijk ook nog gevoetbald. En zoals echte sportmannen betaamt, als je dan toch bezig bent, wil je eigenlijk ook gewoon winnen.

Na een prima poule-fase van het S.K.N.W.K.-team stranden ze uiteindelijk in de kwartfinale door met 1-0 te verliezen. Maar dat mocht de pret zeker niet drukken.

De uitslagen:

Poulefase:

SKNWK – Heren van Holland Hard: 3-0

SKNWK – Visserstaalwerk: 3-0

SKNWK – Paralympiakos: 0-0

SKNWK – FC Lümmeltüte: 4-0

SKNWK – Yese Vuufe: 3-1

Kwartfinale:

Grapje van Lau – SKNWK 1-0

Het feestje erna was zeer gezellig. Bekijk meer foto’s van de deelname van het S.K.N.W.K.-team aan dit toernooi elders op de site in Het Fotoboek.

14 juni:

Doelman Mike Bakker vertrekt naar M.Z.C. ’11

S.K.N.W.K. 1-doelman Mike Bakker heeft vandaag, donderdag 14 juni 2018, aan zijn ploeggenoten laten weten aankomend seizoen het doel van M.Z.C. ’11 te zullen gaan verdedigen. Naar eigen zeggen zal hij zijn medespelers zeker gaan missen, maar de kans die hij krijgt om op een hoger niveau te kunnen acteren, wil hij toch graag aangrijpen. Gelukkig heeft S.K.N.W.K. met Kenneth Boogerd een meer dan uitstekende vervanger voor Mike voor S.K.N.W.K. 1.

We willen Mike heel veel succes wensen bij M.Z.C. ’11.

Ook Machiel Schot verlaat S.K.N.W.K. en gaat naar M.Z.C. ’11

S.K.N.W.K. werd gisterenmorgen (vrijdag 15 juni 2018 (dus de laatste dag van de overschrijving)) nog overdonderd met het bericht van Machiel Schot dat ook hij S.K.N.W.K. gaat verlaten. Hij zal aankomend seizoen het prachtige blauw/zwart omruilen voor het zwart/wit van M.Z.C. ’11.

We willen Machiel heel veel succes wensen bij M.Z.C. ’11.

16 juni:

Super gezellige 7e editie van Mini Bedrijventoernooi S.K.N.W.K.

Gisteren, vrijdag 15 juni 2018, werd er al weer voor de 7e keer het Mini Bedrijventoernooi georganiseerd op sportpark ‘Het Springer’. Onder werkelijk perfecte weersomstandigheden was ook deze editie weer zeer geslaagd !! Deze keer weer deelname van 12 sponsors dus werd er op drie velden gestreden in drie poules van vier teams. Dit allemaal met de Olympische gedachte uiteraard, want deelnemen is belangrijker dan winnen !!

Uiteindelijk waren de 1e prijzen voor: Peter v/d Cingel Bestratingen, Bouwbedrijf Quant en Intersport. Zij ontvingen allen dus een prachtige bokaal.

Daarna was het tijd voor de welbekende wedstrijdanalyses. Dit allemaal onder het genot van een versnapering. Ook werden er heerlijke snacks geserveerd. En er kon op groot scherm worden gekeken naar de schitterdende WK-wedstrijd Spanje – Portugal. En omdat ook de weergoden ons weer goed gezind waren was het tot in de vroege uurtjes gezellig druk op het daktterras.

We kunnen weer terugkijken op een zeer geslaagde 7e editie van ons eigen Mini Bedrijventoernooi. Het was echt weer super gezellig. Dankwoordje aan uiteraard de deelnemers, maar zeker de organisatie, scheidsrechters, barmensen, overige vrijwilligers en andere aanwezigen die hebben bijgedragen aan deze prachtige avond.

Het was weer een fantastisch (voetbal)feestje waar we als S.K.N.W.K. zeer trots op kunnen en mogen zijn !! Tot volgend jaar !!

16 juni:

Eindstanden 7e Mini Bedrijventoernooi S.K.N.W.K. (2018)

Gisteren, vrijdag 16 juni 2018, werd bij S.K.N.W.K. voor de zevende keer een bedrijventoernooi georganiseerd. Er werd gespeeld in drie poules van vier teams. Hieronder de eindstanden:

Poule 1

Peter v/d Cingel Bestratingen

AmilcoSports

Ajax Supporters

Quality Time

Poule 2

Bouwbedrijf Quant

Eric v/d Bos architect / Saman Groep

Omoda

Deco Home

Poule 3

Intersport

Lankor Hoveniers

Hanse Staalbouw

B&O Onions

Prijzen 7e Mini Bedrijventoernooi S.K.N.W.K. zijn gesponsord door Bloem Marie

Gisteren, vrijdag 15 juni 2018, werd bij S.K.N.W.K. al weer voor de 7e keer een Mini Bedrijventoernooi georganiseerd. Er deden dit keer 12 ploegen mee en werd er dus gespeeld in 3 poules van 4. Uiteraard wordt er meegedaan voor de lol, maar als er dan toch gevoetbald wordt, wil je winnen ook !!

Voor de 3 poule winnaars was er uiteraard weer een prachtige beker. Deze keer zijn de bekers gesponsord door Bloem Marie uit Nieuwerkerk. Vanaf deze plaats hartelijk dank hiervoor !!

17 juni:

Hamstringblessure voor Toon v/d Berge

Beterschap

Nadat onze 7e editie van het Mini Bedrijventoernooi afgelopen vrijdag, 15 juni 2018, gelukkig zonder kleerscheuren was verlopen had Toon v/d Berge (spelers van B&O Onions) toch nog pech. Bij een potje voetvolley kwam hij in aanraking met een hekje en wilde zich zo opvangen dat hij zich niet blesseerde. Echter daarbij ging het fout. Hij overstrekte zijn been en blijkt nu een behoorlijke hamstringblessure te hebben overgehouden aan zijn val.

Vanaf deze plaats beterschap en sterkte Toon !!

21 juni:

Verbouwing kantine S.K.N.W.K. (8)

Vandaag, donderdag 21 juni 2018, is de eerste dakgoot aan de dakkapel aan de achterzijde van de kantine klaargemaakt en is de steiger afgebroken. Het ligt in de verwachting om a.s. zaterdagmorgen de steiger aan de andere kant weer op te gaan zetten. Indien dit definitief is, zullen we dit z.s.m. melden. Graag wat extra handjes (en als kan wat meer dan vanavond ? ….. ).

De mensen die er wel weer waren uiteraard weer hartelijk dank !!

25 juni:

Blauw/zwarte groeten vanuit Praag

De redactie van deze website heeft weer (een) foto(’s) mogen ontvangen voor het item ‘Blauw/zwarte groeten uit…..’. Hiervoor uiteraard hartelijk dank.

Dit weekendje verbleven Dirk-Jan, René, Christian, Kevin, Maurice, Stefan, Remco, Emiel en Matthijs in Praag. Uiteraard was ook de blauw/zwarte S.K.N.W.K.-sjaal mee en doen ze iedereen vanuit Tsjechië de blauw/zwarte groeten.

26 juni:

Selectie heeft vanavond schema voorbereiding nieuwe seizoen ontvangen

Vanavond, dinsdag 26 juni 2018, was de allerlaatste bespreking van dit seizoen. Dit was tevens de eerste van het nieuwe seizoen 2018-2019. De nieuwe trainer/coach Ralph Zegers heeft kort nog even wat verteld. De spelers van de selectie (1e en 2e) hebben hun vakanties doorgegeven.

Daarnaast ontvingen ze het schema van de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Met zo’n 30 aanwezigen vanavond kunnen we stellen dat het begin goed is !! En zoals Ralph al zei hopelijk is dat volgend seizoen elke trainingsavond !!

I.v.m. de verbouwing aan de kantine werd de bespreking (mede door de prima weersomstandigheden) buiten op het veld gehouden.

28 juni:

S.K.N.W.K. JO9-1 en JO7-1 sluiten seizoen af in Klok’Uus

De pupillen van JO9-1 en JO7-1 hebben gisteren, woensdag 27 juni 2018, het seizoen afgesloten bij het Klok’Uus. En ze hebben een prachtige dag gehad, mede dankzij het schitterende weer.

Voetballen, springen, klimmen, glijden, skelteren en lasergamen. Het kon gisteren allemaal. Wat hebben de pupillen genoten !! En uiteraard ook nog heerlijk frietjes gegeten.

Hiermee is het voetbalseizoen dan echt afgelopen. Nu eventjes vakantie en dan in augustus gaan we weer starten met het nieuwe seizoen. Dank aan de organisatie voor deze geweldige seizoensafsluiting.

Bekijk meer foto’s van deze seizoensafsluiting elders op de site in Het Fotoboek.

30 juni:

Verbouwing kantine S.K.N.W.K. (13)

Vandaag, zaterdag 30 juni 2018, is ook weer hard gewerkt en is o.a. de EPDM-folie in de 2e goot geplakt (aan de voorzijde van de kantine). Aankomende week gaan we verder met de werkzaamheden.