Jaaroverzicht 2019 van www.sknwk.nl (februari)

Nu het jaar 2019 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2019 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag februari.

2 februari:

Ralph Zegers ook aankomend seizoen trainer/coach S.K.N.W.K. 1

Vanmiddag voorafgaand aan de competitiewedstrijd S.K.N.W.K. 1 – FC De Westhoek 1 is aan de 1e selectie bekend gemaakt dat Ralph Zegers ook volgend seizoen, 2019-2020, trainer/coach is van S.K.N.W.K. Sinds dit seizoen is hij eindverantwoordelijk voor de eerste selectie van de blauw/zwarten.

De samenwerking tussen Ralph en S.K.N.W.K. bevalt prima en daarom hebben beide partijen besloten er minimaal nog een seizoen aan vast te plakken. Beide partijen zijn hier overigens zeer content mee.

We feliciteren Ralph met zijn contractverlenging.

2 februari:

S.K.N.W.K. 1 komt prima voor de dag in de derby op ‘Het Springer’ tegen FC De Westhoek 1, eindstand 1-1

Vandaag de tweede wedstrijd na de winterstop op het programma tegen hoogvlieger FC De Westhoek. Een vrijwel volledig S.K.N.W.K. begon matig aan de wedstrijd, want na twee minuten kregen de gasten al een penalty nadat de defensie van S.K.N.W.K.tot twee keer toe verzuimde om de bal weg te roeien, 0-1. Da’s al snel en S.K.N.W.K. moest in de achtervolging.

De Westhoek werd ver achteruit gedrongen en de thuisploeg werd steeds dreigender. De doelman van de gasten redde eerst prima op een schot van Jarno van Nieuwenhuize die in de kruising leek te verdwijnen. Even later dan toch de 1-1 van Robert Padmos, maar de scheidsrechter deurde de goal zeer onterecht af na een vlagsignaal van de grensrechter. Twee man van S.K.N.W.K. stonden buitenspel, maar Robert, die scoorde, stond dat duidelijk niet.

Ook René Verschoor schoot een afgeslagen corner nog volley richting het doel, maar zijn bal ging rakelings langs de verkeerde kant van de paal. Ruststand derhalve 0-1 waar S.K.N.W.K. zeker de gelijkmaker had verdiend.

De tweede helft was het in de eerste twintig minuten van beide kanten niet best, maar stilaan begon de druk op het doel van FC De Westhoek toe te nemen. En kansen kwamen er ook, maar op wonderbaarlijke wijze ontsnapte De Westhoek keer op keer aan de gelijkmaker. Jarno van Nieuwenhuize kreeg de bal niet langs de doelman en even later was het ongelooflijk dat een inzet van Robert Padmos, na een schitterende asssist van Simon van Dongen, niet in het doel belandde. Tot twee keer toe redde de doelman met enorm veel fortuin.

Toch werd de zeer verdiende gelijkmaker dan toch gemaakt door een mooie diagonale knal van Robert Padmos. Na deze 1-1 nog een paar kansen van S.K.N.W.K., maar de bal wilde er niet nog een keer in. In de laatste paar minuten kwam het moegestreden S.K.N.W.K. nog een paar keer goed weg bij hoekschoppen van de gasten.

Eindstand derhalve 1-1 en gezien het spelbeeld twee punten verloren voor S.K.N.W.K. dat weer een prima pot op de mat legde. Volgende week naar Vosmeer, waartegen thuis zeer gelukkig werd gewonnen…

4 februari:

Wedstrijdverslag: Serooskerke/Veere JO19-1  – S.K.N.W.K. JO19-1  Beker:  2-2-2019

Door waarschijnlijk de zenuwen de shirts vergeten, zodat we, gelukkig, nog net voor de zeelandbrug terug konden om de tas. Toch nog een half uur de tijd voor de “speech” en de warming-up. We hadden in de competitie met 1-4 verloren van deze fysiek sterke tegenstander, dus wisten we dat we het niet alleen met mooi voetbal konden klaren vandaag, maar ook met een stevige inzet.

Het eerste half uur was, mede door een harde rugwind, maar ook zeker door sterk voetbal, voor SKNWK.  Achterin en op het middenveld hadden we de tegenstander stevig onder controle.  Daan op doel en Tim als centrale verdediger stuurden de boel goed aan.  Willem, Rick en Wouter hielden de spitsen van Serooskerke/Veere stevig in de tang. Maar ook opbouwend lieten deze jongens zich gelden. Een stevig en fysiek sterk blok op het middenveld met Jonathan, Chris, Joerie en Jari (mooie mix van Ajax en Feyenoord supporters). Door afwezigheid van Dominique speelde Chris een puike partij op zijn plek centraal midden. Zonder de anderen tekort te doen misschien wel de beste speler deze middag.

Na 20 minuten een mooie actie op snelheid van Aron. Hij werd tegen de vlakte gewerkt binnen de 16meter, dus een penalty. Deze werd goed ingeschoten door Jari, maar ook knap gekeerd door de doelman van de tegenpartij.  Zo’n 10 minuten later een soortgelijke actie van Aron met weer een overtreding binnen de krijtlijnen.  Nu Aron zelf achter de bal. Ook nu weer mooi richting de hoek, waar ondertussen ook weer het keepertje naar toe dook. Dus weer een mooie redding en nog steeds 0-0.  Ondanks dat bleven we goed druk houden en stoomde Jari op links, waarbij Ids een beetje ruimte maakte, op om Aron een niet te missen kans te geven:  0-1!  Vlak voor de thee kregen de andere blauw-zwarten, voor deze gelegenheid in het rood, een paar mogelijkheden. Gelukkig stond onze goalie ook op scherp en redde een paar keer mooi.

Ondanks waarschuwingen in de rust om scherp en geconcentreerd te starten, nam de tegenstander toch de regie in handen en scoorden na een minuut of 10 de 1-1.  Na een paar enerverende kansen en dito missers van Serooskerke kregen we een kadootje van een verdediger van hun. Aron kreeg van deze verdediger de bal aangespeeld en strafte dit buitenkansje gelijk af: 1-2. Hierdoor kregen we weer wat lucht, maar het lukte ons toch elke keer niet om ons er goed uit te voetballen. Te veel lopen met de bal en de bal willen brengen bij een teamgenoot werd op een gegeven moment toch afgestraft: 2-2.

Na nog 10 spannende minuten, waarbij ook wij weer wat kansjes kregen, floot de scheids af. Dus weer, net als tegen Duiveland, penalty’s!!

Na een peptalk van Daan begon de tegenstander aan de penaltyreeks.  Het werd gelijk 1-0.  De eerste pingel van ons, van Chris, werd weer gepakt door de goalie. Maar gelukkig vloog de volgende van hun via binnenkant paal de bal eruit.   Tim schoot gelukkig zijn penalty erin:  1-1. Vervolgens pakt Daan hun volgende penalty en schiet Aron nu wel raak: 2-1 voor ons. Daarna, om de spanning erin te houden mogen hun weer scoren. Ook Jari wist daarna nu wel te scoren: 2-3.  Serooskerke achter de bal, mooi schot richting de hoek, Daan ook richting die hoek met een mooie zweefduik, en jawel, hij stopt hem!!!  Gewonnen!!!

Geplaatst voor de volgende ronde, dus halve finale!!! Gefeliciteerd jongens! We hebben het echt als team gedaan, waarbij we alle 16 even belangrijk zijn geweest.

Peter v.d. Cingel: Leider JO19-1

6 februari:

‘Dolfijn’ op ‘Het Springer’

Door weersomstandigheden van afgelopen weken en de regen van vandaag was het trainingsveld dusdanig dat het meer leek op zwembad ‘Dolfijn’. Toch liet S.K.N.W.K. JO11-1 zich niet uit het veld slaan en hebben zij vanavond ‘gewoon’ getraind……

9 februari:

Quinten Roelands (S.K.N.W.K. JO12-1) verkoopt meeste loten Grote Clubactie 2018

Inmiddels is de Grote Clubactie 2018 al weer een tijdje achter de rug. Echter de beste lotenverkoper bij de jeugd van S.K.N.W.K. had nog steeds iets tegoed. Vanmorgen kreeg S.K.N.W.K. JO12-1 spelertje Quinten Roelands daarom uit handen van bestuurslid jeugdzaken Lisette Kiesenberg een kadobon.

Omdat Quinten dit seizoen de meeste loten heeft verkocht van de Grote Clubactie (maar liefst 68 !!), mag hij met een kadobon bij Intertoys iets gaan kopen. En terecht !!

Quinten, goed gedaan en veel plezier alvast met je kado !!

10 februari:

Gezellig etentje voor S.K.N.W.K. 3 bij Eetcafé ‘t Centrum

Helaas gisteren geen voetbal voor S.K.N.W.K. 3 (de wedstrijd tegen W.I.K. ’57 2 is verzet naar zaterdag 23 februari a.s.). Maar toch kwamen ze nog bijeen, want ‘s avonds stond een etentje gepland bij Eetcafé ‘t Centrum in Zierikzee. Rond het klokje van 19:00 uur werd er verzameld en werd er onder het genot van een drankje letterlijk en figuurlijk genoten van de wedstrijd Heracles – Ajax op tv…….

Uiteindelijk belanden de 11 aanwezigen aan tafel om daar te genieten van het overheerlijke eten. Inmiddels was Ajax ‘klaar’ en waren de pijlen gericht op Feyenoord – De Graafschap. Dit uiteraard met voldoende ‘vocht, want je moet toch voldoende tot je nemen…… Met koffie en/of nog een extra biertje na en nog een gezellig muziekje werd de avond voortgezet.

Rond middernacht gingen de manschappen uiteen. Naar huis, De Bier of café Charlie was de volgende bestemming. Het was in ieder geval een gezellig avondje !!

13 februari:

Weer een aantal boeken vol met voetbalplaatjes na ruilmiddag S.K.N.W.K.

Vanmiddag, woendag 13 februari 2019, was de kantine tussen 15:15 uur en 16:15 uur geopend tijdens de ruilmiddag voor voetbalplaatjes. Voor alle S.K.N.W.K.-ers de mogelijkheid om plaatjes te ruilen van het AH-voetbalboek met maar één doel: je boek vol krijgen !! Helaas was de opkomst niet heel groot, maar er zijn weer wel een paar boeken vol !! En daar was het om te doen !!

Dank aan Lisette Kiesenberg voor de organisatie !!

17 februari:

Sfeerimpressie S.K.N.W.K. van zaterdag 16 februari 2019

Gisteren, zaterdag 16 februari 2019, gebeurde er weer voldoende op en rond sportpark ‘Het Springer’ en bij de uitwedstrijden van de S.K.N.W.K.-teams.

Hieronder een sfeerimpressie van zaterdag 16 februari middels wat foto’s:

Deze keer begon het al op vrijdag. Een combiteam van S.K.N.W.K. 1, 2 en 3 nam deel aan Das Koen und Sander Fest ?

Tijdens het feestje op de foto met de dames van DwO

Om 10:00 uur speelde S.K.N.W.K. JO11-1 tegen S.S.V. ’65 JO11-3G

Onze allerkleinsten, S.K.N.W.K. JO7-1 speelden een wedstrijdje tegen de leeftijdsgenootjes van M.Z.C. ’11

Onder de strenge leiding van scheidsrechter Toon v/d Berge maakten S.K.N.W.K. JO13-1 en rkvv METO JO13-2 er een spannende pot van. Eindstand 3-4.

S.K.N.W.K. MO17-1 won haar oefenduel tegen M.Z.C. ’11 MO17-2

Onder toeziend oog van rechts leider Peter v/d Cingel en links trainer Carel Schott zijn de mannen van JO19-1 in Bruinisse bezig aan de warming-up. Geheel links staat assistent-scheidsrechter Sam Flikweert

De mannen van JO19-1 maken zich op voor de derby tegen Bruse Boys. Uiteindelijk wonnen de blauw/zwarten met 4-5

Voor S.K.N.W.K. 2 stond alles in gereedheid voor de teamfoto

Het resultaat mag er zijn

Naast teamfoto’s werden er ook van alle spelers individueel foto’s gemaakt

App-controle bij S.K.N.W.K. 2 door de scheidsrechter

Tussen alle foto’s en bier en snacks door werd door S.K.N.W.K. 2 overigens ook keurig netjes met 5-1 gewonnen van De Meeuwen 3

S.K.N.W.K. 1 speelde een zeer belabberde 1e helft……

En het bleef slechts 0-3 omdat keeper Kenneth Boogerd een strafschop stopte

Uiteindelijk werd nog een zwaar bevochten punt uit het vuur gesleept

S.K.N.W.K. 2 had inmiddels stelling genomen op het zonovergoten dakterras

Voor een drankje, maar zeker ook een hapje

Een pittige botsing voor René Verschoor

Leverde overuren op voor verzorger Kevin Schiettekatte

Het leverde René uiteindelijk een mooie hoofdtooi op….

Maar uiteindelijk zorgde hij wel voor de gelijkmaker !!

En dus ontlading !!

Maar ook teleurstelling

Op de groepsapp van het 2e volop hilariteit, omdat Koen volgens de webmaster inmiddels 142x heeft gescoord…….

De individuele foto’s zijn niet zo maar gemaakt, maar op verzoek van de redactie van de Facebookpagina van S.K.N.W.K. 2 (Joris Spiltholt);

SKNWK 2 is per direct opgenomen in FIFA19, het populaire voetbalspel van EA Sports. Volgens de officiële kanalen van de organisatie ‘konden zij eigenlijk niet meer om dit team heen, zeker gezien de aanwezigheid van vier onvervalste legends’.

Wat denken jullie van de toegekende ratings?

19 februari:

Trainingsveld sportpark ‘Het Springer’: gaten in het veld zijn dicht

De afgelopen periode zijn er op ons trainingsveld heel veel gaten ontstaan in het veld. Inmiddels heeft de Gemeente deze gaten gedicht en hoeven we niet meer op te letten of je toevallig in ‘een wak’ loopt ?

22 februari:

Tennisochtend S.K.N.W.K. JO19-1 bij TV Duiveland gaat niet door !!!

Morgen, zaterdag 23 februari 2019, zou S.K.N.W.K. JO19-1 bij ‘onze buren’ van TV Duiveland van 10:00 uur tot 12:00 uur tennissen. Helaas gaat deze tennisochtend door ziekte en andere afwezigen niet door !!

23 februari:

Ook teamfoto van S.K.N.W.K. 3 gemaakt

Inmiddels hebben we weer een nieuwe teamfoto kunnen maken. Deze keer van S.K.N.W.K. 3. Onder het item Teams, elders op deze website, zijn deze foto’s geplaatst.

Teamfoto’s seizoen 2018-2019:

S.K.N.W.K. 40+

S.K.N.W.K. JO9-1

S.K.N.W.K. JO15-1

S.K.N.W.K. JO13-1

S.K.N.W.K. JO19-1

S.K.N.W.K. MO17-1

S.K.N.W.K. JO17-1

S.K.N.W.K. JO11-1

S.K.N.W.K. JO12-1

S.K.N.W.K. 1

S.K.N.W.K. JO7-1

S.K.N.W.K. 2

S.K.N.W.K. 3

24 februari:

S.K.N.W.K. 3 volgt prima voorbeeld van 1e en 2e en komt ook goed uit hun winterslaap

Na drie trainingen (en de nieuwjaarstraining) en twee uitgestelde duels mocht S.K.N.W.K. 3 dan gisteren eindelijk weer eens ‘de wei’ in. En dat was al weer een tijdje geleden, want zaterdag 8 december van het vorige jaar speelden ze de laatste (competitie)wedstrijd. Toen was in Burgh-Haamstede FC De Westhoek 3 de tegenstander (uitslag 3-0).

Gisterenmiddag, zaterdag 23 februari 2019, de uitgestelde wedstrijd tegen W.I.K. ’57 2. S.K.N.W.K. 3 was met 16 man goed voorzien van spelers en onder werkelijk schitterende weersomstandigheden speelden ze een puike pot voetbal. Ze wonnen uiteindelijk met 6-1. En hiermee volgden ze het prima voorbeeld van S.K.N.W.K. 1 én 2 die ook hun eerste wedstrijden tegen respectievelijk V.V.C. ’68 1 (eindstand 4-1) en FC De Westhoek 2 (eindstand 1-6) in een overwinning wisten om te zetten.

Hopelijk kan S.K.N.W.K. 3 dit door trekken, want door deze overwinning staan ze in de grauwe middenmoot op een 7e positie, maar is de achterstand op plaats 3 vier punten, maar ook nummer 9 Bevelanders 4 heeft slechts 2 punten minder dan de blauw/zwarten. Dus er is nog van alles mogelijk !!

A.s. zaterdag is er geen voetbal. De week erop, 9 maart 2019, is V.C.K. 4 de tegenstander op sportpark ‘Het Springer’. Aftrap is om 12:30 uur.

De stand is als volgt:

27 februari:

S.K.N.W.K. krijgt één in plaats van vier punten in mindering (verklaring bestuur S.K.N.W.K.)

Zoals uitgebreid in de media aan de orde is geweest, waren er op 15 december vorig jaar ongeregeldheden tijdens de uitwedstrijd tegen Hansweertse Boys. Naar aanleiding daarvan had de aanklager van de KNVB een schikkingsvoorstel gedaan aan het bestuur van S.K.N.W.K. Voor de goede orde nog maar een keer: een voorstel, geen besluit of strafuitspraak, hoewel dat in de media helaas anders is gebracht. Dat voorstel hield onder andere in, het in mindering brengen van 4 winstpunten. De motivatie hierbij was dat spelers en leden van S.K.N.W.K., tegenspelers zouden hebben getrapt en geslagen en ook hebben geduwd en getrokken aan lichaam of kleding van tegenspelers. Het bestuur was het niet eens met dit voorstel, vanwege de motivatie van de aanklager. Uit de verklaringen van onze eigen spelers en andere getuigen die middag, bleek naar onze mening namelijk iets anders. We hebben daarom verweer ingediend tegen dit schikkingsvoorstel.

Gisteren, dinsdag 26 februari 2019, kregen we de uitspraak van de tuchtcommissie. Het aantal winstpunten in mindering is hierbij teruggebracht van 4 naar 1. Hoewel ook dat uiteraard heel jammer is, hebben we vandaag als bestuur besloten deze straf maar te laten voor wat ze is en om niet in beroep te gaan. Onze motivering is hierbij als volgt.

Spelers en leden van S.K.N.W.K. zijn door de tuchtcommissie vrijgesproken van het trappen en/of slaan van tegenspelers. Dat is naar onze mening ook niet meer dan terecht. Ook uit de opgevraagde verklaringen van de tegenpartij blijkt namelijk niet dat dit is gebeurd. Hiermee is de naam van S.K.N.W.K. en van onze spelers/leden op dit punt dus gezuiverd. Voor de tuchtcommissie blijft wel overeind dat spelers/leden van S.K.N.W.K. hebben geduwd en hebben getrokken aan lichaam of kleding van tegenspelers. In ons verweer hebben we aangedragen dat, voor zover dit al is gebeurd, dit is gedaan met de bedoeling om onze eigen mensen te beschermen tegen slaan en trappen door spelers/leden van de tegenpartij. De tuchtcommissie is niettemin van mening dat ook dit strafbaar is volgens de reglementen van de K.N.V.B. en dat er ook op een andere manier had kunnen worden gehandeld. Hierop baseert de tuchtcommissie haar uitspraak dat 1 winstpunt in mindering wordt gebracht. Verder is de stand die was bereikt op het moment van het staken van de wedstrijd, 0-2 in het voordeel van S.K.N.W.K., door de tuchtcommissie tot eindstand verklaard. Dit betekent dus dat de wedstrijd niet meer wordt uitgespeeld.

Wat het bestuur betreft, sluiten we hiermee dit uiterst vervelende hoofdstuk af. We gaan weer naar voren kijken, naar de wedstrijden die nog komen en naar de vele mooie activiteiten binnen onze vereniging.

Namens het bestuur,

Arnold Schiettekatte