Jaaroverzicht 2019 van www.sknwk.nl (september)

Nu het jaar 2019 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2019 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag september.

1 september:

Sfeerimpressie S.K.N.W.K. van zaterdag 31 augustus 2019

Gisteren, zaterdag 31 augustus 2019, gebeurde er weer voldoende op en rond sportpark ‘Het Springer’ en bij de uitwedstrijden van de S.K.N.W.K.-teams.

Hieronder een sfeerimpressie van zaterdag 31 augustus middels wat foto’s:

Omdat alleen ons hoofdveld bespeelbaar is (het 2e veld is nog niet gereed) worden er ook wedstrijden op het trainingsveld afgewerkt

In de kantine stond nog een presentje namens v.v. Zaamslag die vorig weekend hun trainingskamp hadden opgeslagen op ‘Het Springer’

Gereedmaken voor de teamfoto

Teamfoto S.K.N.W.K. JO13-1

Het arme D.B.G.C. JO13-1 werd op een 21-0 nederlaag getrakteerd tegen S.K.N.W.K. JO13-1

In de rust hadden de spelers van JO13-1 als geintje een stoel meegenomen voor doelman Roderick van Vliet die niet heel veel te doen had gisteren

S.K.N.W.K. JO8-1 en M.Z.C. ‘JO8-2 maakten er een spannend potje van. Uiteindelijk wonnen de blauw/zwarten

Voetbalmoeder/vlagger

Coach Martin Kiesenberg van JO13-1 moest maar liefst 21 doelpuntenmakers noteren

Blauw/zwart

JO8-1 rust eventjes uit in het zonnetje

Er werd ook een teamfoto gemaakt van JO15-1

Ook een wedstrijd op het trainingsveld van JO11-1. Tegenstander was D.Z.C. ’09 JO11-1

Na de wedstrijden nog lekker spelen

JO15-1 verloor nipt van Duiveland JO15-1, 1-2

Leon v/d Wel is de nieuwe leider van JO15-1

Omdat tegenstander Serooskerke/Veere JO17-1 in blauw/zwart speelt, kwam JO17-1 in aktie in oranje reserveshirts van S.N.S.

Overigens won JO17-1 met 1-0 na een schitterend doelpunt van Thomas Folmer

S.K.N.W.K. 2 verloor de bekerwedstrijd tegen Bruse Boys 2 met 3-1

S.K.N.W.K. 1 kwam van een 3-0 achterstand tegen Kruiningen 1 terug tot 3-3

Het was trouwens erg warm gisterenmiddag

Bij tegenstander Kruiningen is een bekende de hoofdtrainer, namelijk Thomas de Ridder

Laptop met Instagram SKNWK

We zijn nog steeds op zoek naar de beheerder van het Instagram account SKNWK, wie o wie !!??

2 september:

S.K.N.W.K. 2 blijft op donderdagavond trainen

S.K.N.W.K. 2 zal vanaf nu op donderdagavond trainen. Vorig seizoen konden ze aansluiten bij de lagere seniorenteams, maar na inventarisatie blijkt nu dat ze als team zelf gaan trainen. Deze training is van 19:00 uur tot 20:15 uur.

De lagere seniorenteams (S.K.N.W.K. 3 en 40+) gaan vanaf a.s. donderdag ook weer partijspel spelen. Het is wel afwachten hoe groot de groep zal zijn bij hen, omdat 2e nu apart gaat trainen. Als dit er niet genoeg zijn, kunnen ze aansluiten bij de training van het 2e.

2 september:

Eerste zeven aanmeldingen voor S.K.N.W.K.-Toto 2019-2020 zijn een feit

Na het succes van voorgaande seizoenen is er ook dit seizoen 2019-2020 weer de S.K.N.W.K.-Toto. In samenwerking met Voetbalpooltjes.nl kun je weer iedere week voorspellingen doen voor de wedstrijden in de klasse van S.K.N.W.K. 1.

Aanmelden en registratie (eenmalig)

Om je aan te melden bij de S.K.N.W.K.-Toto seizoen 2019-2020 klik hier om naar de website van Voetbalpooltjes te gaan. Vul het formulier “AANMELDEN NIEUWE SPELER IN” en volg de verdere instructies.

Heb je vorig jaar ook meegedaan met de S.K.N.W.K.-Toto? Dan hoef je je niet meer te registreren. Je kunt dan inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord van de vorige registratie.

Inloggen

Nadat je je als speler hebt aangemeld, gebruik je je spelersnaam/emailadres en wachtwoord om in te loggen. Klik hier om in te loggen.

Aanmelden S.K.N.W.K.-Toto 2019-2020

Na het inloggen op Voetbalpooltjes.nl klik je rechts in het scherm op tabblad ‘POOL OVERZICHT’.
Zoek hier op “sknwk-2019-2020”  en klik hier op.
Druk nu op de banner “SPEEL MEE MET DEZE POOL”.
Aanmeldingen worden eerst beoordeeld door de webredactie. Je ontvangt een email wanneer jouw aanmelding is goedgekeurd.

Logo SKNWK Toto

Veel succes!!

De eerste zeven aanmeldingen zijn binnen. Dit zijn de spelers die zich tot nu toe hebben aangemeld:

• Supervisor
  • Quikje
  • Timvdcingel
  • Donaldo
  • kosjie
  • Svowk
  • deNummer15

4 september:

Volg de blauw/zwarten ook via Twitter en Facebook

S.K.N.W.K. is inmiddels ook al een weer een tijdje zeer actief via Twitter en Facebook. Wil jij ook nog meer op de hoogte blijven van S.K.N.W.K., volg de blauw/zwarten dan ook via twitter (klik hier) of facebook (klik hier).

6 september:

Het seizoen is nu ook voor S.K.N.W.K. 3 en 40+ begonnen

I.v.m. de veldomstandigheden iets later dan gepland, zijn ook S.K.N.W.K. 3 en 40+ begonnen met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Gisteren, donderdag 5 september 2019, was de eerste training voor deze teams. Met een opkomst van maar liefst ’15 man’ was deze eerste training goed bezocht. Er werd ruim een uur partijtje gedaan.

Het tweede elftal traint vanaf nu apart van de lagere senioren. Hier waren er 10 om te trainen, zodat er in totaal toch 25 spelers aan het trainen waren bij de lagere seniorenteams. Een mooi aantal en hopelijk is dit elke week het geval.

Uiteraard was na afloop van de training ook de kantine geopend zodat deze eerste training grondig kon worden nabesproken. Dit allemaal onder het genot van een heerlijk drankje.

Vanaf nu wordt er dus gewoon weer elke donderdagavond partijspel gespeeld door de lagere seniorenteams. Aanvang van de training is zoals gebruikelijk 19:00 uur !!

8 september:

Jarno van Nieuwenhuize is op schot, S.K.N.W.K. 1 blijft ongeslagen én kansrijk in bekertoernooi

Na het 3-3 gelijkspel vorige week tegen Kruiningen 1 was vandaag, zaterdag 7 september 2019 M.E.T.O. 1 de tegenstander van de blauw/zwarten. De aftrap op sportpark ‘Het Springer’ was vandaag om 17:00 uur. Tegenstander M.E.T.O. 1 verloor vorige week van G.O.E.S. 1 en kwam dus strijden voor de laatste mogelijkheid om ‘door te bekeren’ dit seizoen.

De tegenstander bleek zeker aardig te kunnen voetballen, maar S.K.N.W.K. 1 wist met veel strijd en inzet toch op voorsprong te komen. Het was spits Jarno van Nieuwenhuize die eigenlijk niet eens wist dat hij scoorde, maar de bal toch via zijn hoofd tegen de touwen zag verdwijnen, 1-0.

Helaas was de voorsprong van korte duur, want uit een makkelijk gegeven strafschop (Dominique Prins wist niet eens dat de bal tegen zijn hand kwam) konden de ‘tricolores’ uit Hoogerheide de stand weer in evenwicht brengen, 1-1.

Hierna kregen de gasten een aantal mogelijkheden, maar doelman Daan v/d Cingel had weinig zin meer in tegentreffers en hield zijn doel keurig schoon met een aantal prima reddingen. Uit een assist van Karl Hanse (die de bal ontving van Jarno van Nieuwenhuize nadat de keeper van de gasten de bal zo bij Jarno in de voeten schoof) wist Jarno van Nieuwenhuize zelfs opnieuw te scoren en de ruststand op 2-1 te brengen.

In de beginfase van de 2e helft was het allemaal wat slordig van Nieuwerkerkse-zijde. Te snel balverlies en hierdoor kregen de gasten het betere van het spel en een overwicht. Echter ook nu bleek ‘Daan’ een (te) grote sta-in-de-weg en bleef de tussenstand lang 2-1. Maar daar was opnieuw Jarno van Nieuwenhuize die wel wist te scoren. Zijn derde van de middag en een 3-1 voorsprong voor de thuisploeg.

Hierna kansen aan beide zijdes. Jarno mikte nog een keer langs de verkeerde kant van de paal (achteraf had hij de bal breed moeten leggen) en een andere poging van hem strandde op de paal. In de absolute slotfase was het invaller Machiel Schot na een prima counter met een goede assist op Jarno die voor de 4-1 wist te zorgen. Doelman Daan v/d Cingel ranselde aan de andere kant daarna nog een bal van onder de lat uit een vrije trap.

Nog een hectische moment voor het S.K.N.W.K.-doel. Het schot kwam via de lat weer terug het veld in. Met alles wat hij had redde Remon de Jonge de bal daarna nog van de doellijn. Aanvoerder René Verschoor had dezelfde intentie. Echter raakte hij heel ongelukkig ploeggenoot Remon in het gezicht. Met een dik oog en een bloedneus kon hij de wedstrijd verder uitspelen.

Dit weerhield Remon er zelfs niet van om ook nog te scoren. Machiel Schot schoot de bal richting het doel en Remon toucheerde de bal licht en zorgde voor een 5-1 tussenstand. Uit één van de laatste counters kon M.E.T.O. ook nog een keer scoren en de eindstand bepalen op 5-2.

We zagen vanmiddag opnieuw een erg doelgericht S.K.N.W.K. Het is misschien allemaal nog niet precies op elkaar afgestemd, maar met de inzet en strijd die ze leveren zit het wel goed !! En met een 5-2 overwinning mag je gewoon tevreden zijn.

Omdat G.O.E.S. 1 wist te winnen van Kruiningen 1 zullen S.K.N.W.K. 1 en G.O.E.S. 1 volgende week gaan uitmaken wie verder mag in het bekertoernooi. Voor de blauw/zwarten is de opdracht duidelijk: zij moeten winnen. Bij elk ander resultaat is G.O.E.S. door. Aftrap bij deze laatste en beslissende bekerwedstrijd op sportpark ‘Het Springer’ volgende week zaterdag, 14 september 2019, is 14:30 uur.

Doelpuntenfestival bij S.K.N.W.K. 2 – S.S.V. ’65 2, eindstand 5 – 9

Vanmiddag speelden S.K.N.W.K. 2 en S.S.V. ’65 2 in het bekertoernooi de 2e bekerwedstrijd. Op sportpark ‘Het Springer’ kon het telraam erbij worden gepakt. Na zo’n 10 minuten spelen stonden de blauw/zwarten al met 0-3 achter !! De start was ‘niet echt scherp’……. De tegenstander des te meer. Het 2e stond erbij en keek ernaar.

Het werd zelfs 0-5 en de grote vraag was, wat moet dit gaan worden !? Echter toen was het good-old Wilco de Valk die voor de 1-5 wist te scoren. Dit gaf S.K.N.W.K. wat vertrouwen en Remco v/d Berge zorgde zelfs voor de 2-5. Dit was tevens de ruststand.

In de 2e helft was het opnieuw S.S.V. ’65 dat wist te scoren, maar Machiel Schot bracht de marge weer op 3, namelijk 3-6. Nadat Wilco de Valk ook nog voor 4-6 zorgde was S.K.N.W.K. zelfs eventjes de betere partij. Helaas wisten ze niet voor de 5-6 en aansluiting te zorgen. Uit een counter kwam S.S.V. ’65 op 4-7 en was de wedstrijd echt gespeeld.

Wilco de Valk zorgde met zijn 3e van de middag nog voor 5-7, maar de pijp was leeg bij de thuisploeg. De gasten uit Goes mochten nog 2x scoren en de eindstand op 5-9 bepalen. Hierna floot scheidrechter Cees Dalebout voor het einde.

Een doelpuntrijke wedstrijd met één conclusie: het bekertoernooi voor S.K.N.W.K. 2 al over en sluiten. Volgende week volgt nog wedstrijd nummer 3 tegen Duiveland 2. Deze is alleen voor de statistieken.

8 september:

Laatste oproep i.v.m. Instagram-account S.K.N.W.K.

Laptop met Instagram SKNWKLaptop met Instagram SKNWK

S.K.N.W.K. is online erg actief. Via de diverse media-kanalen probeert de webredactie iedereen op de hoogte te houden over het reilen en zeilen binnen onze club. Naast een eigen website heeft S.K.N.W.K. haar eigen accounts op Facebook, LinkedIn en Twitter. Hieraan willen we graag Instagram gaan toevoegen. Echter er is één probleem…

Vier jaar geleden blijkt de naam ‘SKNWK’ al op Instagram te zijn geclaimed. Na één bericht is er daarna nooit een bericht meer geplaatst. Wij als webredactie vinden dit erg jammer en roepen de eigenaar van het SKNWK-account op Instagram dan ook op om het account aan ons over te dragen, zodat we het account dagelijks van nieuwe foto’s en berichten kunnen gaan verzien. Dit zou voor ons een welkome aanvulling zijn op onze online activiteiten. Ben jij of ken jij de eigenaar van dit Instagram-account, dan verzoeken we jou vriendelijk contact met ons op te nemen via postmaster@sknwk.nl

Inmiddels is via Instagram geprobeerd om middels een chatbericht in contact te komen met de beheerder van dit account. Ook hier hebben we nog geen reactie op gekregen. Wie of wie kan ons helpen !?

Omdat ‘Insta’ toch ‘iets’ is voor de jongeren onder ons het verzoek aan onze jeugdspelers om onderling in je team eens na te vragen of iemand van je teamgenoten in het verleden misschien dit account heeft aangemaakt !!??

We weten dat het e-mailadres waar het account mee is aangemaakt begint en eindigt met een f (dus iets in de trend van f???????f@gmail.com). Misschien helpt deze aanwijzing !?

Alvast bedankt!

S.K.N.W.K. MO19-1 wordt geteisterd door een ware blessuregolf

Gisteren tijdens de met 4-2 gewonnen wedstrijd tegen Lepelstraatse Boys MO19-1 kwamen er nog twee blessuregevallen bij. Elianne liep een gekneusde voet op en Kim botste met haar knie tegen een knie van een tegenstander en heeft nu een pijnlijke en blauwe knie. Hopen dat deze blessures snel herstellen en dat zij a.s. zaterdag gewoon van de partij kunnen zijn.

Vanaf deze plaats allen van harte beterschap gewenst !!

12 september:

Nieuwe koffieautomaat is geïnstalleerd in de kantine

Eind juli konden we al melden dat we een nieuwe koffieleverancier hebben bij de blauw/zwarten. Na koffieproeverij en onderhandeling werd besloten om de komende 5 jaar in zee te gaan met De Koffieboer.

De afgelopen weken konden we gebruik maken van een ‘bruikleen’ koffieautomaat, maar vandaag is ons eigen nieuwe apparaat geïnstalleerd. Vanaf a.s. zaterdag dus koffie uit het nieuwe koffieautomaat.

Website www.sknwk.nl is inmiddels gereed voor voetbalseizoen 2019-2020

Inmiddels zijn alle teams gestart met de voorbereiding op het aankomende seizoen. De meesten hebben ook al een beker- en/of oefenwedstrijd gespeeld. A.s. zaterdag, 21 september 2018, start voor alle teams de competitie.

De redactie van www.sknwk.nl is achter de schermen weer druk bezig met het aanpassen van de website aan het seizoen 2019-2020. Inmiddels kunnen we zeggen dat ‘we’ gereed zijn. Alle contactgegevens (voor zover bekend) zijn aangepast aan het nieuwe seizoen. Ook de teampagina’s zijn gereed, alleen missen nog wel enkele nieuwe teamfoto’s, maar deze hopen we de komende twee weekenden aan te kunnen vullen.

Ook is er weer een S.K.N.W.K.-Toto waarvoor u zich kunt aanmelden/registreren. Vanaf de start van de competitie zal de topscorerslijst bij de senioren weer worden bijgehouden. En zoals u van ons gewend bent, wordt u dagelijks op de hoogte gehouden bij het nieuws over het reilen en zeilen van ons prachtige clubje. Al met al weer voldoende ‘leesvoer’.

Mochten er toch nog zaken niet compleet zijn of heeft u vragen en/of opmerkingen, mail dan de webredactie via postmaster@sknwk.nl.

We wensen iedereen weer een heel fijn voetbalseizoen !!

S.K.N.W.K. JO11-1 is door naar de volgende ronde van het bekertoernooi

Gisteren speelde S.K.N.W.K. JO11-1 tegen FC De Westhoek JO11-3. Ze wonnen dit bekerduel met 3-9. Door deze overwinning zijn de blauw/zwarten door naar de 2e ronde van het bekertoernooi, immers de eerste twee bekerduels werden ook al gewonnen.

Uitslagen bekertoernooi:

S.K.N.W.K. JO11-1 – D.Z.C. ’09 JO11-3 6 – 3

Colijnsplaatse Boys JO11-1G – S.K.N.W.K. JO11-1 3 – 12

FC De Westhoek JO11-3 – S.K.N.W.K. JO11-1 3 – 9

Eindstand:

15 september:

Gelegenheidskeeper Martijn Neele eerst bij 2e onder de lat en uiteindelijk als invalkeeper bij S.K.N.W.K. 1

Gisteren speelde S.K.N.W.K. 2 de bekerwedstrijd tegen Duiveland 2. Omdat keeper Joris Spitholt geniet van een welverdiende vakantie was Martijn Neele bereid gevonden plaats te nemen onder de lat. Het heeft S.K.N.W.K. 2 uiteindelijk niet veel gebracht. Na een 0-1 voorsprong na een prachtig doelpunt van Remco v/d Berge kwam Duiveland 2 via een eigen doelpunt (uit een hoekschop) langszij. Dit was tevens de ruststand.

In de 2e helft counterde S.K.N.W.K. 2 nog wel naar 1-2 via Nick Bouwman, maar daarna was de koek op. Een (te) makkelijk gegeven strafschop zorgde voor de 2-2 gelijke stand en uiteindelijk via twee kopbal doelpunten wist Duiveland met 4-2 te winnen. Dit was overigens een terechte uitslag.

Na een frisje en een warme douche was het toen tijd om naar sportpark ‘Het Springer’ te gaan om de bekerwedstrijd van S.K.N.W.K. 1 tegen G.O.E.S. 1 te aanschouwen.

In de tweede helft bij een 1-3 tussenstand bleek S.K.N.W.K. 1-doelman Daan v/d Cingel te geblesseerd om de strijd verder aan te gaan. Na kort overleg met de scheidsrechter en de tegenstander mocht Martijn die toch langs de lijn stond zijn ‘kloffie’ opnieuw aandoen.

Helaas ook hier weer vier tegentreffers voor de interim-doelman, want uiteindelijk werd het 3-7 voor G.O.E.S. 1. Ook nu een pingel tegen en deze was zeker houdbaar, maar verdween tussen de benen van de keeper ?

Al met al weer een aardige ‘voetbal anekdote’ in de inmiddels rijkelijk gevulde historie van de S.K.N.W.K.-speler.

15 september:

S.K.N.W.K. 3 doelman Erwin v/d Wekken fietst 100 km tijdens Ride for the Roses 2019

Vandaag, zondag 15 september 2019, werd de Ride for the Roses 2019 gehouden. S.K.N.W.K. 3 doelman Erwin v/d Wekken heeft hierbij maar liefst 100 km. gefietst !!

Wat is de Ride for the Roses ?

De Ride for the Roses is hét fietsevenement voor jong en oud met één gemeenschappelijk doel: geld ophalen voor een versnelling in kankeronderzoek. Of je nu 10 kilometer fietst op een stadsfiets met je kinderen, of 100 kilometer aflegt op je racefiets in het grootste peloton van Nederland, iedereen kan meedoen. Samen, op weg naar een wereld waarin niemand meer sterft aan kanker.

Omdat het voor Erwin iets te kort dag was, heeft hij geen sponsoren meer weten te bemachtigen, maar met zijn inschrijfgeld van € 50,- doet hij ook een duit in het zakje. En daarnaast dus zijn inzet bij de 100 km. !!

Overigens heeft hij bijna 150 km. gefietst, want het vertrek en eindpunt was in Goes en Erwin heeft de rit er naar toe en naar huis ook op de fiets afgelegd !! Hulde Erwin, we zijn trots op je !!

Ploeggenoot bij S.K.N.W.K. 3 Cecil Dalebout stond langs de route en maakte nog een foto van Erwin (zie hierboven) !!

16 september:

S.K.N.W.K. JO7-1, JO8-1, JO11-1, JO12-1 en JO13-1 hebben Grote Clubactie loten verkocht in Nieuwerkerk

Vanavond, maandag 16 september 2019, zijn onze jeugdteams JO7-1, JO8-1, JO11-1, JO12-1 en JO13-1, in Nieuwerkerk langs de deur gegaan om loten van de Grote Clubactie te verkopen. Het dorp was verdeeld in wijken en per wijk werd er door een aantal jeugdspelertjes geprobeerd loten te verkopen voor de club.

Uiteindelijk mogen ze de boekjes ook nog mee naar huis nemen om te proberen bij familie, vrienden, bekenden e.v.a. nog loten te verkopen om de opbrengst te verhogen.

De kinderen die vanavond langs de deur zijn gegaan, hadden ook kaartjes bij voor de mensen die niet thuis waren. Bij deze mensen hebben ze zo’n kaartje in de bus gedaan met hierop de naam van de club en verkoper zodat deze mensen onze club alsnog kunnen steunen.

Is je boekje vol of ben je klaar met verkopen? Lever het dan in bij je leider of trainer. Hij of zij heeft ook weer lege boekjes om nog meer loten te verkopen.

Het verzoek is om de boekjes uiterlijk 26 oktober weer in te leveren bij je leider of trainer.

Hogere jeugdteams S.K.N.W.K.

Logischer wijs hebben onze hogere jeugdteams (dus S.K.N.W.K. JO15-1, JO17-1, MO17-1 en JO19-1) niet meegelopen langs de deuren. Dit betekent overigens niet dat van hen niet wordt verwacht dat ze ook loten verkopen voor de club. Van hen wordt namelijk verwacht dat ze via social media loten verkopen voor S.K.N.W.K. Het verzoek aan hen is om onze clubpagina delen te delen. Dit kan via WhatsApp, social media en e-mail met vrienden en familie. Via de link http://toolbox.clubactie.nl/actie/SKNWK kan online alles ingevuld en verstuurd worden.

Prijswinnaar(s)

Uiteindelijk zullen aan het eind van de verkoop er ook weer winnaars zijn die individueel en als team de meest loten hebben verkocht. Zij worden hiervoor uiteraard weer beloond.

We willen jullie graag belonen voor jullie inspanningen, dus:

• De jeugdspeler die de meeste loten verkoopt krijgt een cadeaubon.
  • Voor het team dat als team de meeste loten verkoopt hebben we friet met een snack in de kantine.

Namens het jeugdbestuur hartelijk dank aan de jongste jeugdteams voor vanavond en iedereen nog heel veel succes met de verdere verkoop van de loten !!

17 september:

Weer een nieuw sponsordoek opgehangen

Sinds vorig jaar hebben we langs ons hoofdveld naast reclameborden ook sponsordoeken. Inmiddels is er weer een nieuwe sponsor en is vanavond het nieuwe doek opgehangen. Deze keer van De Rijke Veiligheid uit Nieuwerkerk.

Vanaf deze plaats uiteraard dank aan deze sponsor !!

18 september:

S.K.N.W.K. 1 dit voetbalseizoen actief in de vierde klas A K.N.V.B. Zuid 1

Aankomend weekend gaat de voetbalcompetitie 2019-2020 van start. S.K.N.W.K. 1 speelt in het seizoen 2019-2020 in de vierde klas A (vorig seizoen speelden ze nog in de 4e klas B). Dit betekent voor de blauw/zwarten dat ze met Brouwershaven, FC De Westhoek en W.I.K. ’57 met drie ploegen van Schouwen-Duiveland zijn ingedeeld en dus maar liefst 6 derby’s spelen aankomend seizoen !!

Met Zeelandia Middelburg treft het een nieuwe tegenstander (zij komen dit seizoen over van het zondagvoetbal). Alle Thoolse ploegen zijn verdwenen (zitten in 4e klas A). Daarvoor zijn er 3 teams van Zeeuws Vlaanderen terug gekomen, te weten Spui, Cadzand en Schoondijke. Ook hier een nieuwe tegenstander, want Schoondijke 1 was ook nog nooit tegenstander van S.K.N.W.K. 1 (ook zij komen over uit het zondagvoetbal). De andere twee teams waren in het verleden al wel te gast op ‘Het Springer’.

Met Colijnsplaatse Boys, Jong Ambon, M.Z.V.C., Nieuwland en VC. Vlissingen treft S.K.N.W.K. 1 teams waarmee ze in het verleden ook al eens samen in een competitie zaten.

A.s. zaterdag, 21 september 2019, start S.K.N.W.K. 1 de competitie in de vierde klas A met een thuisduel. Op sportpark ‘Het Springer’ is M.Z.V.C. 1 de tegenstander. Aftrap is om 14:30 uur.

De complete indeling is als volgt:

20 september:

Nieuwe kantinekaarten bij S.K.N.W.K.

Met ingang van heden zijn er nieuwe kantinekaarten. De oude waren verouderd (o.a. met oude prijzen erop). Nu zijn er dus nieuwe met prijzen die meer conform de huidige prijslijsten zijn. Nog steeds zijn ze € 37,- waard en kosten ze € 35,-.

Ook nieuw is een zogenaamde ‘kinderkaart’. Deze zijn goedkoper en er staat ook een minder bedrag op.

Dank aan Peter v/d Cingel Bestratingen die dit heeft gesponsord. Aan de achterkant van de kaarten staat dan ook de afbeelding van dit bedrijf !!

21 september:

Remco v/d Berge is de eerste leider op de topscorerslijst seizoen 2019-2020 bij de senioren

Vandaag, zaterdag 21 september 2019, speelden alle drie onze seniorenteams haar eerste competitiewedstrijd. Zowel S.K.N.W.K. 1 als 2 speelde een thuiswedstrijd. S.K.N.W.K. 3 moest uit naar ‘De Vospit’ te Kerkwerve.

Robert Padmos scoorde de eerste treffer namens S.K.N.W.K. 1

S.K.N.W.K. 1 startte voortvarend aan de competitie in de vierde klasse A. Ze kwamen tegen een prima tegenstander, M.Z.V.C. 1, zelfs op een 2-0 voorsprong. De doelpunten werden gescoord door Robert Padmos en Jarno van Nieuwenhuize. Echter nog voor rust wisten de gasten de marge terug te brengen tot 1. In de 2e helft werd niet meer gescoord en was de eindstand dus 2-1 en werd het eerste competitieduel gewonnen door de blauw/zwarten.

Jarno van Nieuwenhuize (7) scoort de 2-0 uit een rebound na een strafschop

Het 2e speelde op ons eigen sportpark ‘Het Springer’ de eerste competitiewedstrijd in de reserve 3e klas C. Heel veel nieuwe tegenstanders, zo ook de van vandaag. Dit was namelijk Oranje Wit 4 uit Dordrecht. Na een 0-0 ruststand bleven de punten in Nieuwerkerk. Remco v/d Berge wist in het 2e bedrijf 2x te scoren en de eindstand op 2-0 te bepalen. Ook voor S.K.N.W.K. 2 zodoende een prima start van het seizoen.

Remco v/d Berge kon vandaag 2x juichen namens S.K.N.W.K. 2. Hij zorgde er met 2 treffers voor dat het 2e met 2-0 wist te winnen van Oranje Wit 4.

Het 3e wist dat het heel zwaar zou gaan krijgen. Ze moesten in Kerkwerve aantreden tegen W.I.K. ’57 2. Een team dat vorig seizoen nog JO19 was en dus allemaal nog tieners in het veld. Daar was S.K.N.W.K. 3 niet tegen opgewassen. Uiteindelijk werd het 5-1 voor W.I.K. en werd de eer gereed door Dirk-Jan Hoek.

Zodoende is Remco v/d Berge dus de eerste koploper op de topscorerslijst. Hij wordt gevolgd door 3 spelers die allen 1x scoorden vandaag. Volgende week zaterdag, 28 september 2019, komen alle drie onze seniorenteams weer in aktie voor de competitie.

De topscorerlijst ziet er na de 1e speelronde als volgt uit:

Naam Team Doelpunten
Datum laatst bijgewerkt: 21-09-2019
Remco v/d Berge S.K.N.W.K. 2 2
Jarno van Nieuwenhuize S.K.N.W.K. 1 1
Robert Padmos S.K.N.W.K. 1 1
Dirk-Jan Hoek S.K.N.W.K. 3 1

Voor een volledig overzicht van de topscorerslijst (en een terugblik op de voorgaande seizoenen) klik hier: https://www.sknwk.nl/topscorer-seizoen-2019-2020

22 september:

Prima competitie start voor S.K.N.W.K. 1 na 2-1 zege op M.Z.V.C. 1

Vandaag, zaterdag 21 september 2019, was het dan zover. De eerste competitiewedstrijd voor S.K.N.W.K. 1 op het eigen sportpark ‘Het Springer’ tegen het vooraf sterk geachte M.Z.V.C. uit Middelburg.  Iedereen was zeer benieuwd waar de blauw/zwarten zouden staan na een wisselvallige voorbereiding (tegen overigens louter sterkere tegenstanders).

De eerste tien minuten van de wedstrijd gebeurde er eigenlijk weinig, maar na een kwartier was het toch S.K.N.W.K. dat aan de leiding kwam. Jarno van Nieuwenhuize wurmde zich met enig fortuin knap langs twee tegenstanders en vond op de zestien de vrijstaande Robert Padmos. Die schoot met links knap de 1-0 binnen.

Een prima kwartier van de thuisploeg was daarna het gevolg en even later kreeg de thuisclub een penalty na een overtreding op Jarno van Nieuwenhuize binnen de zestien. Diezelfde Jarno zag zijn zwak ingeschoten penalty gestopt door de keeper, maar in de rebound wist Jarno toch de trekker over te halen en S.K.N.W.K. op een comfortabele 2-0 voorsprong te schieten.

Toen was het M.Z.V.C. dat met prima aanvalsspel het doel van S.K.N.W.K. onder vuur nam, maar het was aan doelman Daan v/d Cingel te danken dat S.K.N.W.K. overeind bleef. Met een tweetal uitstekende reddingen hield hij zijn ploeg op die 2-0 voorsprong. Toch was het M.Z.V.C. dat net voor rust de 2-1 wist te maken na een zwak ingrijpen van de S.K.N.W.K.-defensie.

Nog voor rust hadden de blauw/zwarten de deur op slot kunnen gooien, maar uitblinker Robert Padmos wist van dichtbij de doelman van M.Z.V.C. niet te passeren op aangeven van Jarno van Nieuwenhuize. Ruststand 2-1.

In de tweede helft was het M.Z.V.C. dat aanzette om de gelijkmaker te forceren, maar ondanks het balbezit voor de gasten bleven de beste mogelijkheden voor de Nieuwerkerkerse ploeg. Jarno van Nieuwenhuize stuitte eerst op de doelman na een prima assist van de teruggekeerde Remco v/d Berge. Even later mistte Jarno opnieuw de kans om de wedstrijd te beslissen en bleef het dus spannend in deze zeer vermakelijke wedstrijd.

In het laatste deel van de wedstrijd was het S.K.N.W.K. dat met heel hard werken overeind bleef en dankzij een tomeloze inzet de drie punten over de eindstreep wist te trekken. Na vier minuten blessuretijd maakte scheidsrechter Wattel er een einde aan en kon S.K.N.W.K. zijn eerste drie punten bijschrijven.

Volgende week wacht de uitwedstrijd bij Colijnsplaatse Boys. Het zou prachtig zijn om deze zege van vandaag een passend vervolg te geven en zodoende  een geweldige start te maken met dit zeer jeugdige S.K.N.W.K.

22 september:

Gezellige seizoensaftrap S.K.N.W.K. met barbecue, biertje en muziek

Gisteren, zaterdag 21 september 2019, begon voor alle S.K.N.W.K.-teams het voetbalseizoen 2019-2020. De afgelopen periode is er al getraind, zijn er oefen- en bekerwedstrijden gespeeld, maar vanaf dit weekend is de voetbalcompetitie 2019-2020 van start gegaan. Voor de feestcommissie van S.K.N.W.K. een goede reden om het seizoen te starten met een klein feestje aansluitend aan de laatste competitiewedstrijd op sportpark ‘Het Springer’.

En alles zat mee. Het begon met het prachtige weer uiteraard. Daarnaast wist eerste S.K.N.W.K. 2 haar eerste competitieduel winnend af te sluiten en S.K.N.W.K. 1 volgende het goede voorbeeld door M.Z.V.C. met een 2-1 nederlaag huiswaarts te sturen.

Hierna kon op ons dakterras (of onder het dakterras of in de kantine) worden nagenoten van de eerste competitiewedstrijden. Dit alles onder het genot van een drankje en een muziekje. Op het dakterras kon ook nog wat worden gegeten van de barbecue.

Al met al een prima seizoensouverture. We hopen met zijn allen weer op een geslaagd seizoen. Dank aan een iedere die gisteren zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan deze gezellige seizoensaftrap.

28 september:

Eerste stap verbouwing binnenkant kantine gezet

Huidige situatie kantine 3d

Het was alweer op 31 augustus 2017 dat we jullie voor het eerst informeerden over de plannen om de binnenkant van de kantine te gaan moderniseren. Na een eerste inventarisatie bleek toen dat er noodzaak was om eerst de buitenkant van de kantine te renoveren. Inmiddels zijn deze werkzaamheden afgerond en kan de werkgroep zich gaan richten op de binnenzijde.

3d-tekening

Op verzoek van de werkgroep heeft Stefan Vermeer (voetballer van S.K.N.W.K. 1 en werkvoorbereider bij aannemingsbedrijf Fraanje) een 3d-tekening gemaakt van de huidige situatie en alternatieven van de nieuwe situatie. Het geeft een goed beeld van de mogelijkheden en effecten die bepaalde aanpassingen hebben. Momenteel wordt er nog gewerkt aan een plan voor aanpassing van de toiletgroep. Wij willen Stefan al bij voorbaat danken voor zijn inspanningen!

Werkgroep

Zodra alle 3d-tekeningen zijn gemaakt, zal de voltallige werkgroep samenkomen om een definitief ‘aanvalsplan’ af te stemmen. Er zal dan ook een planning worden bepaald.

Ideeën?

Nog steeds stelt de werkgroep iedereen in de gelegenheid zijn of haar ideeën voor de binnenzijde van de kantine met hen te delen. Heb jij een goed idee voor het meubilair of de indeling, bar, vloer, verlichting, kleurstelling, plafond etc. of kun je op een andere manier iets bijdragen, stuur dan vóór 15 oktober 2019 een bericht naar verbouwing@sknwk.nl.

Samen maken we er iets moois van!

Met vriendelijke groet,
namens de werkgroep,

Robbert van de Zande
Steven Neele

29 september:

Hoe staat het nu met het 2e veld op sportpark ‘Het Springer’

Zoals inmiddels wel bij een ieder bekend mag het 2e veld voorlopig nog niet worden gebruikt. De trainingen worden afgewerkt op het trainingsveld en de wedstrijden zoveel mogelijk op ons hoofdveld, maar de jongste teams spelen ook wedstrijdjes op het trainingsveld.

Het 2e veld is opnieuw ingezaaid en zal de komende maanden zeker nog niet bruikbaar zijn. Inmiddels is het al wel een paar keer gemaaid en zie je het het veld met de week beter worden. Helaas op dit moment nog niet voldoende om er al op te kunnen spelen.

Onderstaand foto’s zijn van het 2e veld zoals het er gisteren, zaterdag 28 september 2019, bij lag:

29 september:

Eerste overwinning voor S.K.N.W.K. JO12-1

S.K.N.W.K. JO12-1 moest gisteren in Kloetinge aantreden tegen Kloetinge JO12-3. En dit was best vroeg, want de wedstrijd begon al om 08:30 uur. Echter lieten de spelers en trainer/coach Tim v/d Cingel zich hierdoor niet uit het veld slaan. Sterker nog, ze bleken er inspiratie uit te hebben gehaald zo vroeg uit bed te moenten……. Uiteindelijk wonnen de blauw/zwarten met 2-3 en de drie punten konden dus mee terug naar Nieuwerkerk.

Een mooie opsteker, want vorige week werd de eerste competitiewedstrijd nog met 1-11 verloren van W.V.V. ’67 JO12-2. Ook de drie bekerwedstrijden leverden geen resultaat op voor JO12-1. En dus werd gisteren zodoende de eerste overwinning van dit seizoen geboekt !!

Van harte gefeliciteerd !! Ga zo door, maar heb vooral veel plezier in het trainen en het spelen van wedstrijden !!