Jaaroverzicht 2023 van www.sknwk.nl (januari)

Nu het jaar 2023 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2023 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag januari.

Januari:

Allemaal een gelukkig, gezond en sportief 2023 !!

We wensen iedereen een gelukkig, gezond en sportief 2023 toe !!

Johnny van Dijke verruilt S.K.N.W.K. met ingang van nieuwe seizoen voor SC Waarde

Ruim een maand geleden werd bekend dat onze huidige trainer/coach Johnny van Dijke en S.K.N.W.K. aan het eind van dit seizoen uit elkaar gaan. Johnny heeft inmiddels een nieuwe uitdaging gevonden bij 4e klasser SC Waarde 1.

Vanaf deze plaats willen we Johnny feliciteren met zijn nieuwe club. We wensen hem alvast heel veel plezier en succes toe. Maar uiteraard gaan we met z’n allen eerst nog dit seizoen waardig afsluiten bij/met S.K.N.W.K.

Bron foto’s SC Waarde

Aankomend weekend gaat S.K.N.W.K. 1 op trainingskamp naar Düsseldorf

Als voorbereiding op de tweede seizoenshelft gaat onze eerste selectie het 1e weekend van januari (vrijdag 6, zaterdag 7, zondag 8 en maandag 9 januari 2023) op trainingskamp naar Düsseldorf. Er zal daar worden getraind en een oefenwedstrijd worden gespeeld (tegen v.v. Haaften 1). Maar uiteraard vooral ook aan de teambuilding worden gewerkt 🙂. De organisatie is in handen van https://www.trainingskampen.nl/

We wensen ze alvast heel veel plezier toe.

Hieronder het programma van het trainingskamp:

Blauw/zwarte groeten: Dirk-Jan Hoek en Christian van Vossen vanuit De Beekse Bergen

Namens Dirk-Jan Hoek en Christian van Vossen krijgen we de blauw/zwarte groeten vanuit De Beekse Bergen (naar eigen zeggen kon je daar vandaag ‘the big 3’ spotten, 1 olifant en 2 varkens 😉 ).

S.K.N.W.K. 1 op trainingskamp in Düsseldorf (deel 2)

Gisteren, vrijdag 6 januari 2023, is onze eerste selectie vertrokken richting Duitsland voor een trainingskamp. Dit weekend verblijven ze in DJH Hostel Düsseldorf voor een trainingskamp (in samenwerking met trainingskampen.nl). Na de training van gisteren werd een pubquiz georganiseerd en werd er wat gedronken.

Vanmorgen na het ontbijt maakten ze zich op voor training nummer twee van dit trainingskamp. Voor de ‘niet-trainers’ was een mooi alternatief, want naast het veld staat een ‘Koek en Zopie’ dus zij kunnen heerlijk aan de koffie 🙂

Hieronder het vervolg (op deel 1 https://www.sknwk.nl/136616/s-k-n-w-k-1-op-trainingskamp-in-dusseldorf-deel-1/) van de foto’s:

S.K.N.W.K. 1 op trainingskamp in Düsseldorf (deel 3)

Gisteren, vrijdag 6 januari 2023, is onze eerste selectie vertrokken richting Duitsland voor een trainingskamp. Dit weekend verblijven ze in DJH Hostel Düsseldorf voor een trainingskamp (in samenwerking met trainingskampen.nl). Vanmorgen werd er onder prima (weers)omstandigheden lekker getraind. De training werd afgesloten met een toernooitje dat uiteindelijk werd gewonnen door team Geel. Na afloop van de training was er nog een heerlijk bakje koffie.

Hieronder het vervolg (op deel 2 https://www.sknwk.nl/136647/s-k-n-w-k-1-op-trainingskamp-in-dusseldorf-deel-2/) van de foto’s:

Ook vandaag hebben diverse S.K.N.W.K.-jeugdteams weer in de zaal gevoetbald

Het is nu echt winterstop qua veldvoetbal. Gebruikelijk wordt op Schouwen-Duiveland tijdens de winterstop voor onze jongste jeugdteams zaalvoetbal georganiseerd. Zo kwamen vandaag ST D.Z.C. ’09/S.K.N.W.K. JO13-1 (in twee afzonderlijke teams), S.K.N.W.K. JO10-1 en JO9-1 in actie en ze hebben zich prima vermaakt.

Elders op de site staan de uitslagen van het zaalvoetballen van vandaag. Via diverse bronnen (waarvoor hartelijk dank) ontvingen we ook nog wat foto’s:

S.K.N.W.K. JO13-1

S.K.N.W.K. JO10-1

Blauw/zwarte groeten: S.K.N.W.K. 1 vanuit Düsseldorf (Duitsland)

Onze eerste selectie verblijft op dit moment in Dusseldorf voor een trainingskamp. Uiteraard is ook de S.K.N.W.K.-sjaal mee (en hebben ze zo af en toe ook wel iets blauw/zwarts aan 😉 ) om iedereen de blauw/zwarte groeten te doen.

S.K.N.W.K. 1 weer terug na zeer geslaagd trainingskamp in Düsseldorf

Dit weekend was onze eerste selectie op trainingskamp. Ze verbleven in DJH Hostel Düsseldorf. Vanmorgen werd het trainingskamp afgesloten met een ochtendwandeling en nog een bakje koffie. Daarna werd besloten dat iedereen vandaag huiswaarts ging. Zo geschiedde (met nog een tussenstop bij de Mc Donalds). Inmiddels is iedereen weer veilig thuis na een zeer geslaagd trainingskamp.

Hieronder het vervolg (op deel 7 https://www.sknwk.nl/136880/s-k-n-w-k-1-op-trainingskamp-in-dusseldorf-deel-7/) van de foto’s (tevens het laatste deel):

Nieuwjaarstraining afgelast, om 16:00 uur is de Nieuwjaarsreceptie

Helaas gooit het weer roet in het eten en gaat de Nieuwjaarstraining voor alle seniorenteams vanmiddag niet door. Er is niet heel veel animo. Uiteraard gaat de Nieuwjaarsreceptie wel door. Deze begint om 16:00 uur in onze kantine. Tot vanmiddag !!

Gezellige Nieuwjaarsreceptie vanmiddag in de kantine

Na drie jaar ‘mocht’ het eindelijk weer eens een kaar. Daarom werd vanmiddag de Nieuwjaarsreceptie gehouden. Helaas was de Nieuwjaarstraining voorafgaand aan deze receptie in het water gevallen, maar dat mocht de pret zeker niet drukken.

Vanaf 15:30 uur was de kantine geopend en druppelden de S.K.N.W.K.-ers binnen. Omstreeks 16:15 uur nam voorzitter Robbert v/d Zande eventjes het woord. Hij heette iedereen welkom en wenste allen uiteraard alle goeds voor dit nieuwe jaar. Ook werd nog kort terug gekeken op het afgelopen jaar. Het contract met keeperstrainer Jos Wesdorp werd getekend waarmee hij ook voor het aankomende seizoen is vastgelegd als onze keeperstrainer. Ook na deze ‘officiële zaken’ druppelden nog steeds meer mensen binnen.

Uiteindelijk was het een gezellige Nieuwjaarsreceptie waar uiteindelijk in totaal zo’n 50 mensen aanwezig zijn geweest. Dank aan de organisatie en volgend jaar weer (dan hopelijk met eerst een Nieuwjaarstraining).

Super geslaagd teamuitje voor ST D.Z.C. ’09/S.K.N.W.K. JO14-1JM en JO13-1

Vandaag, zaterdag 14 januari 2023, zijn onze combinatieteams met D.Z.C. ’09, respectievelijk ST D.Z.C. ’09/S.K.N.W.K. JO14-1 en JO13-1, op een gezellig teamuitje geweest. Ze gingen naar Middelburg toe. Daar hebben ze gebowld (Hyper Bowling) en een Escape Room (Prison Island) gedaan.

Ook werden er lekker frietjes gegeten. Al met al een zeer geslaagd teamuitje voor deze beide teams. Dank aan de organisatie en vrijwilligers.

Elders op onze site staan meer foto’s van dit teamuitje.

Tikkie Terug Deel 573 – Trainingskamp eerste selectie in Groesbeek van 11 jaar terug (januari 2012)

Logo Tikkie Terug

Vorige week was onze eerste selectie op trainingkamp in Düsseldorf. We hadden via de diverse S.K.N.W.K.-kanalen al gezien dat dit een zeer geslaagd uitjes was voor S.K.N.W.K. 1. En gisteren tijdens de Nieuwjaarsreceptie bleek uit de verhalen dat het zelfs nog leuker was dan dat we al dachten 🙂

Nu werden we er ook aan herinnerd dat we 11 jaar terug een super gezellig trainingskamp hadden in Groesbeek. Een mooie gelegenheid voor een nieuwe Tikkie Terug (deel 573) met een terugblik op dit trainingskamp in Groesbeek van januari 2012.

Op de site stond het volgende:

Trainingskamp SKNWK 1 is zeer geslaagd

Afgelopen weekend heeft S.K.N.W.K. 1 een trainingskamp belegd in Groesbeek. Daar waren ze te gast in Hotel en Resort de Zeven Heuvelen. Na evaluatie met diverse betrokkenen (en het bekijken van de vele foto’s en tweets) kunnen we spreken van een zeer geslaagd trainingskamp.

Met 25 man werd dit weekend gewerkt aan de conditie (het leek soms wel een survivalkamp). Vrijdagmiddag rond het klokje van 12:30 uur verzamelde het grootste gedeelte van de groep op ‘Het Springer’. De bus van ‘Stuco’ werd volgeladen en men kon vertrekken richting Groesbeek. Nadat ook ‘Spitsie’ was opgepikt en ‘Stuco’ nog een stukje aan ‘siteseeing’ had gedaan, kon de weg worden vervolgd.

Eerst nog even overleg met wat achterblijvers of zij de shirtjes mee wilden brengen, want die waren in alle consternatie in de kantine blijven staan. Rond een uurtje of drie waren we op de plek van bestemming. Nog even wachten op de allerjongsten onder ons, die tegen chauffeur Carlo v/d Maas hadden gezegd dat ze nog een heel hoog gebouw zagen (met zo’n grote gele M).

Bij de receptie aangekomen moesten alle S.K.N.W.K.-ers op de foto. Dit was voor en pasje (en wie weet waar nog meer voor). De bungalows konden hierna worden betrokken. Helaas had bungalow vijf geen kachel en moesten zij zich warmen met enkele elektrische kacheltjes (en een vierpitsgastel). Gelukkig kwam er een ‘Zuidpool’ om hen uit ‘de brand’ te helpen. Niet dus. ’s Avonds kwam er in ieder geval witte rook uit de schoorsteen bij bungalow 5, zodat ook zij weer een beetje warmte voelden en warmwater hadden.

Dat de bungalows niet allemaal hetzelfde waren, bleek toen in nummer 9 de gasten de sauna aan konden doen. Je krijgt wat je verdient, zullen we maar zeggen. Zodoende dus huisjes met sauna, internet, afwasmachines en huisjes die dit niet hadden. In een andere bungalow zelfs 3 slaapkamers op de bovenverdieping. Zodoende konden Marcel en Remco ook samen op een ‘kamer’.

Toen tegen zes uur de eerste achterblijvers waren gearriveerd kon worden begonnen met de avondmaaltijd. Nasi met sate en kroepoek. Een prima bodem voor de avondtraining. Omdat er nog wat mensen achterop kwamen, was deze verzet naar 20:30 uur. Op het kunstgras van Achilles’29 werd een training afgewerkt van 1,5 uur.

Na de wandeltocht terug en douchen trok bijna de gehele selektie richting Groesbeek voor een afzakkertje. Deze werd genuttigd in café De Post. Ook werden hier enkele darters uitgedaagd. Nadat nog even wat was gegeten bij de plaatselijke shoarma boer lag in ieder toch nog vrij ‘vroeg’ op zijn mandje. Maar goed ook, want ’s morgens om 08:30 uur moest weer worden ontbeten.

De helft was op tijd voor het ontbijt. De andere helft (-1) niet. En -1( lees ‘LP’) lag nog lekker op zijn mandje. Na het ontbijt werd het zwembad onveilig gemaakt. De oudere dame die lekker haar baantjes aan het trekken was (volgens CvV waarschijnlijk minimaal 30 per dag) had na 1 minuut 20 al gezien dat dit een kansloze missie werd en zij ging snel het bad uit. Saunaatje, turksstoombadje, bommetjes e.v.a. zorgden voor een hoop vertier. Voor de meesten was dit trouwens ook een prima verwerking van de kater.

Om 12:00 uur lunchen in de vergaderzaal van het resort. Hierna klaarmaken voor de wedstrijd tegen s.v. Overbos 1. Eigenlijk geen wedstrijd, want de einduitslag was ’s nachts bij de shoarmaboer al vastgesteld op 5-5. Trainer Thomas de Ridder had nog een wedstrijdbespreking voorbereid. Al moet gezegd dat hij over de afspraak ‘samenwerken’ wel hele rare ideeën op na houdt……….. Enkele geblesseerden hadden trouwens al iets aan de conditie gedaan in de fitness.

Weer de wandeling naar het kunstgras waar s.v. Overbos al bezig was met de warming-up. Om 15:00 uur begon de wedstrijd. Gelukkig waren de dug-outs heel groot, want de animo om daar plaats te nemen was zeer groot. Overigens had deze nog wel iets groter kunnen zijn, want op het veld bleek dat er nog wel een paar hadden kunnen plaatsnemen, maar ja je moet er toch met 11 spelen!!

Eerst met de mannen van s.v. Overbos op de foto voor ‘De blauw/zwarte groeten’, want zij ontvingen uit handen van aanvoerder Wilco de Valk nog een S.K.N.W.K.-shawl. Daarna konden we dan eindelijk starten met hetgeen waar we voor waren gekomen, zui…, uuh voetballen. Na een prachtige counter zorgde ‘Spitsie’ op aangeven van ‘Bakkes’ voor de 1-0 (jaja, we speelden thuis). Hierna liet het twee klassen hoger spelende Overbos zien over iets meer voetbalgochme en snelheid te beschikken, al moet gezegd dat we natuurlijk zelf ook de teugels wat lieten vieren om ons deel van de afspraak na te komen. We lieten ze daarom voor de rust nog netjes terugkomen tot 1-4…… Gelukkig rust.

Pogingen van diverse mensen om een wissel te forceren, lukte niet. Voor een enkeling was het toch beter om echt maar even te wisselen. Zodoende dus enkele ‘frisse’ krachten erin. In de 2e helft lieten we de ‘Overbossers’ ook de 5e maken (overigens een schitterende goal). Wij waren zodoende ons deel van de afspraak nagekomen.

Nadat ‘Stuco’ zijn invalbeurt van 3 minuten bekroont zag worden met een wissel, was het Carlo v/d Maas die na lang blessureleed zijn rentree maakte. En hoe. Koud in het veld verzorgde hij de assist waaruit ‘Schaepuh’ de 2-5 kon scoren. Nog maar drie te gaan !! Helaas wilde s.v. Overbos niet meewerken en dus bleef het bij 2-5. Overigens was Carlo wel heel blij met zijn assist, want 10 minuten na het doelpunt maakte hij ter hoogte van de middenlijn zelfs nog een buikschuiver…….. Al met al een nuttig oefenpotje waarin zeker de 2e helft goed partij werd geboden.

We togen allen weer huiswaarts. Marcel probeerde nog in de ‘Stucbus’ te kruipen, maar ook hij moest gewoon net als de rest te voet terug. Hier kon weer even worden genoten van een douche en konden we ons nu weer opmaken voor het avond eten. Pasta en verse ballen uit blik was deze keer hetgeen we voorgeschoteld kregen.

Hierna konden we gelijk door naar café Hans en Grietje (nee echt geen sprookje). Voor de luttele som van € 20,- kregen we hier allemaal een prachtige armband. Goed voor vier uurtjes gezelligheid en sapjes. En gezellig was het. Begonnen werd met een voetbalquiz. Deze keer gepresenteerd door Guus Meeuwis. Deze quiz werd nipt gewonnen door Manuelaaaaa, Spitsie en Remcooooo. Na de quiz werd de microfoon door enkele zangtalenten opgeëist en niet meer afgestaan. Onder het genot van zang, dans, gelach, drank e.v.a. was het zo laat (en de armbandjes versleten).

Iets na middernacht werd Hans en Grietje de rug toegekeerd en was het tijd voor het volgende sprookje. Hier scheiden de wegen van velen. Sommigen gingen slapen, een ander iets eten bij Caïro United. Het was zelfs zo gek dat maar liefst 6 man mee mochten met twee plaastelijke kroeggasten om bij hen thuis nog een afzakkertje te doen. Gelukkig was er voor Carlo nog een oppas…… (zoenen is voor ……). Overigens hebben zij beloofd nog een keertje langs te komen in de kantine van S.K.N.W.K., omdat ze het gisteren echt heel gezellig vonden.

Ook probeerden nog inmiddels wat BLAUW/zwarten de plaatelijke discotheek ‘De Linde’ ’s nachts nog in te komen. Of het aan hun gezicht lag weet niemand, maar sommigen kwamen wel binnen en sommigen niet. Nadat ook in Villa Volta op den duur letterlijk en figuurlijk het licht uit was, bleek gelukkig ’s ochtends toch een ieder weer heelhuids op zijn mandje te liggen.

Nu was het spulletjes inpakken, het herstellen van de (dak)schade en nog even ontbijten zodat een ieder met volle maag weer huiswaarts kon keren. Nog even met z’n allen op de foto en rijden maar. Dit trouwens niet voordat ook de auto van Alex was aangeduwd, omdat zijn accu (en die van zijn auto) leeg was.

Om 14:45 uur weer vaste grond onder de voeten, want daar was ‘Het Springer’. Nadat onze schoenenReUS nog eventjes had gebeld met De Zeven Heuvelen of daar nog Zevenmijls laarzen stonden ging een ieder moe maar voldaan naar huis. Het was een prachtig , zeer gezellig en geslaagd trainingskamp. Dank aan onze eigen trainer/coach voor de organisatie. En uiteraard aan alle deelnemers voor dit leuke uitje.

Ook laatste weekend zaalvoetbal is S.K.N.W.K.-jeugd goed bevallen

Het is op dit moment nog steeds winterstop qua veldvoetbal. Gebruikelijk wordt op Schouwen-Duiveland tijdens de winterstop voor onze jongste jeugdteams zaalvoetbal georganiseerd. Gisteren al weer voor de laatste keer, want vanaf a.s. zaterdag, 21 januari 2023, starten de eerste teams weer op het veld.

Dit weekend kwamen S.K.N.W.K. JO11-1JM, S.K.N.W.K. JO10-1 en JO7-1 nog één keer in actie en ze hebben zich opnieuw prima vermaakt tijdens, maar zeker ook tussen de wedstrijden door.

Via diverse bronnen (waarvoor hartelijk dank) ontvingen we ook nog wat foto’s:

S.K.N.W.K. JO7-1:

S.K.N.W.K. JO10-1:

S.K.N.W.K. JO11-1JM:

S.K.N.W.K. JO19-1 trainer Ronald de Moedt verlengt contract

Onze huidige trainer van JO19-1, Ronald de Moedt, heeft zijn contract bij S.K.N.W.K. verlengd. Hij zal ook tijdens het aankomende seizoen, 2023-2024, onze JO19-1 trainen en begeleiden. Binnenkort (tijdens de ALV) zal het contract officieel worden ondertekend.

We willen Ronald vanaf deze plaats van harte feliciteren met zijn contractverlenging.

Hagel, sneeuw, onweer en (kortere) trainingen

Vanavond, donderdag 19 januari 2023, was een normale trainingsavond voor S.K.N.W.K. JO19-1, onze lagere seniorenteams en de eerste selectie. Echter gooiden de weersgoden volop roet in het eten. Het begon met hagel, maar uiteindelijk volgenden er sneeuw en onweer. Daardoor werden diverse trainingen ook vroegtijdig afgebroken.

Het leverde nog wel wat mooie plaatjes op:

Wedstrijd S.K.N.W.K. JO9-1 – Yerseke JO9-1 voor morgen is afgelast

Op dit moment is het kunstgrasveld op sportpark Het Springer nog helemaal wit. Het zal de komende uren niet veranderen. Vandaar dat nu al is besloten dat de competitiewedstrijd S.K.N.W.K. JO9-1 tegen Yerseke JO9-1 is afgelast. Er zal morgenochtend worden bekeken of de competitiewedstrijd tussen S.K.N.W.K. 1 en Prinsenland 1 (aftrap om 14:30 uur op ons 2e veld) wel doorgang kan vinden.

Ook wordt er gekeken of de onderlinge wedstrijd van ST D.Z.C. ’09/S.K.N.W.K. JO14-1JM en JO13-1 en de oefenwedstrijd van S.K.N.W.K. 3 tegen Krabbendijke 3 eventueel ook door kunnen gaan.

S.K.N.W.K. 1 speelt om 15:00 uur oefenwedstrijd in Mijnsheerenland tegen v.v. G.O.Z. 1

Nu de competitiewedstrijd S.K.N.W.K. 1 tegen Prinseland 1 is afgelast is er gezocht naar een tegenstander voor een oefenwedstrijd. Deze is inmiddels gevonden. S.K.N.W.K. 1 speelt vanmiddag om 15:00 uur in Mijnsheerenland tegen de plaatselijke v.v. G.O.Z. 1.

Voor meer informatie over deze tegenstander klik hier https://www.vvgoz.nl/

19e editie darttoernooi S.K.N.W.K. ‘Het Springer Open’ 2023 is op zaterdag 18 februari a.s.

Logo Springer Open

Op zaterdag 18 februari 2023 wordt bij S.K.N.W.K. al weer voor de 19e keer een heus darttoernooi gehouden, Het Springer Open 2023. Zoals u de laatste jaren gewend bent, wordt dit op zaterdagmiddag georganiseerd (tijdens het carnavalsweekend).

Inschrijven kan volgende week op de intekenlijst op het mededelingenbord in de kantine. De kosten bedragen € 20,- per koppel (dus € 10,- p.p.). Inschrijven kan t/m zaterdag 4 februari. Eventueel kun je je ook aanmelden via de email of met een appje naar Martijn.

Let op: Dit darttoernooi is alleen voor leden van S.K.N.W.K.!!

Aanmelden, vragen of opmerkingen, mail naar de organisatie jmneele@zeelandnet.nl.

S.K.N.W.K. 1 wint oefenwedstrijd in Mijnsheerenland tegen v.v. G.O.Z. 1 met 0-3

Omdat eerst ons hoofdveld en gisterenmorgen ook het kunstgrasveld helaas werd afgekeurd, werd de hervatting van de competitie voor S.K.N.W.K. 1 met een weekje uitgesteld. Immers stond voor de blauw/zwarten de thuiswedstrijd tegen Prinsenland 1 op het programma, maar deze wedstrijd moest worden afgeblazen. In allerijl ging onze hoofdtrainer Johnny van Dijke op zoek naar een tegenstander voor een oefenwedstrijd. Die werd gelukkig snel gevonden in Mijnsheerenland. S.K.N.W.K. 1 kon daar aantreden tegen de trots van de plaatselijk v.v. G.O.Z. 1, een ploeg die dit seizoen acteert in de 4e klas F. Om 15:00 uur was de aftrap op het overigens mooie complex van de oranjehemden.

Voor S.K.N.W.K. 1 was het de 2e wedstrijd van 2023. Twee weken geleden werd tijdens het trainingskamp in Düsseldorf met 4-4 gelijk gespeeld tegen 3e klasser v.v. Haaften 1. Gisteren dus de 2e (oefen)wedstrijd. En omdat het ‘maar’ een oefenduel was ook nog een mooie gelegenheid om nog wat spelers uit te proberen (en nog wat mensen te sparen i.v.m. lichte klachten). Zo was Damian Gons vanuit de 2e selectie mee gekomen. Kon Thomas Folmer (die voor winterstop kampte met lang blessureleed) ook weer eens wat speelminuten maken. En vanuit onze JO19-1 waren Ruben van Dijke en Jan-Kees Giljam ook mee. Overigens was Marcel Verschoor deze middag onze assistent-scheidsrechter (ook vanaf deze plaats nogmaals dank hiervoor!).

In de eerste helft was het een behoorlijk gelijk opgaande wedstrijd. Vooral in het 2e deel van de eerste helft aardig wat kansen aan beide zijden. Echter werd alleen het houtwerk geraakt bij beide doelen en/of bleken de doelmannen van beide ploegen een sta-in-de-weg zodat na 45 minuten spelen nog steeds de brilstand op het scorebord stond.

In de 2e helft kreeg S.K.N.W.K. langzaamaan wel de overhand, echter duurde het wel tot de 7oe minuut toen er pas voor het eerst kon worden gescoord. Spits Jarno van Nieuwenhuize ronde op prachtige wijze af en bracht zodoende de tussenstand op 0-1. Slechts drie minuten later was het zelfs 0-2. Een prima lange bal van Dominique Prins op opnieuw Jarno van Nieuwenhuize die koelbloedig de bal opnieuw tegen de touwen wist te werken.

Hierna nog behoorlijk wat kansjes voor S.K.N.W.K., maar ook de thuisploeg liet zich zeker niet onberoerd. Zo moest Tim v/d Cingel tot 2x toe de bal van de doellijn halen en was ook onze keer Daan v/d Cingel opnieuw een betrouwbare sluitpost met in deze hele wedstrijd een aantal prima reddingen.

Tegen het einde aan werd het zelfs wat mistig, maar het zicht van Thomas Folmer bleek voldoende. Een prima actie van de in de 2e helft ingevallen Remco v/d Berge stuitte in eerste instantie nog op de keeper van v.v. G.O.Z. 1, maar de rebound was wel aan Thomas besteed die de eindstand op 0-3 wist te bepalen. Niet veel later floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en konden zowel spelers als toeschouwers de warmte van de kleedkamers, kantine of auto’s opzoeken.

Een nuttige oefenpot zoals dat altijd zo mooi heet. Hopelijk is S.K.N.W.K. 1 klaar voor de hervatting van de competitie, want zaterdag wacht een pittige tegenstander als ‘we’ op bezoek gaan bij de andere blauw/zwarten uit deze klasse, De Jonge Spartaan 1, in Middelharnis. Aftrap van de wedstrijd is om 14:30 uur.

S.K.N.W.K. 1 kan goede einde voor de winterstop helaas geen vervolg geven bij De Jonge Spartaan

Na de afgelasting van vorige week stond nu het eerste duel na de winterstop op het programma voor S.K.N.W.K. 1. Dit was een uitwedstrijd tegen het hoog geplaatste De Jonge Spartaan. Omdat ook zij in het prachtige blauw/zwart spelen, trad S.K.N.W.K. 1 aan in het rode reserve tenue.

Het werd in de eerste helft een enorm rommelige slechte wedstrijd en kansen werden er nauwelijks gecreëerd. De thuisclub was het dichtst bij een doelpunt, maar gescoord werd er niet. S.K.N.W.K. streed voor wat het waard was en aan de thuisclub was totaal niet te zien dat zij hoog genoteerd staan.

In de tweede helft eigenlijk hetzelfde spelbeeld. Beide ploegen bleven strooien met verkeerde passes zodat er geen enkele kans te noteren viel. Soms kun je dan nog zeggen dat de scheids de beste van het veld was, maar die ging ook mee in het niveau van de wedstrijd en floot dus niet heel goed. Ondanks wat flinke overtredingen bleef het gelukkig wel sportief in dit duel.

De supporters van S.K.N.W.K. zagen een 0-0 wel zitten maar toch ging het weer mis. Een spits van de thuisclub kreeg teveel ruimte, kwam van rechts naar binnen en kon met z’n linker in de lange hoek schieten, 1-0 en die kwam als een baksteen uit de lucht vallen, maar helaas gebeurde het wel.

De roodhemden moesten nu wat forceren, maar nog geen twee minuten later was het weer raak toen een afstandsschot via de paal achter de kansloze S.K.N.W.K.-doelman Daan v/d Cingel rolde, 2-0. Tja en dan wordt het natuurlijk erg moeilijk om nog terug te komen. Geprobeerd werd het zeker, maar verder dan wat schoten van Remco v/d Berge en Jarno van Nieuwenhuize kwam S.K.N.W.K. helaas niet. Overigens had S.K.N.W.K. nog wel recht op een penalty toen Max Jongebreur werd geraakt door de uitkomende doelman, maar de scheids zag er niks in.

Zodoende was 2-0 dan ook de eindstand en er had hier zeker meer ingezeten, want ook de thuisclub had zeker geen beste dag. Volgende week zaterdag thuis tegen Kapelle. Hier werd uit dik van verloren. Dus weer mouwen opstropen (want aan de inzet lag het zeker niet) en geloof hebben dat je die pot kan winnen, want er zijn nog wedstrijden zat om om bij de nummer elf aan te haken….

Laatste zonnepanelen inmiddels ook geplaatst op ons kantinedak

In oktober 2021 werden al 30 zonnepanelen op ons kantinedak geplaatst. Vandaag, zaterdag 28 januari 2023, zijn ook de laatste 5 panelen geplaatst en aangesloten. Zodoende is dit project nu ook gereed !! Speciaal woord van dank vandaag aan Bob Brouwer, Pieter Flikweert en Mark Bleiji (en de morele steun van Robbert en Martijn) die dit vandaag voor elkaar hebben weten te krijgen.

Laat die zon maar komen !!

Bekijk meer foto’s van vandaag elders op de site in Het Fotoboek.

Alle drie de seniorenteams van S.K.N.W.K. verliezen, slechts één doelpunt gescoord

Gisteren, zaterdag 28 januari 2023, was de winterstop echt ten einde en kwamen alle drie onze seniorenteams in actie. Voor zowel S.K.N.W.K. 1 als S.K.N.W.K. 3 was dit een uitwedstrijd. Het 2e mocht aantreden op ons eigen sportpark Het Springer. Weer lekker om te voetballen, maar achteraf had qua resultaten van alle drie de wedstrijden de winterstop nog wel een weekje langer mogen duren……. Alle wedstrijden werden namelijk verloren en er werd slechts één doelpunt gescoord 🙁

S.K.N.W.K. 1 kende een geweldig slot van 2022 door de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop met 4-2 te winnen van Z.S.C. ’62. Vorige week werd de competitiewedstrijd tegen Prinsenland afgelast, maar speelde ze een prima oefenwedstrijd. Hopende dat dit alles zou zorgen voor een positieve herstart van de competitie. Dit moest dan gebeuren in Middelharnis tegen De Jonge Spartaan. Ze hebben er absoluut voor gestreden, maar in het laatste kwartier waren drie minuten fataal. Toen mocht de thuisploeg 2x aanleggen en was uiteindelijk de 2-0 eindstand een feit.

S.K.N.W.K. 2 speelde de thuiswedstrijd tegen D.B.G.C. 3. Een gelijkopgaande wedstrijd met een 0-0 ruststand. In de 2e helft werd er drie keer gescoord. Dion de Jonge bracht namens S.K.N.W.K. 2 vanaf de strafschopstip zijn 4e treffer in de boeken. Echter de gasten uit Oude Tonge kregen ook een strafschop en wisten ook nog een ‘normaal’ doelpunt te scoren. Hierdoor dus ook voor het 2e een nederlaag en wel 1-2.

Tot slot het 3e. Zij gingen in Stavenisse op zoek naar (doel)punten tegen SC Stavenisse 2. Ook zij kwamen van een koude kermis thuis (ondanks een heerlijk zonnetje). Voor de rust 2x en na de thee ook nog 1x doelpunten van de thuisploeg. En de blauw/zwarten konden daar weinig (lees niks) tegenover zetten. Eindstand 3-0.

Dirk-Jan Hoek blijft leider van de topscorerslijst. Hij blijft steken op 12 treffers. Koen Kraaijenbrink trof gisteren namens S.K.N.W.K. 2 geen doel en blijft staan op vijf treffers. Jarno van Nieuwenhuize scoorde gisteren ook niet namens S.K.N.W.K. 1 en blijft ook 4 treffers staan. Hij moet de gedeelde 3e plaats nu delen met Dion de Jonge die dus gisteren namens S.K.N.W.K. 2 zijn 4e seizoenstreffer wist te scoren.

De topscorerlijst ziet er nu als volgt uit:

Voor een volledig overzicht van de topscorerslijst (en een terugblik op de voorgaande seizoenen) klik hier: https://www.sknwk.nl/topscorer-seizoen-2022-2023/*

Met 16 koppels aangemeld voor ‘Het Springer Open’ 2023 zijn we in principe vol !!

Logo Springer Open

Op zaterdag 18 februari 2023 wordt bij S.K.N.W.K. al weer voor de 19e keer een heus darttoernooi gehouden, Het Springer Open 2022. Zoals u de laatste jaren gewend bent, wordt dit op zaterdagmiddag georganiseerd (carnavalsweekend). Net als de laatste jaren het geval is, is ook dit jaar gekozen voor een koppeltoernooi. Het is dus de bedoeling dat je inschrijft als duo. Verzin gelijk een originele naam!! Aanvang van het toernooi zal zijn om 13:00 uur. Vanaf 12:30 uur zal de kantine geopend zijn. De kosten bedragen € 20,- per koppel (dus € 10,- p.p.).

Inschrijven kon in principe t/m zaterdag 4 februari a.s. Echter inmiddels zijn er al 16 koppels aangemeld voor deze editie !! Dit betekent dat we, zoals we eigenlijk al jaren gewend zijn, in 4 poules van 4 gaan spelen. Vandaar dat er vanaf nu een wachtlijst is. Mocht je toch nog mee willen doen, kun je je nog wel aanmelden, maar je komt dan op de wachtlijst. Afhankelijk van het aantal extra afmeldingen wordt dan gekeken of je nog mee kunt doen, of dat je een jaartje zult moeten wachten op de editie van 2024.

Eventueel nog aanmelden, of heb je vragen of opmerkingen, mail naar de organisatie jmneele@zeelandnet.nl.

Uitslagen senioren S.K.N.W.K. van dinsdag 31 januari 2023

Logo uitslagen

Hieronder volgen de uitslagen van de seniorenteams van S.K.N.W.K. van dinsdag 31 januari 2023

Dinsdag 31 januari 2023:

N.T.V.V. 1 – S.K.N.W.K. 1 (oefen) 2 – 5 (1 – 2)

Doelpuntenmaker(s): Jarno van Nieuwenhuize 2x, David v/d Broek 2x, Dominique Prins 1x

S.K.N.W.K. 2 vrij

Doelpuntenmaker(s):