Jaaroverzicht 2023 van www.sknwk.nl (augustus)

Nu het jaar 2023 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2023 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag augustus.

Augustus:

Blauw/zwarte groeten: Niels van Klinken vanuit Nesselwang (Duitsland)

S.K.N.W.K. 3-speler Niels van Klinken doet iedereen de blauw/zwarte vanuit een regenachtig Nesselwang in Duitsland.

Het lijkt ons als redactie nog steeds erg leuk dat jullie als bezoekers van www.sknwk.nl ons mee laten genieten van jullie uitjes. Dus trek je er op uit, neem iets blauw/zwarts mee en stuur je foto’s naar De Webmaster.

ST SJO B.D.C./S.K.N.W.K. MO17-1 speelt aankomend seizoen voor de winterstop thuiswedstrijden in Nieuwerkerk

Ook aankomend seizoen hebben we als S.K.N.W.K. in samenwerking met Bruse Boys en s.v. Duiveland (tegenwoordig SJO B.D.C. geheten) een meidenteam. Dit is ST SJO B.D.C./S.K.N.W.K. MO17-1. Uiteraard zullen we u ook net als afgelopen seizoenen op de hoogte houden wat deze meiden wekelijks presteren.

Leuk om te melden is dat het dit seizoen voor de winterstop zelfs heel makkelijk is om dit zelf te aanschouwen, want aankomend seizoen speelt ST SJO B.D.C./S.K.N.W.K. MO17-1 haar thuiswedstrijden voor de winterstop op ons eigen sportpark ‘Het Springer’.

Blauw/zwarte groeten: Jade en Hidde van Loon vanuit Le Mesnil-sous-Jumièges (Normandië – Frankrijk)

De jeugdspelertjes Jade en Hidde van Loon doen iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Le Mesnil-sous-Jumièges (Normandië – Frankrijk).

Tikkie Terug Deel 600 – Bootcamp op het strand voor S.K.N.W.K. 1, 2 en JO19-1 (zaterdag 31 juli 2021)

Logo Tikkie Terug
Volgende week zaterdag, 12 augustus 2023, start de voorbereiding op het nieuwe seizoen 2023-2024. Dan zal voor onze eerste selectie de eerste training op het programma staan onder leiding van de nieuwe trainer/coach Johan Sulkers. Twee jaar terug stond er tijdens de voorbereiding o.a. een bootcamp op het strand op het programma voor S.K.N.W.K. 1, 2 en JO19-1. Een mooie gelegenheid voor een nieuwe Tikkie Terug, deel 600.Op de site stond het volgende:

S.K.N.W.K. 1, 2 en JO19-1 krijgen bootcamp op het strand

Voor S.K.N.W.K. 1 en 2 en JO19-1 was het vandaag een pittige dag. Vanmorgen werd er eerst getraind op ons eigen sportpark ‘Het Springer’. Daarna volgde in de kantine nog een lunch. En vanmiddag moesten ze om 13:00 uur verzamelen op het strand in de buurt van Beachclub Perry’s. Daar stond namelijk een heerlijke bootcamp op het programma.

En het moet gezegd. Alle 25 spelers hebben zich kranig geweerd. Het was een zware middag, maar toch ook nog wel heel veel lol !!

Er werd gelopen, getijgerd, en gezwommen. Ze moesten met autobanden slepen en gewichten. Tussendoor was er tijd voor verkoeling in de zee. Ook nog wat buikspieroefeningen en wat burpees. Tot slot werd nog een wedstijdje touwtrekken gedaan. Deze bootcamp duurde zo’n 1 uur en 15 minuten.

Uiteindelijk togen ze terug richting ‘Het Springer’. Daar kon een heerlijke douche worden genomen en daarna in de kantine onder het genot van een hapje en een drankje een geslaagde dag worden afgesloten.

Hulde aan de organisatie !!

Meer informatie over de bootcamp die vanmiddag werd gegeven vind je op: https://togetherasone.nl/ en https://bootcampvictorysoldiers.nl/ en https://www.mlpt.nl/

Bekijk meer foto’s van deze bootcamp elders op de site in Het Fotoboek.

Blauw/zwarte groeten: Daan v/d Cingel vanuit Cala Ferrara op Mallorca (Spanje)

S.K.N.W.K. 1-doelman Daan v/d Cingel doet iedereen de Blauw/zwarte groeten vanuit Cala Ferrara op Mallorca (Spanje)

Blauw/zwarte groeten: Danny Folmer vanuit Milaan (Italië)

S.K.N.W.K. 2-speler Danny Folmer is op vakantie in Italië. Hij bracht o.a. een bezoekje aan het stadion van AC Milan/Inter Milan in Milaan (Italië). Zij delen het stadion. Als AC ‘thuis’ speelt wordt het San Siro genoemd, speelt Inter ‘thuis’ heet het Guiseppe Meazza. Danny heeft eigenlijk niet echt een specifieke voorkeur voor één van deze twee clubs…… Al liep hij voor de duidelijkheid tijdens zijn bezoek aan dit stadion wel de hele tijd met zijn telefoon rond met hierop het S.K.N.W.K.-logo in beeld om in ieder geval wel aan te tonen dat zijn favoriete kleuren absoluut blauw/zwart zijn 🙂 en zodoende doet hij iedereen dan ook de blauw/zwarte groeten vanuit Milaan.

Blauw/zwarte groeten: Bas van Dijke, Jelle Verhoek, Mike van Dijke, Ries van Klinken, Marijn v/d Weele en William Kooijman vanuit Desenzano del Garda (Italië)

Bas van Dijke, Jelle Verhoek, Mike van Dijke, Ries van Klinken, Marijn v/d Weele en William Kooijman genieten van een vakantie in Desenzano del Garda aan het Gardameer. Uiteraard is ook de S.K.N.W.K.-sjaal mee en doen ‘de mannen’ iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Italië.

Bas, Jelle, Mike, Ries, Marijn en William

Blauw/zwarte groeten: Dominique Prins en Stijn Dooge vanaf de top van de Hochkreuz (2709 meter) in Oostenrijk

Onze eerste selectiespelers Dominique Prins en Stijn Dooge doen iedereen de de Blauw/zwarte groeten vanaf de top van de Hochkreuz (2709 meter) in Oostenrijk.

Blauw/zwarte groeten: Amber Vrij vanuit Ontario (Canada)

S.K.N.W.K.-jeugdspeler Amber Vrij heeft heerlijk genoten van haar vakantie naar Ontario en doet iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Canada.

Lagere seniorenteams hebben het seizoen 2023-2024 geopend met eerste training

Vanavond, donderdag 10 augustus 2023, is het nieuwe voetbalseizoen 2023-2024 officieel geopend. Dit gebeurde met de training voor de lagere seniorenteams (S.K.N.W.K. 3 en 40+). Zij hadden namelijk als allereerste teams dit seizoen het trainingsveld opgezocht. Iets na 19:30 uur starten ze de eerste training.

Omdat de groep nog niet zo groot was, werd er in de nieuwe speelkooi een partijtje 4 tegen 4 afgewerkt.

A.s. zaterdag, 12 augustus 2023, wordt er opnieuw getraind. Aanvang van deze training is 13:00 uur. ‘s Morgens starten dan overigens ook S.K.N.W.K. 1 en 2 met de eerste training van deze voorbereiding.

Bekijk meer foto’s van deze eerste training elders op de site in Het Fotoboek.

Bekerindeling voor S.K.N.W.K. 2 is nu echt bekend

Vorige week hadden we officieus al iets voorbij zien komen, maar vandaag heeft de K.N.V.B. de bekerindeling voor S.K.N.W.K. 2 dan toch echt officieel kenbaar gemaakt. Voor het 2e elftal betekent dit in de eerste ronde van het bekertoernooi 3 derby’s tegen Bruse Boys 3, FC De Westhoek ’20 2 en M.Z.C. ’11 4.

Bekerindeling S.K.N.W.K. 2:

Balletje rolt inmiddels ook voor 1e en 2e selectie S.K.N.W.K.

Vandaag, zaterdag 12 augustus 2023, werd voor onze 1e en 2e selectie het startsein gegeven voor het nieuwe seizoen 2023-2024. Dit gebeurde met de eerste training. Onder leiding van onze nieuwe hoofdtrainer/coach Johan Sulkers werden de eerste meters gemaakt en werd voor het eerst weer tegen een balletje getrapt.

Met 13 aanwezigen was het nog niet heel druk, maar in de loop van de komende we(e)k(en) zal de groep steeds groter worden. Na afloop van deze eerste training was er nog een lunch voor de spelers en de staf (Toon en Peter dank voor het regelen).

A.s. dinsdag, 15 augustus 2023, wordt er voor de 2e keer getraind.

Bekijk meer foto’s van deze eerste training en aansluitende lunch elders op de site in Het Fotoboek.

S.K.N.W.K. 3: Nog wat awards van vorig seizoen

Gelezen op de Facebookpagina van S.K.N.W.K. 3 https://www.facebook.com/search/top?q=sknwk%203 (en dat wilden we de mensen zonder Facebook natuurlijk niet onthouden 😉 )

Goedemorgen,

U heeft een tijdje niet van ons gehoord op deze pagina.

Komt omdat de beheerder deze zomerstop zichzelf zonder internet in een zelfgemaakt hutje had opgesloten op Samoa. “Gelukkig” is hij na een heel eind zwemmen nu weer terug op Nieuwerkerk. De competitiestart doet nog even op zich wachten maar inmiddels zijn we de voorbereiding op het nieuwe seizoen alweer begonnen en spelen we volgende week vrijdag (red: is a.s. vrijdag, 18 augustus 2023) zelfs al een kelderklassetoernooitje op Bru (Bruseboys).

In de fotootjes hieronder ziet u nog een aantal Awardwinnaars van het afgelopen voorbij komen. Toelichting kan ik er niet meer op geven. Alle herinneringen over vorig seizoen ben ik per ongeluk kwijtgeraakt in zee op de terugweg uit Samoa.

Vanavond hebben 1e en 2e selectie tweede training afgewerkt

Vanavond, dinsdag 15 augustus 2023, stond voor onze 1e en 2e selectie de tweede training van de voorbereiding op het nieuwe seizoen 2023-2024 op het programma. Gelukkig was de groep al weer een stuk groter, want de 19 aanwezigen hebben heerlijk 1,5 uur getraind.

Onze nieuwe hoofdtrainer/coach Johan Sulkers had een behoorlijk gevarieerde training voor de spelers. Zo werd er een rondo gedaan, moest er het nodige loopwerk zonder bal worden verricht. Was er een pass- en trapoefening met afwerken op doel en werden er partijtjes afgewerkt.

A.s. dinsdag, 17 augustus 2023, wordt er voor de 3e keer getraind.

Bekijk meer foto’s van deze tweede elders op de site in Het Fotoboek.

Registratie vrijwilligerstaken met ingang van dit seizoen via Inzetrooster

Vorig seizoen werd er al mee geëxperimenteerd m.b.t. de vrijwilligerstaken. Er is nog gekeken naar andere alternatieven, maar zijn tot de conclusie gekomen dat dit voor ons prima werkt.

Vanaf seizoen 2023-2024 werkt S.K.N.W.K. voor de registratie van haar vrijwilligerstaken daarom dan ook definitief met Inzetrooster. Voor komend seizoen wordt Inzetrooster de komende tijd verder ingericht. Zodra alles klaar staat ontvangen alle leden (bij minderjarige leden de ouders/verzorgers) een mail met verdere instructie.

Mocht je hierover vragen hebben, stuur een mail naar vrijwilliger@sknwk.nl

Inzetrooster logo

Woensdag 30 augustus a.s. wordt Speelkooi op sportpark ‘Het Springer’ officieel geopend

De afgelopen maanden is er druk gewerkt aan de nieuwe speelkooi op ons mooie sportpark. Inmiddels is deze zo goed als helemaal klaar en wordt er in ieder geval dagelijks heel veel gebruik van gemaakt. Deze speelkooi moet natuurlijk nog wel officieel worden geopend. Dit staat gepland voor woensdag 30 augustus a.s.

Het programma en verdere info volgt.

Training seniorenkeepers is vandaag ook gestart

Afgelopen zaterdag zijn de 1e en 2e selectie al begonnen met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Vandaag, donderdag 17 augustus 2023, is ook de keeperstraining gestart. Ook dit seizoen zal Jos Wesdorp de keeperstraining verzorgen bij de seniorenteams. Vandaag had keeperstrainer Jos Wesdorp twee keepers tot zijn beschikking, Daan v/d Cingel en Ryan Boogerd. Jasper van Tilburg is afgelopen dinsdag tijdens de training geblesseerd geraakt en sloeg daarom de training van vanavond eventjes over, maar hopelijk kan ook hij weer snel aansluiten.

Zoals we inmiddels wel gewend zijn van Jos, werden ze flink onder handen genomen bij deze eerste training (en dan vonden de keepers leuk 😉 ) !! Overigens helpt speler Max van Dijke vaak bij de keeperstraining van Jos. Ook vanavond was Max van de partij !!

Bekijk meer foto’s van de hervatting van de keeperstraining elders op de site in Het Fotoboek.

Competitie-indeling S.K.N.W.K. 2 voor seizoen 2023-2024 is bekend

De K.N.V.B. heeft de competitie-indeling voor S.K.N.W.K. 2 bekend gemaakt. Ons tweede elftal is ingedeeld in de 4e klas 404 K.N.V.B. Zuid 1.

De indeling is als volgt:

Competitie-indeling S.K.N.W.K. 3 nieuwe seizoen is bekendgemaakt

De K.N.V.B. heeft de competitie-indeling voor S.K.N.W.K. 3 bekend gemaakt. Ons derde elftal is ingedeeld in de 5e klas 506 K.N.V.B. Zuid 1.

De indeling is als volgt:

Oud S.K.N.W.K.-trainer Piet Diepenhorst wordt vandaag 80 jaar !!

Tijdens de seizoenen 1993-1994 en 1994-1995 stond S.K.N.W.K. 1 onder leiding van Piet Diepenhorst (zie onderstaande foto).

Via de sociale media kwamen we er achter dat Piet vandaag al weer 80 jaar ‘jong’ wordt. Uiteraard willen we hem van harte feliciteren met deze mijlpaal en wensen hem en zijn familie een fijne verjaardag met hopelijk nog vele jaren !!

Bron: https://www.facebook.com/anja.diepenhorst.1

S.K.N.W.K. 3 wordt 3e tijdens vermakelijk Kelderklasse Toernooi bij Bruse Boys

Ons derde elftal nam gisteren, zaterdag 18 augustus 2023, deel aan het Kelderklasse Toernooi bij Bruse Boys. Gelukkig waren er ook wat spelers van de JO19-1 ‘genegen’ om aan te sluiten zodat er toch een behoorlijke selectie (in kwantiteit wel te verstaan 😉 ) aanwezig was op sportpark ‘Volharding’ te Bruinisse. En dat was maar goed ook, want na wat wijzigingen waren er uiteindelijk 6 ploegen aanwezig. De blauw/zwarten waren dusdanig ingedeeld dat ze maar liefst 4 wedstrijden achter elkaar moesten spelen!! Daarna kregen ze eventjes rust, om uiteindelijk ook hun laatste ‘pot’ nog af te werken.

Uiteindelijk eindigden ze op een 3e plaats (wat ze in ieder geval een kratje bier op heeft geleverd).

Na afloop was het nog lang gezellig en hebben ze in ‘Bru’ in ieder geval ook nog kunnen genieten van ‘Spitsie in Concert’ 🙂

De uitslagen en doelpuntenmakers van S.K.N.W.K. 3:

S.K.N.W.K. – Bruse Boys 2 – 0

Doelpuntenmaker(s): Stefan Vermeer 1x, René Verschoor 1x

O.F.B. – S.K.N.W.K. 0 – 1

Doelpuntenmaker(s): René Verschoor 1x

D.V.V. ’09 – S.K.N.W.K. 0 – 0

Doelpuntenmaker(s): –

S.K.N.W.K. – De Jonge Spartaan 0 – 1

Doelpuntenmaker(s): –

S.K.N.W.K. – F.I.O.S. 1 – 0

Doelpuntenmaker(s): Niels van Klinken 1x

Alle uitslagen:

De eindstand:

Bekijk meer foto’s van S.K.N.W.K. 3 op dit Kelderklasse Toernooi elders op de site in Het Fotoboek.

Blauw/zwarte groeten: LP, EP en Gert-Jan vanaf de camping in Gulpen

Leon Pollemans (en dochtertje Julia), Emiel Pollemans en Gert-Jan ter Riet doen iedereen de blauw/zwarte groeten vanaf de camping in Gulpen (Limburg).

Blauw/zwarte groeten: Naomi Folmer vanuit Maasbree (Limburg)

Speelster van ST B.D.C./S.K.N.W.K. MO17-1 Naomi Folmer doet iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Maasbree (Limburg).

Ook voor het Vrouwen 30+ team is het seizoen begonnen

Het Vrouwen 30+ team van S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 is vanavond gestart met de training. Zij zullen wekelijks op maandagavond weer trainen op Het Springer. Vanavond dus voor de eerste keer dit seizoen. Uiteraard zijn hier wat foto’s gemaakt (zie elders op de site in Het Fotoboek).

Ook S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 JO15-1JM en JO14-1 zijn vanavond begonnen met de training

Niet alleen zoals al aangekondigd was S.K.N.W.K. JO19-1 is vanavond begonnen met de training. Ook onze beide combinatieteams S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 JO15-1JM en JO14-1 hebben vanavond voor het eerst getraind dit seizoen.

Nuttige eerste oefenwedstrijd voor S.K.N.W.K. 1/2 tegen R.C.S. 1/2

Vanavond, dinsdag 22 augustus 2023, stond voor S.K.N.W.K. 1/2 de eerste oefenwedstrijd op het programma. Na vier trainingen was het de beurt aan een eerste oefenpot. In Oost-Souburg was een combinatieteams van R.C.S. 1/2 de tegenstander. Voor onze nieuwe hoofdtrainer Johan Sulkers een mooie gelegenheid om zijn spelers voor het eerst ‘echt’ aan het werk te zien.

Vanwege de vakantie, maar ook door het feit dat diverse spelers zijn gestopt bij ons 1e elftal vooral een hele jeugdige ploeg aan Nieuwerkerkse kant. En omdat de 1e en 2e selectie samen trainen deze voorbereiding ook vanavond spelers uit beide teams. Overigens ook bij de tegenstander en zodoende ontspon zich een leuke en open wedstrijd.

Al in de 1e minuut een prima mogelijkheid voor S.K.N.W.K. om de score te openen, maar het schot van David v/d Broek ging rakelings naast. Na zo’n 20 minuten spelen wordt de score wel geopend. Het is de thuisploeg die de 1-0 aantekend. Echter 5 minuten later is de stand gelijk. Een goede assist van Stijn Dooge en spits Bela de Bloeme (die over is gekomen vanuit JO19-1) met de prima gelijkmaker.

Vlak voor rust krijgt de thuisploeg nog een strafschop waardoor ‘we’ met een 2-1 ruststand eventjes gaan rusten. In de tweede helft behoorlijk wat wissels zoals gebruikelijk is met zulke oefenpotjes. De kansen zijn wat schaarser, maar uit een schitterende assist van Dominique Prins scoort Tim de Looze met een schitterende lob de 2-2. Helaas weet S.K.N.W.K. deze gelijke stand niet vast te houden, want vlak voor tijd uit een lange bal weet R.C.S. 1/2 alsnog de wedstrijd winnend af te sluiten, eindstand 3-2.

Maar zeker een nuttige oefenwedstrijd. Leuke dingen gezien, maar zeker ook zaken waar nog aan gewerkt moet worden. A.s. donderdag wordt er weer getraind en dan zaterdag de 2e oefenwedstijd uit tegen Serooskerke 2.

Deze week is ook S.K.N.W.K. JO19-1 gestart met de trainingen

Afgelopen dinsdag werd er voor de eerste keer al getraind dit seizoen. Vanavond, donderdag 24 augustus 2023, stond de tweede training op het programma voor S.K.N.W.K. JO19-1. Vanwege de vakantie en werk was de groep nog niet zo groot, maar we gaan er vanuit dat de komende week wel zo zal zijn.

Hieronder wat foto’s van de training van vanavond:

Grote groep spelers (26) tijdens de 5e training van de voorbereiding voor S.K.N.W.K. 1 en 2

Vanavond, donderdag 24 augustus 2023, stond voor onze 1e en 2e selectie al weer de vijfde training van de voorbereiding op het nieuwe seizoen 2023-2024 op het programma. Omdat de vakanties zo’n beetje op het einde lopen, was er een hele grote groep spelers. Maar liefst 26 spelers waren namelijk aanwezig op Het Springer

A.s. zaterdag, 26 augustus 2023, staat de tweede oefenwedstrijd op het programma. In Serooskerke is het 2e elftal van de v.v. Serooskerke de tegenstander van de blauw/zwarten. Om 14:30 uur is de aftrap.

Bekijk meer foto’s van deze vijfde training van de voorbereiding elders op de site in Het Fotoboek.

Kledingleverancier Unito Sports morgen ook aanwezig op Het Springer tijdens Jeugdstartdag

Onze kledingleverancier, Unito Sports, zal morgen, zaterdag 26 augustus 2023, aanwezig zijn op ons sportpark ‘Het Springer’ tijdens de Jeugdstartdag van S.K.N.W.K. Er is dan de mogelijkheid om kleding e.d. te kopen.

Eventueel kunt u ook terecht op onze webshop https://unitosports-shops.nl/clubshops/sknwkwebshop/

Gooi je afval in de daarvoor bestemde afvalbakken !!

Sinds kort hebben we naast de beschikking over een kunstgrasveld ook een prachtige nieuwe speelkooi. Met de komst van deze kooi is sportpark Het Springer niet meer gesloten en dus altijd toegankelijk voor de jeugd van Nieuwerkerk. Echter zitten er aan het gebruik van ons sportpark logischerwijs wel wat regels !!

Het kunstgrasveld en de speelkooi alleen betreden met het juiste schoeisel en alleen gebruiken om een potje te voetballen. Het is verboden om eten- en drinkwaren mee te nemen en te nuttigen op het veld en/of in de speelkooi. Wat helemaal verboden is, is dat er ook heel veel kauwgom op het veld wordt gegooid. Dit gaat in het kunstgras kleven en is heel moeilijk (niet) te verwijderen 🙁. Dus dat is zeker niet de bedoeling !!

Wil je wel iets eten of drinken, doe dit dan naast i.p.v. op de velden en gooi het afval niet zomaar op de grond, maar in de daarvoor bestemde bakken. En het na gebruik van de losse doeltjes deze ook weer van het veld halen en op de daarvoor bestemde plek bij de ingang van het kunstgrasveld terug zetten.

Als deze regels niet worden nageleefd, zullen we op den duur maatregelen moeten treffen (en misschien wel weer moeten concluderen dat het sportpark weer gewoon op slot moet. Dat kun toch niet de bedoeling zijn !?).

We hopen op een ieders medewerking en laten we er met z’n allen voor zorgen dat we nog heel lang plezier kunnen hebben en houden van dit prachtige veld.

Prima omstandigheden en zeer geslaagde Jeugdstartdag S.K.N.W.K.

Vandaag, zaterdag 26 augustus 2023, werd bij S.K.N.W.K. het seizoen voor de jeugd geopend middels een startdag. Inmiddels kunnen we wel spreken van een traditie, want al sinds 2012 (behoudens de corona-periode) is dit dé manier waarop we met onze jeugdteams het voetbalseizoen officieel openen. Ook nu kunnen we weer spreken van een groot succes. Dit kwam mede door de prima weersomstandigheden.

Vanmorgen vanaf 09:15 uur verzamelden alle SK.N.W.K. jeugdteams zich op ons eigen sportpark ‘Het Springer’. Dit waren S.K.N.W.K. JO7-1, JO10-1, JO11-1JM, JO12-1, ST S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 JO14-1, ST S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 JO15-1JM en S.K.N.W.K. JO19-1 (zij trainden om 10:30 uur).

Er werd per team getraind. Zo kon je eventueel kennismaken met nieuwe teamgenootjes en/of nieuwe trainer(s). Op het kunstgrasveld, in de prachtige nieuwe speelkooi, op ons hoofdveld en op het oude trainingsveld stonden diverse voetbalvormen op het programma. Tussendoor was er tijd voor iets te drinken. Zo tegen het middaguur was er voor alle aanwezigen een ijsje van IJsstation Nieuwerkerk. Een ieder liet zich dit zeker smaken.

Kledingleverancier Unito Sports was ook aanwezig op ‘Het Springer’ zodat er ook nog de mogelijkheid was om nieuwe kleding aan te schaffen (tegen een speciale actieprijs tijdens deze Jeugdstartdag).

We kunnen terug kijken op een geweldige ochtend. Dank aan de organisatie, trainers en de overige vrijwilligers. De ‘kids’ hebben allemaal echt genoten !! Aansluitend aan de startdag zaten alle jeugdtrainers en leiders en het jeugdbestuur ook nog even samen. Dit onder het genot van een heerlijk broodje.

Aankomende week gaan alle jeugdteams beginnen met trainen (overigens waren ook deze week al wat teams gestart), want a.s. zaterdag, 2 september 2023, wachten de eerste bekerwedstrijden. We wensen iedereen alvast heel veel voetbalplezier en een succesvol seizoen toe !!

Bekijk meer foto’s van de Jeugdstartdag elders op de site.

Matige tweede oefenpot voor S.K.N.W.K. 1 tegen Serooskerke 2

Vandaag speelde S.K.N.W.K. 1 de tweede oefenwedstrijd van de voorbereiding. In Serooskerke was het 2e elftal van de plaatselijke v.v. de tegenstander. Omdat zij acteren in het blauw/wit waren ‘wij’ gehuld in het rode reserve tenue. In het begin van de wedstrijd leek het eventjes alsof S.K.N.W.K. 1 de touwtjes in handen nam. Het spel speelde zich in deze openingsfase van deze oefenpot vooral af op de helft van de tegenstander. Echter het tempo was te laag en de passing te onnauwkeurig om echt gevaarlijk te worden.

De grootste kans aan Nieuwerkerkse zijde was voor Remco v/d Berge. Hij schoot van net buiten de 16 op het doel. Zijn bal ging via de lat al dan niet over de doellijn, maar omdat dit niet goed zichtbaar was, werd er geen treffer toegekend. Uit een counter was de thuisploeg wel te scoren waardoor beide ploegen met een 1-0 ruststand eventjes de kleedkamers op konden zoeken.

In de 2e helft heel veel wissels aan Nieuwerkerkse zijde. Onze nieuwe hoofdtrainer Johan Sulkers heeft zo de mogelijkheid om alle spelers aan het werk te zien. Helaas was het spel ook nu niet ‘super’. Gelukkig van allebei de kanten niet. Een kwartier voor tijd was het de opnieuw ingevallen Tim v/d Cingel die goed doorzette en netjes langs de uitkomende doelman de gelijkmaker wist aan te tekenen. Met de 1-1 op het scorebord werd het laatste kwartier uitgespeeld en er werd ook niet meer gescoord.

Aankomende week wordt er nog twee keer getraind. En dan start zaterdag het bekertoernooi voor de blauw/zwarten met een thuiswedstrijd tegen Veere 1.

Bekijk elders op de site meer foto’s van deze oefenwedstrijd.

Na elke training/wedstrijd kunstgrasveld leeg maken en doeltjes op juiste plaats terugzetten !!

Nu we tegenwoordig trainen én voetballen op het kunstgrasveld een zeer vriendelijk verzoek om het veld na elke training leeg te maken. Dan kan er eventueel zonder problemen onderhoud worden gepleegd aan het veld. En tevens hoeven jeugdteams dan niet te slepen met (te) grote doelen !!

Dus een dringend verzoek om alle alle losse doelen na elke training op de ruimen en op de daarvoor bestemde plaats (bij de ingang van het kunstgrasveld) te zetten. Graag niet zo maar ergens over de afrastering plaatsen !! Dit geldt ook op zaterdag als er na je eigen wedstrijd geen gebruik meer moet worden gemaakt van de doelen. Dan ook graag terugzetten op de verzamelplaats !!

Hartelijk dank voor de medewerking !!

Bruse Boys/Duiveland/S.K.N.W.K. Vr. 1 speelde gisteren eigen Grevelingentoernooi

Ook aankomend seizoen hebben we als S.K.N.W.K. in samenwerking met Bruse Boys en s.v. Duiveland een Vrouwen 1 team. We zullen u op de hoogte houden wat deze teams wekelijks presteren.

Gisteren, zaterdag 26 augustus 2023, stond het ‘eigen’ Grevelingentoernooi op het programma op sportpark Volharding van Bruse Boys.

De uitslagen:

De eindstand:

A.s. woensdag officiële opening van onze nieuwe speelkooi en ook nog het kunstgrasveld

Dit geldt ook voor ons prachtige kunstgrasveld dat sinds vorig seizoen op ons mooie sportpark Het Springer ligt. Vanwege de weersomstandigheden begin vorig seizoen is de opening hiervan toen letter en figuurlijk in het water gevallen.

Daarom willen we a.s. woensdag, 30 augustus 2023, zowel de speelkooi als het kunstgrasveld (alsnog) officieel openen. Dit in samenwerking met de jeugd van Nieuwerkerk (groep 3 t/m 8 van O.B.S. Duiveland is sowieso aanwezig) en diverse genodigden. We gaan er met z’n allen een gezellig en geslaagde middag van maken.

Het programma:

S.K.N.W.K. JO7-1, JO11-1JM en JO12-1JM zijn ook begonnen met training

Met ingang van deze week gaan alle (jeugd)teams starten met het voetbalseizoen 2023-2024. Zo begonnen vanavond JO7-1, JO11-1JM en JO12-1 met de trainingen.

Eerste training JO7-1

Ook voor JO11-1 de eerste training

En ook S.K.N.W.K. JO12-1JM is vandaag begonnen met de trainingen

Bekijk elders op de site de foto’s van de eerste trainingen van deze jeugdteams.

Aanleg speelkooi op sportpark Het Springer (16)

Zoals bekend is er op ons sportterrein een nieuwe speelkooi geplaatst. Deze is bedoeld voor de jeugd van Nieuwerkerk. Inmiddels zijn de werkzaamheden zo goed als helemaal klaar. We zullen u middels foto’s op de hoogte houden.

Ook deze week zijn er nog wat werkzaamheden verricht.

Deze foto’s zijn van vandaag dinsdag 29 augustus 2023:

Zeer geslaagde middag op Sportpark Het Springer met opening van de prachtige nieuwe Speelkooi

Vanmiddag, woensdag 30 augustus 2023, was het dan zover !! De afgelopen maanden is er een prachtige nieuwe Speelkooi gerealiseerd op ons mooie sportpark Het Springer. Vandaag kon deze officieel worden geopend. Hiervoor waren er voor de jeugd van Nieuwerkerk diverse (voetbal)activiteiten. Hiervoor hadden we de medewerking van S.M.W.O. Schouwen-Duiveland (ook vanaf deze plaats nogmaals hartelijk dank).

Om 13:00 uur verzamelden de kinderen op het kunstgrasveld. Ze konden stropdasschieten (of gooien), er was een snelheidsmeter om de snelheid van je schot te kunnen achterhalen. Ook was er een gatendoel en konden er op diverse veldjes partijtjes worden gevoetbald. En er stond ook nog een klein springkussen. Na ruim een uur was er voor alle kinderen een heerlijk ijsje. Hiervoor verzamelden ze allemaal rond de Speelkooi waar het ook gelijk tijd was voor de opening.

Naast de kinderen waren er ook nog diverse genodigden. Zij hebben op ons dakterras (en in de kantine) een bakje koffie gedaan met een klein gebakje. Om 14:00 uur was het tijd voor het officiële gedeelte. Onze eigen voorzitter Robbert v/d Zande nam het woord en wilde met name de mensen danken die er mede voor hebben gezorgd dat deze Speelkooi gerealiseerd is !! Daarna was het wethouder Daniël Joppe die het lint mocht doorknippen waardoor de speelkooi officieel in gebruik kon worden genomen.

Omdat vorig jaar de opening van het kunstgrasveld letterlijk en figuurlijk in het water was gevallen, was deze opening ook gelijk de opening van het kunstgrasveld. Hiermee zijn dus zowel onze nieuwe Speelkooi en het kunstgrasveld (dat er dus al een jaar ligt) nu officieel geopend. Na de plichtplegingen was het nog een tijdje gezellig druk en konden de kinderen nog lekker verder spelen. Om 15:00 uur was het programma ten einde.

We kijken terug op een zeer geslaagde middag !! Dank aan alle vrijwilligers en alle aanwezigen voor jullie bijdrage.

Bekijk elders op de site nog meer foto’s van deze middag.

Met vanavond de start van de training voor S.K.N.W.K. JO10-1 is nu voor alle teams het seizoen begonnen

Met ingang van deze week gaan alle (jeugd)teams starten met het voetbalseizoen 2023-2024. Vanavond was S.K.N.W.K. JO10-1 het laatste team dat is gestart zodat nu alle teams weer in training zijn.

Eerste training JO10-1

Overigens werd er vanavond naast S.K.N.W.K. JO10-1 ook nog getraind door S.K.N.W.K. JO11-1JM en JO12-1JM. Voor hen was het al de tweede training van dit seizoen.

De tweede training voor S.K.N.W.K. JO12-1JM

En ook voor S.K.N.W.K. JO11-1JM stond vandaag de 2e training op het programma

Bekijk elders op de site de foto’s van de eerste training van S.K.N.W.K. JO10-1.

Hoofdveld sportpark ‘Het Springer’ weer voorzien van kalklijnen

Met a.s. zaterdag de eerste officiële bekerwedstrijden op het programma was het ook zaak dat ons hoofdveld speelklaar wordt gemaakt. Dat is vanmiddag gedaan. Toen zijn namelijk de lijnen er weer opgeplaatst. Uiteraard hebben ‘onze mannen’ van de onderhoudscommissie zich hier weer over gebogen. Het hoofdveld is er helemaal klaar voor en het ligt er ook prima bij.

Dank aan onze vrijwilligers die er overigens het hele seizoen lang voor zorgen dat het hoofdveld wordt voorzien van nieuwe kalklijnen als dat nodig is, maar bijvoorbeeld ook zorgen dat de kleedkamers schoon zijn. Daarnaast doen zij nog veel meer !! Hulde aan deze mannen.

Hieronder foto’s van vanmiddag: