Jaaroverzicht www.sknwk.nl van 2017 (augustus)

Nu het jaar 2017 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste week van dit jaar het jaar 2017 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag augustus.

6 augustus:

S.K.N.W.K. heeft aankomend seizoen 15 voetbalteams

Het nieuwe seizoen 2017-2018 zal S.K.N.W.K. met 13 teams de competitie ingaan. Daarnaast hebben we uiteraard ook nog de 40+ bij de mannen en de 35+ bij de vrouwen waardoor we maar liefst 15 teams hebben die actief zullen zijn tijdens het nieuwe seizoen.

Bij de senioren gaan we weer met 4 seniorenteams spelen. Bijna de volledige selectie van JO19 van afgelopen seizoen schuift door naar de senioren waardoor we ruim 70 seniorenleden hebben. Het moet toch mogelijk zijn hiermee wekelijks 4 teams te bemannen !?

Afgelopen seizoen hadden we sinds hele lange tijd weer alle leeftijdscategorieën beschikbaar. Vanwege het doorschuiven van de JO19-spelers is dit aankomend seizoen niet het geval. Wel beschikken we over maar liefst 2 JO17-teams. Daarnaast over een MO17-team. En ook nog 1 JO15, 1 JO13, 2 JO11, 1 JO9 en 1 JO7-team.

7 augustus:

Erelid S.K.N.W.K. Huib de Valk wordt vandaag 70 jaar !!

Vandaag, maandag 7 augustus, wordt ons erelid, consul en vrijwilliger Huib de Valk maar liefst 70 jaar oud !! We willen hem hiermee uiteraard van harte feliciteren. Ook Jannie en de kinderen en kleinkinderen van harte gefeliciteerd met je man en jullie (o)pa en een hele fijne verjaardag toegewenst.

12 augustus:

S.K.N.W.K. 1 en 2 zijn begonnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen

Vandaag, zaterdag 12 augustus 2017, werd het startsein gegeven voor het nieuwe seizoen 2017-2018. Dit gebeurde met de eerste training van de eerste en tweede selectie. Onder leiding van trainer/coach Perry Snoep, die voor het 2e seizoen de scepter zwaait bij S.K.N.W.K. 1, werden de eerste meters gemaakt en werd voor het eerst weer tegen een balletje getrapt. Perry werd overigens bijgestaan door Carlo v/d Maas.

Deze training waren 20 spelers aanwezig. Tijdens de voorbereiding zullen de 1e en 2e selectie gezamenlijk trainen. Deze eerste training startte iets na 10:00 uur en rond 12:00 uur zat deze eerste training er op.

Na afloop van de training was er nog een lunch voor alle aanwezigen in de kantine. A.s. maandag, 14 augustus 2017, wordt er opnieuw getraind. Ook dinsdag en donderdag staat er nog een training gepland voor de 1e selectie. S.K.N.W.K. 2 speelt a.s. donderdag de 1e oefenwedstrijd (uit bij W.H.S. 2). Het 1e speelt volgende week zaterdag op het eigen sportpark ‘Het Springer’ tegen V.C.K. 1.

12 augustus:

Kevin Schiettekatte wordt hersteltrainer S.K.N.W.K.

Kevin Schiettekatte zal tijdens het aankomende seizoen hersteltrainer zijn. De eventueel geblesseerde spelers van de 1e en 2e selectie kunnen zich door de weeks  tot Kevin richten voor behandeling en begeleiding bij het weer oppakken van de training na een blessure. Harald Kesteloo blijft op wedstrijddagen de verzorger bij de 1e selectie.

15 augustus:

Deel van spelersgroep S.K.N.W.K. JO17 heeft vanavond ook al getraind

Nadat eerst de 1e en 2e selectie onder handen waren genomen door Carel Schott waren er ook al wat spelers van ons oudste jeugdteam S.K.N.W.K. JO17 die naar ‘Het Springer’ waren gekomen voor de eerste training. Ook hiervan zijn wat foto’s gemaakt.

18 augustus:

Het balletje rolt ook weer voor S.K.N.W.K. 3 en 4 en 40+

Na de 1e en 2e selectie zijn nu ook de overige seniorenteams (S.K.N.W.K. 3 en 4 en 40+) begonnen met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Gisteren, donderdag 17 augustus 2017, was de eerste training voor deze teams. Met 12 ‘man’ was deze 1e training nog in de vakantieperiode goed bezocht.

Uiteraard was na afloop van de training ook de kantine geopend zodat deze eerste training grondig kan worden nabesproken. Dit allemaal onder het genot van een heerlijk drankje.

Vanaf nu wordt er dus gewoon weer elke donderdagavond partijspel gespeeld door de lagere seniorenteams. Aanvang van de training is zoals gebruikelijk 19:00 uur !!

20 augustus:

Geslaagde seizoensstart bij S.K.N.W.K. met overheerlijke mosselen

GISTEREN, ZATERDAG 19 AUGUSTUS 2017, WAREN ER OVERHEERLIJKE MOSSELEN VOOR ALLE AANWEZIGEN OP SPORTPARK ‘HET SPRINGER’. EERST SPEELDE S.K.N.W.K. 1 HAAR EERSTE OEFENDUEL OP HET EIGEN SPORTPARK ‘HET SPRINGER’. HELAAS BLEEK TEGENSTANDER V.C.K. 1 (0-4) EEN MAATJE TE GROOT VOOR DE BLAUW/ZWARTEN, MAAR DIT MOCHT DE PRET ZEKER NIET DRUKKEN. HET WAS GEZELLIG EN DAT BLEEF HET OOK LANG. DE MOSSELEN VONDEN GRETIG AFTREK OOK BIJ TEGENSTANDER V.C.K. HET WERD EEN GESLAAGDE MIDDAG/AVOND, DIT MEDE DANKZIJ DE PRIMA WEERSOMSTANDIGHEDEN. ER STOND MISSCHIEN ALLEEN EEN BEETJE (TE) VEEL WIND, MAAR TOCH KON OOK OP HET DAKTERRAS WORDEN PLAATSGENOMEN.

Speciale dank aan Neeltje Jans Mosselen die de mosselen heeft geschonken. Verder dank aan alle overige mensen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan deze geslaagde dag op ‘Het Springer’.

20 augustus:

Werk aan de winkel voor S.K.N.W.K. 1 na nederlaag in 1e oefenduel tegen V.C.K. 1; 0-4

Het eerste oefenduel van S.K.N.W.K. 1, gisteren tegen V.C.K. 1, eindigde in een 0-4 overwinning voor de gasten uit Koudekerke. Na 3 trainingen voor de 1e selectie en een oefenwedstrijd van een combiteam tussen 1e en 2e elftal van de blauw/zwarten, gisteren dan de eerste oefenwedstrijd.

Er is nog behoorlijk werk aan de winkel voor S.K.N.W.K. 1. Heel onrustig aan de bal en onnodig balverlies. Daarnaast wordt er veel te snel de lange bal gehanteerd. Het was V.C.K. dat eigenlijk de overhand had en makkelijk kon en mocht combineren. Na een strafschop toegekend door scheidsrechter Hans Verhoek gingen de gasten met een 0-1 voorsprong rusten.

In de 2e helft kregen we wel een aantal kleine kansen, maar er werd niet gescoord. Omdat met name conditioneel nog wel wat (veel) werk kan worden verricht (overigens stonden er in de 2e helft 4 spelers in het veld die gisteren pas voor het eerst op het veld stonden en dus nog niet hadden meegetraind) kon V.C.K. 1 in de slotfase nog uitlopen naar een 0-4 eindstand.

Morgen, maandag 21 augustus 2017, wordt er opnieuw getraind. Dinsdag wacht de 2e oefenwedstrijd in en tegen Den Bommel. Donderdag a.s. opnieuw een training en dan zaterdag neemt S.K.N.W.K. 1 deel aan het Grevelingen toernooi bij v.v. Bruse Boys.

Bekijk meer foto’s van deze 1e oefenwedstrijd elders op de site in Het Fotoboek.

Thomas de Ridder was dit weekend even terug op ‘Het Springer’

Het oefenduel tussen S.K.N.W.K. 1 en V.C.K. 1 gisteren (0-4 eindstand) had nog een bijzonder tintje. Tegenstander V.C.K. 1 wordt namelijk getraind en gecoacht door Thomas de Ridder. Hij gaat dit seizoen beginnen aan zijn 3e jaar bij de ploeg uit Koudekerke. Daarvoor had hij twee seizoenen v.v. Nieuwdorp 1 onder zijn hoede.

Voor zijn 2 jaar bij Nieuwdorp is Thomas aan zijn trainerscarrière (althans als hoofdtrainer van een standaardteam) begonnen bij S.K.N.W.K. Tijdens de seizoenen 2011-2012 en 2012-2013 was hij de hoofdverantwoordelijke bij S.K.N.W.K. Zodoende was het dus een weerzien voor hem met vele oude bekenden.

24 augustus:

Laatste zomervakantietraining is gelijk het drukst bezocht

Na het succes van vorig jaar werd er ook dit jaar door Gerard Olijhoek tijdens de zomervakantie op donderdagmiddag voetbaltraining gegeven. Vandaag, donderdag, 24 augustus 2017, werd de 6e en tevens laatste training van deze zomervakantie gehouden.

Onder prima weersomstandigheden werd de laatste training tussen 13:30 uur en 16:30 uur afgewerkt. Tussendoor was het nog tijd voor een versnapering. Met 16 aanwezigen was deze laatste training gelijk het drukst bezocht deze vakantie.

Een geweldig initiatief van Gerard dat hopelijk nog vele jaren een vervolg zal krijgen !!

26 augustus:

Prima weersomstandigheden voor zeer geslaagde Jeugdstartdag S.K.N.W.K.

Vandaag, zaterdag 26 augustus 2017, werd bij S.K.N.W.K. het seizoen voor de jeugd geopend middels een startdag. Ook nu kunnen we weer spreken van een groot succes. Dit kwam mede door de prima weersomstandigheden. Vanmorgen vanaf 09:30 uur verzamelden alle SK.N.W.K. jeugdteams zich op ons eigen sportpark ‘Het Springer’. Leuk was dat er ook wat nieuwe kinderen kwamen om alvast sfeer te proeven en hopelijk binnenkort ook aan te sluiten bij één van onze jeugdteams.

Nadat de cursisten aan de cursus Kadercoach (eind vorig jaar) hun diploma hadden ontvangen van Gerard Olijhoek, die uiteraard daarvoor ook één van zijn befaamde praatjes hield, konden we om 10:00 uur starten.

Er werd getraind, er was een pannakooi, snelheidsmeter en het gatenbord. Tussendoor was er tijd voor iets te drinken. Rond de middag was er voor alle aanwezigen een heerlijk broodje met nog iets te drinken. Uiteindelijk werd na nog wat voetbalactiviteiten om 13:00 uur het sein ‘brandmeester’ gegeven en was de Jeugdstartdag ten einde.

We kunnen terug kijken op een geweldige ochtend. Dank aan de organisatie, trainers en de overige vrijwilligers.

Deze week gaan de jeugdteams trainen, want a.s. zaterdag, 2 september 2017, wachten de eerste bekerwedstrijden. We wensen iedereen alvast heel veel voetbalplezier en een succesvol seizoen toe !!

Bekijk meer foto’s van de jeugdstartdag elders op de site.

26 augustus:

Prima debuut Dominique Prins bij S.K.N.W.K. 1

Vandaag tijdens het Grevelingen toernooi bij v.v. Bruse Boys een zeer jeugdig S.K.N.W.K. 1. Dit komt vooral door de spelers van JO19-1 van vorig seizoen die allemaal zijn doorgeschoven naar de senioren (1e en/of 2e selectie). Omdat er vandaag nog wat meer afwezigen waren, mocht ook S.K.N.W.K. JO17-1 speler Dominique Prins mee.

Het 16 jarige talent liet een prima indruk achter en kan dus terugkijken op een prima debuut bij S.K.N.W.K. 1 !! Zeker een speler waar we in toekomst nog veel plezier van kunnen en zullen gaan beleven.

29 augustus:

Eerste en tweede selectie weer onderworpen aan pittige conditietraining

Twee weken geleden verzorgde Carel Schott al een gedeelte van de training voor de 1e en 2e selectie. Dit is dan met name gericht op het loopgedeelte en het conditionele vlak. Ook vanavond verzorgde Carel weer het eerste deel van de training en werden de spelers onderworpen aan enkele pittige oefeningen.

Uiteraard kwam na het conditionele deel ook de bal er nog aan te pas.

30 augustus:

Vanavond zijn S.K.N.W.K. JO9-1 en JO11-2 gestart met de trainingen

Nadat afgelopen zaterdag het voetbalseizoen voor onze jeugd is begonnen met de startdag beginnen deze week de ‘echte’ trainingen. Vanavond, woensdag 30 augustus 2017, stonden de 1e trainingen voor S.K.N.W.K. JO9-1 en JO11-2 op het programma.

Hieronder enkele foto’s:

31 augustus:

Verbouwing kantine S.K.N.W.K.

Verbouwing kantine logoVerbouwing kantine logo

De plannen voor het verbouwen van de kantine hebben vanwege het fusieonderzoek stilgelegen. Nu de fusie van de baan is, willen we als club sportpark het Springer gaan moderniseren. Te beginnen bij onze kantine!

Eigen beheer

Om de kosten zo veel mogelijk te beperken willen we het meeste door middel van zelfwerkzaamheid realiseren.  Vandaar dat we hiervoor een beroep doen op alle leden en betrokkenen van S.K.N.W.K.

Werkgroep

Momenteel zijn wij bezig met het samenstellen van een werkgroep van 6 personen die de verbouwing in goede banen leidt. Hiervoor zoeken wij nog enkele vrijwilligers. Liefst ook minimaal 1 à 2 vrouwen die mee willen denken over de nieuwe inrichting en verbouwing van de kantine. Ben jij diegene die we nodig hebben? Meld je aan via verbouwing@sknwk.nl

Ideeën?
De werkgroep stelt iedereen in de gelegenheid zijn of haar ideeën voor de kantine met hen te delen. Heb jij een goed idee voor het meubilair of de indeling, bar, vloer, verlichting, kleurstelling, plafond etc.? Stuur dan jouw idee met eventuele foto vóór 1 oktober 2017 naar verbouwing@sknwk.nl.

Alle inzendingen worden door de werkgroep bekeken en verwerkt in een uiteindelijk plan van aanpak!

Het bestuur heeft een mooi bedrag uitgetrokken voor deze verbouwing, dus we kunnen er echt iets moois van maken.

Planning
Nadat het definitieve plan van aanpak is goedgekeurd door zowel bestuur als leden, zal er in de zomerstop van seizoen 2018-2019 begonnen worden met de verbouwing.

Tegen die tijd zullen we ook mensen nodig hebben die willen helpen met de uitvoering. Ook hiervoor kun je je alvast opgeven via verbouwing@sknwk.nl. Geef in deze email dan even aan voor welke werkzaamheden je inzetbaar bent (bijv. schilderwerk, timmerwerk, schoonmaak etc.).

Samen maken we er iets moois van!

Met vriendelijke groet,
namens de werkgroep,