Jaaroverzicht www.sknwk.nl van 2017 (november)

Nu het jaar 2017 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste week van dit jaar het jaar 2017 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag november.

1 november:

www.sknwk.nl bestaat vandaag al weer 15 jaar !!

Vandaag, woensdag 1 november 2017, is het al weer 15 jaar geleden dat onze website, www.sknwk.nl, online is gegaan. Wij als redactie van deze website vinden het nog steeds een eer om jullie dagelijks op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van onze mooie club, S.K.N.W.K.

Uiteraard willen we iedereen bedanken voor zijn of haar bezoek aan www.sknwk.nl en hopen dat jullie nog vaak een bezoek brengen.

5 november:

S.K.N.W.K. 1 in een waar spektakelstuk op ‘Het Springer’ langs De Noormannen, 5-4 !!

Na de prima overwinning bij Zeeland Sport vorige week nu maar eens kijken of de lijn kan worden doorgezet tegen het sterke De Noormannen 1. Zij waren immers dit weekend de tegenstander van S.K.N.W.K. 1 op het eigen sportpark ‘Het Springer’.

Zaak was om het eerste kwartier goed door te komen, want dat was zeker de eerste competitiewedstrijden een groot probleem. Maar helaas ook deze middag, want de bal lag na acht minuten weer in het net bij S.K.N.W.K. Een foute inspeelpass rond de middenlijn werd met een goed schot van ruim twintig meter afgestraft en zodoende weer snel op achterstand, 0-1.

Maar S.K.N.W.K. liet de kopjes niet hangen en ging voortvarend in de aanval en na een kwartier werd Robert Padmos onregelementair gevloerd binnen ‘de 16’ wat dus een penalty opleverde. Julian van Nieuwenhuize bleef kalm en scoorde de gelijkmaker 1-1. De thuisploeg bleef daarna de betere partij en voor De Noormannen was het moeilijk om van eigen helft af te komen.

Een corner rond het half uur van Robert Padmos werd door de vrijstaande Remon de Jonge prima binnen gekopt en de verdiende 2-1 voorsprong was een feit. Tien minuten later scoorde S.K.N.W.K. 1 zelfs de 3-1…… Echter deze treffer werd afgekeurd wegens buitenspel. Uit een uitval scoorde Noormannen zomaar de 2-2. En net voor rust werd het nog erger voor S.K.N.W.K. nadat geklungel in de defensie werd afgestraft. Overigens werd de bal wel van richting veranderd en was doelman Mike Bakker volstrekt kansloos. Ruststand dus 2-3.

In de rust afgesproken om gewoon door te gaan op dezelfde voet als voor rust en proberen nog meer druk vooruit te geven. En dit werkte !! In de 1e minuut na rust ging Julian van Nieuwenhuize door over rechts en probeerde met een schot in de korte hoek de doelman te verrassen. Deze ging in de fout en zag de bal onder zijn lichaam door in het doel verdwijnen, 3-3.

Maar weer konden de Nieuwerkerkers niet lang genieten van de gelijkmaker, want even later werd een voorzet van links door de spits prima afgewerkt en stond de ploeg van Perry Snoep dus weer op achterstand 3-4. Maar zoals de gehele wedstrijd bleef S.K.N.W.K. vechten voor een beter resultaat. Niemand verzaakte en De Noormannen moest steeds verder terug. Rond rond de zevenstigste minuut was het weer de dekselse Remon de Jonge die een hoekschop van Remco v/d Berge prachtig binnenkopte en beide ploegen dus weer naast elkaar bracht, 4-4.

Het laatste kwartier was helemaal voor S.K.N.W.K. en een doelpunt kon eigenlijk niet uitblijven. Een prachtige combinatie tussen Remco v/d Berge en Robert Padmos kon net niet worden binnengewerkt door Machiel Schot, maar even later was het dan toch raak toen Machiel schot een voorzet van Julian van Nieuwenhuize tussen de handen van de graaiende keeper van De Noormannen snoeihard tegen het net kopte, 5-4. Wat een wedstrijd!!

In de laatste vijf minuten verzuimde S.K.N.W.K. het karwei helemaal te beslissen. Mogelijkheden voor de uitstekend ingevallen Jarno van Nieuwenhuize en Dion de Jonge strandden op de doelman, maar even later floot de arbiter voor het einde.

Wat een prima teamprestatie van S.K.N.W.K. waarin iedereen voor elkaar vocht en zodoende een zeer verdiende overwinning uit het vuur sleepte !! A.s. weekend wordt er door S.K.N.W.K. 1 niet gevoetbald, over twee weken de derby tegen WIK ’57 1!!

5 november:

S.K.N.W.K. 3 pakt voor het eerst dit seizoen de drie punten !!

S.K.N.W.K. 3 speelde gisteren de uitwedstrijd tegen SC Welberg 2. Voor de blauw/zwarten de 5e competitiewedstrijd van het seizoen. Tot nu toe viel het allemaal nog een beetje tegen in de nieuwe competitie, de reserve 5e klasse 06. De eerste drie competitieduels werden door S.K.N.W.K. 3 verloren zonder zelf ook maar één keer te scoren (de 8-0 nederlaag (De Fendert 4), 0-6 nederlaag (Halsteren 4) en 1-0 nederlaag (S.P.S. 3)).

Vorige week werd de ban gebroken. Op het eigen sportpark ‘Het Springer’ was W.H.S. 4 de tegenstander. Na 325 doelpuntloze minuten was het Emiel Pollemans die voor het eerst dit seizoen doel trof namens S.K.N.W.K. 3. Dennis van Antwerpen bracht met zijn treffer de spanning zelfs helemaal terug in de wedstrijd. Hij zette de stand op 2-2. Helaas ging het duel dan toch nog verloren met 2-5.

Maar gisteren eindelijk 3 punten !! SC Welberg 2 werd met 1-3 verslagen. Toby de Bruine 2x en opnieuw Dennis van Antwerpen waren de doelpuntenmakers. Hopelijk is dit de start voor het 3e voor een mooie serie….. !!??

5 november:

Opnieuw twee jeugdige debutanten bij seniorenteams S.K.N.W.K.

Gisteren, zaterdag 4 november 2017, maakten de S.K.N.W.K. JO17 spelers Ids Flikweert en Tim v/d Cingel hun debuut bij de senioren van S.K.N.W.K. Nadat beiden eerst met JO17 hadden gespeeld gingen ze daarna nog met S.K.N.W.K. 3 en 4 mee.

Zo maakte Tim zijn debuut bij de senioren in het gewonnen uitduel van S.K.N.W.K. 3 (1-3 tegen SC Welberg 2). Hij speelde overigens in het 3e samen met zijn ploeggenoten Daan v/d Cingel en Joerie van Dijke (die al vaker mee hebben gedaan bij de senioren).

Bij S.K.N.W.K. 4 was het Ids Flikweert die debuteerde. Helaas verloor het 4e met ruime cijfers, 7-1 tegen Brouwershaven 1. Maar dat lag zeker niet aan Ids (en ook niet aan Rick Dalebout die gisteren ook weer meedeed met het 4e).

Dominique Prins maakte nog een invalbeurt bij het 2e gisteren waarmee de jeugdspelers maar weer eens hebben gezien uit het juiste hout gesneden te zijn om de seniorenteams weer aan te vullen vanwege een spelerstekort.

Hopelijk beseffen de senioren dit terdege en is het niet elke week nodig……

Mannen van JO17 vanaf deze plaats uiteraard nogmaals dank voor jullie bereidwilligheid !!

5 november:

Seniorenteams S.K.N.W.K. tobben (nog steeds) met behoorlijk wat blessuregevallen

We zijn inmiddels zo’n 6 à 7 (S.K.N.W.K. 3 speelde er nog maar 5) competitiewedstrijden onderweg en de blessureboeg bij S.K.N.W.K. zit al het gehele seizoen behoorlijk vol. Bij S.K.N.W.K. 1 is Simon van Dongen langdurig afwezig met een knieblessure. Mark Bleiji werd in de uitwedstrijd tegen Patrijzen 1 uit het veld geschopt en tobt sindsdien met een flinke enkelblessure. Assistent-scheidsrechter Ard Boogerd zit inmiddels ook al ruim een week in de blessureboeg met een rugblessure.

Bij het 2e is het Pieter Klompe die voorlopig nog niet zal terugkeren op het veld. Hij heeft een knieblessure. Frank Boere liep vorige week tijdens de training een knieblessure op. Afwachten hoe lang hij uit de running zal zijn.

Het 3e heeft inmiddels ook wat blessuregevallen. Nick Bouwman kon gisteren niet meespelen wegens een liesblessure. Bart Mol moest zich gisterenmorgen helaas ziek melden. Quinten Haze heeft een behoorlijke spierblessure in zijn kuit en staat voorlopig ook aan de zijlijn. Kevin Schiettekatte leek na lang blessureleed op de weg terug, maar helaas kreeg hij last van zijn hamstring tijdens de laatste training afgelopen donderdag.

Tot slot onze baggerschuit, S.K.N.W.K. 4. Daar is doelman Leon Quik voorlopig uitgeschakeld met een knieblessure. Spits Wim Voorbeijtel was gisteren afwezig, omdat hij last heeft van zijn rug. Wilco de Valk werd in de uitwedstrijd tegen S.S.V. ’65 vol op zijn enkel geschopt en staat voorlopig ook niet op het veld. Ook Richard v/d Sande moest gisteren verstek laten gaan wegens een blessure evenals Mark Passchier.

Hopelijk ben in niemand vergeten die ook geblesseerd is (en als dat zo is excuses daarvoor). Laten we hopen dat de ‘blessure-gevallen’ weer snel herstellen zodat ook zij binnenkort kunnen doen waarvoor ze lid zijn van S.K.N.W.K., namelijk voetballen !! Vanaf deze plaats aan allen van harte beterschap !!

11 november:

S.K.N.W.K. Vrouwen 35+ winnen laatste toernooi van het jaar bij D.B.G.C.

Voor het eerst dit jaar zijn er 6 toernooitjes gespeeld voor Vrouwen 35+. Ook S.K.N.W.K. heeft deelgenomen aan dit fenomeen. Gisteren, vrijdag 10 november 2017, werd al weer het laatste toernooi van het jaar gespeeld. Dit was bij D.B.G.C. te Oude Tonge. Nadat de blauw/zwarten al een aantal keren op de 2e plaats waren geëindigd, wisten ze gisteren het toernooi zelfs te winnen. Hierdoor gingen zij met de felbegeerde wisselbeker aan de haal. Dames, van harte !!

Binnenkort zal het eerste jaar van het Vrouwen 35+ voetbal worden geëvalueerd. Dan zal worden bekeken hoe dit in 2018 een vervolg zal krijgen.

11 november:

Wim Voorbeijtel scoort 3x en wordt mede-koploper topscorerslijst senioren S.K.N.W.K.

Vandaag, zaterdag 11 november 2017, kwamen drie van onze vier seniorenteams in aktie (S.K.N.W.K. 1 was vrij). Was vorige keer S.K.N.W.K. 4 spelbreker door als enige ploeg niet te winnen, nu waren zij het die het zoet der onverwinning kon proeven. Voor S.K.N.W.K. 2 en 3 was er helaas een nederlaag.

Het 2e ging op bezoek bij Kloetinge 3. Helaas geen treffers voor de blauw/zwarten. Omdat de thuisploeg wel 1x doel trof verloor het 2e nipt met 1-0.

Na de eerste 3 punter vorige week voor het 3e staan ze gelijk weer met beide beentjes op de grond. En hoe !!?? FC Bergen 4 was op sportpark ‘Het Springer’ overduidelijk veel te sterk. Na een 0-7 ruststand eindigde het duel in maar liefst 1-11. Kristian Bouwman redde met zijn eerste treffer van het seizoen de eer.

Voor S.K.N.W.K. 4 eindelijk weer eens een overwinning. Ze waren veel te sterk voor FC De Westhoek 3. De teller stokte bij zes (6-0). Wim Voorbeijtel scoorde 3x en komt op 7 treffers. Hiermee nestelt hij zich naast Julian van Nieuwenhuize die al 7x wist te scoren voor S.K.N.W.K. 1. Ze leiden samen de dans om de gouden schoen. Richard v/d Sande en Wilco de Valk scoorden beiden 1x. Voor allebei alweer de 4e competitietreffer. Hiermee staan ze op een gedeelde 3e plaats op de topscorerslijst. Het andere doelpunt kwam van de voet van Eddy Kaaisteker. Voor Eddy zijn eerste doelpunt dit seizoen.

A.s. zaterdag, 18 november 2017, komen alle vier seniorenteams weer in aktie voor de competitie. Dan weer volop kansen voor (doel)punten.

De top van de topscorerslijst ziet er als volgt uit:

Naam Team Doelpunten
Datum laatst bijgewerkt: 11-11-2017
Julian van Nieuwenhuize S.K.N.W.K. 1 7
Wim Voorbeijtel S.K.N.W.K. 4 7
Machiel Schot S.K.N.W.K. 1 4
Toby de Bruine S.K.N.W.K. 2 + 3 4
Richard v/d Sande S.K.N.W.K. 4 4
Wilco de Valk S.K.N.W.K. 4 4
Remon de Jonge S.K.N.W.K. 1 3
René v/d Bos S.K.N.W.K. 4 3
Jarno van Nieuwenhuize S.K.N.W.K. 1 2
René Verschoor S.K.N.W.K. 1 2
Dennis van Antwerpen S.K.N.W.K. 3 2
Pierre Ruyssenaars S.K.N.W.K. 4 2
14 spelers scoorden 1x S.K.N.W.K. 1/2/3/4 1

Voor een volledig overzicht van de topscorerslijst (en een terugblik op de voorgaande seizoenen) klik hier: https://www.sknwk.nl/topscorer-seizoen-2017-201

12 november:

Keeper Daan v/d Cingel houdt maar liefst op één dag 170 minuten ‘de nul’

Keeper Daan v/d Cingel kende een goede zaterdag gisteren. Eerst speelde hij met zijn eigen team, S.K.N.W.K. JO17-1, de thuiswedstrijd tegen Jong Ambon JO17-1. Deze wedstrijd werd zeer overtuigend gewonnen, want S.K.N.W.K. JO17-1 scoorde maar liefst 12x !! En wat voor een keeper heel belangrijk is, is/zijn geen tegendoelpunt(en). En die kregen ze ook niet, zodat Daan ‘de nul’ wist te houden.

Toen even snel wat eten en klaarmaken voor de tweede wedstrijd van de dag. Omdat S.K.N.W.K.4-doelman Leon Quik tobt met een knieblessure verdedigde Daan ook het doel van onze baggerschuit. Zij speelden de thuiswedstrijd tegen FC De Westhoek 3. Ook deze wedstrijd werd door de blauw/zwarten omgezet in winst. En mede door een paar schitterende reddingen van Daan ook ’s middags voor hem ‘de nul’. Einduitslag S.K.N.W.K. 4 – FC De Westhoek 3 6-0.

Zodoende wist Daan dus gisteren, zaterdag 11 november, op één dag (in twee wedstrijden) maar liefst 170 minuten zijn doel schoon te houden. Klasse !!

12 november:

Wedstrijdverslag Kloetinge 3 – S.K.N.W.K. 2

Na de 2-1 winst op Krabbendijke 2 stond gisteren de uitwedstrijd naar Kloetinge op het programma. Kloetinge 3 is een compleet nieuw team in de competitie, iets wat mij blijft verbazen dat twee teams van dezelfde vereniging ‘omwisselen’ zomaar kan, met jonge spelers die we nog niet eerder zijn tegen gekomen. Ze presteerden erg goed met een 2e plaats op de ranglijst tot gevolg. Lastig dus om in te schatten wat we van deze tegenstander moesten verwachten.

Eenmaal aangekomen in Kloetinge bleek dat we niet op het kunstgrasveld hoefden te spelen, maar op het hoofdveld. Dat was een meevaller, het kunstgras van Kloetinge staat nou niet echt bekend als een ‘fijn’ veld. We zouden de wedstrijd gaan starten in een redelijk aanvallende opstelling, met veel snelheid op het middenveld, versterkt met Jarno van het 1e. Uit de opstelling blijkt dat vooral LP blij en enthousiast was om weer uit te gaan komen voor SKNWK 2…!

De thuisploeg kwam fel uit de startblokken en probeerde ons enigszins te overrompelen. Dat lukte vrij aardig, wij werden voorin goed vastgezet en de spitsen van Kloetinge zorgden voor veel beweging in hun voorhoede. De 1-0 viel dan ook vrij vroeg in de wedstrijd, nadat de aanvallende middenvelder de bal gelukkig meekreeg en goed afwerkte. Helaas konden wij hier weinig tegenover zetten, aangezien ons spel vooral bestond uit lange ballen naar voren en weinig combinatie spel.

In de loop van de 1e helft kwamen wij wat beter in de wedstrijd waardoor deze wat meer in balans was. Kloetinge creëerde weinig gevaar en wij hadden een aantal mogelijkheden, waarvan de grootste een bal was die Dirkjan teruglegde vanaf de achterlijn. Helaas anticipeerden wij te laat op de bal en vloog hij voorlangs de goal. Ook Remco had daarvoor nog een goede actie in de 16, maar zijn schot werd goed gepareerd door de keeper. Geen goals voor ons dus en de ruststand was 1-0 voor de thuisploeg.

In de rust worden alle wissels ingezet; Martin, Remco en Dirkjan verlaten het veld voor Joris, Niels en Toby. De formatie veranderd hiermee, want we gaan de 2e helft 4-3-3 spelen met achtereenvolgens Jarno-Toby-Justin in de voorhoede. Martijn gaf ook nog terecht aan dat we vaker moeten proberen te voetballen en minder voor de lange bal moeten kiezen.

We starten de 2e helft opnieuw rommelig en we komen eigenlijk geen moment goed in ons eigen spel. Toch komen er wel wat mogelijkheden, met name via de rechterkant wordt Jarno een aantal keren diep weg gestuurd met een lange bal. Helaas wist de keeper hierbij opnieuw zijn doel schoon te houden, waardoor we de aansluitingstreffer niet konden maken. De thuisploeg krijgt nog wat mogelijkheden, maar weten ook niet echt 100% kansen te creëren, met name omdat Kenneth twee keer goed zijn doel uitkomt.

In de slotfase word ik doorgeschoven naar de spits om nog wat te forceren. We krijgen ook nog wat vrije trappen en corners, helaas komt hier geen enkele keer echt direct gevaar uit. De wedstrijd eindigt dan ook in een 1-0 verlies en helaas moeten we opnieuw concluderen dat scoren voor ons toch een probleem is.

Goed, er is geen man overboord. Maar dit was wel een wedstrijd die we hadden ‘kunnen’ winnen. Kloetinge was absoluut niet heel veel beter en had niet veel meer opgelegde kansen. Wel moet gezegd worden dat de scheidsrechter allesbehalve meewerkte deze middag; vrijwel alles werd afgefloten en er waren (aan beide kanten) enkele onnavolgbare beslissingen. Als hij dan ook nog de wedstrijd stil legt omdat ik een grapje maak richting de grens van de thuisploeg (die hier zelf ook om stond te lachen!) dan neem je het niveau van onze competitie (met alle respect) misschien iets te serieus.

Volgende week gaan we opnieuw proberen een ‘winning streak’ neer te zetten, zoals vorige week al verteld komen wij dan de onderste 4 ploegen van de ranglijst tegen. Om te beginnen met de thuiswedstrijd tegen Bevelanders 2, aanvang 12:30!

Joris Spitholt

17 november:

Assistent-scheidsrechter Ard Boogerd in de lappenmand met rugblessure

Assistent-scheidsrechter bij S.K.N.W.K. 1 Ard Boogerd zit voorlopig in de lappenmand. Hij heeft last van zijn rug en kan voorlopig niet ‘vlaggen’. Gelukkig is Kees-Jan van Nieuwenhuize bereid gevonden het vlaggetje van Ard voorlopig over te nemen.

Vanaf deze plaats willen we Ard heel veel beterschap en sterkte toewensen !!

Beterschap

18 november:

Ook oudste jeugdteam, S.K.N.W.K. JO17-1, mag meedoen met Onderling Zaalvoetbal toernooi S.K.N.W.K.

Evenals tijdens afgelopen winterstop zal er ook deze winterstop weer een Onderling Futsal toernooitje (zaalvoetbal) worden georganiseerd. En net als afgelopen keer is het weer een zogenaamd Nieuwjaarstoernooitje. Dit is voor de spelers van S.K.N.W.K. 1, 2, 3, 4 en 40+. Daarnaast mogen ook de spelertjes van ons oudste jeugdteam, S.K.N.W.K. JO17-1, meedoen !!

Het wordt deze keer gehouden op vrijdag 5 januari 2018 in Laco te Zierikzee. Aanvangstijd is 19:00 uur. Inmiddels kunnen de spelers zich via de leiders/aanvoerders van de desbetreffende teams aanmelden.

Heb je vragen of opmerkingen, stuur dan een mailtje naar Martijn Neele.

19 november:

Erwin v/d Wekken nieuwe ‘Aap van de Week’ bij S.K.N.W.K. 4

De ‘Aap van de Week’ wisseltrofee van S.K.N.W.K. 4 zal vanaf nu tijdens het seizoen 2017-2018 iedere wedstrijd door een ad-hoc commissie (de winnaar van de vorige editie) worden toegekend aan de speler van het vierde eltal met de meest memorabele aktie.

Betreffende speler krijgt de trofee 1 week in z’n bezit.

De ‘Aap v/d Week’ bij de wedstrijd van gisteren tussen Cortgene/Bevelanders 4 en S.K.N.W.K. 4 (helaas 3-1 nederlaag voor de blauw/zwarten) was voor Erwin v/d Wekken. De speler van Ouwerkerk die vanwege het samenwerkingsverband met de lagere seniorenteams en Ouwerkerk bijna wekelijks meespeelt bij het 3e en 4e keepte gisteren een puike pot voor de baggerschuit. Noemenswaardig is dat hij ’s ochtends nog met de vrachtwagen in Keulen stond, maar toch keurig op tijd in Cortgene was om het doel te verdedigen van S.K.N.W.K. 4 (overigens een (leuk) feitje gisteren was dat S.K.N.W.K. 4 met 14 spelers was en deze met maar liefst 11 auto’s naar Cortgene waren gekomen……..)

Vandaar voor Erwin de zeer terechte uitverkiezing voor zevende Aap van de Week dit seizoen. Erwin, van harte gefeliciteerd !!

19 november:

Vier wedstrijden, 10 punten én 5 doelpunten voor Martin, Semm, Finn en Luuk Kiesenberg dit weekend

Gisteren, zaterdag 18 november 2017, was de familie Kiesenberg weer met 4 man vertegenwoordigd in het blauw/zwart. ’s Ochtends kwamen eerst de drie broers Semm, Finn en Luuk in aktie. ’s Middags was het de beurt aan vader Martin.

Semm in duel met een speler van N.V.S. JO11-1

Semm speelde met JO11-2 een mooie en spannende wedstrijd tegen N.V.S. JO11-1. Dit duel eindigde in 1-1 en Semm scoorde het enige doelpunt namens S.K.N.W.K. Finn kwam op het veld ernaast met S.K.N.W.K. JO9-1 in aktie tegen Brouwershaven JO9-1. In een spannende wedstrijd wisten de blauw/zwarten met 4-2 te winnen. Finn Kiesenberg zorgde voor de helft van de produktie.

Finn Kiesenberg neemt de intrap namens S.K.N.W.K. JO9-1 tegen Brouwershaven JO9-1

De jongste van de vier, Luuk, speelde met S.K.N.W.K. JO7-1 een nog spannendere wedstrijd tegen FC De Westhoek JO7-1. Het werd een minieme zege voor S.K.N.W.K. JO7-1 na een 4-5 eindstand. Luuk scoorde één van de vijf doelpunten.

Martin namens S.K.N.W.K. 2 in aktie tegen Bevelanders 2

Martin kwam ’s middags met het 2e in aktie tegen Bevelanders 2. Ook nu was de winst voor S.K.N.W.K. (2). Het werd uiteindelijk 4-2 en Martin scoorde één doelpunt. Dus uiteindelijk vier wedstrijden 10 punten en ook nog eens 5 doelpunten. Een prima voetbalweekend voor de familie Kiesenberg.

Uitslagen:

S.K.N.W.K. 2 – Bevelanders 2 (competitie) 4 – 2

Doelpuntenmaker(s): Dirk-Jan Hoek 2x, Martin Kiesenberg 1x, Colin Duinhouwer 1x

S.K.N.W.K. JO11-2 – N.V.S. JO11-1 (competitie) 1 – 1

Doelpuntenmaker(s): Semm Kiesenberg 1x

S.K.N.W.K. JO9-1 – Brouwershaven JO9-1 (competitie) 4 – 2

Doelpuntenmaker(s): Finn Kiesenberg  2x, Mats v/d Wel 2x

FC De Westhoek JO7-1 – S.K.N.W.K. JO7-1 (oefen) 4 – 5

Doelpuntenmaker(s): Xavi de Bruine 4x, Luuk Kiesenberg 1x

25 november:

Weer geslaagd avondje voor S.K.N.W.K. 40+ bij s.v. Duiveland

Gisteren, vrijdag 24 november 2017, was er op Schouwen-Duiveland voor de tweede keer dit seizoen weer 40+ voetbal. Organiserende vereniging van deze tweede editie was Duiveland. Met 7 deelnemende teams was er weer genoeg animo voor een geslaagd toernootje. Ook de (weers)omstandigheden waren prima voor een voetbalavondje. Alle ingrediënten dus voor een geslaagd avondje en dat werd het dus ook.

Rond het klokje van 18:36 uur verzamelde S.K.N.W.K. 40+ waarna de rit naar het Oostersportpark te Oosterland werd ingezet. Na een bakje koffie begonnen om 19:15 uur werd de eerste wedstrijden gespeeld (op een half veld 7 tegen 7). Voor S.K.N.W.K. 40+ stonden er wedstrijden op het programma tegen deze keer Brouwershaven, Renesse en FC De Westhoek 40+.

Rond 21:30 uur was ook de laatste wedstrijd van het toernooi gespeeld en kon een warme douche worden genomen. Daarna kon de 3e helft worden gestart onder het genot van een hapje en drankje en een paar rondjes Rad van Avontuur waarbij de blauw/zwarten ook zeer succesvol waren.

Er werd uiteraard terug gekeken op deze geslaagde eerste editie. Dit was het laatste toernooi van de 40-plussers dit jaar. In het voorjaar van 2018 wordt het weer opgepakt.

Hieronder het complete speelschema:

29-Sep-17 ASV Brouwershaven
27-Oct-17 FC De Westhoek
24-Nov-17 sv Duiveland
23-Mrt-2018 MZC
20-Apr-18 WIK’57
25 mei 2018 SKNWK

Het zou nog lang heel gezellig blijven op Oosterland. S.K.N.W.K. 40+ toog iets na middernacht weer huiswaarts. Dank aan Duiveland voor de organisatie en gastvrijheid.

25 november:

Inmiddels al meer dan 60 aanmeldingen voor de Kerst-Bingo op zaterdag 23 december a.s.

Na het grote succes van voorgaande jaren is er uiteraard ook dit jaar weer ‘Kerst-Bingo’ bij S.K.N.W.K. Deze keer wordt het gehouden op zaterdag 23 december a.s. (de week ervoor, zaterdag 16 december, is er nog gewoon competitievoetbal), uiteraard in de kantine van S.K.N.W.K. en is toegankelijk voor alle seniorenleden (natuurlijk met aanhang) en begint om ca. 14:00 uur. Ook deze keer zijn Jos van Spier en Martijn Neele weer uw ‘Bingo-Masters’.

Om enig idee te krijgen hoeveel mensen we kunnen verwachten, hangt er een inschrijflijst op het mededelingenbord in de kantine. Graag hierop aanmelden !! Inmiddels hebben al ruim 60  mensen dit gedaan !!

kerstman_voetbal_2

30 november:

Knieblessure Remco v/d Berge is zwaarder dan in eerste instantie werd gedacht

BeterschapBeterschap

Ruim 2,5 week geleden liep Remco v/d Berge (S.K.N.W.K. 1) tijdens de training een knieblessure opgelopen. Hij verdraaide daarbij zijn knie. Een scan heeft inmiddels aan het licht gebracht dat de blessure helaas zwaarder is dan gedacht (en gehoopt) werd. Hij heeft een binnenband van zijn knie bijna afgescheurd. Middels 3 tot 6 maanden rust en fysiotherapie zal zijn blessure verholpen moeten worden. Het is dus nog maar afwachten of hij dit seizoen nog in aktie zal kunnen komen. Maar voorlopig dus eventjes geen voetbal voor Remco.

Vanaf deze plaats willen we Remco heel veel beterschap toewensen. Sterkte !!