Vanavond, donderdag 26 januari 2017, Bijzondere Algemene Ledenvergadering (19:00 uur)

Op donderdag 12 januari 2017 was er een bijzondere ledenvergadering met als enige onderwerp een fusievoorstel van het bestuur. Dit voorstel is tegelijkertijd besproken in bijzondere ledenvergaderingen van SKNWK, SV Duiveland en SV Ouwerkerk. Zoals bekend was bij SKNWK het statutair vereiste quorum voor dit onderwerp – minimaal 75% van de leden – niet aanwezig waardoor het voorstel niet in stemming is gebracht. Daarom is er aanstaande donderdag, 26 januari, weer een bijzondere ledenvergadering met hetzelfde onderwerp. Nu is er geen vereiste van een quorum. Het maakt dus niet uit hoe veel leden er aanwezig zijn, het voorstel wordt hoe dan ook in stemming gebracht. Om te worden aangenomen moet minimaal tweederde van de geldig uitgebrachte stemmen het voorstel ondersteunen. Is dat niet het geval, dan is het voorstel verworpen. Ook per volmacht uitgebrachte stemmen tellen mee bij de bepaling van het stemmenpercentage. Elders op de website vind je een machtigingsformulier. Heb je hier vragen over, neem dan contact op met de voorzitter.

Het bestuur van SKNWK roept alle leden op om naar de ledenvergadering te komen. Immers, niet alleen seniorleden mogen stemmen, ook junioren en pupillen. Er geldt namelijk geen leeftijdeis om te stemmen. Er is wel een wegingsfactor. Leden jonger dan 16 jaar brengen ieder 1 stem uit, leden van 17 en 18 jaar ieder 2 stemmen en leden ouder dan 18 jaar ieder 3 stemmen. De stem van een seniorlid weegt dus zwaarder door dan de stem van een pupil. Dit is nu eenmaal zo in de statuten bepaald.

Tijdens de ledenvergadering van 12 januari 2017 is een presentatie gegeven over het bestuursvoorstel. Die presentatie wordt aanstaande donderdag weer gegeven, want er kunnen leden aanwezig zijn die er vorige keer niet waren. Ook zijn er op 12 januari vragen gesteld. Namens het bestuur zijn die zo goed als mogelijk beantwoord. Ook nu is er uiteraard weer gelegenheid tot het stellen van vragen en ook de vragen die al aan de orde zijn geweest kunnen weer de revue passeren. Dit alles met maar één doel: de leden in staat stellen hun stem zo verantwoord mogelijk uit te brengen. Wat verantwoord is, dat is ter bepaling van de leden zelf, maar vast staat natuurlijk wel dat het ‘ergens over gaat’. Het gaat immers over de toekomst van SKNWK en daarover gaat ook het bestuursvoorstel. Daarom nogmaals een oproep vanuit het bestuur: kom naar de ledenvergadering, hoor en zie de presentatie, stel vragen, discussieer mee en stem mee.

Het bestuur.