Jaaroverzicht 2019 van www.sknwk.nl (oktober)

Nu het jaar 2019 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2019 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag oktober.

3 oktober:

Remco v/d Berge zit met zijn voet in het gips

BeterschapBeterschap

Tijdens de eerste competitieronde speelde Remco v/d Berge eerst met S.K.N.W.K. 2 tegen Oranje Wit 4 (en scoorde beide treffers in de met 2-0 gewonnen wedstrijd). Daarna viel hij ook nog in bij S.K.N.W.K. 1. Echter duurde zijn invalbeurt niet heel lang. Na een ongelukkig aktie ging hij door zijn voet en voelde iets knakken. Geblesseerd moest hij het veld verlaten.

Naar nu blijkt heeft hij een middenvoetsbeentje gebroken. Daarom zit hij voorlopig met zijn voet in het gips. Vanaf deze plaats willen we Remco beterschap en sterkte toewensen !!

5 oktober:

Nog een laatste stapje naar Instagram-account S.K.N.W.K.

Laptop met Instagram SKNWKLaptop met Instagram SKNWK

De oproep met het verzoek of de beheerder van het Instagram-account ‘SKNWK’ heeft inmiddels iets opgeleverd. Er is via ‘de chat’ inmiddels contact geweest en we hebben al de nodige gegeven ontvangen. Hiervoor uiteraard hartelijk dank !!

Echter hebben we om het account over te nemen nog een nummer nodig, omdat het account toentertijd met een ‘extra inlog’ is aangemaakt. Dus het vriendelijke verzoek aan de beheerder om nogmaals contact op te nemen met de webredactie !!

Alvast bedankt!

S.K.N.W.K. loopt mee in ‘coëfficiënten-polonaise’

Na het succesvolle Europese weekje met de Nederlandse clubs (3x winst en 1x gelijk) deed ook S.K.N.W.K. een aardige duit in het zakje. Alle drie de seniorenteams wisten namelijk gisteren de volle buit te pakken door hun competitieduels te winnen. S.K.N.W.K. 1 versloeg Cadzand 1 met 5-0. Het 2e elftal won met 4-0 van Internos 4. En tot slot bracht S.K.N.W.K. 3 de punten mee uit Tholen door Tholense Boys 4 met 2-3 te verslaan.

Zodoende loopt S.K.N.W.K. mee in de ‘coëfficiënten-polonaise’……… ?

6 oktober:

Gezellige afsluiting van het voetbalweekend met overheerlijke mosselen

Gisteren, zaterdag 5 oktober 2019, speelde S.K.N.W.K. 1 de competitiewedstrijd op sportpark ‘Het Springer’ tegen Cadzand 1. Het werd een eenvoudige middag voor de blauw/zwarten middels een 5-0 overwinning. Daarvoor had ook S.K.N.W.K. 2 al weten te winnen. Zij versloegen Internos 4 met 4-0. En ook het 3e elftal pakte de volle buit door ‘uit’ bij Tholense Boys 4 met 2-3 de overwinning te pakken. Wat een weelde.

Mooi was dat deze mooie uitslagen konden worden gevierd op eigen sportpark onder het genot van een drankje. En met nog een heerlijk najaarszonnetje op het dakterras waren er voor alle aanwezigen ook nog overheerlijke mosselen (gekookt en zelfs nog wat gebakken !!).

Een ieder liet zich dit zeker smaken. Ook de tegenstander van S.K.N.W.K. 1, Cadzand, heeft nog heerlijk meegegeten in de kantine.

Al met al weer een perfect dagje bij S.K.N.W.K. Speciale dank aan Neeltje Jans Mosselen die de mosselen heeft geschonken. En uiteraard ook aan Toon en Jacco voor het koken van de mosselen. Verder dank aan alle overige mensen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan deze geslaagde dag op ‘Het Springer’.

S.K.N.W.K. 3 is na drie competitieduels van ‘de nul’ af

Hiermee is het 3e van de hatelijk nul af en kunnen ze nu verder gaan bouwen aan het puntenaantal……… Te beginnen komende zaterdag als SC Stavenisse 2 op bezoek komt op sportpark ‘Het Springer’.

De stand in de reserve 5e klasse 06 is als volgt:

S.K.N.W.K. JO19-1-speler Wouter Hartog maakt debuut in 1e elftal

Voor S.K.N.W.K. JO19-1 Wouter Hartog was het een bijzonder wedstrijd. Hij maakte namelijk zijn officiële debuut in het eerste elftal. In het laatste deel van de 2e helft liet trainer/coach Ralph Zegers hem namelijk invallen bij S.K.N.W.K. 1 . Hij verving aanvoerder René Verschoor. Zodoende mocht hij nog meedelen in de feestvreugde van deze prima overwinning. Door deze wissel ging het toch al vrij lage gemiddelde qua leeftijd bij het 1e zelfs nog iets naar beneden !!

Wouter, gefeliciteerd met je debuut !!

S.K.N.W.Kustwandelmarathon 2019

Vandaag, zondag 6 oktober 2019, is weer de jaarlijkse Kustwandelmarathon gehouden in Zeeland. Ook dit jaar waren er weer een aantal S.K.N.W.K.-ers die de ruim 42 kilometer hebben gelopen. Daar kunnen wij alleen maar onze pet voor afnemen zeker met de weersomstandigheden van vandaag !!

Bij ons is bekend dat trainer/coach van onze eerste selectie Ralph Zegers, onze seniorenleden Eddy Kaaisteker en Wilco de Valk en speelster van het Vrouwen 30+ team Martine de Valk de Kustwandelmarathon vandaag hebben gelopen !! Gefeliciteerd met deze zeer knappe prestatie.

Sommigen kwamen vanmiddag nog langs op de beelden van Omroep Zeeland ?

Hieronder enkele foto’s van vandaag van (en door) onze deelnemers:

hdrpl

7 oktober:

S.K.N.W.K.-chihuahua

Of onze voetbalclub nog iets aan Dierendag deed, vroeg Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren zich vorige week af. De vertrekkende fractievoorzitter was in een email bezorgd of de dieren in Nieuwerkerk wel aandacht genoeg kregen. Nou, snoezepoes: ja dus. S.K.N.W.K. heeft een huuskatte die bij thuiswedstrijden gewoon over het veld paradeert. We reiken de Aap van de Week uit en verven de vissen in de visvijver elke 4 oktober blauw-zwart. Sinds nu hebben we ook een clubchihuahua. De S.K.N.W.K.-chihuahua.  Genaamd Izzy (middelste op de foto). Deze week heeft JO-7 speler Hidde van Loon hem te logeren. Chihuahua Izzy is van de drie (zijn zusjes luisteren naar de namen Beau en Beertje) de meest ondernemende. Ze logeren dichtbij Sportpark Het Springer. En nu het kouder wordt, hebben ze alvast een mooie sjaal klaarliggen om naar buiten te gaan.

7 oktober:

S.K.N.W.K. JO7-1 kwam vanavond weer in actie voor Grote Clubactie

JO7 schitterde vanavond in het centrum van Nieuwerkerk. De deurbellen waren niet veilig en werden snel en vakkundig ingedrukt. Loten werden verkocht, snoep binnengehaald en twee voetballende kinderen op kerkgras bijna overgehaald bij de club te komen. Als de inzet zaterdagochtend tegen Brouw even groot is als vanavond, belooft dat wat!

11 oktober:

Gezellig teamuitje selectie S.K.N.W.K. met bezoek aan Nederland – Noord Ierland

Gisteren, donderdag 10 oktober 2019, stond er een leuk teamuitje op het programma voor S.K.N.W.K. 1. Bijna de gehele selectie bracht een bezoekje aan de Kuip waar de EK-kwalificatiewedstrijd tussen het Nederlands Elftal en Noord Ierland werd gespeeld. Trainer/coach Ralph Zegers had op het laatste moment nog 25 kaartjes kunnen regelen en zodoende geen trainen, maar een avondje teambuilding !!

Rond 18:45 uur vertrokken ze vanaf de parkeerplaats bij ‘Het Springer’ richting Rotterdam. Na de auto’s te hebben geparkeerd nog een stukje lopen richting Stadion Feyenoord. Daar werden de kaartjes overhandigd en hier en daar met een tussenstop om nog even een plasje te plegen of iets te drinken werden de plaatsen gezocht.

En het waren top plaatsen, vlak achter het doel op de 2e rij. De wedstrijd was qua nivo iets minder, maar de spectaculaire slotfase en de sfeer vergoedde veel (zo niet alles). Uiteindelijk won Oranje met 3-1 en stond S.K.N.W.K. 1 op de banken.

Na de wedstrijd werd hier en daar nog eventjes wat gedronken, ‘gesnackt’ en/of een sanitaire stop gemaakt, waarna de terugreis kon worden ingezet. Het was een top avondje !!

12 oktober:

Dankwoordje aan Bom Bouw voor gebruik van steiger

Vanmiddag heeft de PZC video opnames gemaakt van de topper tussen S.K.N.W.K. 1 en Zeelandia Middelburg 1. Voor cameraman  was hiervoor op verzoek speciaal een steiger opgebouwd. Ook deze keer mochten we deze gebruiken van Bom Bouw uit Nieuwerkerk.

Vanaf deze plaats een danwoordje voor Bom Bouw voor het gebruik !!

13 oktober:

Sfeerimpressie S.K.N.W.K. van zaterdag 12 oktober 2019

flashmul

Gisteren, zaterdag 12 oktober 2019, gebeurde er weer voldoende op en rond sportpark ‘Het Springer’ en bij de uitwedstrijden van de S.K.N.W.K.-teams.

Hieronder een sfeerimpressie van zaterdag 12 oktober middels wat foto’s:

S.K.N.W.K. JO7-1 speelde de thuiswedstrijd tegen Brouwershaven JO7-1

Het werd een hele spannende wedstrijd

Die uiteindelijk met 2-3 werd gewonnen door Brouwershaven

Uiteraard na afloop nog penalty’s nemen

En handjes schudden met de tegenstanders

Helaas de hele dag regen en dus de paraplu mee

S.K.N.W.K. JO12-1 speelde op het trainingsveld tegen SC Stavenisse JO12-1G

De blauw/zwarten trokken aan het langste eind en wonnen met 4-2

Top overleg bij de leiding en scheidsrechter bij S.K.N.W.K. JO19-1 en consul Huib de Valk

S.K.N.W.K. JO19-1 speelde deze keer in de oranje reserveshirts

Tegenstander Serooskerke/Veere JO19-1 vonden namelijk onze shirts zo mooi dat zij ook in het blauw/zwart zijn gaan spelen ?

Helaas bleken de blauw/zwarten wel te sterk en verloor JO19-1 met 0-3

S.K.N.W.K. deed gisteren mee aan de actie ‘Diversiteit in de Sport’

Dus naast onze clubvlag en die van hoofdsponsor Sportworxs ook de Regenboogvlag in top

En waren er voor de spelers regenboogveters

Tijdens de wedstrijd van S.K.N.W.K. JO19-1 werd besloten om de wedstrijd van het 3e af te gelasten om het veld nog een beetje te sparen

Als je dan toch een scooter koopt, dan koop je uiteraard een blauw/zwarte

S.K.N.W.K. 2 speelde de uitwedstrijd tegen D.S.E. 2 in Etten-Leur

Na een 0-1 ruststand eindigde het duel uiteindelijk in een 1-2 overwinning

Al dacht de wedstrijdsecretaris er bij D.S.E. 2 anders over. Overigens was deze ‘uitslag’ al om 16:00 uur bekend terwijl het duel toen nog een kwartier moest duren…….

Voor S.K.N.W.K. 1 stond op het eigen sportpark ‘Het Springer’ de topper tegen Zeelandia Middelburg 1 op het programma

Pupil van de Week was Daniël v/d Velde

De jeugd van S.K.N.W.K. zorgde voorafgaand aan het duel voor het nodige vuurwerk

Het werd een enerverende pot

Trouwens ook deze hele middag alleen maar regen, maar dat deed de toeschouwers niet wegblijven

Er werden zelfs video-opnames gemaakt door de P.Z.C.

Die uiteindelijk terecht werd gewonnen door de gasten uit Middelburg

Het werd uiteindelijk 1-3

Er was deze dag geen enkele zon, wel heel veel regen, maar dus geen echte regenboog. Dus moesten we het de hele dag doen met de regenboogvlag

Zij staan bovenaan, zij staan bovenaan………

18 oktober:

S.K.N.W.K. 2 kent prima seizoensstart in ‘nieuwe’ 3e klasse C

S.K.N.W.K. 2 is dit seizoen voor het eerst ingedeeld in de 3e klasse C K.N.V.B. Zuid 1. Dat is heel wat anders na jarenlang in de 3e klasse A te hebben gespeeld. Voor de blauw/zwarten allemaal nieuwe tegenstanders dus. In de 3e klas A zaten ze alleen in Zeeland, nu staan er wedstrijden op het programma tegen o.a. Boeimeer 2, Prinsenland 2, Oranje Wit 4, Internos 4, Halsteren 2 e.v.a. Een hele nieuwe uitdaging dus !!

De seizoensstart voor de Nieuwerkerkse ploeg is hoopvol. Na 4 wedstrijden delen ze zelfs de eerste plaats met 9 punten (koploper Halsteren speelde overigens nog een wedstrijd minder dan de nummers 2, 3 en 4). Alleen tegen Halsteren 2 werd zeer kansloos met 7-0 verloren. De overige drie duels werden dus gewonnen !!

Nadat de eindstand van afgelopen weekend (1-2 overwinning op D.S.E. 2, maar per abuis had D.S.E. een 5-1 eindstand ingevuld op het digitaal wedstrijd formulier) is aangepast, staat S.K.N.W.K. 2 dus keurig op plaats vier. En ze kunnen nog een weekje genieten van deze positie, want morgen, zaterdag 19 oktober 2019, staan er slechts twee inhaalwedstrijden gepland. En de uitslagen in deze duels is niet van invloed op de top 4.

De stand in de 3e klas C is als volgt:

21 oktober:

Trainingsveld is voor vanavond afgekeurd !!

Door de weers- en veldomstandigheden is het trainingsveld op sportpark ‘Het Springer’ voor vanavond, maandag 21 oktober 2019, afgekeurd. Er kan en mag dus vanavond helaas niet op worden getraind !!

22 oktober:

Bezoek met S.K.N.W.K.-jeugd aan wedstrijd Excelsior – Volendam is definitief !!

Eerder was er sprake om met onze jeugd (JO8, JO11, JO12, JO13, JO15, JO17 en MO19 en JO19) naar de Keuken Kampioen Divisie wedstrijd te gaan van Excelsior – FC Volendam op vrijdag 22 november. Het is bij deze DEFINITIEF! Op vrijdag 22 november zullen er om 17.45 twee bussen van Connexxion klaar staan om ons rond 18.15 te vervoeren naar Van Donge & De Roo stadion. Om 20.00 begint de wedstrijd. Omstreeks 00.00 uur verwachten wij weer terug te zijn op ons eigen sportpark Het Springer in Nieuwerkerk.

Voor deze wedstrijd en busreis zijn er combitickets geregeld (losse wedstrijdkaarten of losse buskaarten zijn niet mogelijk). Een combiticket kost per persoon €17,50.

Alle leiders worden vriendelijk verzocht bij hun teams de spelers/speelsters te inventariseren die hier mee naar toe gaan en er voor te zorgen dat deze ook betalen. Dan voor maandag 4 november 2019 aan organisator Rob v/d Sleen door te geven wie er mee gaan en ook het geld aan hem te overhandigen. Pas bij betaling ben je zeker van je plek in de bus en op de tribune in het stadion.

22 oktober:

Vanavond was de 1e avond van twee daagse cursus spelleider/jeugdscheidsrechter bij S.K.N.W.K.

Vanavond, dinsdag 22 oktober 2019, zijn we bij S.K.N.W.K. gestart met de cursus spelleider. Deze bestaat uit 2 cursusavonden. Cursusleider is Cor Bos namens de K.N.V.B. Vanavond waren maar liefst 13 S.K.N.W.K.-ers (voornamelijk jeugdspelers, maar bijvoorbeeld ook ouders van jeugdspelers) aanwezig tijdens deze 1e cursusavond.

Om 19:00 uur werd gestart met de cursus. Eerst stelde de cursusleider zich voor en daarna werd de cursus gestart. Vanavond was vooral veel theorie. In de komende weken is het de bedoeling dat de cursisten een wedstrijdje gaan fluiten bij de jongste jeugd (6 tegen 6 of 8 tegen 8). Middels een app kan alles worden bijgehouden en gecommuniceerd.

Dinsdag 26 november a.s. staat de 2e en laatste cursusavond op het programma. Dan zal er naast theorieles ook praktijkles zijn.

26 oktober:

S.K.N.W.K. 1 moet voor 2e keer koppositie afstaan, VC Vlissingen is met 0-3 te sterk

De thuisploeg maakte de fout om niet agressief en kort te dekken en kwam zodoende steeds meer in de problemen. De enige mogelijkheid voor S.K.N.W.K. kwam na een kwartier toen Jarno van Nieuwenhuize vanuit een moeilijke hoek de keeper probeerde te verrassen, maar dat lukte helaas niet.

Even later veroorzaakte Mark Bleiji een vrije trap na een ongelukkige handsbal.  Die werd simpel langs de verkeerd opgestelde muur en S.K.N.W.K.-doelman Daan v/d Cingel geschoten. 0-1. S.K.N.W.K. kwam in het verloop van de eerste helft er niet aan te pas en mocht blij zijn dat het bij rust slechts 0-1 stond.

In de tweede helft kwam Machiel Schot in de ploeg bij de blauw/zwarten en VC Vlissingen had het even moeilijk. Het gevolg was een grote kans voor Machiel nadat Jarno de bal vanaf de zijkant voorzette. Machiel probeerde met zijn voet de bal in het doel te krijgen waar koppen misschien meer kans had gemaakt. Helaas dus geen treffer.

Daarna herstelde Vlissingen zich en werden ze weer steeds gevaarlijker. De 0-2 na een knappe actie vanaf de achterlijn en een raak schot vanaf de zestienmeterlijn, 0-3 gooide de wedstrijd helemaal in het slot.

Een teleurstellende wedstrijd van S.K.N.W.K. waarin het gemis van aanspeelpunt Robert Padmos (geschorst na 2x geel vorige week) flink werd gevoeld. Hopelijk slaagt de ploeg erin om deze week de neuzen in de goeie richting te laten wijzen, want volgende week wacht de volgende zware uitwedstrijd bij FC De Westhoek.

Oktoberfest S.K.N.W.K. war supertoll

Gisteren, zaterdag 26 oktober 2019, was er weer een themafeestje bij S.K.N.W.K. Na het grote succes van drie jaar geleden was er weer eens gekozen voor een heus Oktoberfest. De kantine van S.K.N.W.K. was omgetoverd tot een ‘Biergarten’. Mede door de aankleding en de rond de 50 aanwezigen (die overigens bijna allemaal in gepaste kledij waren gekomen) zag het er zeer sfeervol en gezellig uit. En dat was het dan ook zeker.

Rond het klokje van 19:30 uur druppelden de eersten binnen. Als welkomstdrankje was er een heuse Glühwein. Daarna was het feest. Er waren verschillende soorten ‘Deutsche Bieren’. Ook was er voor de liefhebber een heerlijk broodje Sauerkraut mit Wurst. En er was Flügel.

Tussendoor was er nog een hele leuke quiz. Deze keer via Kahoot. Alle deelnemers konden inloggen via hun mobiele telefoon. Met 25 diverse vragen over van alles en nog wat bleek uiteindelijk Martijn ‘Vermeer Fossiel’ de winnaar !! Voor hem was er een beker die uiteraard gevuld werd met bier.

Onder de muzikale klanken van Ramon ‘Wurst’ de Jonge werd het een zeer gezellig en geslaagd feestje. O.a. ging het shirt nog uit en uiteraard zwaaien, maar ook Snollebollekes ging nog van links naar rechts.

Voor de liefhebbers was er ook nog de mogelijkheid om ‘spijker te slaan’.

Rond 00:00 uur was het gedaan met de pret. Muziek uit en ‘taptoe’. Sommigen gingen naar huis, andere vervolgden hun feestje in die Kneipe ?

Het is lastig om mensen persoonlijk te bedanken, omdat dan snel iemand vergeten wordt. Maar vanaf deze plaats dank aan de organisatie, mensen achter de bar, alle aanwezigen en verder iedereen die we dan nog vergeten zijn !!

Bekijk meer foto’s elders op de site in Het Fotoboek.

Wouter Hartog (JO19-1) valt heel snel uit met blessure bij S.K.N.W.K. 2

BeterschapBeterschap

Gisteren speelde S.K.N.W.K. 2 de thuiswedstrijd tegen Tholense Boys 2 (helaas 1-3 nederlaag). In de 2e helft viel S.K.N.W.K. JO19-1 speler Wouter Hartog in bij het 2e. Hij mocht overigens afgelopen donderdag ook al mee met de 1e selectie meetrainen.

Echter voor Wouter was het een korte invalbeurt, want al na enkele minuten moest hij de strijd staken. Hij kreeg heel erg last van zijn lies. Nadat hij een tijdje aan de kant had gezeten, probeerde hij naar de kleedkamer te lopen, maar dat ging niet vanwege de pijn. Per brancard is hij toen van het veld gedragen.

Uiteindelijk toch maar even een bezoek gebracht aan het ziekenhuis. Hij blijkt een aanhechting te hebben verrekt. Er is voor de zekerheid ook nog een foto gemaakt en daarop blijkt dat er een stukje botsplinter is losgekomen. Daarom kon hij gisteren ook niet lopen.

Het gaat nu gelukkig wat beker. Met fysiotherapie en rust moet het gaan genezen. We willen Wouter vanaf deze plaats beterschap en sterkte toewensen !!

Maar liefst 135 minuten voetbal dit weekend voor Joris Spitholt

S.K.N.W.K. 2 doelman Joris Spitholt speelde gisteren eerst zijn wedstrijd met het 2e tegen Tholense Boys 2. Daarna spoedde hij zich richting Oosterland om nog plaats te nemen op de reservebank bij het 3e. In de 2e helft viel hij in als voorstopper en zodoende speelde hij gisteren maar liefst 1,5 wedstrijd. Respect !!

Joris en Martin samen in actie namens S.K.N.W.K. 3

En ook ‘s avonds was hij van de partij op ‘Het Springer’ bij het Oktoberfest.

Overigens was ook Joris’ ploeggenoot Martin Kiesenberg gisteren actief bij het 2e en 3e. Eerst viel hij na vijf minuten in de 2e helft in bij het 2e. En bij S.K.N.W.K. 3 in het uitduel tegen Duiveland 3 speelde hij ook nog ruim een half uur mee. Dus zodoende komt hij toch ook gewoon ‘bijna’ aan 90 minuten. En tel daar bij ook nog eens bij op dat hij ‘s ochtends ook al coach was bij S.K.N.W.K. JO13-1.

Mede namens S.K.N.W.K. 3 nog hartelijk dank aan Martin en Joris voor hun bijdrage gisteren.