Jaaroverzicht 2022 van www.sknwk.nl (februari)

Nu het jaar 2022 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2022 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag februari.

Februari:

2 februari:

Blauw/zwarte groeten: Familie Willeboordse vanuit Laon (Frankrijk)

De redactie van deze website heeft weer foto’s mogen ontvangen voor het item ‘Blauw/zwarte groeten uit…..’. Hiervoor uiteraard hartelijk dank.

De familie Willeboordse doet iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Laon in Frankrijk.

Het lijkt ons als redactie nog steeds erg leuk dat jullie als bezoekers van www.sknwk.nl ons mee laten genieten van jullie uitjes. Dus trek je er op uit, neem iets blauw/zwarts mee en stuur je foto’s naar De Webmaster.

5 februari:

Geldende maatregelen voor spelers en publiek bij een bezoek aan sportpark ‘Het Springer’

Met de versoepelingen van vorige week gaan we ook vandaag weer lekker voetballen. Ook publiek is weer van harte welkom bij wedstrijden en bij trainingen. Echter gelden ook hier nog wel bepaalde maatregelen (bron: www.knvb.nl)

Publiek bij wedstrijden

Het publiek is weer welkom bij de wedstrijden en trainingen. Voor het zaalvoetbal moet publiek boven de 18 jaar een geldig CTB laten zien. Daarnaast geldt voor zowel het veld- als het zaalvoetbal dat het publiek 1,5 meter afstand moet houden en bij het verplaatsen in de kantine of de sporthal een mondkapje moet ophebben. Het publiek dient uiterlijk om 22.00 uur de sportaccommodatie te hebben verlaten.

Sportkantines

Voor en na de wedstrijden is het weer mogelijk om elkaar te ontmoeten en een drankje te drinken in de kantine. Hiervoor gelden wel weer de inmiddels bekende regels:

• 1,5 meter afstand.
  • Kantines moeten uiterlijk om 22.00 uur sluiten.
  • Iedereen vanaf 18 jaar dient een CTB met identificatiebewijs te laten zien.
  • Een vaste zitplaats is verplicht.
  • Bij het verplaatsen in de kantine is een mondkapje verplicht.
  • Kantinemedewerkers dienen ook een mondkapje te dragen.
  • Bij een afhaalmogelijkheid vervalt de plicht voor het CTB en het mondkapje.

Coronatoegangsbewijs

Een coronatoegangsbewijs (CTB) is verplicht voor sporters en publiek van 18 jaar en ouder:

• In de sporthal voor het zaalvoetbal, zowel voor het trainen als voor wedstrijden.
  • In de kleedkamers, toiletten en de kantine.

Er is een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn, op het veld of in de sporthal, en voor vrijwilligers. Zij hoeven geen CTB te tonen. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals, alle vrijwilligers.

Mondkapjes

Mondkapjes zijn verplicht voor sporters vanaf 13 jaar op:

• binnensportlocaties, behalve tijdens het sporten.
  • binnenfaciliteiten zoals kleedkamers en de kantine.

6 februari:

Sfeerimpressie S.K.N.W.K. van zaterdag 5 februari 2022

Gisteren, zaterdag 5 februari 2022, gebeurde er weer voldoende op en rond sportpark ‘Het Springer’ en bij de uitwedstrijden van de S.K.N.W.K.-teams.

Hieronder een sfeerimpressie van zaterdag 5 februari 2022 middels wat foto’s:

We beginnen weer met het Intragram-account van S.K.N.W.K. 3, want dat was al weer vroeg scherp 🙂

De gebruikelijke zwakkelingen…….. 🙂

Hopen dat er nog wat gewisseld kan worden 😉

Het ging al snel de goede kant op 😉

En zeker niet onbelangrijk 🙂

Het spits werd afgebeten door S.K.N.W.K. JO11-1JM

Zij moesten namelijk al om 09:00 uur voetballen

Het betrof een uitwedstrijd tegen SC Welberg JO11-1

Het werd een spannend potje voetbal

Die uiteindelijk nipt werd verloren door de blauw/zwarten

Eindstand was 6-4

Op ons eigen sportpark ‘Het Springer’ begonnen we om 09:30 uur

S.K.N.W.K. JO9-1 speelde een thuisduel tegen Brouwershaven JO9-1

Ook hier een hele spannende pot voetbal

Met doelpunten over en weer

Een winnende coach heeft altijd gelijk 😉

De blauw/zwarten scoorden 5x deze ochtend

En de wit/zwarten van ASV Brouwershaven vier keer

En dus wonnen S.K.N.W.K. JO9-1 met 5-4

Om 11:15 uur stonden er twee wedstrijden gepland

S.K.N.W.K. JO19-1 moest thuis aantreden tegen Roosendaal JO19-5

Echter kwam de tegenstander helaas niet opdagen (ze hadden achteraf om 22:15 uur op vrijdagavond nog een vage mail gestuurd)

En dus geen wedstrijd voor JO19-1

Dan nog maar even trainen

Maar niet te hard trainen

Want sommigen wilden dan nog wel even aansluiten bij het 3e die hierdoor een verjongingskuurtje kon ondergaan

Dit gaf bij S.K.N.W.K. 3 wel wat discussie omtrent de opstelling 🙂

Maar het werd wel steeds beter…….

Of toch niet……… 😉

De andere wedstrijd om 11:15 uur was van S.K.N.W.K. JO16-1

Tegenstander was Hoofdplaat/Biervliet JO16-1

Een basisplaats vanmiddag bij 3e voor hem 🙂

Omdat Thomas niet hoefde te spelen met JO19-1 kon hij coachen bij ‘zijn’ JO16-1

Er werd gestreden om elke meter

En met hier en daar nog wat juiste aanwijzingen

Wist S.K.N.W.K. JO16-1 in de absolute slotfase de 1-1 binnen te schieten

Ontlading en vreugde bij blauw/zwart

Die zodoende een puntje wisten te pakken, einstand 1-1

S.K.N.W.K. 2 kon deze middag gebruik maken van een prima selectie. Dat heeft ze dan ook geen windeieren gelegd getuige de 2-9 overwinning op Wolfaartsdijk 2

De tactiek van JO19-1 hing nog in de kleedkamer. Hier kon S.K.N.W.K. 3 wel wat mee. Vooral ‘diep denken diep doen!!’ maakte veel indruk op ut 3e

De man in het groen bij tegenstanders Bevelanders 4 zat in het complot

De eerste de beste terugspeelbal liet hij keurig lopen 😉

Handig, Niels kon eventjes aan de Snellaad 😉

Zonder discussie ‘Man of the Match’ bij S.K.N.W.K. 3

De beste stuurlui staan (of zitten) aan wal

Onze man in het groen had duidelijk andere plannen en hield dus de NUL

En na één komt twee

Toen ook HIJ ging scoren

Kwam ook de term Matchfixing weer naar boven op ‘Het Springer’

Dream Big……. 😉

Play to win 🙂

Lars nog bedankt voor het vlaggen

En Robin voor het fluiten

Ook vandaag weer Nationale Tuinvogel Telling bij S.K.N.W.K. 3

Onze nummer vijf schoot voor een leeg doel nog een paal doormidden 😉

Zelfs oud vedette van S.K.N.W.K. 3/4 Spiekur was aandachtig toeschouwer deze middag

Uiteindelijk won S.K.N.W.K. 3 weer eens. Eindstand was 2-0

En dan smaken die goud gele rakkers

Toch net iets lekkerder

En omdat ze er toch lekker inzaten

Ging de jeugdafdeling van S.K.N.W.K. 3

Nog een gezellig potje bowlen (en een pilsje drinken)

En een bitterballetje eten

12 februari:

Bondscoach Somalië Pieter ‘The Champ’ de Jongh heeft motiverend filmpje voor S.K.N.W.K. 3

Met morgen de kraker tegen Bruse Boys 3 op het programma zocht één der spelers van het 3e contact met een echte trainer. Namelijk de nieuwe bondscoach van Somalië, Pieter de Jongh (alias The Champ) wilde S.K.N.W.K. 3 wel eventjes motiverend toespreken 🙂

Zo geschiedde:

12 februari:

Nick Bouwman ‘van 3’ op 3

Logo topscorer

Vandaag, zaterdag 12 februari 2022, werd er opnieuw gevoetbald. Omdat voor S.K.N.W.K. 1 en 2 geen wedstrijden gepland stonden, kwam alleen S.K.N.W.K. 3 in aktie. Na de mooie zege van vorige week op Bevelanders 4 nu een mooie uitdaging in Bruinisse.

Na de geweldige speech van ‘The Champ’ leek S.K.N.W.K. 3 er helemaal klaar voor. Helaas werkte de motiverende woorden slechts twintig minuten. In deze eerste 20 minuten kwam het 3e dan ook op voorsprong tegen Bruse Boys 3. Het was Nick Bouwman die de trekker overhaalde. En zodoende komt Nick van (S.K.N.W.K.) 3 op 3 (treffers dit seizoen).

Nick Bouwman (links) wordt hier diep gestuurd door Dirk-Jan Hoek (6) en zou S.K.N.W.K. 3 hiermee op een 0-1 voorsprong zetten

Helaas bleef het bij deze ene treffer namens de blauw/zwarten. En omdat thuisploeg ‘Brusseboys’ 2x voor en 2x na rust wist te scoren, is de 4-1 eindstand ook gelijk verklaard.

Door deze enige treffer van Nick komt hij dus op drie treffers dit seizoen. Clubtopscorer Jarno van Nieuwenhuize blijft op 16 competitietreffers. Remco v/d Berge staat op de 2e plaats op de topscorerslijst bij de seniorenteams met 6 doelpunten. Koen Kraaijenbrink en David v/d Broek delen de 3e plaats met vijf treffers.

A.s. zaterdag, 19 februari 2022, komen alledrie onze seniorenteams weer in aktie voor de competitie. Dus kansen om onderstaand lijstje helemaal in de war te gooien 😉

De topscorerlijst ziet er na vandaag als volgt uit:

Voor een volledig overzicht van de topscorerslijst (en een terugblik op de voorgaande seizoenen) klik hier: https://www.sknwk.nl/topscorer-seizoen-2021-2022/

13 februari:

Vrouwen 30+ team vermaakt zich prima met rondje op de mountainbike

De vrouwen van het 30+ team hadden gisteren een leuke activiteit. Zij hadden namelijk een middagje ingepland voor een rondje op de mountainbike in de domeinen van Westerschouwen. En ze hadden er prima weersomstandigheden voor.

Voor tussendoor was er zelfs nog een Flügeltje mee om het motortje nog eventjes te voorzien van wat extra brandstof 😉 En er was ook nog tijd voor een drankje en een snackje. Het werd al met al een zeer geslaagd uitje voor de dames.

Bekijk meer foto’s van dit avontuur elders op de site in Het Fotoboek.

13 februari:

Eerste selectie blijft ook in nieuwe seizoen S.K.N.W.K. trouw en aantal talenten uit JO19-1 stromen door

A.s. zaterdag, 19 februari 2022, wordt ook door S.K.N.W.K. 1 dan eindelijk de competitie hervat. Ze doen dit met de uitwedstrijd in en tegen Waarde. De afgelopen periode werd er vooral getraind en werden er wat oefenwedstrijden gespeeld. De afgelopen weken is ook gesproken met de spelers van de eerste selectie met het oog op het nieuwe seizoen.

Alle spelers hebben aangegeven bij S.K.N.W.K. te blijven. Alleen Koen Kraaijenbrink heeft inmiddels al een stapje terug gedaan naar de 2e selectie. En Kevin Schiettekatte zal in het nieuwe seizoen i.v.m. een studie ook niet meer beschikbaar zijn voor de eerste selectie. Vanuit onze talentvolle JO19-1 zullen in het aankomende seizoen ook wat spelers doorschuiven en aansluiten bij de 1e selectie. Dit zijn in ieder geval Max Jongebreur en Thomas Folmer. Met andere spelers van JO19-1 wordt nog overlegd wat voor hen het beste is en uiteraard wat ze zelf eventueel willen.

15 februari:

Vanavond geen training voor S.K.N.W.K. JO19-1 en JO17-1

I.v.m. de regenval van vandaag en de staat van het trainingsveld zijn zojuist de trainingen van S.K.N.W.K. JO19-1 en JO17-1 afgelast !!

17 februari:

Cursus Verenigingsscheidsrechter is gestart

Tijdens een voetbaloverleg bij ASV Brouwershaven op 8 november jl. is met de aanwezige verenigingen van ons eiland afgesproken een cursus verenigingsscheidsrechters op te starten bij S.K.N.W.K. in Nieuwerkerk.

Het betreft het volgende:

Cursus verenigingsscheidsrechter

Deze opleiding is gisteren, woensdag 16 februari 2022, gestart op Sportpark Het Springer, Stolpweg 4B, 4306 BG in Nieuwerkerk.

Cursusdata:

Les 1: 16 februari 2022

Les 2: 23 maart 2022

Les 3: 20 april 2022

Les 4: 15 juni 2022

De aanvangstijd is 19:00 uur en de avond zal rond 22:00 uur eindigen. Deze data zijn onder voorbehoud en kunnen eventueel worden gewijzigd.

Meer informatie is te vinden via https://www.knvb.nl/assist-scheidsrechters/opleidingen/verenigingsscheidsrechter

Heb je vragen/opmerkingen stuur dan een mailtje naar Walter van Kan van onze Scheidsrechterscommissie: E-mailadres is scheidsrechter@sknwk.nl

20 februari:

Zwaar bevochten overwinning voor S.K.N.W.K. 1 bij Waarde 1

Na alle coronaperikelen dan eindelijk weer eens een competitie wedstrijd voor S.K.N.W.K. 1 (de laatste competitiewedstrijd dateerde al weer van 27 november van het vorige jaar). Tegenstander in een uitwedstrijd was het voor de Nieuwerkerkseploeg altijd lastige Waarde. De thuisclub stopte veel energie in de wedstrijd en daar hadden de blauw/zwarten het duidelijk enorm moeilijk mee. Op het zeer hobbelige veld was het geliefde combinatievoetbal van S.K.N.W.K. nagenoeg onmogelijk en zodoende kon Waarde gelijke tred houden met de blauw/zwarten.

Toch waren er in de eerste helft wel twee kansen voor S.K.N.W.K. Na een uitstekende voorzet van JO19-1 speler Max Jongebreur, die gisteren in de basis startte, was het Remco v/d Berge die bij de 2e paal de bal ineens uit de lucht helaas net naast schoot. Even later stuurde Remco v/d Berge spits Jarno van Nieuwenhuize weg, maar zijn inzet werd door de doelman in de korte hoek goed gestopt.

De grootste kans op een treffer was in de eerste helft uiteindelijk voor de thuisploeg. Na een hele lichte overtreding in de 16 van linksback Stefan Vermeer mocht de thuisclub namelijk een strafschop nemen. Maar doelman Daan van der Cingel wist tot grote vreugde van heel S.K.N.W.K. de bal te stoppen. Zo bereikten beide ploegen de rust met een 0-0 stand.

De tweede helft werd het steeds zwaarder voor S.K.N.W.K. Zowel het veld als het weer zorgden er voor dat (goed) voetbal eigenlijk onmogelijk was. Het was dus hopen op een opvlieging van Remco v/d Berge en/of Jarno van Nieuwenhuize maar beiden zaten niet lekker in de wedstrijd. Waarde drong steeds meer aan en S.K.N.W.K. kreeg het steeds moeilijker. Maar het uitblinkende centrum van S.K.N.W.K. (René Verschoor en Mark Bleiji) hield zich uitstekend staande en gaf eigenlijk niets weg.

Uiteindelijk waren het toch de blauw/zwarten die op voorsprong kwamen. Een slimme steekbal van Remco v/d Berge op de inmiddels ingevallen David van de Broek was de aanleiding. David stuitte op de ver uit zijn 16 metergebied uitgekomen doelman, maar in de rebound zette David Jarno van Nieuwenhuize voor de teruggespurtte keeper en zoals zo vaak faalde hij niet, 0-1 én wat een ontlading!

Waarde bleef knokken voor een goed resultaat, maar de jongens die bij S.K.N.W.K. niet in de wedstrijd zaten, beslisten toch de wedstrijd. Remco v/d Berge met een prima actie op rechts, De voorzet, David van de Broek met de overstap en wie anders dan Jarno van Nieuwenhuize die het het koeltjes afmaakte 0-2.

In de laatste seconden van de wedstrijd (we zitten dan al zo’n 8 minuten in de extra tijd) scoorde Waarde nog uit een vrije trap, maar daar bleef het bij, 1-2. Een zeer matige wedstrijd van S.K.N.W.K., maar als je uiteindelijk zulke potjes toch weet te winnen, blijf je meedoen.

Over 14 dagen thuis tegen S.P.S. 1 en hopelijk is dan de juiste vorm weer te pakken.

21 februari:

Dankwoord aan politiek Schouwen-Duiveland

Zoals bekend zijn we momenteel volop in overleg met de gemeente om de aanleg van kunstgras op veld 2 mogelijk te maken en de aanbesteding hiervan voor te bereiden. We streven ernaar om de aanleg voor aanvang van seizoen 2022-2023 gerealiseerd te hebben. Aansluitend zal uiterlijk in 2023 ook een speelkooi op het huidige trainingsveld worden geplaatst.

Dit is een geweldige impuls voor onze vereniging en de leefbaarheid van Nieuwerkerk. Een dankwoord richting politiek Schouwen-Duiveland om dit mogelijk te maken is daarom op zijn plaats. In het bijzonder dank aan de VVD die met steun van Leefbaar Schouwen-Duiveland een amendement hebben ingediend dat unaniem is aangenomen door de gemeenteraad, waardoor het plan in een stroomversnelling is geraakt. Zonder deze inzet was realisatie op deze termijn niet mogelijk geweest.

We hopen dat ook na de verkiezingen sport en de leefbaarheid van de dorpskernen hoog op de agenda van het college van Burgemeester en Wethouders en de gemeenteraad blijven staan en dat we de constructieve samenwerking kunnen voortzetten.

Bestuur SKNWK

22 februari:

Eerste selectie had vanavond alternatieve training bij Sportworxs

Vanavond, dinsdag 22 februari 2022, stond er voor onze eerste selectie een alternatieve training op het programma. Zij hebben getraind bij onze voormalig hoofdsponsor Sportworxs te Zierikzee. Hier werd aan de conditie gewerkt middels ‘spinning’ en er was ook nog wat tijd voor wat krachtoefeningen.

Gekostumeerd Voetbal zorgt voor veel vertier op Het Springer

Met de aankondiging dat ‘we weer mochten’ werd er gisteren uiteraard weer wat georganiseerd op sportpark ‘Het Springer’. Normaal gesproken wordt er in dit weekend (carnavalsweekend) ons eigen darttoernooi Het Springer Open georganiseerd, maar omdat dit allemaal iets te kort dag werd, gingen we op zoek naar een alternatief. In eerste instantie werd dit gevonden in een pokertoernootje (om 15:00 uur).

Omdat er geen wedstrijden gepland stonden voor S.K.N.W.K.-teams werd in overleg met de trainers/leiders van onze seniorenteams (S.K.N.W.K. 1, 2 en 3) en ons oudste jeugdteam (JO19-1) besloten om dan voor aanvang van dit pokertoernooitje eerst nog eventjes te gaan trainen. En omdat het toch ‘carnaval’ was dan ook maar gelijk gekostumeerd 🙂

Rond 13:00 uur was iedereen aanwezig en werd de kleedkamers opgezocht om de kleren aan te gaan trekken. Uiteindelijk waren er 20 spelers aanwezig in de meest uiteenlopende kostuums. Verder was er uiteraard muziek en werd er een uur lang partijtje gespeeld met uit de boom box de klanken van enkele grootse carnavalskrakers. Het was een leuk gezicht en er werd dan ook vooral heel veel gelachen.

Na afloop van het partijtje en een lekkere warme douche was er voor iedereen nog een bakje snert of uiensoep in de kantine. We kijken terug op een zeer geslaagde training.

Bekijk meer foto’s van gisteren elders op de site in Het Fotoboek (met dank aan Saskia Folmer).

27 februari:

Geslaagd pokertoernooitje bij S.K.N.W.K.

Nadat er eerst gekostumeerd was gevoetbald, stond er gisterenmiddag om 15:00 uur ook nog een pokertoernootje op het programma. Op twee pokertafels werd door 14 man gepokerd. Dit met nog wat ‘niet pokeraars’ en ook nog wat publiek zorgden er voor dat het gisteren de gehele middag gezellig druk was in de kantine. De jeugd kon trouwens onder geweldige weersomstandigheden lekker voetballen op het veld 🙂

Uiteindelijk werden van beide pokertafels de besten samengevoegd aan de finaletafel. Zij gingen strijden om de pot. Winnaar werd uiteindelijk Stephan Wessels (met zijn pokerface). De nummers twee en drie waren respectievelijk Christian van Vossen en Kevin Schiettekatte.

De uiteindelijke finale-tafel

We kunnen terugkijken op een geslaagde middag. Vanaf deze plaats dank aan de organisatie en de mensen achter de bar.

Elders op de site in Het Fotoboek staan nog meer foto’s van dit pokertoernootje.

27 februari:

Huib de Valk zit in de lappenmand

Vrijwilliger en erelid Huib de Valk zit in de lappenmand. Vandaar dat we hem de afgelopen weken ook niet hebben gezien op zijn geliefde sportpark ‘Het Springer’. Vanaf deze plaats willen we hem uiteraard heel veel sterkte en beterschap toewensen !!