Jaaroverzicht 2023 van www.sknwk.nl (juli)

Nu het jaar 2023 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2023 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag juli.

Juli:

Blauw/zwarte groeten vanuit Lissabon (Portugal)

Dit weekend verblijft een ‘select’ gezelschap S.K.N.W.K.-ers in Lissabon. Uiteraard is ook de S.K.N.W.K.-sjaal mee en doen Matthijs, Stefan, Kevin, René, Ronald, Dirk-Jan, Emiel, Richard, Remco, Quinten, Maurice en Christian iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Portugal.

Het lijkt ons als redactie nog steeds erg leuk dat jullie als bezoekers van www.sknwk.nl ons mee laten genieten van jullie uitjes. Dus trek je er op uit, neem iets blauw/zwarts mee en stuur je foto’s naar De Webmaster.

Bas (JO19-1) en Max (S.K.N.W.K. 1) zijn afgelopen week geopereerd i.v.m. knieblessures

Afgelopen seizoen is voor Bas de Valk en Max Jongebreur helaas niet zo verlopen als dat ze hadden gehoopt. Beiden liepen namelijk een behoorlijk zware knieblessure op. Afgelopen week zijn beiden hieraan geopereerd. Voor Max volgt er binnenkort zelfs nog een 2e operatie.

Vanaf deze plaats willen we zowel Bas als Max nogmaals van harte beterschap en heel veel sterkte toewensen !! En uiteraard heel veel succes met de revalidatie en hopelijk daarna weer actief in het blauw/zwart !! Zet ‘m op mannen !!

Volg S.K.N.W.K. ook via de diverse kanalen op social-media

Naast onze website (inmiddela al ruim 20 jaar) ‘zit’ S.K.N.W.K. ook al een weer een hele lange tijd op de social-media. We zijn zeer actief via Twitter, Facebook en Instagram. Wil jij ook nog meer op de hoogte blijven van S.K.N.W.K., volg de blauw/zwarten dan ook via twitter (klik hier) of facebook (klik hier) en/of op Instagram via het account https://www.instagram.com/sknwk_official/

Sinds een paar maanden zijn we ook te vinden op Tiktok. Ons account op Tiktok is: https://www.tiktok.com/@sknwk_official

Tikkie Terug Deel 592 – 15 jaar geleden is korfbaltak gestopt bij S.K.N.W.K. (april 2008)

Logo Tikkie Terug

Onze clubnaam, S.K.N.W.K., betekent Sport Kombinatie NieuWerKerk. De eerste K van Kombinatie (Combinatie 😉 ) was o.a. vanwege het feit dat we naast de voetbalafdeling ook heel lang een korfbaltak hebben gehad. Inmiddels is het al weer 15 jaar geleden dat onze korfbaltak stopte. Een mooie gelegenheid voor een nieuwe editie van Tikkie Terug, deel 592, met een terugblik naar 2008.

Op de website stond toen o.a. het volgende:

Twee dames nemen afscheid bij korfbal S.K.N.W.K.

Gisteren tijdens het duel van de korfballers van S.K.N.W.K. tegen Zaamslag was er even voor tijd een publiekswissel voor 2 vrouwen van S.K.N.W.K. Zij speelden gisteren nl. hun laatste wedstrijd.

Anneke van de Linde en Gerda Stins sloten hun ruim 40-jarige korfballoopbaan af. Beide dames begonnen hun loopbaan destijds in de pupillen van respectievelijk N.O.A.D. en S.K.N.W.K.

Uiteraard kregen zij bloemen bij hun afscheid. Hieronder enkele foto’s daarvan. Tevens een teamfoto van S.K.N.W.K.-korfbal.

S.K.N.W.K. gaat verder zonder korfbal

Helaas hebben de korfballers en korfbalsters van S.K.N.W.K. vorige week moeten besluiten dat dit het laatste seizoen is geweest voor de korfbaltak. Doordat er een aantal mensen zijn gestopt, is het voor S.K.N.W.K. op dit moment niet meer mogelijk om volgend seizoen een team op de been te krijgen. Erg zonde!

Dit betekent dus dat S.K.N.W.K. vanaf volgend seizoen verder gaat zonder de korfbaltak. In 1960 nam toenmalig korfbalvereniging D.S.S. het initiatief voor een bespreking betreffende een fusie tussen D.S.S., S.I.N.O.T.O. en volleybalverening “Nieuwerkerk”. Hieruit is toendertijd S.K.N.W.K. ontstaan.

Vanaf het seizoen 2008-2009 dus helaas geen korfbal meer. Uiteraard werden tijdens de laatste vergadering vorige week woensdag, 23 april jl., nog diverse mensen in het zonnetje gezet en bedankt.

Bekijk de foto’s van deze bijeenkomst elders op deze site in het Fotoboek.

Het laatste team van S.K.N.W.K.-korfbal

De Foto’s:

Poging doorstart korfbal S.K.N.W.K.

Een tijdje geleden werd er op deze website en in andere media melding gemaakt van het stoppen van de korfbaltak binnen S.K.N.W.K. Echter enkele fanatieke korfballers willen een poging wagen om een doorstart te maken. Een hartstikke mooi en goed initiatief natuurlijk. Dan blijft de ‘K’ van ‘Kombinatie’ in S.K.N.W.K. (Sport Kombinatie NieuWerKerk) ook echt van toepassing.

Dus zijn we op zoek naar enthousiaste korfballers (m/v) om het team te versterken (op dit moment is er een groter gebrek aan dames!).

S.K.N.W.K. is de kleinste korfbalvereniging van Nederland (als we nog bestaan uiteraard). De competitie wordt gespeeld tijdens de wintermaanden. De thuiswedstrijden vinden plaats in sporthal Onderdak te Zierikzee. Er wordt op woensdagavond getraind in de sporthal te Oosterland. Groot verschil bij ons (ten opzichte van andere korfbalteams) is dat wij dus alleen in de zaal spelen en niet 2x op veld erbij. Dit is ideaal te combineren voor mensen die bijvoorbeeld ook op tennis zitten.

We willen binnenkort kijken of het haalbaar is om een doorstart te maken. Hiervoor moeten we dus echter nog enkele spelers of speelsters erbij hebben.

Voor informatie kan telefonisch contact worden opgenomen met onderstaande personen.

Trudy Folmer 0111-643184
Jos Flikweert 0111-643362
Peter Talen 0111-643111

Geen doorstart korfbal bij S.K.N.W.K.

In april van dit jaar werd er door ons korfbalteam al ‘afscheid’ genomen. Een gebrek aan spelers deed hen helaas beslissen te moeten stoppen. Toch waren er een aantal mensen die zich bij dit besluit niet konden neerleggen.

Ze hebben een poging gedaan om een doorstart te maken met de korfbal van S.K.N.W.K. In het begin zag het er goed uit, omdat ze snel een aantal nieuwe spelers gevonden hadden met een korfbal verleden. Echter ze hadden er toch niet genoeg om een team te kunnen opgeven. Via oproepen in de krant en deze website zijn er geen aanmeldingen binnen gekomen. Het enige dat er uit kwam, was dat er wel mensen zijn die het eventueel misschien zouden willen, maar dan niet elke week kunnen. Dit is geen goede basis!

Nu de zaalcompetitie voor de deur staat en er dus weer getraind zou moeten worden, is nu besloten dat de doorstart helaas niet is gelukt. Voor ‘het mooie’ hadden er nog 1 heer en 2 dames bij moeten komen, maar dit heeft niet zo mogen zijn.

Het korfbalteam van S.K.N.W.K. dat in april van dit jaar al afscheid nam. Helaas komt er definitief geen doorstart.

Korfbaltak SKNWK definitief verleden tijd

Het korfbal bij SKNWK behoort nu voorgoed tot de verleden tijd. De laatste tijd is geprobeerd een doorstart te maken, maar dat bleek niet haalbaar. Dit meldt de site van SKNWK maandagavond. ‘In het begin zag het er goed uit’, zo meldt de Nieuwerkerkse webredactie, ‘omdat ze snel een aantal nieuwe spelers gevonden hadden met een korfbalverleden. Echter, ze hadden er toch niet genoeg om een team te kunnen opgeven. Via oproepen in de krant en de website zijn er geen aanmeldingen binnengekomen. Het enige dat er uit kwam, was dat er wel mensen zijn die het eventueel misschien zouden willen, maar dan niet elke week kunnen.’ Dit is geen basis voor een doorstart, luidt de conclusie derhalve.

Korfballers stoppen

Onderstaand artikel is te lezen in Ons Eiland (Editie Schouwen-Duiveland):

Nieuwerkerk – De Zwaluwen, Stormvogels, RODA en DSS. Bij menigeen zal dit niet direct een belletje doen rinkelen, maar toch waren dit halverwege de vorige eeuw namen van eilandelijke korfbalteams. Vrijwel ieder dorp op Schouwen-Duiveland had wel een eigen korfbalploeg. Diezelfde verenigingen kregen na verloop van tijd ook een voetbalafdeling of fuseerden met een reeds bestaande vereniging, zodat er namen ontstonden als SKNWK, ZSC’62 en ASV Brouwershaven. Voetbal en korfbal gingen zodoende jarenlang hand in hand, totdat de meeste verenigingen eind jaren ’70 wegens te weinig belangstelling stopten met korfballen.

Een club hield echter ál die jaren daarna knap stand. Het Nieuwerkerkse SKNWK nam tot en met vorig seizoen nog ieder jaar deel aan de zaalcompetitie korfballen. Aan die opvallende prestatie komt dit jaar een einde. “Helaas hebben we op de ledenvergadering van eind april moeten besluiten dat we dit jaar geen team meer op de been kunnen brengen,” zegt Trudy Folmer, bestuurslid van de Nieuwerkerkse korfbalvereniging. “Een aantal spelers stopten waardoor we te weinig spelers overhielden om door te gaan.”

De overgebleven leden van het team legden zich echter niet zonder slag of stoot bij dat besluit neer en probeerden tot het laatste moment mensen warm te krijgen voor het korfballen om zo alsnog een doorstart te kunnen maken. Folmer: “Ondanks alle inspanningen is dat niet gelukt. We hebben onlangs op een zaterdag met elkaar gesproken en omdat we bij het koppen tellen maar tot 7 á 8 mensen kwamen hebben we definitief besloten dat het niet haalbaar is om ons voor de competitie in te schrijven. Het zijn er gewoon echt te weinig en iedereen had zich daar eigenlijk al een beetje bij neergelegd.”

Daarmee valt dus definitief het doek voor de laatste eilandelijke combinatie tussen voetbal en korfbal. Het korfbalteam van SKNWK speelde jaren in dezelfde samenstelling met daarin onder meer Anneke van der Linde, Gerda Stins, Gerda Kloet, Jacco Folmer, Johan van der Linde en Trudy Folmer. “Dat was ook een van de leukste dingen aan het team, we waren een echt vriendenploegje”, memoreert Folmer. “We kenden elkaar en gingen er met z’n allen vol voor.”
Folmer vreest dat het verdwijnen van de korfbal bij Nieuwerkerk definitief is. “Natuurlijk zou het mooi zijn als we volgend jaar wel weer een team hebben, maar we moeten ook reëel zijn. Mensen hebben het druk met hun eigen dingen en dan kies je er niet zo snel voor om te gaan korfballen. En degenen die dat wel doen, zullen logischerwijs eerder voor All Ready kiezen dan voor ons. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat het nog terugkomt.”

Met het verdwijnen van SKNWK is All Ready nog de enige overgebleven korfbalclub op het eiland. Het eerste team van de ploeg staat op het veld momenteel op een zesde plaats en moet zich op dat niveau kunnen handhaven. In de zaal staat de ploeg voor een hele andere opgave. Na een aantal miraculeuze ontsnappingen degradeerde All Ready dit jaar, na een nederlaag in de beslissingswedstrijd tegen Bolness, naar de tweede klasse. Van de Zierikzeese formatie mag worden verwacht dat ze dit jaar mee kan doen om de bovenste plaatsten in die klasse.

SJO B.D.C./S.K.N.W.K. MO15-1 sluiten seizoen af met heel gezellig slaapfeestje

Afgelopen vrijdag op zaterdag hebben we het seizoen voor MO-15 afgesloten met een slaapfeestje. Vanaf 17.00 uur waren we welkom bij coach Bianca thuis. Daar stond een leuke tent waar de meiden met z’n allen in konden slapen. Na het oppompen van de luchtbedden en het klaarmaken van de slaapplaats zijn we eerst wat gaan eten. Iedereen had zijn eigen favoriete pizza meegenomen en die konden we afbakken in de pizzaoven. Met dank aan www.pizzahoutoven.eu voor het beschikbaar stellen van deze pizzaoven.

Na het eten zijn we richting Renesse gereden om ons daar vervolgens op te laten sluiten in de escape room. Verdeeld in 3 groepjes zijn we de uitdaging aangegaan. En we hebben het allemaal gered!! Super leuk om te doen. Tussen het wachten door hebben we ons ook nog vermaakt met het spel 30 Seconds.

Na de activiteit zijn we weer teruggegaan naar de slaaplocatie. Daar werden we nog verwend met wat snacks en konden we nog marshmallows bakken bij de pizzaoven. Coach Bianca en Saskia hebben de meiden vervolgens alleen gelaten zodat ze met elkaar de leuke avond konden afsluiten. Met de muziek erbij (in de polder kunnen ze daar toch niemand mee wakker houden 😉) feesten ze nog door tot ongeveer 3 uur. Nadat ze een paar uurtjes hebben geslapen was er alweer tijd voor het ontbijt.
Tenslotte is een slaapfeestje toch de bedoeling dat er niet of weinig geslapen wordt……

Na het ontbijt nog even lekker chillen en nog een potje voetbal om de ochtend af te sluiten. Rond half 12 was het slaapfeestje klaar en kon iedereen weer naar huis. Het was een leuk feestje geweest om het seizoen mee af te sluiten. Nog even naar school en dan lekker gaan genieten van de zomervakantie.

In augustus kunnen we ons weer gaan voorbereiden voor het nieuwe seizoen waarin we als MO-17 weer kunnen gaan knallen. Coach Bianca en Saskia hebben genoten van het afgelopen seizoen met de meiden en zullen ook volgend seizoen weer samen aantreden als coach.

Bekijk elders op de site nog wat meer foto’s van dit geweldige slaapfeestje.

Saskia

Blauw/zwarte groeten: Remon de Jonge vanaf de Red Bull Ring in Oostenrijk

Remon de Jonge was dit weekend getuige van het machtsvertoon van Max Verstappen tijdens de Grandprix van Oostenrijk. Hij zag de trainingen, kwalificaties en Sprintrace en zag vanmiddag de Nederlander zijn 5e overwinning op een rij pakken op de Red Bull Ring in Spielberg. Voor de gelegenheid was hij gehuld in S.K.N.W.K.-kleding en doet hij iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Oostenrijk.

S.K.N.W.K. 1 ingedeeld in 4e klasse C tijdens seizoen 2023-2024

Een dag eerder dan gepland heeft de K.N.V.B. de indeling voor de A-categorie bekend gemaakt. Voor S.K.N.W.K. 1 betekent dit een indeling in de vierde klas C.

Ze spelen in ieder geval 10 derby’s, omdat ook de andere vierde klassers van Schouwen-Duiveland, te weten Duiveland, ASV Brouwershaven, W.I.K. ’57, FC De Westhoek ’20 en Z.S.C. ’62  in deze klasse zijn ingedeeld. Daarnaast moeten ze twee keer ‘over de Zeelandbrug’ voor wedstrijden tegen Bevelanders 1 (Kamperland) en Colijnsplaatse Boys 1.

De overige tegenstanders zijn afkomstig van Goeree Overflakkee. Dit zijn S.N.S. uit Stad aan het Haringvliet, W.F.B. uit Ouddorp F.I.O.S. uit Achthuizen en Herkingen ’55.

De complete indeling van de vierde klas C is als volgt:

S.K.N.W.K. 2 sluit seizoen af met gezellig avondje in Tapasbar ‘t Schuitje

Het voetbalseizoen ligt al weer een aantal weken achter ons. Voor S.K.N.W.K. 2 was gisteren het ‘officiële’ einde van seizoen 2022-2023. Ze hebben dit gedaan met een gezellig avondje bij Tapasbar ‘t Schuitje in Zierikzee. Gelukkig was het zowel binnen als buiten lekker warm en hadden ze een hele goede reden om lekker te drinken 😉 En uiteraard om heerlijk te eten.

Koen Kraaijenbrink won de legendarische S.K.N.W.K. 2-quiz. Hij heeft met zijn overwinning een vet Billabong strandlaken binnengeharkt. Gefeliciteerd Koen !! Er werden ook nog wat prijzen uitgeraakt binnen de 2e selectie met betrekking tot afgelopen seizoen. Zo was er voor de afscheidnemende Wilco de Valk (hij gaat het voetballen op een lager pitje zetten) een custom made ‘GOAT’-shirt. Daarnaast kreeg hij een prachtige badhanddoek als Most Valuable Player dit seizoen bij S.K.N.W.K. 2. Wilco gefeliciteerd met deze waardevolle prijs. Tot slot was er voor Rick Dalebout nog een prijs voor de speler die de meeste progressie heeft geboekt dit seizoen bij het 2e. Ook jij gefeliciteerd Rick.

Het was uiteindelijk een geweldig seizoen en een hele gezellige en geslaagde afsluiting. Hieronder nog was foto’s van gisterenavond:

Seizoen ’23-’24 voor S.K.N.W.K. 1: 10 derby’s, nieuwe tegenstanders, oude bekende én een nieuwe klasse

Afgelopen vrijdag heeft de K.N.V.B. de indeling voor de A-categorie bekend gemaakt. Voor S.K.N.W.K. 1 betekent dit een indeling in de vierde klas C. Dat is op zich al ‘een nieuwtje’. Want alle seizoenen die de blauw/zwarten tot nu toe in de vierde klas K.N.V.B. speelden, bivakkeerden ze zij het in de vierde klas A of B, maar dus nog nooit in C.

Ze spelen in ieder geval 10 derby’s, omdat ook de andere vierde klassers van Schouwen-Duiveland, te weten Duiveland, ASV Brouwershaven, W.I.K. ’57, FC De Westhoek ’20 en Z.S.C. ’62  in deze klasse zijn ingedeeld. Dat zijn natuurlijk altijd leuke wedstrijden op zich met hopelijk veel publieke belangstelling.

Met Bevelanders en Colijnsplaatse Boys ontmoeten ze twee ploegen die ze in het verleden al veel vaker zijn tegen gekomen. Zo was de ploeg uit Kamperland al 26x een opponent tijdens een (na-)competitiewedstrijd. Overigens dateren de laatste ontmoetingen voor de competitie tussen beide teams al weer uit het seizoen 2013-2014. Colijnsplaatse Boys was nog veel vaker de tegenstander van de Nieuwerkerkers. De laatste ontmoetingen tussen beiden zijn nog niet zo lang geleden, namelijk seizoen 2021-2022. De plaatselijke v.v. uit Colijnsplaat was maar liefst 46x tegenstander van S.K.N.W.K. 1 tijdens een (na-)competitieduel.

De overige vier tegenstanders zijn afkomstig van Goeree Overflakkee. Dit zijn S.N.S. uit Stad aan het Haringvliet, W.F.B. uit Ouddorp F.I.O.S. uit Achthuizen en Herkingen ’55. Alleen S.N.S. was al eens tegenstander van de blauw/zwarten. We moeten dan echter terug naar het seizoen 1982-1983. In de 4e klas K.N.V.B. (er waren toen nog afdelingsklassen) werd toen 2x de strijd aangegaan tussen deze ploegen. De uitwedstrijd werd toen met 2-0 verloren door S.K.N.W.K. In het thuisduel op sportpark ‘Het Springer’ eindigde het duel toen in 1-1. De Nieuwerkerse treffer werd gescoord door Bram Roks vanaf de strafschopstip. S.K.N.W.K. zou na dat seizoen degraderen uit de 4e klas K.N.V.B. en weer terug zakken naar de 1e klas afdeling.

Door deze competitie-indeling in de vierde klasse C missen we wel vele bekende Zeeuwse opponenten. Wat verder opvalt is dat we ook onze tegenstanders van het eiland Tholen, die we ook heel vaak zijn tegengekomen, dit seizoen ‘mislopen’. Zij zijn allen ingedeeld in de Vierde klasse A, B en/of D. Overigens zal deze ‘nieuwe’ indeling zeker ook te maken hebben met de vele nieuwe zaterdag 4e klassers aankomend seizoen. Zo spelen in de vierde klas A veel ploegen uit Zeeuws-Vlaanderen die tot voor kort nog actief waren in het zondagvoetbal.

De complete indeling van de vierde klas A / B /  C / D  is als volgt:

Blauw/zwarte groeten: Jasper van Tilburg vanuit Vlorë (Albanië)

De redactie van deze website heeft weer een foto mogen ontvangen voor het item ‘Blauw/zwarte groeten uit…..’. Hiervoor uiteraard hartelijk dank.

S.K.N.W.K.-keeper Jasper van Tilburg geniet samen met zijn vriendin van een vakantie in Albanië. Uiteraard is ook de S.K.N.W.K.-sjaal weer mee op pad en doen zij iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Vlorë.

Het lijkt ons als redaktie nog steeds erg leuk dat jullie als bezoekers van www.sknwk.nl ons mee laten genieten van jullie uitjes. Dus trek je er op uit, neem iets blauw/zwarts mee en stuur je foto’s naar De Webmaster.

Blauw/zwarte groeten: Ids Flikweert vanuit Gili Trawangan (Indonesië)

S.K.N.W.K.-2 speler Ids Flikweert doet iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Gili Trawangan (Indonesië).

Niek maakt een sprookje van Zierikzee: ‘Het is een natuurlijke foto’

Bron: www.pzc.nl

‘Prachtig, een sprookje!’ zeggen de meeste mensen. Of ze herkennen de plek niet. Niek van de Zande (28) maakte een bijna surrealistische foto van Zierikzee.

Niek van de Zande sneed het beeld bij en dat leidde tot dit plaatje van Zierikzee. ,,Het is een natuurlijke foto.” © Niek van de Zande
Een stadspark met een meanderend en schoon wandelpad dat glinstert in de zon. Er komen vergelijkingen voorbij met het pad in de fantasiefilm De tovenaar van Oz of met attractiepark De Efteling, maar het is werkelijk Zierikzee dat je ziet. Niek van de Zande legde het beeld van de Zeeuwse stad vast tijdens zijn werk voor zijn eigen video- en fotobedrijf Vlotr.

Tikkie Terug Deel 595 – Reünieweekendje van oud-S.K.N.W.K. 1 van juni 2007

Logo Tikkie Terug

Tot 2016 was de maand juni de maand van het reünieweekendje van Oud-S.K.N.W.K. 1. In 2003 waren ze hier mee begonnen in De Haan (België). Vanaf dat jaar ging een groepje oud eerste elftalspelers en leiders/vlaggers (met hun partners) een weekendje lang weg in Nederland of België. Sinds 2006 met Maison Napoléon te Halma Daverdisse (België) was dit één grote groepsaccommodatie. Uiteindelijk zou de editie uit 2016 de laatste blijken te zijn. Maar uiteraard hebben we dus nu inmiddels heel veel verhalen en foto’s.

In deze Tikkie Terug deel 595 een terugblik op het reünieweekendje van oud-S.K.N.W.K. 1 van al weer 16 jaar geleden (juni 2007). Op de website stond het volgende:

Reünie-weekendje S.K.N.W.K. 1

Vrijdag 16 juni as. vertrekt een groep ‘oud’ eerste elftal spelers naar Ferrieres (Belgische Ardennen) voor al weer een reünie-weekendje van S.K.N.W.K. 1. Een aantal jaren geleden zijn enkele oud-spelers hier mee begonnen en dat beviel zo goed, dat dit dus inmiddels ook al weer een traditie (aan het worden) is. Dit zijn spelers van S.K.N.W.K., die inmiddels zo’n 8 tot 10 jaar geleden met elkaar in het eerste speelden (of er op een andere manier bij betrokken waren) en toen ook elke zomer een weekendje weg gingen.

Vorig jaar zaten ze voor de eerste keer samen in één groot huis. Dit is zeer goed bevallen, vandaar dat ook deze keer is gekozen voor een villa van 20 personen.

We zullen u middels een verslag en foto’s op deze website mee laten genieten van hoe het weekendje is geweesst.

Reünie-weekendje ‘oud’-SKNWK 1 fantastisch

Afgelopen vrijdag, 16 juni, vertrok oud-S.K.N.W.K. 1 voor een reünie-weekendje naar de Belgische Ardennen. Daar werd vesting genomen in een oud hotel in het plaatsje Ferrieres.

Voor de tweede keer met z’n allen in één groot huis en ook nu weer zeer gezellig. Voor een volledig overzicht van het weekendje moet men de wist u datjes… in de eerst komende editie van “de Voorzet” maar lezen.

Indien je daar niet op kan wachten kan je voor een sfeer impressie terecht in het fotoboek elders op deze site waar de foto’s inmiddels geplaatst zijn.

De Foto’s:

Jos van Spier heeft al paar keer meegedaan met zogenaamd Wandelvoetbal bij FC De Westhoek ’20

Nadat hij onlangs stopte bij het 40+ voetbal, zou Jos van Spier het toch wel leuk vinden om alsnog actief te blijven op het (trainings)veld bij S.K.N.W.K. Hopelijk kan dit het komende seizoen vorm krijgen met een trainingsgroep op de vrijdagavond!? Er zijn namelijk meer S.K.N.W.K.-ers die hier wel oren naar hebben.

We hebben dit overigens al geprobeerd met de 40+ afgelopen seizoen, maar dat is bij slechts één training gebleven op vrijdagavond. Hopelijk krijgt dit het aankomende seizoen meer vorm en komt er continuïteit in!?

Misschien is het dan ook een optie om (met alle respect trouwens) met de oudere spelers onder ons dan ook zogenaamd Wandelvoetbal te starten op Het Springer?? De afgelopen twee trainingen bij het Walking Football bij FC De Westhoek  ’20 in Burgh-Haamstede heeft Jos van Spier alvast sfeer geproefd. En hij was super enthousiast en heeft er wel oren naar dit ook bij S.K.N.W.K. van de grond te krijgen 🙂

We hopen voor het nieuwe seizoen wat meer plannen te kunnen maken voor de vrijdagavond. Wordt vervolgd in de komende weken/maanden.

Jos van Spier (staand in Oranje shirt) met de groep Wandelvoetballers van de laatste training bij FC De Westhoek ’20

Blauw/zwarte groeten: Stefan, René en Kevin (en Ralph) vanuit Middelburg

Kersverse spelers van S.K.N.W.K.-3 Stefan Vermeer, René Verschoor en Kevin Schiettekatte waren gisteren op bezoek bij Oud-S.K.N.W.K. 1-trainer Ralph Zegers . Het was heel gezellig en met z’n vieren doen ze iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Middelburg (leuk ook dat filmpje van ‘the making of’ én let ook eens op de kleding van de S.K.N.W.K.-ers 🙂 ).

Voetbaljournaal: Jari Goudswaard kende met SKNWK een meer dan teleurstellend seizoen

In VoetbalJournaal is in de editie Beveland/Schouwen-Duiveland aandacht voor alle voetbalclubs op Schouwen-Duiveland en Beveland. In de editie van voorjaar 2023 een artikel met S.K.N.W.K. 1 verdediger Jari Goudswaard over het teleurstellende afgelopen voetbalseizoen.

Klik hier voor de volledige krant https://voetbaljournaal.edities.com/beveland/2223_02/

Voetbaljournaal: Fred van der Helm trots op ontwikkeling jeugd D.Z.C. ’09

In VoetbalJournaal is in de editie Beveland/Schouwen-Duiveland aandacht voor alle voetbalclubs op Schouwen-Duiveland en Beveland. In de editie van voorjaar 2023 een artikel met jeugdtrainer Fred v/d Helm van D.Z.C. ’09 over de samenwerking van het afgelopen seizoen tussen onze buurvereniging D.Z.C. ’09 en S.K.N.W.K.

Peter v/d Cingel ontvangt nog bedankje namens de club

Zoals bekend heeft elftalleider bij S.K.N.W.K. 1, Peter v/d Cingel, het afgelopen seizoen de laatste 3 maanden als interim trainer/coach opgetreden. Hiervoor werd hij namens de club nog in het zonnetje gezet. Uit handen van penningmeester Robin Kosten kreeg Peter nog een presentje voor zijn rol als interim hoofdtrainer bij S.K.N.W.K.

Tikkie Terug Deel 596 – Teamfoto S.K.N.W.K. A1 van ca. 25 jaar terug

Logo Tikkie Terug

Als straks het nieuwe seizoen weer begint, is het natuurlijk ook weer tijd om alle teams vast te leggen op de foto. Dit is leuk voor de website, maar zeker ook voor later als we nog eens terug kijken op het betreffende seizoen. Dit geeft gelijk een mooie gelegenheid voor een nieuwe editie van ‘Tikkie Terug’, deel 596.

We gaan voor deze foto zo’n 25 jaar terug in de S.K.N.W.K.-historie (exacte datum is niet bekend). Op deze foto staat S.K.N.W.K. A1 (tegenwoordig heet dat team JO19-1). Ze ontvingen toen namens sponsor Rijschool Neele uit Ouwerkerk een nieuw tenue en dus moesten uiteraard op de foto. Bijgaande foto is overigens genomen nog voor de oude ingang van sportpark ‘Het Springer’ (dat is nog voordat de schietvereniging en ons ballenhok waren gebouwd).

Staand achter de auto v.l.n.r.: Robbert v/d Zande, Marcel Snijders, Bas Neele (sponsor), Jeroen Ruitenbeek, Paul Deurloo, Emiel Pollemans. Staand voor de auto v.l.n.r. Hans Matthijsse, Maurice Pollemans, Léon de Bruine, Léon Goedegebure, Erik v/d Berg, Huib de Valk (leider), Wouter de Jonge. Zittend v.l.n.r.: Jeffry Loos, Jos Wesdorp (trainer/coach), Hylke Kloosterziel, Sytze Stins.

S.K.N.W.K. heeft 12 voetbalteams tijdens seizoen 2023-2024

Het nieuwe seizoen 2023-2024 zal S.K.N.W.K. met 9 teams de competitie ingaan. Daarnaast hebben we uiteraard ook nog de 40+ bij de mannen en de 30+ bij de vrouwen (dit is combinatieteam met D.Z.C. ’09). Ook hebben we een JO7, maar die spelen geen competitie via de K.N.V.B. Afhankelijk van het aantal JO7-teams op Schouwen-Duiveland spelen zij op zaterdag onderling wedstrijdjes op het eiland. Hierdoor zullen we tijdens het aankomend seizoen 12 teams hebben die actief zullen zijn op Het Springer.

Zoals eerder aangegeven hebben JO15-1 en JO14-1 een samenwerking met D.Z.C. ’09. Dat was afgelopen seizoen ook het geval (toen was het met JO14-1 en JO13-1) en dat is voor beide partijen heel goed bevallen waardoor is besloten dit voort te zetten op dezelfde manier.

Bij de senioren hebben we opnieuw drie seniorenteams. Aankomend seizoen beschikken we bij de jeugd over een JO19, JO15, JO14, JO12, JO11, JO10 en JO7-team.

We wensen alle teams nu alvast heel veel plezier en succes toe tijdens het nieuwe seizoen !!

Blauw/zwarte groeten: Floor en Eddy Kaaisteker vanuit de Johan Cruijff Arena

Nieuw jeugdlid Floor Kaaisteker (ze start in het aankomende seizoen in de JO12) heeft van vader Eddy (S.K.N.W.K. 3) alvast een goede voorbereiding gehad op het nieuwe voetbalseizoen en haar voetbalcarrière. Daarom waren ze vandaag aanwezig bij een rondleiding in de Johan Cruijff Arena. Uiteraard was de S.K.N.W.K.-sjaal mee en doen ze iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit onze (voetbal)hoofstad.

Bekerindeling voor S.K.N.W.K. 1 is bekend

Vandaag, vrijdag 28 juli 2023, heeft de K.N.V.B. de bekerindeling bekend gemaakt voor S.K.N.W.K. 1. Ons vlaggenschip is deze keer ingedeeld bij Bruse Boys 1, G.P.C. Vlissingen 1 en Veere 1. Overigens was S.K.N.W.K. ook afgelopen seizoen ingedeeld bij Veere 1 in het bekertoernooi. Wegens de weers- en veldomstandigheden is dit duel toen niet gespeeld. Echter vorige maand is deze wedstrijd als ‘vriendschappelijke bekerwedstrijd’ alsnog gespeeld (dit op uitnodiging van v.v. Veere i.v.m. hun 75 jarig jubileum). De nummering is nog niet bekend en dus is ook het speelschema nog niet bekend.

Met deze tegenstanders treffen de blauw/zwarten één derde klasser, Bruse Boys, maar ook twee vierde klassers, G.P.C. Vlissingen en Veere (in de competitie overigens geen tegenstander van S.K.N.W.K., want zij zijn ingedeeld in de 4e klas B K.N.V.B. Zuid 1 terwijl ‘wij’ in de 4e klas C zullen gaan spelen).

Al met al een weer een mooie uitdaging voor S.K.N.W.K. 1.

Blauw/zwarte groeten: Dies en Siem v/d Velde vanuit Moraira (Spanje)

De jeugdspelertjes Dies en Siem v/d Velde doen iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Moraira (Spanje).

Blauw/zwarte groeten: Tim v/d Cingel vanaf Ibiza (Spanje)

Eerste selectie speler Tim v/d Cingel geniet van een heerlijke vakantie in Spanje (overigens samen met de trainer van ASV Brouwershaven, Marcel Verschoor 🙂 ). Uiteraard heeft Tim zijn S.K.N.W.K.-handdoek mee en doet hij iedereen de blauw/zwarte groeten vanaf Ibiza.

Schema voorbereiding 1e selectie S.K.N.W.K. seizoen 2023-2024 (update)

De 1e selectie van S.K.N.W.K. start de voorbereiding op het seizoen 2023-2024 op zaterdag 12 augustus 2023 onder leiding van onze nieuwe hoofdtrainer Johan Sulkers. Er is een oefenwedstrijd toegevoegd op dinsdag 22 augustus a.s. tegen een combinatieteam van R.C.S. 1/2.

Het voorlopige schema van de voorbereiding ziet er nu als volgt uit (schema is onder voorbehoud):

Zaterdag 12 augustus 2023 Eerste training 11:00 uur
Zaterdag 12 augustus 2023 Lunch na afloop training
Dinsdag 15 augustus 2023 Training 20:00 uur
Donderdag 17 augustus 2023 Training 20:00 uur
Zaterdag 19 augustus 2023 Training 11:00 uur
Dinsdag 22 augustus 2023 Oefenwedstrijd R.C.S. 1/2 – S.K.N.W.K. 1/2 20:00 uur
Donderdag 24 augustus 2023 Training 20:00 uur
Zaterdag 26 augustus 2023 Oefenwedstrijd Serooskerke 2 – S.K.N.W.K. 1 14:30 uur
Dinsdag 29 augustus 2023 Training 20:00 uur
Donderdag 31 augustus 2023 Training 20:00 uur
Zaterdag 2 september 2023 1e Bekerwedstrijd S.K.N.W.K. 1 – Veere 1 14:30 uur