Jaaroverzicht 2023 van www.sknwk.nl (december)

Nu het jaar 2023 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2023 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag december

December:

S.K.N.W.K. JO7-1 heeft geweldig Sinterklaasfeestje op Het Springer

Vanavond, vrijdag 1 december 2023, bracht ook Sinterklaas uiteraard weer een bezoekje aan S.K.N.W.K. Samen met enkele van zijn Pieten had hij ook dit jaar weer een plaatsje vrij gemaakt in zijn agenda voor een bezoekje aan Sportpark ‘Het Springer’. Rond 17:00 uur verzamelden de spelertjes en trainers van S.K.N.W.K. JO7-1 zich op ons sportpark.

Er werd eerst begonnen met een training op het kunstgrasveld. Na een klein half uurtje trainer waren daar in eens twee pieten. Zij deelden uiteraard snoepgoed uit. En wat helemaal geweldig was, is dat de Pieten ook deze keer weer speciaal voor S.K.N.W.K. de clubkleuren droegen op hun gezichten 🙂 Toen iedereen was voorzien van wat zoetigheid, gingen de kinderen en de ‘Blauw/Zwarte Pieten’ een partijtje voetballen. Dit was dolle pret. Uiteraard gingen de kinderen nog samen op de foto met de Pieten.

Na het partijtje werden er ook nog strafschoppen genomen.

Na het voetballen ging iedereen weer terug naar de kantine. Daar waren inmiddels overheerlijke frietjes gebakken. Zelfs de Pieten hadden honger gekregen van de Pietentraining en aten heerlijk mee. Toen iedereen zijn buikje (bijna) vol had (er is natuurlijk altijd nog ruimte voor wat strooigoed) kwam uiteraard ook Sinterklaas nog langs.

De Sint had natuurlijk over iedereen weer iets in zijn boek staan. Nadat alle spelertjes en teams aan bod waren gekomen kregen alle kids nog een kadootje. En nog een keertje met z’n allen op de foto, want nu was ook Sinterklaas aanwezig.

Dank aan de organisatie en de vrijwilligers voor dit zeer geslaagde Sinterklaasfeest. Bekijk nog meer foto’s van dit geweldige Sinterklaasfeest elders op de site in Het Fotoboek.

Topavond voor S.K.N.W.K. JO12-1JM

Voor S.K.N.W.K. JO12-1JM was het vanavond een topavond. Trainster Nicole Dekker had een leuke avond georganiseerd voor haar team. Ze begonnen om 19:00 uur met een partijspel te spelen tegen hun ouders/broertjes/zusjes. Uiteindelijk sloten ook nog twee blauw/zwarte Pieten aan bij het partijtje. Zij waren namelijk toch op Het Springer i.v.m. het Sinterklaasfeestje van S.K.N.W.K. JO7-1.

Onder luide aanmoedigingen van Sinterklaas zelf (hij blijkt ook echt verstand van het spelletje te hebben) werd er zo’n drie kwartier gespeeld. Natuurlijk was er het nodige snoepgoed. Na afloop van de wedstrijd werd zoals dat hoort de tegenstander bedankt voor de leuke en sportieve wedstrijd. Uiteindelijk werd er ook hier nog een groepsfoto met alle kinderen, ouders en de Sint en zijn Pieten. Hierna konden zij weer verder en konden ook de ouders thuis met de voetjes omhoog gaan uitrusten.

Voor JO12-1JM was de avond nog niet klaar, want zij hebben nog tot het klokje van 21:00 uur door gefeest. Het was een zeer geslaagde avond.

Bekijk elders op deze site nog meer foto’s van deze zeer geslaagde avond voor S.K.N.W.K. JO12-1JM.

Frans van Pagee bezoekt morgen de derby S.K.N.W.K. 1 – Brouwershaven 1

Bron: https://www.facebook.com/fenlvanpagee

RAAG MOOIE DOELPUNTEN OF WEERGALOZE ACTIES HEREN
NIEUWERKERK – Brouwershaven mag zaterdag 2 december afreizen naar sportpark ‘Het Springer’ om het op te nemen tegen koploper S.K.N.W.K., een lastige uitwedstrijd voor hun gezien de verschillen op de ranglijst. Voor de bezoekers een 10e positie, maar zoals elke wedstrijd begint deze met ‘’de brilstand’’. Zullen zij ‘hun huid duur verkopen’, ook al wordt het een zware klus.
Vermaak het publiek en vergeet vooral zelf niet te genieten ongeacht de stand!
de Razende Reporter

Competitiewedstrijd S.V.O.D. ’22 JO19-1 – S.K.N.W.K. JO19-1 is afgelast

De competitiewedstrijd S.V.O.D. ’22 JO19-1 – S.K.N.W.K. JO19-1 van vandaag, zaterdag 2 december 2023, is afgelast.

Ook wedstrijden S.K.N.W.K. 3 en ST S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 JO15-1JM zijn afgelast

Inmiddels zijn ook de uitwedstrijd van S.K.N.W.K. 3 tegen D.B.G.C. 3 en de thuiswedstrijd van ST S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 JO15-1JM (te Dreischor) voor vandaag afgelast.

S.K.N.W.K. 1 verslaat Brouwershaven 1 uiteindelijk met 4-1 in matige derby

Dit weekend stond voor S.K.N.W.K. 1 de derby op het programma tegen Brouwershaven 1, dat een wisselvallig seizoen heeft tot nu toe. S.K.N.W.K. 1 startte het thuisduel op sportpark Het Springer met een vrijwel fitte selectie (alleen de lang geblesseerde Max Jongebreur ontbreekt al een hele lange tijd) om hiermee te trachten de volgende driepunter aan het totaal toe te voegen.

De eerste helft was het duidelijk dat de gasten er alles aan gingen doen om het de Nieuwerkerkers zo lastig mogelijk te maken. Brouw was feller in de duels en bij de blauw/zwarten lukten er aanvankelijk heel weinig. Toch was de thuisclub dicht bij een doelpunt, want na een scrimmage voor het doel wilde de bal er niet in. Even later kreeg ook Brouwershaven een prima kans om op voorsprong te komen, maar de attente Daan v/d Cingel redde uitstekend.

Een kwartier voor rust kwam S.K.N.W.K. toch op voorsprong. Remco v/d Berge kreeg de bal vanaf de achterlijn voor het doel waar Tim v/d Cingel van dichtbij de 1-0 kon scoren. Een paar minuten voor rust was het Remco zelf die na een sterke actie door het midden de bal knap in de verre hoek schoot, 2-0. En dat was tevens de ruststand.

Waar iedereen dacht nu zal S.K.N.W.K. er wel overheen gaan, was het toch Brouwershaven dat zich knap in de wedstrijd knokte. Na slap verdedigen van de thuisploeg waren het de zwart witten die de 2-1, zij het ook met enig fortijn, op het bord zetten. S.K.N.W.K. was het daarna een poosje helemaal kwijt en de gasten leken zelfs aanspraak te gaan maken op misschien wel een gelijkmaker, maar gelukkig ging dat feest niet door. Het was weer Remco v/d Berge die na een sterke actie over rechts de bal strak voorgaf en hoe hij het deed weten we niet, maar clubtopscorer Tim de Looze wist de bal curieus tot doelpunt te promoveren, 3-1.

Even later leek de marge toch weer terug naar één te gaan, maar voordat de bal tegen de touwen ging, was er al dan niet terecht afgevlagd en gefloten voor buitenspel. Zodoende bleef het dus 3-1. Overigens mochten de gasten deze periode ook zeker niet klagen toen hun doelman overduidelijk de bal buiten ‘zijn’ 16 pakte en de scheidsrechter dit niet zag en/of wilde bestraffen.

Een kwartier voor het einde viel de definitieve beslissing in deze derby. Dominique Prins stuurde met een slim balletje Remco v/d Berge weg die op snelheid doorging en de ingevallen David v/d Broek een niet te missen kans bood, 4-1. Dat was ook tevens de eindstand en zo kon S.K.N.W.K. in een vrij matige wedstrijd weer drie punten bijschrijven aan het totaal. Zo blijven ze fier aan de leiding staan in de vierde klasse C.

Volgende week staat de volgende derby op het programma in Scharendijke tegen de plaatselijke Z.S.C.

S.K.N.W.K. JO10-1 Trotseert Winterse Weer en Sleept derde Overwinning op Rij binnen tegen W.F.B. JO10

Op de ijzige zaterdag van 2 december marcheerde SKNWK-JO10 naar Ouddorp voor een uitdagende confrontatie met WFB J010. Ondanks de afwezigheid van Xander, Emely en Sophie, was de het team van SKNWK-JO10 niet te stoppen. Ze betraden het bevroren veld, klaar om de elementen te trotseren.

Bij het eerste fluitsignaal om 10 uur schoot Dies de bal in de gure winterwind, maar het bevroren veld maakte de bal onvoorspelbaar. Beide teams worstelden met deze omstandigheden, maar SKNWK-JO10 vond sneller zijn ritme. Vijf minuten na de aftrap, sneed Levi door de verdediging van WFB J010 en scoorde beheerst de 0-1. Een ongelukkig verdedigingsmoment liet WFB J010 echter toe om binnen 8 minuten gelijk te maken.

SKNWK-JO10 herpakte zich, met Teijmen en Liz die de verdedigingslinie versterkten, en Anice die naast zijn show acties ook een uitstekende wedstrijd keepte Sam heerste op het middenveld samen met Dies. Jasmijn zorgde in de 18e minuut voor de leiding  met een spectaculair afstandsschot. Mohammed zorgde vervolgens  voor een confortabele rust stand door twee snelle doelpunten  en deze vierde hij  met zijn kenmerkende koele stijl. De ruststand: een comfortabele 1-4 voorsprong voor SKNWK-JO10.

De tweede helft was echter een heel ander verhaal. Het leek alsof SKNWK-JO10 al aan pakjesavond dacht, waardoor WFB J010 kon terugkomen tot 2-4. Het spel van SKNWK-JO10 verslapte en met nog 7 minuten op de klok, kroop WFB J010 dichterbij met een 3-4 stand. De laatste minuten waren nagelbijtend spannend voor de supporters, maar toen het eindsignaal klonk, was de opluchting groot. SKNWK-JO10 had zijn derde opeenvolgende overwinning veiliggesteld!

Door: Trainer/coach Patrick Habets

Sfeerimpressie van zaterdag 2 december 2023

Gisteren, zaterdag 2 december 2023, gebeurde er weer voldoende op en rond sportpark ‘Het Springer’ en bij de uitwedstrijden van de S.K.N.W.K.-teams.

Hieronder een sfeerimpressie van zaterdag 2 december 2023 middels wat foto’s:

Dit voetbalweekend begon al op vrijdagavond toen we sinterklaasfeest vierden met JO7-1

De Sint was samen met twee Blauw/zwarte Pieten speciaal naar Het Springer gekomen

Na het feestje met JO7-1 werd er door JO12-1JM nog gevoetbald tegen de ouders en de Pieten onder luide aanmoediging van de Goedheiligman

Omstreeks 08:00 uur was al bekend dat de uitwedstrijd van S.K.N.W.K. JO19-1 was afgelast

Zaterdagmorgen om 09:15 uur was dit het beeld van ons hoofdveld na opnieuw wat nachtvorst

Het kunstgrasveld was goed bespeelbaar en dus beet S.K.N.W.K. JO12-1JM het spits af

Zij speelden tegen De Jonge Spartaan JO12-3 (vandaar dat wij onze shirts binnenste buiten droegen)

Eventjes een Time-Out

Het was een leuke en spannende wedstrijd

Na een 0-2 ruststand kwamen we nog knap terug tot 1-2

Maar dit bleek uiteindelijk ook de eindstand

Om 10:00 speelde S.K.N.W.K. JO10-1 in Ouddorp een uitwedstrijd

Onze kanjers trotseerde de kou en winterse omstandigheden

En uiteindelijk werd hun inzet beloond

Want de overwinning was een feit voor de blauw/zwarten

Bedankt voor de wedstrijd

De eindstand was uiteindelijk 3-4

Ook de thuiswedstrijd (te Dreischor) van ST S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 JO15-1JM werd wegens de veldomstandigheden afgelast

Op het zelfde eiland, maar dan bij De Jonge Spartaan moest S.K.N.W.K. JO11-1 aantreden

Eventjes opwarmen bij de kachel

Chipjes voor alle spelertjes

Na afloop van de wedstrijd

En die wedstrijd was ook een hele spannende

Tegen die andere blauw/zwarten

Waren ‘wij’ net iets sterker

Dus blijdschap

Iedereen goed gemutst

Eindstand De Jonge Spartaan JO11-2 – S.K.N.W.K. JO11-1 was 2-3

ST S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 JO14-1 speelde een wedstrijd in Oosterland

Tegenstander was SJO B.D.C. JO14-1

Helaas hier geen overwinning voor ons

De eindstand was uiteindelijk 4-2

Inmiddels was het kunstgrasveld op Het Springer weer mooi groen

Dat kwam mooi uit, want hier speelden ST SJO B.D.C./S.K.N.W.K. MO17-1 een thuiswedstrijd

Tegenstander was SC Gastel MO17-1

De teams waren aan elkaar gewaagd

Getuige ook de eindstand van 2-2

Ook de uitwedstrijd van S.K.N.W.K. 3 bij D.B.G.C. 3 ging uiteindelijk niet door

De wedstrijd van S.K.N.W.K. 2 ging wel door uit tegen Steenbergen 2

Na een 1-3 ruststand moesten we uiteindelijk genoegen nemen met een puntendeling, eindstand 3-3

Voor de laatste wedstrijd van het weekend terug naar Het Springer

Na overleg met onze spelers en staf, die van de tegenstander en de scheidsrechter

Werd besloten toch gewoon op ons hoofdveld te spelen i.p.v. op het kunstgras

De toss was voor onze Pupil van de Week

Hidde van Loon

Na zijn aftrap wist hij uiteraard ook te scoren

Zelfs met een kopbal 🙂

Hierna was het tijd voor de derby S.K.N.W.K. 1 – Brouwershaven 1

Die in het begin zeker gelijk op ging

Op aangeven van Remco v/d Berge

Scoorde Tim v/d Cingel de 1-0

Een blije Tim de Looze

En andere spelers komen Tim feliciteren

Na een goede actie van Remco v/d Berge

Schiet hij de 2-0

Tegen de touwen

Deze 2-0 was ook de ruststand

We hadden deze middag bezoek van Frans van Pagee

Deze Razende Reporter heeft de wedstrijd gefilmd en komt vanavond nog met een samenvatting 🙂

Na rust was het eerst Brouwershaven dat wist te scoren

En dus de tussenstand op 2-1 bracht

Na een ingooi van Stijn Dooge

Komt de bal bij Remco v/d Berge

Hij zet de bal voor (met zijn rechterbeen !!)

En daar is onze clubtopscorer Tim de Looze

Met de 3-1

En al weer zijn 9e competitiedoelpunt dit seizoen

Met zijn 3e assist van deze wedstrijd is Remco overduidelijk Man of the Match

Zijn voorzet komt bij invaller David v/d Broek die hard binnen schiet

Yessssss, 4-1

Dit bleek uiteindelijk ook de eindstand

Toen de scheidsrechter affloot voor het einde

Na afloop van de derby was het nog lang gezellig druk

En ook de aanmeldingen voor de Kerst-Bingo blijven binnenstromen 🙂

Samenvatting S.K.N.W.K. 1 – Brouwershaven 1 (door de Razende Reporter)

Bron: https://www.facebook.com/fenlvanpagee

‘de Schouwse derby in Nieuwerkerk’

KOPLOPER SKNWK BLIJFT ONGESLAGEN

NIEUWERKERK – Het is ook de hoofdmacht van voetbalvereniging Brouwershaven niet gelukt om de ongeslagen status te niet te doen van koploper SKNWK. De nummer 10 op de ranglijst in de 4e klasse C bleek op sportpark ‘Het Springer’ een waardig tegenstander, toch bleven de punten in Nieuwerkerk.

S.K.N.W.K. – Brouwershaven (2-0) 4-1

⚽️ Tim van der Cingel 1-0
⚽️ Remco van de Berge 2-0
⚽️ Robin van Mourik 2-1
⚽️ Tim de Looze 3-1
⚽️ David van de Broek 4-1

Scheidsrechter: Pieter Israel

S.K.N.W.K., gefeliciteerd met de zege en bedankt voor de gastvrijheid. Voor jullie en Brouwershaven uiteraard succes gewenst in de resterende gedeelte van de competitie, nog een lange reeks te gaan.

de Razende Reporter (Frans van Pagee)

Hier de link naar de video van de samenvatting https://www.facebook.com/fenlvanpagee/videos/723816329309968

Blauw/zwarte groeten: Floor Kaaisteker (S.K.N.W.K. JO12-1JM) in het stadion bij de Oranje Leeuwinnen

De redactie van deze website heeft weer een foto mogen ontvangen voor het item ‘Blauw/zwarte groeten uit…..’. Hiervoor uiteraard hartelijk dank.

Vanavond spelen de Oranje Leeuwinnen in het stadion van Willem II de belangrijke wedstrijd in de Nations League tegen België. S.K.N.W.K. JO12-1Jm speelster Floor Kaaisteker is samen met haar vader Eddy van de partij om onze dames aan te moedigen. Uiteraard is ook de S.K.N.W.K.-sjaal mee en doen ze iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Tilburg.

Ze kwamen overigens ook haar trainster bij S.K.N.W.K. JO12-1JM, Nicole Dekker, tegen die ook aanwezig is in het stadion. Uiteraard gingen ze ook samen eventjes op de foto met de sjaal.

Het lijkt ons als redactie nog steeds erg leuk dat jullie als bezoekers van www.sknwk.nl ons mee laten genieten van jullie uitjes. Dus trek je er op uit, neem iets blauw/zwarts mee en stuur je foto’s naar De Webmaster.

Werkzaamheden vervanging kachel in volle gang; (nog) geen problemen met douchen

Gisteren, maandag 4 december 2023, zijn de werkzaamheden gestart voor het vervangen van onze kachel. Er was eventjes sprake dat er misschien niet kon worden gedoucht, maar vooralsnog levert het voor de douches (nog) geen problemen op. Er kan dus na de trainingen gewoon worden gedoucht.

Pubquiz S.K.N.W.K. begint zaterdag 20 januari 2024 om 19:30 uur

Op zaterdag 20 januari 2024 wordt er in onze kantine een heuse Pubquiz georganiseerd !! De organisatie is in handen van Dirk-Jan Hoek en Kevin Schiettekatte. Met 12 aangemelde teams is dit evenement dus vol !!

De Pubquiz begint om 19:30 uur.

Donderdag 7 december 2023 is Nationale Vrijwilligersdag

De Nationale Vrijwilligersdag is vandaag, donderdag 7 december 2023. Deze dag wordt er extra aandacht besteed aan het dankbare werk van een vrijwilliger. Vanaf deze plaats willen we als club uiteraard ook even stil staan bij alle vrijwilligers van S.K.N.W.K. !! Zonder jullie zouden wij als club niet kunnen bestaan !! Jullie maken echt het verschil !!

S.K.N.W.K. 3: Kratsponsor van de Week

Kratsponsor van deze week: Bob’s Service Bouw & Techniek

Morgen om half 3 spelen we de spannende wedstrijd tegen de nummer 3 van de competitie Smerdiek 2. Uiteraard betekent dat ook dat we weer een mooie sponsor hebben voor het kratje na de wedstrijd! Dit keer zijn de vakmannen van Bob’s Service, Bob en Pieter de sponsors van het heerlijke kratje Hertog na de wedstrijd. Neem zeker een kijkje op hun socials om te zien welke fantastische diensten zij aanbieden!

Alvast hartelijk dank!!

Natuurlijk hebben we na iedere wedstrijd verschrikkelijke dorst en en schreeuwen onze spieren om een degelijke isotone hersteldrank. Kortom, het lichaam en de geest vragen om een welverdiend pilsie. Echter zijn de financiën soms een klein obstakeltje… Daarom hebben we besloten om onze commerciële waarde in te zetten bij het oplossen van dit knelpunt: Vanaf heden hebben we bij iedere thuiswedstrijd de kratsponsor van de week!

Mocht jij nou ook met je bedrijf (of zonder je bedrijf, kan ook natuurlijk) een kratje willen sponsoren en ons willen helpen aan een goede start van de derde helft? We zijn nog op zoek voor thuiswedstrijden verderop in het seizoen, Stuur een DM of mail naar sknwk3@hotmail.com!

Je krijgt hier uiteraard een eervolle vermelding op de socials en op SKNWK.nl voor terug….En een hele hoop lof!

Onnodige nederlaag in derby tegen Z.S.C. ’62 1 zet S.K.N.W.K. 1 weer met beide beentjes op de grond

Vandaag stond voor S.K.N.W.K. 1 de uitwedstrijd op het programma in Scharendijke tegen Z.S.C. ’62 1. De blauw/zwarten moesten spelverdeler Dominique Prins missen in deze derby en dat is gewoon een flinke aderlating. Op een eigenlijk onbespeelbaar veld keek S.K.N.W.K. al binnen twee minuten tegen een achterstand aan toen een hoge bal in 1 keer over de kansloze Daan v/d Cingel in het doel verdween, 1-0. Je weet dat dit niet moet gebeuren en toch gebeurt het. Dit zorgt uiteraard voor vertrouwen bij de thuisploeg.

Echter binnen vijf minuten had het eigenlijk al gelijk moeten staan. Eerst kreeg David v/d Broek na een goede actie de bal niet bij de geheel vrijstaande Remco v/d Berge. Even later schoot onze clubtopscorer Tim de Looze in vrije positie de bal tegen de doelman. Waarschijnlijk probeerde Tim de bal over de ver uitgekomen keeper te schieten, maar op zo’n dramatisch veld gaat werkelijk bijna alles verkeerd en zodoende bleef het dus 1-0.

Daarna werd Z.S.C. ’62 middels enkele lange ballen weer een paar keer gevaarlijk, maar keeper Daan v/d Cingel bracht een paar keer uitstekend redding. Ruststand is dan ook 1-0.

In de tweede helft probeerde sknwk wel aan te zetten, maar omdat goed voetbal vrijwel onmogelijk was, kwamen er weinig kansen. De grootste kans was voor Karl Hanse, goed vrijgespeeld door Tim v/d Cingel tikte hij de bal voorbij de keeper, maar helaas voor de Nieuwerkerkse ploeg ook enkele centimeters langs de verkeerde kant van de paal. Verder nog een paar schoten waarbij de Z.S.C.-doelman kon redden.

Aan de andere kant bleef het gevaar loeren op een counter maar echt gevaarlijk werd dat ook niet. Op het moment dat S.K.N.W.K. alles of niks ging spelen en achterin dus 1 op 1 stond had Bas van Dijke ongelukkig balverlies als laatste man. Twee spelers van de thuisploeg konden zo doorlopen op het S.K.N.W.K.-doel. Eerst redde Daan weer, maar in de rebound dan toch de 2-0. Over en sluiten.

In de slotfase had S.K.N.W.K. nog een strafschop moeten krijgen na een overtreding op David v/d Broek, maar helaas kregen ze deze niet en zodoende geen kansen meer op (een) treffer(s). Op basis van de inzet verdiende Z.S.C. ’62 de zege wel  en leed S.K.N.W.K. gewoon onnodig zijn eerste nederlaag. Maar niet getreurd, want zo’n wedstrijd onder zulke omstandigheden kun je gewoon een keer verliezen. Hopelijk komt de ploeg hier sterker uit, want nu volgen voor de winterstop nog twee wedstrijden komende week om het gelijk recht te zetten. A.s. dinsdag naar S.N.S. 1 en volgende week zaterdag naar Ouddorp om te proberen de eerste periodetitel binnen te slepen tegen W.F.B. 1.

Hopelijk met heel veel steun (net als vandaag trouwens) van de Nieuwerkerkse-supporters !!

S.K.N.W.K. JO7-1 laat het netje weer flink bollen tijdens Mini Toernooi bij Flakkee

S.K.N.W.K. JO7-1 speelde gisteren een Mini Toernooi in Middelharnis bij voetbalvereniging Flakkee. Ze speelden maar liefst 5 wedstrijdjes. Ze hadden vooral heel veel lol.

In deze 5 wedstrijdjes wisten ze maar liefst 28 (!!) doelpunten te maken.

Hieronder de uitslagen en de doelpuntenmakers van S.K.N.W.K. JO7-1 van gisteren:

S.K.N.W.K. – S.N.S. 9 – 0

◦ 4-1 Jordy
◦ 5-1 Teun
◦ 6-1 Jordy

Bekijk elders op onze site in Het Fotoboek nog meer foto’s van dit toernooitje van gisteren (met dank aan Frank voor het aanleveren !!).

ST S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 JO14-1 sloot gisteren voetbaljaar 2023 af met overheerlijke frietjes en een snack

Met gisteren de laatste wedstrijd op het veld voor ST S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 JO14-1 zit het voetbaljaar 2023 op het veld erop (ze spelen overigens nog wel in de zaal in de kerstvakantie). Om een leuk jaar af te sluiten werden er na afloop van de wedstrijd in de kantine bij D.Z.C. ’09 nog overheerlijke frietjes en een snack gegeten. Het was heerlijk. Dank aan de organisatie.

S.K.N.W.K. JO12-1JM moet vroeg uit de veren om potje te voetballen

Voor S.K.N.W.K. JO12-1JM was het al vroeg dag gisteren. Ze moesten namelijk al om 07:40 uur verzamelen om een potje te gaan voetballen. Al om 08:45 uur stond de aftrap gepland van hun uitwedstrijd in Ouddorp tegen W.F.B. Het was nog gewoon donker toen ze aankwamen bij Het Springer.

Dat nog niet iedereen wakker was, bleek uiteindelijk wel toen ze er bij aankomst achter kwamen dat de shirtjes waren vergeten in Nieuwerkerk (was toch beetje te vroeg voor de wasman/wasvrouw 😉 ). Gelukkig was tegenstander W.F.B. in de gelegenheid shirtjes beschikbaar te stellen (waarvoor dank). Dus de reis naar Nieuwerkerk en weer terug naar Ouddorp om de shirtjes alsnog op te halen, bleek uiteindelijk toch overbodig te zijn geweest……..

De wedstrijd was een leuke wedstrijd die uiteindelijk werd gewonnen door de jongens en meiden van S.K.N.W.K. JO12-1JM. Het werd uiteindelijk 1-4 voor ons !! Een mooi einde van een tot nu toe geslaagd voetbalseizoen.

We ontvingen nog wat meer foto’s via ouders (waarvoor onze hartelijke dank):

Inhaalwedstrijd S.N.S. 1 – S.K.N.W.K. 1 is afgelast !!

De inhaalwedstrijd S.N.S. 1 – S.K.N.W.K. 1 die voor vanavond, dinsdag 12 december 2023, op het programma stond is afgelast.

Vanavond, woensdag 13 december 2023, evaluatie eerste seizoenshelft met alle jeugdleiders/jeugdtrainers S.K.N.W.K.

Vanavond, woensdag 12 december 2023, is er in de kantine een bijeenkomst voor alle leiders en trainers van de jeugd, met het jeugdbestuur, om de eerste seizoenshelft van het seizoen 2023-2024 te evalueren en alvast vooruit te kijken naar de aankomende periode na de winterstop. Aanvang van deze bijeenkomst is 20:15 uur.

Met 75 aanmeldingen is de Kerst-Bingo voor volgende week zaterdag weer vol !!

Uiteraard is er ook dit jaar weer een heuse ‘Kerst-Bingo’ bij S.K.N.W.K. We zijn inmiddels toe aan onze 10e editie !! Deze keer wordt het gehouden op zaterdag 23 december a.s., uiteraard in de kantine van S.K.N.W.K. en is toegankelijk voor alle seniorenleden (natuurlijk met aanhang) en begint om ca. 14:00 uur. Ook deze keer zijn Jos van Spier en Martijn Neele weer uw ‘Bingo-Masters’.

Om enig idee te krijgen hoeveel mensen we kunnen verwachten, hangt er een inschrijflijst op het mededelingenbord in de kantine. Hierop kon worden aangemeld !! Sinds vanavond zijn er maar liefst 75 aanmeldingen en kunnen we dus zeggen dat de Kerst-Bingo weer vol is !!

Weer een nieuw reclamebord langs hoofdveld sportpark ‘Het Springer’

Er is weer een nieuw reclamebord geplaatst langs het hoofdveld op sportpark “Het Springer”. Deze keer van Meatme.nu uit Zierikzee. Namens S.K.N.W.K. willen we deze sponsor hartelijk danken voor de toegezegde steun aan de blauw/zwarten.

Voor meer informatie over deze sponsor klik hier https://www.meatme.nu/

S.K.N.W.K. en Johan Sulkers nog lang niet op elkaar uitgekeken

Gisterenavond is bekend geworden dat Johan Sulkers ook volgend seizoen, 2024-2025, trainer/coach is van S.K.N.W.K. 1. Sinds dit seizoen is hij eindverantwoordelijk voor de eerste selectie van de blauw/zwarten.

De samenwerking tussen S.K.N.W.K. en Sulkers bevalt uitstekend en daarom hebben beide partijen besloten er minimaal nog een seizoen aan vast te plakken. Zowel de spelersgroep, staf als bestuur van de club zijn hier zeer content mee. Johan zelf gaf ook aan het prima naar zijn zin te hebben bij onze club en dat hij voldoende perspectief ziet. Vandaar dat besloten is het contract met een jaar te verlengen.

Vanaf deze plaats willen we Johan feliciteren met zijn contractverlenging. We wensen hem en zijn team nog heel veel succes en plezier toe !!

Overigens heeft leider Peter v/d Cingel aangegeven dat als Johan zou verlengen ook hij er in ieder geval nog een seizoen aan vast plakt als leider bij S.K.N.W.K. 1. Dus dat is gelijk een mooi extraatje !! Dank Peter voor deze toezegging.

S.K.N.W.K. 1 pakt 1e periode !!

Vanmiddag speelde S.K.N.W.K. 1 de inhaalwedstrijd in Ouddorp tegen W.F.B. 1. De blauw/zwarten lieten er geen gras over groeien en wonnen maar liefst met 0-5 !! Door deze overwinning is S.K.N.W.K. 1 winnaar van de 1e periode !!

Later meer ……!!

De eindstand van de 1e periode:

S.K.N.W.K. 1 met prima gevoel winterstop in, winst, opnieuw koploper en 1e periodetitel !!

Vandaag de belangrijke inhaalwedstrijd voor S.K.N.W.K. 1 bij de West Flakkeese Boys in Ouddorp. Na de zwakke vertoning vorige week bij Z.S.C. ’62 was S.K.N.W.K. er alles aan gelegen om veel beter voor de dag te komen. Zonder de geblesseerde Stijn Dooge begonnen de blauw/zwarten op een overigens zeer slecht veld met veel inzet aan het duel. Iets waar het vorige week dikwijls aan mankeerde.

De defensie van de blauw/zwarten begon de eerste twintig minuten een beetje zenuwachtig aan het duel, maar gelukkig wist thuisploeg W.F.B. daar niet van te profiteren. Al scheelde het soms weinig of weer moest met een vroege achterstand de achtervolging worden ingezet.

Gelukkig kwam de Nieuwerkerkse ploeg, waar gisteren bekend werd dat hoofdtrainer Johan Sulkers tot ieders tevredenheid met een jaar heeft verlengd, wel aan een aantal hele fraaie aanvallen toe. Uit een prima pass van Tim de Looze was het de steeds beter spelende David v/d Broek die rustig de keeper omspeelde en de 0-1 op het bord zette.

W.F.B. probeerde daarna alles om gelijk te maken, maar na een hele goeie actie van Tim de Looze was het Remco v/d Berge die de terug gelegde bal van Tim feilloos afmaakte, 0-2. Nog geen twee minuten later was het al weer raak !! David v/d Broek stuitte eerst op de doelman, maar  de afgeslagen bal werd door Rick Dalebout bij de tweede paal gelegd waar Tim de Looze in 1 keer de doelman het nakijken gaf 0-3 !! Wat een weelde en dit was tevens de ruststand…….

De tweede helft eigenlijk een onmachtig W.F.B. dat wel bleef voetballen om tot een doelpunt te komen, maar grote kansen kreeg men eigenlijk niet. Uit een vrije trap van Dominique Prins was het Rick Dalebout die de stand op 0-4 bracht en hiermee was het definitief over en sluiten.

Mooi moment was er voor de twee invallers Bela de Bloeme en Jan-Kees Giljam. Bela met de pass en Jan-Kees die keihard de 0-5 tegen de netten schoot.  Even later floot scheidsrechter Nuytemans de sportieve wedstrijd ten einde en kon S.K.N.W.K. het winnen van de eerste periodetitel gaan vieren. Een prachtig resultaat voor deze jonge ploeg wat eigenlijk ook niemand had verwacht (zeker niet na de twijfelachtige voorbereiding).

Man van de wedstrijd waren het er velen over eens: Basje van Dijke!! Hij speelde een uitstekende wedstrijd op het middenveld. Nu eventjes winterstop en onze eerste selectie kan de rust zeker even goed gebruiken.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Jos en Martijn om de bingoprijzen in de wacht te slepen om 14.00 uur 🙂 !!!!!

ST S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 JO15-1JM zorgt voor slingers in kleedkamer voor jarige trainer

Eén van de trainers van ST S.K.N.W.K./D.Z.C. ’09 JO15-1JM, Fred v/d Helm, was gisteren jarig. Daarom hadden ze speciaal voor hem bij de inhaalwedstrijd op het eigen veld in Dreischor de kleedkamer versierd. Helaas konden zijn spelers hem geen overwinning brengen, want de wedstrijd tegen D.B.G.C. JO15-2 eindigde in een 2-2 gelijkspel.

Na afloop van de wedstrijd hebben ze met z’n allen nog frietjes en een snack gegeten in de kantine. Hiermee is het winterstop.

Tim de Looze ‘Herbstmeister’ op topscorerslijst met gemiddelde van 1 op 1 namens S.K.N.W.K. 1

Gisteren, zaterdag 16 december 2023, kwam alleen S.K.N.W.K. 1 nog in actie van onze seniorenteams. Voor S.K.N.W.K. 2 en 3 was de winterstop vorige week al begonnen. Na de zeperd vorige week bij Z.S.C. ’62 1 (2-0 nederlaag) herstelde S.K.N.W.K. 1 zich uitstekend. Ze wonnen de inhaalwedstrijd in Ouddorp bij W.F.B. 1 met maar liefst 0-5. Hiermee gaan de blauw/zwarten met een uitstekend gevoel de winterstop in. Immers werd de koppositie weer terug ingenomen en met deze mooie overwinning werd ook de 1e periode in de wacht gesleept !!

0-1 David v/d Broek

0-2 Remco v/d Berge

0-3 Tim de Looze

Bij het duel gisteren maar liefst 5 verschillende doelpuntenmakers. De score werd geopend door David v/d Broek. Hij is hersteld van zijn blessure en lijkt steeds beter zijn vorm te hervinden. Voor David is het zijn 2e seizoenstreffer deze competitie. Het 2e e doelpunt was van Remco v/d Berge. Naast de vele assist die hij dit seizoen al wist af te leveren, scoorde v/d Berge ook al weer zijn 5e doelpunt in de 4e klas C. Nog voor de rust werd het ook nog 0-3. Uiteraard kon Tim de Looze niet achterblijven. Met zijn 10e doelpunt dit seizoen loopt hij precies 1 op 1.

0-4 Rick Dalebout

0-5 Jan-Kees-Giljam

Na de rust werd de score verder uitgebouwd. Rick Dalebout zorgde voor de 0-4. Naast een doelpunt voor S.K.N.W.K. 2 heeft Rick nu ook namens S.K.N.W.K. 1 gescoord. Het slotakkoord was voor Jan-Kees Giljam. Hij scoorde zijn 1e doelpunt ooit namens S.K.N.W.K. 1. De assist was van Bela de Bloeme. Voor Jan-Kees overigens ook zijn 2e doelpunt dit seizoen, want net als Rick scoorde hij ook al een keer namens het 2e.

Tim de Looze

Inmiddels al 10x trefzeker namens S.K.N.W.K. 1

Met deze doelpunten van gisteren heeft clubtopscorer Tim de Looze zijn koppositie weer iets verstevigd. Zijn marge op nummer twee René Verschoor (staat op 7 treffers tot nu toe deze competitie namens het 3e) is nu drie doelpunten. Remco v/d Berge komt op een 3e plaats nu met 5 doelpunten. Hij deelt deze 3e plek op de ranglijst met Dirk-Jan Hoek die 5x doel wist te treffen namens het 3e. Bela de Bloeme (vandaag dus belangrijk met een assist) staat op een vierde plaats met 4 treffers. Drie spelers hebben drie maal doel getroffen deze competitie. Maar liefst 9 spelers (waaronder dus de doelpuntenmakers van vandaag David v/d Broek, Rick Dalebout en Jan-Kees Giljam) scoorden 2x tot nu toe. Acht spelers maakten één doelpunt.

Nu is het echt winterstop.

De topscorerlijst ziet er na dit weekend nu als volgt uit:

Voor een volledig overzicht van de topscorerslijst (en een terugblik op de voorgaande seizoenen) klik hier: https://www.sknwk.nl/topscorer-seizoen-2023-2024/

ST SJO B.D.C./S.K.N.W.K. MO17-1 hebben gisteren lekker frietjes gegeten in de kantine

Met gisteren de laatste wedstrijd op het veld voor ST SJO B.D.C./S.K.N.W.K. MO17-1 zit het voetbaljaar 2023 op het veld erop. Na afloop van de leuke wedstrijd gisteren op sportpark Het Springer (eindstand 1-1 tegen N.S.V. MO17-1) hebben de meiden het haar jaar afgesloten met heerlijk friet eten in onze kantine.

Trainingskamp/teambuildingsweekend voor eerste selectie S.K.N.W.K. op 12/13/14 januari 2024

Onze eerste selectie zal in de winterstop een weekendje weggaan als soort trainingskamp/teambuildingsweekend. Ze gaan op vrijdag 12 januari 2024 richting Holten waar ze zullen verblijven in Groepsaccommodatie Het Bravenne. Het programma is nog niet bekend. Uiteraard wensen ze we ze nu alvast heel veel plezier toe.

Klik hier voor meer informatie over de accommodatie: https://www.hetbravenne.nl/pagina/nl/1/1/home.html

Opnieuw geen Onderling Futsal toernooi S.K.N.W.K.

Helaas zal er dit jaar geen Onderling Futsal toernooitje worden georganiseerd bij S.K.N.W.K. Traditioneel werd dit tijdens de winterstop (rond de jaarwisseling) altijd georganiseerd voor alle seniorenleden en het oudste jeugdteam. Helaas zal het ook dit jaar niet plaatsvinden i.v.m. te weinig aanmeldingen.

Hierdoor blijft de editie van eind 2018 nog altijd de laatste keer dat het wel werd gehouden. Volgend jaar nieuwe ronden, nieuwe kansen.

Jos Wesdorp zal ook in nieuwe seizoen 2024-2025 keeperstrainer zijn bij S.K.N.W.K.

Een week geleden konden we al melden dat onze hoofdtrainer/coach Johan Sulkers zijn contract met een seizoen heeft verlengd. Ook met onze keeperstrainer Jos Wesdorp heeft de club inmiddels mondeling overeenstemming bereikt dat hij ook in het nieuwe seizoen, 2024-2025, de keepers bij S.K.N.W.K. zal trainen. In een later stadium zal het contract worden ondertekend.

Jos, gefeliciteerd met je contractverlenging en we wensen je heel veel succes en plezier toe !!

Met vanavond laatste training is 2023 voetballend ten einde voor seniorenteams en JO19-1

Vanavond werd met een grote groep spelers van al onze seniorenteams en JO19-1 nog een afsluitende partij gespeeld. Hiermee is het voetbaljaar 2023 ten einde. Voor JO19-1 is er nog zaalvoetbal in de kerstvakantie. De seniorenteams zijn uitgenodigd voor de Nieuwjaarstraining op vrijdag 5 januari 2024 om 19:00 uur (deze is ook voor JO19-1). Aansluitend is dan in onze kantine overigens de Nieuwjaarsreceptie.

Bekijk elders op de site nog meer foto’s van deze laatste training.

Prettige kerstdagen en een gelukkig, gezond en sportief 2024 !!

De redactie van www.sknwk.nl wil iedere bezoeker van S.K.N.W.K.-Online prettige kerstdagen en uiteraard een gelukkig, gezond en sportief 2024 toe wensen.

Werkzaamheden vervangen kachels en plaatsen warmtepompen zijn afgerond

Afgelopen weken zijn onze kachels vervangen en zijn er warmtepompen geplaatst. Gisteren zijn de werkzaamheden afgerond en zodoende kunnen onze kantine en kleedkamers weer worden verwarmd. Begin van het nieuwe jaar wordt alles nog een keer nagekeken en waar nodig bijgesteld.

Hopelijk kunnen we hiermee weer heel veel jaren vooruit !!

Blauw/zwarte groeten: Karl Hanse en Marcel Kwaak vanuit Londen

Namens speler van de 1e selectie, Karl Hanse en assistent-scheidsrechter bij S.K.N.W.K. 1, Marcel Kwaak krijgen we allemaal de blauw/zwarte groeten vanuit Londen (Engeland). Ze waren vanmiddag in het stadion van West Ham United. In het Olympisch Stadion in Londen zagen ze ‘The Hammers’ met 2-0 winnen van het Manchester United van Erik ten Hag. Uiteraard hadden ze de S.K.N.W.K.-sjaal mee !!

De 10e editie van de S.K.N.W.Kerst-Bingo was ook deze keer weer super gezellig

Vandaag, zaterdag 23 december 2023, werd de 10e editie van onze Kerst-Bingo georganiseerd. Een heuse jubileum uitgave dus !! Met uiteindelijk ook deze keer weer zo’n 75 deelnemers (en nog wat extra bezoekers aan onze kantine) kunnen we opnieuw terug kijken op een zeer geslaagd dagje bij S.K.N.W.K.

Omdat er niet meer gevoetbald hoefde te worden vandaag, was de kantine rond 13:00 uur geopend. Niet veel later kwamen de eerste deelnemers aan de Bingo al binnen om er zeker van te zijn een goed plekje te hebben.

Iets na 14:00 uur, toen de meesten aanwezig waren, werd er voor de eerste keer aan de Bingo-Molen gedraaid door onze vaste Bingo-Masters Jos van Spier en Martijn Neele. Overigens voordat de 10e editie van de S.K.N.W.Kerst Bingo daadwerkelijk werd er eerst nog eventjes gezongen voor onze jarige Jelle Verhoek.

Er werden vier rondes Bingo gespeeld. Tussendoor waren er voor alle aanwezigen overheerlijke snackjes. En inmiddels ook een traditie zo tussen 16:00 uur en 17:00 uur een heerlijk kopje verse snert (mede mogelijk gemaakt door Slagerij Van Zuidland). Dit allemaal onder het genot van (een) heerlijke drankje(s).

Uiteraard waren er ook nog twee rondjes verloting en aan het eind van de Kerst-Bingo werden uit alle gebruikte Bingo-kaarten ook nog wat prijswinnaars bekend gemaakt. Uiteindelijk was zo rond 18:15 uur deze 10e editie ten einde. Ook daarna bleef het overigens nog behoorlijk lang druk en gezellig in de kantine.

Dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan deze zeer geslaagde dag. De mensen achter de bar en in de keuken, organisatie, loten verkopers en voor de rest iedereen die we dan nog vergeten zijn voor weer een top middag/avond !! En uiteraard een woordje van dank aan alle aanwezigen en deelnemers.

Tot volgend jaar wanneer absoluut editie nummertje 11 zal worden gehouden !!

Overzicht zaalvoetbal S.K.N.W.K.-teams in de Kerstvakantie

Ook tijdens deze winterstop van het veldvoetbal gaan onze jeugdteams ‘de zaal’ weer in. Zoals gebruikelijk heeft Regio Voetbal Schouwen-Duiveland weer een zaalvoetbalcompetitie georganiseerd. Er wordt deze keer gespeeld in ‘De Vanger’ in Bruinisse, ‘Laco Sportcentrum’ te Zierikzee en ‘Sportcentrum Huis van Burgh’ in Burgh-Haamstede. Deze keer is het zelfs voor al onze jeugdteams.

Vanaf woensdag 27 december 2023 t/m vrijdag 5 januari is er tijdens de aankomende kerstvakantie volop zaalvoetbal voor onze jeugdteams.

Hieronder het overzicht van alle S.K.N.W.K.-teams:

S.K.N.W.K. JO19-1

29 december 2023 (Laco Sportcentrum) aanvang: 14:00 uur

5 januari 2024 (Laco Sportcentrum) aanvang: 14:20 uur

S.K.N.W.K. JO15-1

29 december 2023 (Laco Sportcentrum) aanvang: 13:50 uur

5 januari 2024 (Laco Sportcentrum) aanvang: 13:30 uur

S.K.N.W.K. JO15-2

29 december 2023 (Laco Sportcentrum) aanvang: 13:50 uur

5 januari 2024 (Laco Sportcentrum) aanvang: 14:10 uur

S.K.N.W.K. JO14-1

29 december 2023 (Laco Sportcentrum) aanvang: 10:20 uur

5 januari 2024 (Laco Sportcentrum) aanvang: 10:20 uur

S.K.N.W.K. JO13-1

28 december 2023 (Sportcentrum Huis van Burgh) aanvang: 14:30 uur

4 januari 2024 (Sportcentrum Huis van Burgh) aanvang: 14:30 uur

S.K.N.W.K. JO12-1

28 december 2023 (Sportcentrum Huis van Burgh) aanvang: 12:30 uur

4 januari 2024 (Sportcentrum Huis van Burgh) aanvang: 12:30 uur

S.K.N.W.K. JO11-1

28 december 2023 (Sportcentrum Huis van Burgh) aanvang: 09:15 uur

4 januari 2024 (Sportcentrum Huis van Burgh) aanvang: ??:?? uur (HET SPEELSCHEMA VOOR 4 JANUARI KOMT NA DE 1STE RONDE.  DE NUMMERS 1 EN 2 UIT DE STAND KOMEN BIJ ELKAAR. DE NUMMERS 3 EN 4 KOMEN OOK BIJ ELKAAR).

S.K.N.W.K. JO10-1

27 december 2023 (De Vanger) aanvang: 14:30 uur

3 januari 2024 (De Vanger) aanvang: 14:15 uur

S.K.N.W.K. JO7-1

27 december 2023 (De Vanger) aanvang: 09:45 uur

3 januari 2024 (De Vanger) aanvang: 09:30 uur

Hieronder is het complete wedstrijdschema van het zaalvoetbal:

Wedstrijdschema Jeugdzaalvoetbal 2023

S.K.N.W.K. JO7-1 kwam vandaag als eerste in aktie tijdens het zaalvoetballen op Schouwen-Duiveland

Ook tijdens deze winterstop wordt er door de jeugdteams van de verenigingen op Schouwen-Duiveland weer zaalvoetbal gespeeld. Vanmorgen, woensdag 27 decemberi 2023, stond er voor de eerste keer deze kerstvakantie zaalvoetbal op het programma. De allerkleinsten van JO7-1 kwamen als eerste in aktie in De Vanger in Bruinisse. Ze hebben weer heel veel plezier gehad !!

We ontvingen via Ruben wat foto’s van vanmorgen (waarvoor uiteraard hartelijk dank):

GEEN VUURWERK OP HET KUNSTGRAS !!

Helaas hebben we vandaag weer moeten constateren dat er kinderen op ons sportpark komen die niet (alleen) komen om een potje te voetballen (waar het dus eigenlijk alleen maar voor geopend is), maar ook voor andere zaken 🙁 Zo blijkt dat er vandaag met vuurwerk is gegooid op het kunstgrasveld. Dat is dus ten strengste verbonden !! Gelukkig hebben we zojuist bij controle nog geen schade kunnen ontdekken aan het kunstgras. Dit willen we uiteraard ook graag zo houden.

Daarom een dringende oproep aan een ieder (en ouders willen jullie de kinderen hier ook op duidelijk wijzen): Het is absoluut niet toegestaan met vuurwerk op het sportpark te komen en al zeker niet om dit op het kunstgrasveld of in de speelkooi af te steken. Als er schade ontstaat en we weten wie het heeft gedaan, zullen we zeker te weten de politie inschakelen. Er is gelukkig permanente camerabewaking aanwezig op ons sportpark dus we kunnen alles monitoren en zien dus wie er op het sportpark aanwezig is.

Het zou toch zonde zijn als we het sportpark alsnog moeten gaan sluiten omdat enkele personen het blijkbaar moeten verzieken voor de vele kinderen die wel alleen komen om een lekker potje te voetballen.

Vrijdag 5 januari 2024 Nieuwjaarstraining voor alle senioren en JO19-1 (aanvang 19:00 uur)

Na enkele jaren van afwezigheid (vorig jaar gooide het weer roet in het eten de jaren daarvoor corona) willen we 2024 toch weer starten met een Nieuwjaarstraining. Voor een ieder dé mogelijkheid om alle oliebollen, kerstmaaltijden e.v.a. er af te lopen. De Nieuwjaarstraining is deze keer op vrijdag 5 januari 2024, en is voor alle senioren en JO19-1. Aanvangstijd is 19:00 uur.

Aansluitend is de Nieuwjaarsreceptie in de kantine van S.K.N.W.K. (deze begint om 20:00 uur)!!

nhaalduel SNS 1 – SKNWK 1 valt in teamweekendjes beide verenigingen, KNVB wil (nog) niet wijken

Het inmiddels al 2x afgelaste duel S.N.S. 1 – S.K.N.W.K. 1 is opnieuw vastgesteld op zaterdag 13 januari 2023. Dat is dus eigenlijk nog midden in de winterstop. Immers staat de eerste officiële competitiewedstrijd pas gepland voor zaterdag 3 februari 2024.

Het blijkt inderdaad dat de weekenden 13/14 januari, 20/21 januari en 27/28 zogenaamde inhaalweekenden zijn volgens het speelschema van dit seizoen van de K.N.V.B. (zie hieronder). Maar dan zou je toch ook (kunnen) (be)denken dat je dan de eventuele inhaalwedstrijden zo dicht mogelijk op de eerst komende wedstrijd plaats (dus het weekend van 27/28 januari) i.p.v. dit al gelijk op 13/14 januari te plaatsen. Dat zou dan namelijk betekenen dat we na dit inhaalduel weer twee weken vrij zijn voor de competitie. Overigens na de speelronde van 3/4 februari staan er in de weekenden van 10/11 februari en 17/18 februari ook weer twee inhaalrondes gepland.

speeldagenkalender-zuid-2023-24

Het is toch ook best fijn als je straks na de feestdagen weer gewoon rustig aan kunt gaan opbouwen met trainen en (oefen)wedstrijden richting de 2e seizoenshelft. Door het inplannen van dit duel op deze datum is er een bijkomend ‘probleem’. Want zowel S.K.N.W.K. als S.N.S. hebben voor het weekend van 13 januari een soort trainingskamp/teambuildingsweekend gepland.

Beide verenigingen hebben al diverse verzoeken ingediend om het duel naar het weekend erop te verplaatsen, dus naar zaterdag 20 januari 2024. Vooralsnog willen ze daar bij de K.N.V.B. niet in mee gaan. Ze zeggen gewoon keihard dat het vreemd is dat je bij een inhaalweekend een trainingskamp gaat organiseren 🙁 Maar als je iets wilt organiseren in de winterstop, moet je dat natuurlijk veel eerder regelen. Dus dit is al veel langer gepland dan de afgelopen weken. En uiteraard moet je bij dit soort uitjes ook al wat vooruitbetalen wat inmiddels ook is gebeurd. En hoe kun je nu weten in welk inhaalweekend een wedstrijd gepland zal gaan worden!?

Het voorstel is wel dat het duel wel gespeeld mag worden doordeweeks, maar dan moet het voor de 19e zijn afgewerkt. Overigens betreft de inhaalwedstrijd S.N.S. 1 – S.K.N.W.K. 1 een wedstrijd uit de 9e speelronde. De wedstrijd Herkingen ’55 1 – W.I.K. ’57 1 is ook een inhaalduel uit deze zelfde speelronde. En wanneer deze wordt gespeeld…….. op zaterdag 20 januari 2024 (de datum die S.N.S. en S.K.N.W.K. ook hebben voorgesteld bij de K.N.V.B.).

Er zijn veel meer amateurverenigingen die weekendjes wegplannen aan het begin van het nieuwe jaar. Dus zo vreemd is dat toch niet. En als beide verenigingen het eens zijn om een inhaalwedstrijd een week te verplaatsen waarom kun je daar dan niet in meegaan ??

Ook S.K.N.W.K. JO12-1JM vermaakt zich prima tijdens het zaalvoetballen

Ook tijdens deze winterstop wordt er door de jeugdteams van de verenigingen op Schouwen-Duiveland weer zaalvoetbal gespeeld. Begin van deze middag mocht S.K.N.W.K. JO12-1JM aantreden in de sporthal in het ‘Huis van Burgh’ te Burgh-Haamstede.

Uitslagen S.K.N.W.K. JO12-1JM:

S.K.N.W.K. JO12-1JM – FC De Westhoek ’20 JO12-1 0 – 2

S.K.N.W.K. JO12-1JM – M.Z.C. ’11 JO12-2 0 – 0

S.K.N.W.K. JO12-1JM – M.Z.C. ’11 MO13-1 2 – 0

W.I.K. ’57 JO12-1 – S.K.N.W.K. JO12-1JM 3 – 0

We ontvingen via Eddy wat foto’s van zojuist (waarvoor uiteraard hartelijk dank):

Blauw/zwarte groeten: David, Daan, Dominique, Stijn en Jarno vanuit Reuver (Limburg)

Een aantal spelers van onze eerste selectie, David v/d Broek, Daan v/d Cingel, Stijn Dooge en Dominique Prins zijn samen met hun vriendinnen (en ook Ex-S.K.N.W.K.-er Jarno van Nieuwenhuize is mee) lekker op vakantie in Landal de Lommerberg. Vanuit Reuver (Limburg) doen ze iedereen de blauw/zwarte groeten.

Blauw/zwarte groeten: William, Jelle, Wisse, Bas, Martijn, Ries, Ids, Niels en Mike vanuit Antwerpen

Een aantal S.K.N.W.K.-ers, een groot deel daarvan is uit ons 3e elftal (William Kooijman, Jelle Verhoek, Wisse Flikweert, Marijn v/d Weele, Ries van Klinken, Niels van Klinken en Mike van Dijke), maar ook Ids Flikweert (S.K.N.W.K. 2) en Bas van Dijke (S.K.N.W.K. 1) verblijven vandaag in Antwerpen. Inmiddels zijn ze druk bezig met de training van hun sterktste punt, de 3e helft. Vanaf de Grote Markt in ‘Anvers’ doen ze iedereen uiteraard de blauw/zwarte groeten.

Nieuwjaarsreceptie S.K.N.W.K. is vrijdag 5 januari 2024 (aanvang 20:00 uur)

De Nieuwjaarsreceptie van S.K.N.W.K. wordt deze keer gehouden op vrijdag 5 januari 2024, uiteraard in de kantine. Aanvang van de nieuwjaarsreceptie is 20:00 uur. Dan heeft iedereen de mogelijkheid om onder het genot van een hapje en een drankje z’n mede S.K.N.W.K.-ers alle goeds toe te wensen voor het nieuwe jaar.

Sportpark Het Springer blijft tot en met 1 januari 2024 gesloten !!

Inmiddels is toch besloten om ons sportpark Het Springer dit weekend te sluiten. Vanaf dinsdag 2 januari 2024 zal het weer gewoon de gehele dag geopend zijn en kan er weer lekker worden gevoetbald.

Onze excuses voor het ongemak.

Trainingsopkomst S.K.N.W.K. JO19-1 eerste seizoenshelft 2023-2024

Nu het winterstop is, wordt er eventjes niet getraind of gevoetbald. Ook een mooie gelegenheid om terug te kijken op de eerste helft van het seizoen. Bij S.K.N.W.K. JO19-1 werd o.a. de trainingsopkomst bijgehouden. Op dinsdagavond werd JO19-1 getraind door Martin Kiesenberg. Op donderdag was Martijn Neele de trainer.

Op de dinsdagavond is er tot nu toe 16x getraind.

Hieronder een overzicht van de trainingsopkomst op de dinsdag:

Bas de K 15
Danny 15
Roque 15
Kevin 13
Jesse 12
Thijn 12
Zhong Lu 12
Yoran 12
Stijn 11
Wesley 11
Quinn 9
Dani 8
Finn 8
Luke 8
Tim 8
Quinten 6
Jur 5
Abdulai 2
Rik 2

Op de donderdagavond is er 17x getraind.

Hieronder een overzicht van de trainingsopkomst op de donderdag:

Bas de K 17
Thijn 16
Danny 15
Kevin 12
Wesley 12
Roque 11
Yoran 11
Zhong Lu 11
Luke 10
Quinn 10
Quinten 9
Jur 8
Stijn 8
Abdulai 7
Dani 4
Finn 3
Jesse 3
Tim 3
Rik 0

In totaal is er tot nu toe 33x getraind (o.a. dit voetvollettoernooitje toen de temperatuurmeter begin van het seizoen nog ruim boven de 30 graden kwam 🙂 ).

Hieronder een overzicht van de totale trainingsopkomst (dus op dinsdag en donderdag):

Bas de K 32
Danny 30