Jaaroverzicht www.sknwk.nl van 2017 (februari)

Nu het jaar 2017 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste week van dit jaar het jaar 2017 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag februari.

2 februari:

Gips is eraf bij Jasper van Tilburg, nu 6 weken revalideren

S.K.N.W.K. JO15-1 keeper Jasper van Tilburg heeft vlak voor de winterstop een zeer ernstige blessure opgelopen. Zijn groeischijf in zijn knie was afgescheurd van zijn bovenbeenbot. Hij is daar toen gelijk aan geopereerd. Vandaag positief nieuws, want het gips is eraf. Helaas kan hij op dit moment zijn knie nog niet buigen.

Morgen start hij met fysiotherapie. In principe volgt nu een revalidatieperiode van 6 weken. We willen Jasper heel veel succes toewensen bij zijn revalidatie.

3 februari:

Afgelopen maandag was de eerste training van het Vrouwen 35+ team van S.K.N.W.K.

Afgelopen maandag heeft ons nieuwe team, Vrouwen 35+, voor de eerste keer getraind. Zes van de 11 speelsters was tijdens deze training aanwezig. Van horen zeggen was het erg leuk en was er de volgende dag ook geen spierpijn.

Het is de bedoeling dat het team elke maandag gaat trainen. De training is een uurtje (van 20:30 uur tot 21:30 uur). Het is een open training. Dat wil zeggen, heb je je nog niet opgegeven en wil je eerst eens kijken of het iets voor jou is, dan ben je van harte welkom. Neem voetbal/sport schoenen mee, dan kun je gelijk mee doen.

Op 31 maart 2017 staat het eerste toernooi gepland. Dit toernooi wordt georganiseerd bij S.K.N.W.K.

4 februari:

S.K.N.W.K. 1 niet verkozen tot sportploeg van 2016

Gisteren waren in Laco Sportcentrum te Zierikzee de verkiezingen voor Sportman/vrouw en sportploeg van het jaar 2016 van de Gemeente Schouwen-Duiveland. De eerste selectie van S.K.N.W.K. was vanwege het behaalde kampioenschap in de 4e klas K.N.V.B. genomineerd. Helaas werden de blauw/zwarten niet gekozen tot sportploeg van het jaar. Deze eer ging naar het beachtennisduo Ronald van Slooten en Pieter Boot die hiermee hun titel prolongeerden. Ze lieten hiermee ook de voetballers van M.Z.C. ’11 achter zich.

Maar niet getreurd uiteraard, want een select gezelschap van S.K.N.W.K. had wel een geslaagde avond met o.a. medewerking van gastspreker Toon Gerbrands (directeur van P.S.V.). Overigens ging S.K.N.W.K. niet met lege handen naar huis, want er was een oorkonde. De bloemen waren voor kampioenencoach Walter de Jonge.

4 februari:

Eindelijk valt er weer eens wat te juichen bij S.K.N.W.K. 1 !!

Vandaag voor S.K.N.W.K. de hele belangrijke wedstrijd tegen V.V.C. ’68 1 die onderaan staan en net als de thuisploeg maar 1 ding willen: winnen!! Op een zwaar hobbelig veld was V.V.C. ’68 de ploeg die de bal in het begin makkelijk rond liet gaan zonder overigens gevaarlijk te worden. S.K.N.W.K. probeerde er via de counter snel uit te komen en dat had hiermee gelukkig al snel succes.  Remco v/d Berge werd op links aangespeeld, kwam naar binnen en schoot met rechts de bal wonderschoon over de doelman in de verre hoek 1-0 !! En eindelijk weer eens een keer op voorsprong.

S.K.N.W.K. ging steeds beter spelen en even later was het Julian van Nieuwenhuize die na een prachtige combinatie met Ali Zaman alleen voor de keeper kwam,  maar Julian schoot de bal tegen de keeper. S.K.N.W.K. bleef knokken voor elke meter en daar had V.V.C. ’68 het zichtbaar moeilijk mee. Tot de rust veel vechtvoetbal, maar kansen waren er weinig. Ruststand 1-0.

Gelijk na de rust was het V.V.C. dat druk zette en met enkele mooie combinaties tot enkele kansen kwam, maar het was vooral aan keeper Mike Bakker te danken dat het nog steeds 1-0 bleef. Hij redde een aantal keren magistraal op inzetten van dichtbij. En even later kwam S.K.N.W.K. heel goed weg toen Robert Padmos bij een verdedigende actie de bal bijna in eigen doel kopte, maar de bal kwam via de onderkant van de lat weer het veld in.

Langzamerhand kwam de thuisploeg weer wat beter in de wedstrijd en werden de counters weer gevaarlijker. Na een prachtige aanval over rechts zette Remco v/d Berge de bal voor. Ali Zaman stapte heel slim over de bal en Robert Padmos kreeg van 16 meter de kans om de 2-0 binnen te schieten. Helaas mikte hij de bal naast.

Het bleef vechtvoetbal op ‘Het Springer’ waarbij de S.K.N.W.K.-defensie op de proef werd gesteld, maar keurig overeind bleef. Even later wordt het zelfs 2-0 toen Julian van Nieuwenhuize na een combinatie met Robert Padmos de hele defensie van V.V.C. ’68 er uit liep en prachtig over de keeper scoorde. Een heerlijke goal van de jongeling.

V.V.C. ging nu alles of niet spelen en nog meer drukken. En het duurde dan ook niet lang of de 2-1 viel na een perfect uitgespeelde aanval. Hierna was het vooral tegenhouden voor S.K.N.W.K. Bijna was daar de 2-2, maar het was weer Mike Bakker met een schitterende redding. De laatste 5 minuten plus 8 minuten blessure tijd! kreeg S.K.N.W.K. enkele grote mogelijkheden om de score verder uit de bouwen, maar vooral Machiel Schot kreeg de bal niet langs de doelman.

Dan eindelijk fluit de prima scheidsrechter Kuipers voor het einde van de wedstrijd en kan alles wat S.K.N.W.K. een goed hart toedraagt eindelijk weer eens juichen. Een zwaar bevochten overwinning, met een uitmuntende inzet!! Een compliment naar heel de ploeg, want wat is er enorm gestreden om eindelijk de punten eens thuis te houden….

Hopelijk krijgt deze overwinning een passend vervolg! Te beginnen volgende week in opnieuw een thuiswedstrijd. Tegenstander is dan Olympia ’60 1.

5 februari:

Ware blessuregolf teistert seniorenteams S.K.N.W.K. op dit moment

Een zeer passende titel op dit moment bij onze seniorenteams, S.K.N.W.K. 1, 2, 3 en 4. Na de winterstop blijkt het namelijk een behoorlijke puzzel om met 4 seniorenteams te kunnen acteren. Dit weekend was zelfs S.K.N.W.K. 2 nog vrij en moesten we toch nog een beroep doen op de bereidwilligheid van de spelers van S.K.N.W.K. JO19-1, die zelf eerste een wedstrijd hebben gespeeld, om de 3 seniorenteams te kunnen bemannen.

Bij S.K.N.W.K. 1 beginnen we met de langdurig geblesseerden Emiel Kuijten, Robbert Uijl en Remco Veenboer. Al was laatste genoemde afgelopen donderdag gelukkig weer wat loopwerk aan het verrichten tijdens de training van de eerste selectie. Hopelijk kan hij binnenkort weer aansluiten bij de groep en zijn wedstrijden gaan spelen (bij 1e of 2e). Emiel en Robbert tobben al een behoorlijke tijd met blessures (respectievelijk knie en teen). En het ziet er helaas niet naar uit dat zij spoedig weer aan spelen/trainen zullen toe gaan komen……… Overigens raakte Martijn Rentier afgelopen week op de training ook nog geblesseerd en was daarom ook afwezig bij het degradatieduel tegen V.V.C. ’68 1.

Bij S.K.N.W.K. 2 is het al niet veel beter. George van Heukelom kampt met een knieblessure is de komende weken/maanden niet van de partij. Bij Carlo v/d Maas dezelfde problemen en deze spelen zelfs al van ruim voor de winterstop. Het is bij hem zelfs de vraag of hij überhaupt nog terug gaat keren als voetballer op ‘Het Springer’. Ook Lex Folmer kon deze week niet meespelen met S.K.N.W.K. 3 of 4, omdat hij niet fit is. Leon Pollemans, eigenlijk ook nog in de lappenmand, heeft zelfs zonder echt te trainen gisteren toch maar besloten met S.K.N.W.K. 3 mee te gaan, omdat zij krap in de spelers zaten.

Komen we gelijk aan bij S.K.N.W.K. 3. Ook hier twee langdurig geblesseerden. Kevin Schiettekatte (enkelblessure) is hier al ruim 2 maanden ‘zoet’ mee. Christian van Vossen heeft zelfs afgelopen week een kijkoperatie ondergaan aan zijn knie en is nog zeker niet van de partij. Net als bij Carlo is het ook hier de vraag of hij ooit de kicksen nog eens onder zal binden als voetballer. Tel daar nog bij op dat Stephan Wessels en Daan Slingerland de voetbalschoenen (voorlopig) aan de wilgen hebben gehangen en ook hier is verklaard dat het 3e niet heel ‘dik’ bezaaid is (letterlijk dan, want figuurlijk valt dit overigens best mee ? ). Overigens heeft Wibo de Molenaar de omgekeerde weg bewandeld en is hij na een nieuwe ‘sabbatical’ weer terug bij S.K.N.W.K. 3. Daarentegen meldde Maurice Pollemans zich gisterenmorgen ook nog af met maagklachten.

Bij het 4e ook wat personele problemen. Hier is leider Leon Quik wegens zijn nieuwe werk niet meer elke week beschikbaar. Wim Voorbeijtel genoot nog even van de winterstop en Robbert v/d Zande moest werken. Daartegenover maakte Martijn Neele gisteren na zo’n 3 maanden blessureleed weer zijn rentree.

Misschien dat we nog niet eens alle blessuregevallen hierboven hebben vermeld, maar hieruit blijkt wel dat het niet zo gek is dat het op dit moment een beetje ‘dun bezaaid’ is met spelers. Overigens nog wel een compliment aan S.K.N.W.K. 1, 3 en 4 dat gisteren alle drie de competitiewedstrijden in winst wisten om te zetten.

Aan alle geblesseerden zou ik willen zeggen: veel sterkte en een spoedig herstel (want dat zullen we nodig hebben de komende weken/maanden) !!

6 februari:

Yerseke JO11-3 door in Zwaluwe bekertoernooi

Door: Frans van Pagee

YERSEKE – Zaterdag 4 februari weer eens de aandacht op ‘de jeugdwedstrijd van de week’ na de korte onderbreking, namelijk de winterstop. De keuze gevallen op Yerseke JO11-3, een team wat al geruime tijd met elkaar speelt zo ongeveer vanaf de smurfen. Bij de tegenstander insgelijks een team met dezelfde historie, een niet-geselecteerd de welke vanaf de smurfen een geheel vormen.

De wedstrijd nog maar amper begonnen of Levi Dalebout genoot de eerste grote kans voor SKNWK uit Nieuwerkerk, op een dieptepass van Tijm Neele de vrije doortocht voor Levi naar keeper Dion van Belzen die de openingstreffer voorkwam. Niet veel later leek ook Dane Pröpper tot een schietkans te komen maar kwam een pas te kort voor de afronding. Daarna trok Yerseke de wedstrijd naar zich toe, dit door twee afstandsschoten met niet het gewenste resultaat en hun fysieke overwicht.

Uit een ingooi door Franklin Koole op Rody Boertjes die versnelde naar de achterlijn, scoorde laatstgenoemde ietwat gelukkig. Zijn schot wellicht bedoelt als voorzet caramboleerde via de doelman in de korte hoek, 1-0. Yerseke zoals gezegd vaak als winnaar uit de fysieke duellen, maar de bezoekers toch ook met uitvallen dewelke afstandsschoten opleverden met vele corners. Toch was het via de counter op een van deze pogingen Yerseke wat toesloeg, Rody Boertjes ditmaal met een puike afronding over keeper Jesse Lauwerman heen in de verre hoek. Onhoudbaar voor Lauwerman maar wel een verdubbeling van de score, namelijk een 2-0 voorsprong voor Yerseke.

Aan de andere zijde was het Levi Dalebout die na een vloeiende passeeractie de grootste kans genoot op de aansluitingstreffer, doelman van Belzen dit keer redder voor team Yerseke JO11-3. Ook bij een poging van Sem Kiesenberg dewelke op de paal strandde kwam Yerseke met de schrik vrij. Yerseke kreeg zelfs een goede kansen op 3-0 nog voor de limonade, maar voor zowel Vico Eversdijk als Michael Salm was doelman Lauwerman een ‘sta in de weg’ zo niet de redder van SKNWK.

Kort na de rust vele kansen voor Yerseke waar zij veelal op doelman schoten in plaats van een hoek uit te kiezen. En ja, dan val het doelpunt vaak aan de andere kant. Zo ook uit een counter via Lucas Capelle met de dieptepass op Levi Dalebout, deze met de doortocht naar van Belzen en de juiste afronding onderdoor de uitkomende keeper. Nog belangrijker voor SKNWK dat ze met deze 1-2 aansluitingstreffer weer zicht hadden op resultaat. Even was Yerseke het spoor bijster en leek de 2-2 zich aan te dienen, maar uiteindelijk sleepten zij de minimale marge over de streep en bekeren zij door in hun Zwaluwe districtsbekertoernooi.

Al met al verliet SKNWK JO11-3 met opgeheven hoofd het bekertoernooi maar bleek Yerseke JO11-3 met name fysiek verder te zijn, toonde SKNWK veerkracht en kwam het niet langszij. De felicitaties en complimenten werden na de gebruikelijke strafschoppen in deze leeftijdscategorie gedeeld.

Selectie Yerseke JO11-3: Begeleiding: Ferdi Quinten (leider), Rick Poleij en Robin Burger (trainers). Spelers: Milan Quinten, Vico Eversdijk, Rody Boertjes, Michael Salm, Milan van Noorden, Dion van Belzen, Franklin Koole, Wesley van Es, Vince Minnaar en Lauran Kil.

Selectie SKNWK JO11-3: Begeleiding: Martin Kiesenberg (leider/trainer) en Eddie Kiesenberg (trainer). Spelers: Levi Dalebout, Dane Pröpper, Semm Kiesenberg, Tijm Neele, Kevin v/d Bos, Jonathan Mathijsse, Lucas Capelle en Jesse Lauwerman.

6 februari:

Wie heeft ruit van de bestuurskamer gebroken ??

Afgelopen vrijdag, 3 februari 2017, bleek een ruit van onze eigen bestuurskamer te zijn gebroken. Waarschijnlijk is dit met een bal gedaan. Wie heeft deze ruit kapot gemaakt? Graag melden bij het bestuur.

10 februari:

Blauw/zwarte groeten: Gert-Jan ter Riet vanuit Poros (Griekenland)

De redactie van deze website heeft weer een foto mogen ontvangen voor het item ‘Blauw/zwarte groeten uit…..’. Hiervoor uiteraard hartelijk dank.

Ons eigen bestuurslid kantinezaken Gert-Jan ter Riet verblijft deze periode regelmatig vanwege zijn werk in Poros (Griekenland). Vanuit een zonnig Poros doet hij (overigens samen met zijn collega Marcel Kwaak (speler van Ouwerkerk 1)) iedereen de blauw/zwarte groeten.

Het lijkt ons als redaktie nog steeds erg leuk dat jullie als bezoekers van www.sknwk.nl ons mee laten genieten van jullie uitjes. Dus trek je er op uit, neem iets blauw/zwarts mee en stuur je foto’s naar De Webmaster.

18 februari:

Speler FC De Westhoek 4 na ongelukkige botsing naar het ziekenhuis

Vanmiddag was het behoorlijk schrikken bij de wedstrijd S.K.N.W.K. 3 – FC De Westhoek 4. Bij een ongelukkige botsing bleef een speler (Rick de Light) liggen met heel veel pijn aan zijn rug. Voor hem is toen een ambulance gekomen en hij is meegenomen naar het ziekenhuis.

Leen Rademaker van FC De Westhoek 4 schreef het volgende:

“Onze speler Rick de Light heeft aan zijn salto mortale een flinke kneuzing in zijn rug over gehouden. Hij is in het ziekenhuis door de scan geweest en daar is niets van breuk of scheur gebleken. Een kneuzing kan pijnlijker zijn, maar dat hersteld volledig. Wij zijn daar heel blij mee.
Rick zal geruime tijd niet voetballen, maar er zal zover het er nu uitziet geen blijvende schade zijn.

Bij deze wil ik jullie nog hartelijk bedanken voor de opvang die jullie van SKNWK ons hebben geboden. In een actie waar niemand schuld aan heeft, heeft sportiviteit de boventoon!!

Tot weerziens

Leen Rademaker FC de Westhoek 4”

Vanaf onze kant willen we Rick heel veel sterkte en beterschap toewensen !!

18 februari:

Blauw/zwarte groeten: Perry (& pa) Snoep vanuit de kantine van W.H.S. (Sint-Annaland)

S.K.N.W.K. 1 speelde vandaag de competitiewedstrijd in Sint-Annaland tegen W.H.S. 1. Voor S.K.N.W.K.-trainer/coach een ‘speciaal’ duel, want W.H.S. is de club waar hij vandaag komt. De selectie was voor deze gelegenheid speciaal met een busje gegaan, om na afloop van de wedstrijd nog de 3e helft te kunnen voltooien. Na een 1-1 gelijkspel bleef het nog lang onrustig op ‘De Waaie’.

Voor Perry zijn vader was er nog een heuse S.K.N.W.K.-sjaal. Hij komt regelmatig kijken bij S.K.N.W.K. (meestal als W.H.S. 1 niet hoeft te spelen). Als hij dan komt kijken, draagt hij altijd een W.H.S.-sjaal. Vanaf nu hoeft dat niet meer, want hij heeft nu ook een heuse S.K.N.W.K.-sjaal. En eerlijk is eerlijk, dat is toch veel mooier dat blauw/zwart……. ?

19 februari:

Sportpark ‘Het Springer’ is voor aankomend weekend omgetoverd tot ‘Ally Pally’

Deze week staat bij S.K.N.W.K. in het teken van darten. I.v.m. carnaval zijn alle S.K.N.W.K.-teams vrij, omdat de K.N.V.B. geen programma heeft gepland. De ideale mogelijkheid voor de blauw/zwarten om weer het jaarlijkse darttoernooi ‘Het Springer Open 2017’ te organiseren. Deze keer al weer voor de 15e keer. Het wordt gehouden op zaterdagmiddag, 25 februari 2017. Het toernooi start om 13:30 uur !!, vanaf 13:00 uur is de kantine geopend.

Evenals vorige drie jaar is er op vrijdagavond, 24 februari 2017, ook weer een jeugddarttoernooi in de kantine. Dit begint om 19:00 uur.

Inmiddels is de kantine al weer helemaal in gereedheid gebracht voor het darten en is ‘Het Springer’ voor twee dagen omgetoverd tot ‘Ally Pally’.

20 februari:

Doelman Kenneth Boogerd (S.K.N.W.K. JO19-1) uitgenodigd voor Regio Voetbal Schouwen-Duiveland onder 23

A.s. zaterdag, 25 februari 2017, speelt R.V.S.D. ‘onder 23’ op het Oostersportpark van s.v. Duiveland een oefenwedstrijd. In eerste instantie was Goes ‘onder 23’ de tegenstander, maar zij hebben afgezegd. Wie nu de tegenstander is, is nog niet bekend.

Namens S.K.N.W.K. is S.K.N.W.K. JO19-1 keeper Kenneth Boogerd uitgenodigd. We wensen hem alvast veel succes.

24 februari:

Mark Bleiji en Kenneth Boogerd winnen jeugddarttoernooi S.K.N.W.K. 2017

Vanavond werd het jeugddarttoernooi gehouden in onze kantine. Naast het feit dat dit een gezellig avondje geeft, wordt er uiteraard ook gewoon gestreden om de prijzen. Uiteindelijk wisten Mark Bleiji en Kenneth Boogerd deze editie van het darttoernooi bij de jeugd te winnen. Gefeliciteerd.

Zij wonnen in de finale van Luca de Bruine en Mika van Strien, die hierdoor automatisch als 2e eindigden. De derde plaats was voor Dominique Prins en Daan v/d Cingel. Ook deze nummers 2 en 3 uiteraard van harte gefeliciteerd !!

25 februari:

15e editie darttoernooi S.K.N.W.K. ‘Het Springer’ open was weer zeer geslaagd

Dit weekend stond bij de blauw/zwarten in het teken van darten. Gisterenavond was er voor onze jeugd de 4e editie van een jeugddarttoernooi. Vandaag, zaterdag 25 februari, stond al weer de 15e editie van hét darttoernooi bij S.K.N.W.K. op het programma, Het Springer Open 2017. Met 16 koppels was er ook nu weer een overvol schema. Omdat S.K.N.W.K. 2 vanmiddag eerst nog moest voetballen, was het schema iets verlaat. Iets na 14:00 uur werden de eerste pijlen gegooid. Iets na 19:00 uur (dus na ruim 5 uur darten !!) was pas bekend wie zich de winnaars mochten noemen van deze editie. Uiteindelijk was dit het koppel ‘De Vogelpikkers’ (Christian van Vossen en Kevin Schiettekatte). Zij versloegen uiteindelijk StuVer (Emiel Kuijten en Jurjen Vermeer).

We kijken weer terug op een super geslaagde editie. Uiteraard is het maar een spelletje, maar als er eenmaal gegooid wordt, wil toch niemand verliezen (lees: wil iedereen winnen!). Zodoende krijg je leuke spannende potjes darts, maar vooral een middag/avond veel gezelligheid. Zodoende weer een prachtige weekendje darts bij S.K.N.W.K.

Dank vanaf deze plaats aan organisator Martijn Neele. Uiteraard ook aan de mensen achter de bar die alle deelnemers en publiek verzorgden van ‘een natje’ en ‘een droogje’. En tot slot uiteraard een woord van dank aan alle deelnemers en andere aanwezigen in onze kantine. We hebben met z’n allen weer voor een gezellig evenement gezorgd.

In 2018 komt zeker te weten ook een editie nummer 16 !! Bekijk de andere foto’s van Het Springer Open 2017 elders op deze site in Het Fotoboek !!

Op de foto ontbreekt Mark den Haan (die samen met Martijn Neele als koppel HaNe als 3e eindigden tijdens deze editie)

27 februari:

Blauw/zwarte groeten: Familie van Nieuwenhuize vanuit Kirchberg – Kitsbühel (Oostenrijk)

De familie van Nieuwenhuize geniet van een heerlijke wintersportvakantie. Uiteraard mocht de blauw/zwarte S.K.N.W.K.-sjaal ook mee en doen Kees-Jan, Julian, Jarno en Indy iedereen de blauw/zwarte groeten vanuit Kirchberg – Kitsbühel (Oostenrijk).

27 februari:

Uiteindelijk 107 aanmeldingen voor bezoek aan wedstrijd Excelsior – Vitesse

We gaan dit jaar met onze jeugd (JO11, JO13, JO15, MO15, JO17 en JO19) weer eens een keer naar een wedstrijd uit de Eredivisie. Er is gekozen voor het duel Excelsior – Vitesse. Deze wedstrijd wordt gespeeld op zaterdag 15 april a.s. De aftrap in Stadion Woudestein te Rotterdam is om 19:45 uur. De kosten voor een kaartje (inclusief busreis) bedragen € 10,- per persoon. Het verzoek aan onze jeugdleden was om de antwoordstrookjes en het geld uiterlijk gisteren, zaterdag 25 februari 2017, inleveren bij hun leider/trainer !!

Inmiddels zijn van alle teams de inschrijfformulieren (+ het geld) binnen. Er zijn in totaal maar liefst 107 aanmeldingen !!