Jaaroverzicht www.sknwk.nl van 2018 (september)

Nu het jaar 2018 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste week van dit jaar het jaar 2018 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag september.

Ook voor S.K.N.W.K. 40+ is het seizoen 2018-2019 eindelijk begonnen

Gisteren, vrijdag 31 augustus, was er op Schouwen-Duiveland voor de eerste keer dit seizoen weer 40+ voetbal. Plaats van handeling was deze keer sportpark ‘De Laone’  te Renesse. Zes deelnemende teams en geweldige (weers)omstandigheden waren prima ingrediënten voor een geweldig (voetbal)avondje.

Rond het klokje van 18:07 uur verzamelde S.K.N.W.K. 40+ voor de reis naar Renesse. Na een bakje koffie begonnen om 19:15 uur werd de eerste wedstrijden gespeeld (op een half veld 7 tegen 7). Voor S.K.N.W.K. 40+ stonden deze keer wedstrijdjes op het programma tegen W.I.K. ’57, D.Z.C. ’09, Ouwerkerk en Renesse. Genoeg minuten om aan de conditie te werken ?

Nadat de zeer sportieve potjes waren gespeeld kon een warme douche worden genomen. Daarna kon de 3e helft worden gestart onder het genot van een hapje en drankje. In eerste instantie kon dit nog lekker buiten en toen het wat afkoelde gingen ze binnen nog verder. Er werd uiteraard terug gekeken op deze geslaagde eerste editie. Daarnaast werd alvast vooruit gekeken naar de 2e editie.

Het zou nog lang heel gezellig blijven op ‘De Laone’. S.K.N.W.K. 40+ toog iets na 00:30 uur weer huiswaarts. Hier en daar nog met een tussenstop in Bruinisse……. Het wordt weer een gezellig seizoen !!

Dank aan FC De Westhoek (te Renesse) voor de organisatie en gastvrijheid.

Twee nieuwe reclameborden langs hoofdveld sportpark ‘Het Springer’

Er zijn weer twee nieuwe reclameborden geplaatst langs het hoofdveld op sportpark “Het Springer”. Deze keer van Agrimarkt en Bidfood. Namens S.K.N.W.K. willen we deze sponsors hartelijk danken voor de toegezegde steun aan de blauw/zwarten.

Voor meer informatie over deze sponsors klik op www.agrimarkt.nl of op www.bidfood.nl.

Omoda sponsort nieuw tenue S.K.N.W.K. JO15-1

Voorafgaand aan hun eerste bekerwedstrijd werd S.K.N.W.K. JO15-1 vandaag voorzien van een nieuw tenue. Sponsor is Omoda. Uiteraard waren er bloemen voor de sponsor en werd er trots geposeerd in het nieuwe tenue.

Ook vanaf deze plaats nogmaals dank aan Omoda voor dit schitterende nieuwe tenue !!

S.K.N.W.K. JO9-1 in het nieuw gestoken door Agro Duiveland

S.K.N.W.K. JO9-1 mocht vandaag voor het eerst lekker voetballen. Dit deden ze in een prachtig nieuw tenue gesponsord door Agro Duiveland. Ook hier uiteraard bloemen voor de sponsor.

Ook vanaf deze plaats nogmaals dank aan Agro Duiveland voor dit schitterende nieuwe tenue !!

3 september:

LET OP: Regels i.v.m. trainingen op sportpark ‘Het Springer’ !!

Met ingang van vanavond, maandag 3 september, mag er door alle S.K.N.W.K.-teams weer op ‘Het Springer’ worden getraind. Echter zijn er in overleg met de Gemeente en onze consul Huib de Valk wel wat regels waar absoluut rekening mee moet worden gehouden:

• Trainingen op het trainingsveld mogen alleen aan de zijkanten gebeuren (dus bij de bosrand bij Steenzwaenshof en aan de andere kant bij het blauw/zwarte gatenbord). Het middelste deel nog niet gebruiken !!

• Indien er getraind wordt op de speelvelden dan mag dit alleen van 16 meter tot 16 meter. Dus dit betekent dat de doelgebieden en de doelen niet morgen worden gebruikt !!

• Na de trainingen alle losse materialen opruimen !! Hiermee wordt niet bedoeld alleen maar naar de zijkanten schuiven, maar echt opruimen !! Dan kunnen de maaiwerkzaamheden en eventuele andere werkzaamheden gewoon doorgang vinden. Ook kan er dan normaal gekalkt worden.

Laten we ons hier met z’n allen gewoon aan houden. Dit zorgt ervoor dat we zo lang mogelijk van de velden kunnen genieten én dat de andere vrijwilligers niet teveel werk hebben aan hun werkzaamheden.

Alvast allemaal hartelijk dank voor de medewerking en veel plezier en succes met de trainingen !!

7 september:

Het balletje rolt ook weer voor S.K.N.W.K. 3 en 4 en 40+

I.v.m. de veldomstandigheden iets later dan gepland, zijn ook S.K.N.W.K. 3, 4 en 40+ begonnen met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Gisteren, donderdag 6 september 2018, was de eerste training voor deze teams. Misschien was het nog niet voor iedereen duidelijk, want met ‘slechts’ 7 man werd er toch ruim een uur partijtje gedaan.

Uiteraard was na afloop van de training ook de kantine geopend zodat deze eerste training grondig kan worden nabesproken. Dit allemaal onder het genot van een heerlijk drankje en hapje (met dank aan onze de nieuwe trainer/coach van S.K.N.W.K. 1 Ralph Zegers).

Vanaf nu wordt er dus gewoon weer elke donderdagavond partijspel gespeeld door de lagere seniorenteams. Aanvang van de training is zoals gebruikelijk 19:00 uur !!

7 september:

Nieuwe blauw/zwarte hoekvlaggen rondom beide speelvelden

Met het nieuwe seizoen in aantocht hier en daar ook wat nieuwe materialen. Zo beschikken we vanaf heden vanaf nieuwe hoekvlaggen en nog wel in onze eigen prachtige blauw/zwarte clubkleuren !!

8 september:

Prima debuut voor JO19-1-doelman Daan v/d Cingel bij S.K.N.W.K. 1

Vanmiddag speelde S.K.N.W.K. 1 de 2e bekerwedstrijd van de 1e bekerronde. Op het eigen sportpark ‘Het Springer’ was Koewacht 1 de tegenstander. Omdat 1e doelman Kenneth Boogerd vorige week 2x geel kreeg, was hij geschorst. Zodoende nam S.K.N.W.K. JO19-1 keeper Daan v/d Cingel plaats onder de lat. Hij maakte hiermee zijn officiële debuut in de hoofdmacht van de blauw/zwarten.

Mede door een paar prima reddingen van Daan wist S.K.N.W.K. 1 een 3-2 overwinning uit de wacht te slepen. Zodoende maken ze nog kans op de volgende ronde. Dan zal er volgende week wel moeten worden gewonnen van ‘s Heer Arendskerke 1.

8 september:

Ook teamfoto van S.K.N.W.K. JO17-1 op de website

Vorige weem zijn de eerste teamfoto’s gemaakt. De eerste drie hebben we toen al weer aan de site kunnen toevoegen, namelijk S.K.N.W.K. 40+, JO15-1 en JO9-1 (dank aan de fotograaf voor het aanleveren van de foto’s.). Vandaag ontvingen we een foto van S.K.N.W.K. JO17-1. Overigens is dit een tijdelijke foto, want zij hebben een nieuw tenue ontvangen en zullen nog opnieuw poseren voor de foto’s.

Onder het item Teams, elders op deze website, zijn deze foto’s geplaatst. Het is uiteraard de bedoeling dat er van alle teams een foto op deze prachtige site komt. Nu is het voor ons als redactie niet mogelijk om van alle teams een foto te komen maken. Dus bij deze een oproep aan iedereen die het maar wil lezen (leiders, trainers, ouders, supporters enz.): Willen jullie zorgen dat er van alle teams een digitale foto wordt gemaakt?

Deze kan dan gemaild worden aan de redaktie: postmaster@sknwk.nl.

Alvast allemaal hartelijk dank voor de aanlevering !!

Teamfoto’s seizoen 2018-2019:

S.K.N.W.K. 40+

S.K.N.W.K. JO9-1

S.K.N.W.K. JO15-1

S.K.N.W.K. JO17-1

10 september:

Vanavond heeft Carel Schott derde en laatste cursusavond gegeven

Vanavond, maandag 10 september 2018, heeft Carel Schott zijn derde en laatste cursusavonden gehouden. Hij heeft deze trainingen georganiseerd voor een ieder bij S.K.N.W.K. om ze extra input te geven voor hun trainingen.

“Mijn naam is Carel Schott en ik verzorg al twee jaar een deel van de trainingen bij de jongens onder 17 en straks jongens onder 19. Vanuit mijn werk als opleider / trainer sportspecifiek heb ik al jaren een meer dan ‘normale’ interesse in alles wat met trainingsleer en persoonlijke mentale en fysieke ontwikkeling vanuit plezier te maken heeft. Mijn achtergrond is o.a. fysiotherapeut, TOP sporttrainer en mentale kracht trainer binnen politie en defensie. Mede dankzij mooie inspanningen vanuit het bestuur hebben we een prachtige set extra trainingsmaterialen kunnen regelen voor onze leden. Deze liggen opgeslagen in het materialenhok.

Graag wilde ik een drietal avonden organiseren hoe te leren werken met deze materialen binnen zijn of haar groep. Voor iedereen die interesse heeft toegankelijk. De avonden zullen bestaan uit uurtje begrijpelijke theorie en daarna uur praktijk. Zelf ervaren, leren werken met circuits, op veilige manier aanbieden et cetera.

De onderwerpen die onder andere aanbod komen zijn:

– sportspecifieke kwaliteiten voetbal – leeftijdsgerelateerd –

– energiesystemen en spiervezelsystemen voetbal specifiek

– veiligheid

– uitdaging en plezier

– blessurepreventie

– sneller – sterker – stabieler

De deelname is uiteraard gratis en ik voorzie de cursus van leuk leesmateriaal. Iedere deelnemer ontvangt ook een certificaat van deelname van ons instituut.”

Vanavond was dus de laatste avond. Na eerste een klein uurtje theorie les, gingen de cursisten naar het veld om hier wat uitleg te krijgen en zelf te doen. Aan het einde ontvingen alle deelnemers hun certificaat.

Vanaf deze plaats wil ik Carel hartelijk danken voor deze drie zeer nuttige avonden !!

Hieronder nog wat foto’s van vanavond:

11 september:

S.K.N.W.K. 1 verslaat N.T.V.V. 1 met 1-3 na nuttige oefenpot

Vanavond, dinsdag 11 september 2018, speelde S.K.N.W.K. 1 een oefenwedstrijd in Nieuwe Tonge tegen N.T.V.V. 1. De ploeg van trainer/coach wist deze oefenwedstrijd uiteindelijk met 1-3 winnend af te sluiten.

In de 1e helft een zeer gedisciplineerd S.K.N.W.K. dat zeer compact speelde en heel weinig weggaf. Uit een perfecte counter via was de assist van Remco v/d Berge en zorgde Simon van Dongen voor de 0-1. Dit was tevens de ruststand.

In de 2e helft werd er van spelsysteem gewisseld. Dit betekende uiteindelijk dat er veel meer ruimte ontstond op het veld. S.K.N.W.K. kreeg voldoende mogelijkheden om de score uit te bouwen. Uiteindelijk bleken twee strafschoppen binnen een tijdsbestek van een paar minuten voldoende voor een 0-3 tussenstand. Het was twee keer Simon van Dongen die zich achter de bal nestelde en de N.T.V.V.-goalie 2x naar de verkeerde hoek stuurde. Hiermee zorgde Simon er overigens voor dat hij een heuse hattrick (al waren ze niet alle drie in één helft) liet aantekenen.

In de slotfase nog wat wissels en hierdoor weinig structuur meer in de organisatie. Hierdoor kon de thuisploeg uiteindelijk ook nog de eretreffer scoren. Dit was vooral heel zuur voor S.K.N.W.K.-doelman Kenneth Boogerd die echt een prima pot stond te keepen, maar op deze bal uiteindelijk kansloos was. Eindstand oefenwedstrijd N.T.V.V. 1 – S.K.N.W.K. 1 1-3.

A.s. zaterdag wacht in de 1e bekerronde de 3e en laatste wedstrijd. Op sportpark ‘Het Springer’ is ‘s Heer Arendskerke 1 de tegenstander. Aftrap is om 14:30 uur.

14 september:

Website www.sknwk.nl is inmiddels gereed voor voetbalseizoen 2018-2019

Inmiddels zijn alle teams gestart met de voorbereiding op het aankomende seizoen. De meesten hebben ook al een beker- en/of oefenwedstrijd gespeeld. Zaterdag 22 september 2018 start voor alle teams de competitie.

De redactie van www.sknwk.nl is achter de schermen weer druk bezig met het aanpassen van de website aan het seizoen 2018-2019. Inmiddels kunnen we zeggen dat ‘we’ gereed zijn. Alle contactgegevens (voor zover bekend) zijn aangepast aan het nieuwe seizoen. Ook de teampagina’s zijn gereed, alleen missen nog wel de nodige nieuwe teamfoto’s, maar deze hopen we de komende twee weekenden aan te kunnen vullen.

Ook is er weer een S.K.N.W.K.-Toto waarvoor u zich kunt aanmelden/registreren. Vanaf de start van de competitie zal de topscorerslijst bij de senioren weer worden bijgehouden. En zoals u van ons gewend bent, wordt u dagelijks op de hoogte gehouden bij het nieuws over het reilen en zeilen van ons prachtige clubje. Al met al weer voldoende ‘leesvoer’.

Mochten er toch nog zaken niet compleet zijn of heeft u vragen en/of opmerkingen, mail dan de webredactie via postmaster@sknwk.nl.

We wensen iedereen weer een heel fijn voetbalseizoen !!

16 september:

Westdijk’s Kwekerijen sponsort extra shirtjes voor S.K.N.W.K. JO13-1

Gisteren na afloop van het bekerduel van S.K.N.W.K. JO13-1 ging de ploeg nog op de foto met shirtsponsor Westdijk’s Kwekerijen. Zij hebben namelijk het tenue dat eerst voor een 7-tal was nu aangevuld voor een 11-tal. Namens de sponsorcommissie overhandigde Leon v/d Wel nog een prachtige bos bloemen aan de sponsor.

Ook vanaf deze plaats namens S.K.N.W.K. (en dan met name namens JO13-1) hartelijk dank aan Westdijk’s Kwekerijen !!

16 september:

Uitslagen en standenbord in kantine S.K.N.W.K. ook weer helemaal up-to-date

Ondanks het feit dat de meeste informatie wordt verstrekt via de digitale snelweg hebben we in onze kantine ook nog steeds een uitslagen en standenbord. Net voor de start van de competitie (die begint a.s. zaterdag) is het bord weer helemaal up-to-date en kunt u als u in onze kantine bent hier terecht voor alle rangen en standen van de S.K.N.W.K.-teams.

17 september:

Jeugd S.K.N.W.K. heeft vanavond loten Grote Clubactie verkocht in Nieuwerkerk

Afgelopen zaterdag, 15 september 2018, is de Grote Clubactie weer van start gegaan. Ook bij S.K.N.W.K. hopen we dat alle leden zoveel mogelijk loten (ver)kopen zodat we de clubkas weer lekker kunnen spekken.

Vanavond, maandag 17 september 2018, is onze jeugd het dorp op geweest om huis aan huis loten te verkopen. Vanaf 18:00 uur hebben ze allen hun stinkende best gedaan. Bij terugkomst in de kantine was er voor iedereen nog iets te drinken en een zakje chips.

Vanaf deze plaats hulde voor onze jeugd !!

20 september:

Afsluiten kleedkamers, berging en toegangshekken !!

Het komt helaas vaak voor (zo ook weer vandaag) dat kleedkamers open blijven staan. Ook het licht brandde nog in deze kleedkamer. Ook de berging en/of één van de twee toegangshekken worden wel eens vergeten om af te sluiten.

Daarom een dringende oproep aan alle leiders, trainers, coaches, kantinemedewerkers om na elke training en op zaterdag even te kijken of de kleedkamers en de berging dicht en op slot zijn. Daarnaast natuurlijk bij het verlaten van ons sportpark ‘Het Springer’ ook beide toegangshekken afsluiten !!

Alvast weer bedankt voor de medewerking !!

22 september:

Wedstrijdverslag S.K.N.W.K. 2 – FC De Westhoek 2 (competitie)

Het was geen hoogstaande pot voetbal, maar SKNWK 2 wist de eerste competitiewedstrijd met een punt af te sluiten. De voorbereiding (bekerwedstrijden) was allesbehalve vlekkeloos verlopen, we hadden zelfs al hulp van jeugd en andere senioren leden nodig om überhaupt te kunnen spelen. Met de kennis dat FC de Westhoek 2 was gedegradeerd uit de reserve 2e klasse dachten we dat het nog wel eens een pittige pot kon gaan worden.

Vandaar dat we ook in een vrij verdedigende opstelling speelde, ook omdat we aanvallend wel het een en ander hebben ingeleverd t.o.v. vorig seizoen. FC de Westhoek had meer de bal, maar waren op sommige momenten er onzorgvuldig. Mede door de arbeid van Colin en Dirk-Jan, maar zeker ook vleugelspelers Robin en Nick, zaten we er een aantal keer goed tussen en konden we er gevaarlijk uit komen. Tot echt grote kansen leidde dit helaas niet.

Tot het moment dat Martijn de bal voor zijn voeten kreeg op (ik denk) zo’n 20 meter van de goal. Hij probeerde het met een geplaatst schot, maar de keeper dook de bal uit de hoek. Robin reageerde alleen veel sneller dan zijn directe tegenstander en schoot de bal met zijn chocoladebeen achter de keeper. En dat was voor het eerst dit seizoen dat we op voorsprong kwamen! Door achterin eigenlijk weinig weg te geven konden we uiteindelijk vrij makkelijk de rust halen.

In de rust wat omzettingen, waardoor we eigenlijk heel de 2e helft veroordeeld waren tot verdedigen. Veel balverlies en onzorgvuldigheden, waardoor de tegenstander steeds beter in de wedstrijd kwam. Toch viel de tegengoal uiteindelijk een beetje gelukkig. Volgens de speler zelf was het bewust, maar hij zag dat ik zo’n 6/7 meter voor m’n goal stond en schoot uit het niets de bal zo over mij heen. Tussenstand 1-1 en vervolgens was het alle hens aan dek om niet op achterstand te komen.

Aan de andere kant kreeg de ingevallen Chris Schoneman van de JO-19 (die vandaag zijn debuut maakt bij SKNWK 2) nog een goede kans. Helaas tikt hij de bal net iets te ver breed, anders had hij zijn prima loopactie bekroond met een doelpunt. FC de Westhoek weet uit het vele balbezit niet echt hele grote kansen te creëren, uiteindelijk fluit scheidsrechter CD af met een terechte uitslag van 1-1. Voor ons toch enigszins een oppepper gezien de uitslagen in de beker, het seizoen is nog lang en er is van alles mogelijk! Volgende week mogen we naar Zoutelande voor de uitwedstrijd tegen de Meeuwen 3, die vandaag met 0-1 hebben gewonnen van MZC’11 3.

SKNWK 2 – FC de Westhoek 2: 1-1 (1-0)

Joris Spitholt; Nieck Verton (’45 Djamil Reijnen), Frank Boere, Leon Pollemans, Roy de Jonge (’55 Omar Tahirovic); Nick Bouwman (’45 Chris Schoneman), Martijn Rentier, Martin Kiesenberg, Robin de Oude (’55 Stijn Dooge); Dirk-Jan Hoek, Colin Duinhouwer.

Joris Spitholt

22 september:

S.K.N.W.K. 1 pakt na miraculeuze slotfase alsnog de volle buit tegen Vosmeer 1, 4-3

Vandaag de opening van de voetbalcompetitie 2018-2019. Tegenstander op sportpark ‘Het Springer’ was Vosmeer 1. S.K.N.W.K. moest het vandaag doen zonder de geschorsten René Verschoor en Dion de Jonge (hadden nog een schorsing openstaan naar aanleiding van een gele kaar tijdens de laatste competitiewedstrijd afgelopen seizoen) en Remco v/d Berge (uitje Berlijn).

De eerste tien minuten een goed spelend S.K.N.W.K. dat enkele mogelijkheden kreeg op de openingsgoal, maar gescoord werd er niet. Het waren de gasten die de score openden via een hele knappe omhaal 0-1. De blauw/zwarten probeerden daarna de gelijkmaker te forceren, maar het ging allemaal zeer moeizaam. De gasten profiteerden rond het half uur op zwak ingrijpen achterin en wisten via een van richting veranderde inzet zelfs de 0-2 te maken. Gelukkig was het Remon de Jonge die net voor rust uit een hoekschop de 1-2 binnen kopte. Met deze stand ging beiden teams 15 minuten rusten.

In de tweede helft een aanvallend S.K.N.W.K., maar gevaarlijk konden ze vrijwel nooit worden. Uit een tegenaanval van Vosmeer werd knap de 1-3 binnen geschoten. Wedstrijd beslist dachten de meesten, maar wat er in de laatste vijf minuten gebeurde was onbeschrijflijk. Na een opstootje tussen beide partijen ging bij de thuisploeg de knop om.

Voetballend lukte het allemaal niet, maar ze bleven geloven in een goed resultaat. Jarno van Nieuwenhuize scoorde drie minuten voor tijd de 2-3. Zou er dan toch nog een puntje inzitten…….!!?? Jazeker !! In de laatste minuut profiteerde Simon van Dongen van een flater van de keeper van Vosmeer. Hiermee kwam dus de gelijkmaker op het scorebord. En laat het nou diezelfde keeper zijn die in een knotsgekke slotfase een voorzet van  Jarno van Nieuwenhuize maar half verwerkte zodat Simon van Dongen simpel de 4-3 binnen kon schieten. Wat een ontlading!!

Toch nog drie punten die eigenlijk gezien het spel zeer onverdiend waren, maar daar maalde niemand om…. Volgende week naar Stavenisse en hopelijk een veel beter S.K.N.W.K., want zoals je vandaag won, zal waarschijnlijk niet vaak meer voorkomen.

23 september:

S.K.N.W.K. MO17-1 krijgt prachtig nieuw tenue van sponsor De Rijke Veiligheid

Voorafgaand aan hun eerste competitiewedstrijd werd S.K.N.W.K. MO17-1 gisteren voorzien van een nieuw tenue. Sponsor is De Rijke Veiligheid. Uiteraard waren er bloemen voor de sponsor en werd er trots geposeerd in het nieuwe tenue.

Ook vanaf deze plaats nogmaals dank aan De Rijke Veiligheid voor dit schitterende nieuwe tenue !!

23 september:

Agrimarkt nieuwe shirtsponsor van S.K.N.W.K. JO17-1

Evenals voor de meiden van MO17-1 was er ook een prachtig nieuw tenue voor S.K.N.W.K. JO17-1. Hun nieuwe shirtsponsor is Agrimarkt. Dit tenue is gesponsord door 3 leden van de C.Z.A.V. (eigenaar van Agrimarkt). De sponsoren zijn de akkerbouwbedrijven Maatschap Slootmaker, Stols Blinkende Panhoeve en Robbert van de Zande.

Uiteraard waren er ook hier bloemen voor de sponsors (de 3e sponsor was gisteren afwezig, maar heeft de bloemen keurig netjes thuisbezorgd gekregen door Leon v/d Wel namens de sponsorcommissie van S.K.N.W.K.) en werd er trots geposeerd in het nieuwe tenue.

Ook vanaf deze plaats nogmaals dank aan Agrimarkt (lees: Maatschap Slootmaker, Stols Blinkende Panhoeve en Robbert van de Zande) voor dit schitterende nieuwe tenue !!

24 september:

S.K.N.W.K.-sjaal ook toegevoegd aan verzameling www.myfootbalscarves.com

Vorige week attendeerde Emiel Kuijten ons op een leuke verzamelingen voetbalsjaals. Deze behoren toe aan een fanatieke verzamelaar in Nederland. Hij heeft al heel veel sjaals, maar nog niet onze prachtige blauw/zwarte sjaal. Vandaar dat we contact met hem hebben gezocht. Een kleine moeite om ook de S.K.N.W.K.-sjaal op te sturen. Dus zo geschiedde. Vandaag op twitter een leuk berichtje + foto en ook nog een persoonlijk bedankje.

Voor meer info kijk op www.myfootballscarves.com/

25 september:

Eerste selectie keeper Kenneth Boogerd geeft keeperstraining aan keeper JO17-1

Onze eerste selectie keeper Kenneth Boogerd traint op dinsdagavond voorafgaand aan zijn eigen training de keeper van S.K.N.W.K. JO17-1, Jasper van Tilburg. Een mooi en goed initiatief !! We wensen Kenneth en Jasper veel plezier en succes toe !!

Ook vanavond was dit het geval en zijn er paar foto’s genomen:

26 september:

Robert Padmos heeft rentree gemaakt op het trainingsveld

Gisteren bij de training van de 1e en 2e selectie een vertrouwd gezicht. Na zo’n 9 maanden afwezigheid maakte Robert Padmos zijn rentree op het trainingsveld. Hij is de afgelopen periode druk aan het klussen geweest in zijn huis, maar krijgt gelukkig nu weer tijd om te gaan voetballen.

Welkom terug !!

27 september:

‘Heel bijzonder dat iedereen zo meeleeft’

Bron: www.onseiland.nl

Moeder Jacqueline Slootmaker leest met Jimmie het gastenboek bij Theetuin De Stokroos. FOTO: Gerrit van Loon.
Een dikke acht weken ligt Mathijs Slootmaker nu in het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Hij moet een harttransplantatie ondergaan. Met de zoon van boerencampingeigenaren Andre en Jacqueline van Theetuin De Stokroos wordt erg meegeleefd. “Dat geeft toch een brok in de keel.”

door Gerrit van Loon

NIEUWERKERK – Omdat vader en moeder vaak afreizen en vertoeven in Rotterdam is theetuin De Stokroos in de polder tussen Nieuwerkerk en Sirjansland alleen nog op zaterdag en zondag open. Het naseizoen van de bijhorende camping gaat wel gewoon door. “Maar campinggasten kunnen niet meer spontaan mee-eten”, vertelt moeder Jacqueline voordat ze weer richting het ziekenhuis gaat. Bij de ingang van de theetuin ligt het gastenboek. Waar normaliter de bediening en gerechtjes worden beoordeeld, schrijven gasten nu warme woorden voor campingzoon Mathijs.

“Heel bijzonder dat iedereen zo meeleeft. Samen met campinggasten heb ik staan huilen in de tuin. Die vrouw kende ik amper, maar het medeleven is hartverwarmend”, zegt Jacqueline. De familie krijgt heel veel hulp en steun van familie, vrienden en bekenden. Zo’n tweehonderdvijftig kaarten heeft de 13-jarige Mathijs inmiddels ontvangen in het ziekenhuis. Plus tal van cadeaus en bloemen. De steun van zijn school in Middelharnis, voetbalclub SKNWK (waar hij keepte in de Jeugd onder 15 jaar) is groot. “Dan merk je toch dat er grote saamhorigheid in een dorp is.”

Het leven staat sinds 2 augustus op de kop voor de boerenfamilie. Zowel Andre, Jacqueline en broer Jeffry (15) kampten met griep. “Mathijs fietste er wat tussendoor en voelde zich wel oké. Tot hij met zijn vader op het land was en plots moest overgeven. Dat ‘griepje’ ging niet weg en hij bleef maar elke dag overgeven. De huisarts en later de kinderarts in Goes vertrouwden het niet en lieten bloed prikken en ontlasting opsturen. Ze vonden hem er echt ziek uitzien”, vertelt moeder Jacqueline.

“Toen op een foto bleek dat de lever vergroot was en de linkerkamer van zijn hart niet meer goed kneep, is hij met spoed naar het ziekenhuis gegaan. Eerst lag hij op de Intensive Care, nu op Medium Care. De dokters zeggen dat zijn hart heel erg ziek is. Ze vonden het bijzonder dat hij voor 2 augustus nog nooit last had gehad. Het geluk van Mathijs is dat hij een gezonde boerenzoon was. Hij fietste elke dag zo’n drie kilometer naar de bushalte, sportte veel en was veel in de weer op het land en de camping. Ik denk dat zijn lichaam het hart compenseerde.” Mathijs staat op een lijst voor harttransplantatie. De familie hoopt dat een transplantatie zo lang mogelijk kan worden uitgesteld door gebruik van medicijnen. “Hoe lang dit is, zal de tijd ons leren”, zegt vader André. De medicijnen slaan nu goed aan. Als Mathijs naar huis mag komen, moet hij een soort pacemaker in.

Wie De Stokroos kent, kent de honden Sjors en Sjimmie. Dat hun baasjes vaker van huis zijn en er eentje helemaal niet meer is, hebben de beesten door. “Toen ik met Mathijs’ tas terugkwam uit het ziekenhuis haalde Sjors zijn broek eruit”, vertelt Jacqueline met een brok in haar keel. “Chihuahua Jimmie is knuffeliger dan normaal. Hij wil troosten en mag op Dierendag, 4 oktober, mee naar het ziekenhuis. Dan ziet hij zijn jonge baasje gelukkig weer.”

29 september:

S.K.N.W.K. 40+ vermaakt zich weer prima bij 2e toernooitje van het seizoen

Gisteren, vrijdag 28 september 2018, was er op Schouwen-Duiveland voor de tweede keer dit seizoen weer 40+ voetbal. Organiserende vereniging van deze tweede editie was FC De Westhoek. Met 8 deelnemende teams was er weer genoeg animo voor een geslaagd toernootje. Ook de (weers)omstandigheden waren prima voor een voetbalavondje. Alle ingrediënten dus voor een geslaagd avondje en dat werd het dus ook.

Rond het klokje van 18:34 uur verzamelde S.K.N.W.K. 40+ waarna de rit naar Sportpark ‘Van Zuijen’ werd ingezet. Dit met een tussenstop in Zierikzee waar nog enkele verstekelingen moesten worden opgepikt. Na een bakje koffie snel de kleedkamers in om te verkleden. Nog even een fotomomentje voor Peter v/d C, want hij had nieuwe voetbalschoenen. En dat betekent net als vroeg op de kleuterschool bij Juffrouw Gaanderse dat je op tafel mag poseren !!

Na een korte warming-up en ‘een team-selfie’ begonnen iets na 19:30 uur de eerste wedstrijden (gespeeld op een half veld 7 tegen 7). Voor S.K.N.W.K. 40+ stonden er wedstrijden op het programma tegen deze keer Brouwershaven, Z.S.C. ’62 en Renesse.

Rond 21:30 uur waren ook de laatste wedstrijden van het toernooi gespeeld en kon een warme douche worden genomen. Daarna kon de 3e helft worden gestart onder het genot van een hapje en drankje. Er werd uiteraard terug gekeken op deze geslaagde tweede editie en alsvast vooruitgekenen naar de laatste editie van dit jaar. Deze is 2 november a.s. bij Brouwershaven.

Hieronder het complete speelschema:

31 augustus 2018 s.v. Renesse
28 september 2018 FC De Westhoek
2 november 2018 asv Brouwershaven
29 maart 2019 sv Duiveland
26 april 2019 S.K.N.W.K.
24 mei 2019 D.Z.C. ’09

Vanaf deze plaats nog een dankwoordje aan FC De Westhoek voor de organisatie en de gastvrijheid gisteren !!

29 september:

Tim v/d Cingel scoort 4x namens S.K.N.W.K. 3, Simon van Dongen (S.K.N.W.K. 1) al op 5 treffers

Logo topscorer

Vandaag, zaterdag 29 september 2018, speelden voor het eerst alle vier onze seniorenteams. Voor S.K.N.W.K. 1, 2 en 3 haar 2e competitiewedstrijd voor onze baggerschuit S.K.N.W.K. 4 was het de seizoensouverture. Het 1e moest op bezoek in Stavenisse, S.K.N.W.K. 2 mocht naar Zoutelande voor de uitwedstrijd tegen De Meeuwen 3. S.K.N.W.K. 3 en 4 speelden op het eigen sportpark ‘Het Springer’.

S.K.N.W.K. 1 wist de winstpartij van vorige week een goed vervolg te geven. Na een 0-3 ruststand waarbij er niks aan de hand leek, werd het na een 2-3 tussenstand in de 2e helft nog spannend. Keeper Kenneth Boogerd stopte zelfs een pingen !! In de eindfase wist Simon van Dongen de wedstrijd in het slot te gooien door de 2-4 te scoren. Voor hem zijn 3e van de middag. Hij bracht na 2 competitieduels zijn seizoenstotaal al op vijf !! De andere treffer kwam van de voet van Justin de Bruine.

Het 2e pakte vorige week nog een terecht punt tegen FC De Westhoek 2. Nu kwamen ze te kort bij De Meeuwen 3. Nick Bouwman redde de eer, maar ze kwamen hiermee niet verder dan een 5-1 nederlaag.

S.K.N.W.k. 3 had vorige week gezien de kansen misschien wel gewoon moeten winnen bij W.I.K. ’57 2. Dit deed het niet. Vandaag de thuiswedstrijd tegen Z.S.C. ’62 3. Ook nu weer heel veel kansen, maar nu ook de treffers. Om precies te zijn 10!! Grote man was S.K.N.W.K. JO19-1 speler Tim v/d Cingel. Hij scoorde er maar liefst 4. Zijn teamgenoten Chris Schoneman en Dominique Prins waren ook trefzeker namens het 3e. Dominique voegde er ook nog een paar werkelijk schitterende assists aan toe !! Ook Daan v/d Cingel deed nog mee met het 3e namens JO19-1. Hij scoorde niet, maar speelde ook nog mee bij het 4e en had ‘s ochtends ook nog bij de jeugd gefloten !!

De andere treffers bij S.K.N.W.K. 4 werden gescoord door Emiel Pollemans, Lennard Visser (die hiermee zijn rentree op de velden opfleurde). Wilco de Valk scoorde 2x en komt hiermee op 3 competitiedoelpunten in dit nog prille seizoen.

S.K.N.W.K. 4 kwam simpelweg te kort tegen Bru 5. Na een 0-4 ruststand werd in de 2e helft gelijkgespeeld……. Het werd namelijk uiteindelijk 1-5. De eretreffer was van Eddy Kaaisteker.

Zodoende blijft Simon van Dongen dus koploper op de topscorerslijst. Hij wordt gevolgd door Tim v/d Cingel en Wilco de Valk. Volgende week zaterdag, 6 oktober 2018, komen alle vier onze seniorenteams weer in aktie voor de competitie. Dan o.a. de kraker S.K.N.W.K. 4 tegen S.K.N.W.K. 3.

De topscorerlijst ziet er na de 2e speelronde als volgt uit:

Voor een volledig overzicht van de topscorerslijst (en een terugblik op de voorgaande seizoenen) klik hier: https://www.sknwk.nl/topscorer-seizoen-2018-2019

30 september:

Melkveebedrijf van der Wel sponsort nieuw tenue S.K.N.W.K. JO11-1

S.K.N.W.K. JO11-1 heeft een prachtig nieuw tenue gekregen. Dit is gesponsord door Melkveebedrijf van der Wel uit Nieuwerkerk. Gisteren voorafgaand aan hun competitiewedstrijd ging JO11-1 uiteraard op de foto met hun nieuwe tenue (sponsornaam op de shirts is Campina).

In het midden staat leider/trainer én sponsor Leon van der Wel.