Jaaroverzicht 2019 van www.sknwk.nl (januari)

Nu het jaar 2019 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste weken van dit jaar het jaar 2019 ‘samen te vatten’ met berichten die op de website stonden. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag januari.

1 januari:

Wij wensen iedereen een heel gelukkig, gezond en sportief 2019 !!

De redaktie van www.sknwk.nl wenst iedere bezoeker van S.K.N.W.K.-Online een heel gelukkig, gezond en sportief 2019 toe.

2 januari:

Blauw/zwarte Nieuwjaarsgroeten van de Familie van de Zande vanuit San Diego (Californië)

Zoals in oktober al vermeld op deze site heeft Sportworxs het hoofdsponsorschap met 2 jaar verlengt. Daarnaast blijft de Familie van de Zande nog zeker minimaal 5 jaar het Dokter van de Zande toernooi (ons eigen Onderling Toernooi op Hemelvaartsdag) sponsoren.

Via deze weg wil de Familie van de Zande vanuit San Diego (Californië) de leden van S.K.N.W.K. de Blauw/zwarte groeten doen en iedereen een gezond en sportief 2019 wensen.

Wij als S.K.N.W.K. zijn uiteraard heel erg blij met deze prachtige samenwerking en wensen hun ook het allerbeste voor 2019.

5 januari:

Seniorenteams en JO19 beginnen nieuwe jaar inmiddels traditiegetrouw met de Nieuwjaarstraining

Zoals we inmiddels wel gewend zijn bij S.K.N.W.K. werd ook dit nieuwe jaar, 2019, ‘ingeluid’ met een Nieuwjaarstraining. Vanmiddag stonden omstreeks 14:15 uur 22 spelers op het veld. Met spelers van S.K.N.W.K. 40+, maar ook JO19-1 en JO17-1 en onze drie seniorenteams was het een zeer gemêlleerd gezelschap En er waren zelfs nog wat supporters langs de lijn.

Na ruim een uur partijspel konden de heerlijke warme douches worden opgezocht waarna het in de kantine tijd was voor de Nieuwjaarsreceptie. Deze begon namelijk om 14:00 uur. Ook hier was het met zo’n 50 aanwezigen erg gezellig.

Bekijk nog meer foto’s van deze Nieuwjaarstraining elders op de site in Het Fotoboek.

5 januari:

Goed bezochte en gezellige Nieuwjaarsreceptie bij S.K.N.W.K.

Vanmiddag werd op sportpark ‘Het Springer’ om 14:00 uur begonnen met de Nieuwjaarstraining. Hier waren van al onze seniorenteams en oudste jeugdteam 22 spelers aanwezig. Zij hebben een uur lang een lekker partijspel afgewerkt. Na afloop van de Nieuwjaarstraining werd vervolgens in onze eigen kantine de Nieuwjaarsreceptie gehouden. Deze werd uiteindelijk door ruim 50 mensen bezocht.

Toen iedereen aanwezig was, sprak voorzitter Arnold Schiettekatte alle aanwezigen toe en heette hen uiteraard van harte welkom en wenste iedereen alle goeds voor 2019.

Ook werd zoals inmiddels gebruikelijk is nog een kantinekaart getrokken uit de volle kaarten. Gerard Olijhoek bleek deze keer voor Spitsie (Stefan Vermeer) een gelukkige hand te hebben. Niet voor het eerst (overigens wel dit jaar) was Spitsie dus de winnaar. Gefeliciteerd Stefan !! Bij afwezigheid van Stefan (lekker op wintersport) hebben de overige aanwezigen de kantinekaart aangenomen en inmiddels weer ‘vol’ in de bus gedaan……… ? (hopelijk is Stefan volgende keer wel zelf aanwezig om zijn kaart in ontvangst te nemen ? )

Na dit officiële gedeelte werd er in een ongedwongen sfeer nog lekker lang en gezellig nagepraat en vooruit gekeken naar het komende jaar. Dit uiteraard allemaal onder het genot van een hapje en een drankje.

6 januari:

Spitsie is heel erg blij met zijn gewonnen kantinekaart

Hij mocht dan gisteren niet aanwezig zijn op de Nieuwjaarsreceptie, dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet blij was met zijn gewonnen kantinekaart. In tegendeel, want hij is er heel blij mee !! Daarom liet Stefan ‘Spitsie’ Vermeer zich vandaag tijdens zijn wintersportvakantie op de top (SPITSie) fotograferen met een speciaal door hem gemaakt spandoek. Hierop staan zijn twee maatjes afgebeeld waarmee hij op vakantie is én die dus geen nieuwe kantinekaart wonnen ?

Stefan nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe kantinekaart !!

9 januari:

Blauw/zwarte groeten: S.K.N.W.K.-ers op wintersport in Saalbach Hinterglemm

Een aantal spelers van de eerste selectie, Remon de Jonge en Stefan Vermeer (en Amy) en Kevin Schiettekatte (en Cecile) genieten van een welverdiende wintersportvakantie in Saalbach Hinterglemm (Oostenrijk). Uiteraard is de S.K.N.W.K.-sjaal mee en doen ze iedereen de blauw/zwarte groeten. Overigens zijn de heren op de foto’s gehuld in hun oranje trainingstenue, omdat ze uiteraard ook gewoon trainen daar ?

13 januari:

Twee S.K.N.W.K.-teams vermaken zich prima tijdens 1e wintereditie van de Hart voor Erremuu-cup

Gisteren, zaterdag 12 januari 2019, organiseerde v.v. Arnemuiden de 1e wintereditie van de Hart voor Erremuu-cup plaats. Een toernooi bedoeld voor de JO15, JO17 en JO19. Het was een toernooitje 7 tegen 7 op het kunstgrasveld. Naast het kunstgrasveld stond een grote tent, waar de nodige (winterse) versnaperingen te verkrijgen waren voor de spelers, begeleiding en toeschouwers. En in deze tent werd het toernooi uiteraard in ‘apres ski’-stijl afgesloten.

Omdat er bij de spelers van JO19-1 heel veel animo was is er aangevuld met spelers van JO17-1 met maar liefst 2 teams deelgenomen. Het nivo van de tegenstanders was dusdanig hoog dat S.K.N.W.K. in beide poules als laatste is geëindigd. Maar dat mocht de pret zeker niet drukken.

Het was een gezellig en geslaagd evenement en zeker voor herhaling vatbaar.

13 januari:

Rentree voor Mark Bleiji en René Verschoor bij S.K.N.W.K. 1 na lang blessureleed

Gisteren speelde S.K.N.W.K. 1 een oefenwedstrijd tegen Zaamslag 2. Mooi om te zien was dat na behoorlijk lang blessureleed Mark Bleiji (kuitblessure) en René Verschoor (blessure aan de heup/lies) weer speelminuten konden maken namens S.K.N.W.K. 1. Beiden werden uit voorzorg in de 2e helft vroegtijdig naar de kant gehaald.

René Verschoor

René speelde zo’n 70 minuten op zijn vertrouwde positie centraal achterin. Mark stond rechtsback en wist in de 2e helft op schitterende manier nog te scoren ook !!

Het doelpunt van Mark

16 januari:

Jasper van Tilburg is geopereerd aan allebei zijn knieën

BeterschapBeterschap

Onze keeper van JO17-1 is vandaag geopereerd aan allebei zijn knieën. Dit is nog steeds een nasleep van de beenbreuk die hij twee jaar geleden heeft opgelopen. Hierdoor zal Jasper zo’n 6 tot 8 weken uit de roulatie zijn.

Vanaf deze plaats willen we Jasper uiteraard heel veel sterkte en beterschap toewensen !!

17 januari:

Blauw/zwarte groeten: René v/d Bos en Andy v/d Meijde vanuit Zell am See (Oostenrijk)

Spiekur (René v/d Bos) geniet ook dit jaar weer van een wintersportvakantie in Zell am See (Oostenrijk). Uiteraard had Spiekur zijn S.K.N.W.K.-sjaal mee en doet iedereen weer de blauw/zwarte groeten. Deze keer staat hij zelfs op de foto met Andy van der Meijde die daar ook op wintersport is. De Oud International vond het leuk om voor de S.K.N.W.K.-site te poseren.

Overigens is Andy v/d Meijde geen onbekende van blauw/zwart, omdat hij in Italië heeft gespeeld bij Internationale. In Nederland speelde Van der Meijde voor Ajax, Twente en PSV. Ook was hij actief in de Premier League bij Everton.

18 januari:

Gezellig avondje bij De Wok van Zeeland voor S.K.N.W.K. Vrouwen 30+

Onze Vrouwen 30+ team heeft gisteren, donderdag 17 januari 2019, een gezellig avondje gehad bij De Wok van Zeeland. Zelf benoemden ze het als volgt: De 30+ vrouwen zijn alvast aan het indrinken voor de 2e seizoenshelft.

Prachtig nieuw tenue voor S.K.N.W.K. 1

Voorafgaand aan de herstart van de competitie vanmiddag, zaterdag 19 januari 2019, werd S.K.N.W.K. 1 in het nieuw gestoken door hoofdsponsor Sportworxs die onlangs het hoofdsponsorschap met de blauw/zwarten heeft verlengd. En het heeft S.K.N.W.K. 1 vanmiddag zeker geen windeieren gelegd, want het thuisduel tegen V.V.C. ’68 1 werd met maar liefst 4-1 gewonnen.

Voorafgaand aan het duel moest de eerste selectie uiteraard poseren in het prachtige nieuwe tenue en waren er bloemen voor hoofdsponsor Peter van de Zande van Sportworxs. De bloemen kreeg hij uit handen van Leon v/d Wel namens de sponsorcommissie van S.K.N.W.K.

19 januari:

Jarno van Nieuwenhuize maakt zuivere hattrick en pas 16 jarige Stijn Dooge maakt 1e competitiedoelpunt voor S.K.N.W.K. 1

Vandaag, zaterdag 19 januari 2019, kwam alleen S.K.N.W.K. 1 in actie voor de competitie. Voor S.K.N.W.K. 2 en 3 is het nog winterstop tot zaterdag 9 februari 2019. Het werd een prima middag voor de blauw/zwarten, want S.K.N.W.K. 1 won de thuiswedstrijd tegen nummer 4 van de ranglijst V.V.C. ’68 1 met maar liefst 4-1.

Na een 0-0 ruststand was het Jarno van Nieuwenhuize die middels een loepzuivere hattrick S.K.N.W.K. 1 op een comfortabele 3-0 voorsprong bracht. Toen V.V.C. ’68 1 de eer had gered was het de beurt aan JO17-1 speler Stijn Dooge. Hij was in de 2e helft ingevallen en zorgde als 16-jarige voor het slotakkoord op ‘Het Springer’ door de 4-1 tegen de touwen de schieten.

Beide doelpuntenmakers van heden middag Stijn Dooge (14) en Jarno van Nieuwenhuize juichen na de 3-0 voor S.K.N.W.K. 1

Wilco de Valk blijft de topscorer bij de senioren met 11 doelpunten. Koen Kraaijenbrink (S.K.N.W.K. 2) staat met 8 doelpunten op een 2e plaats. Jarno van Nieuwenhuize komt door zijn 3 doelpunten van vanmiddag op een totaal van 7 en bezet hiermee de 3e plaats. Simon van Dongen (S.K.N.W.K. 1) staat met vijf treffers op een 4e plaats. Tim v/d Cingel (S.K.N.W.K. JO19-1, maar hij wist namens S.K.N.W.K. 3 dus al 4x te scoren) bezet de 4e plaats op de ranglijst met 4 doelpunten dit seizoen.

De topscorerlijst ziet er nu als volgt uit:

Voor een volledig overzicht van de topscorerslijst (en een terugblik op de voorgaande seizoenen) klik hier: https://www.sknwk.nl/topscorer-seizoen-2018-2019

19 januari:

S.K.N.W.K. 1 ontwaakt prima uit de winterslaap met een 4-1 overwinning op V.V.C. ’68 1

Vandaag de eerste wedstrijd na de winterstop voor S.K.N.W.K.. Op sportpark ‘Het Springer’ tegen V.V.C. ’68 uit Halsteren onder prima winterse omstandigheden. Eindelijk eens een vrijwel volledig S.K.N.W.K.-team dat aan de start kon verschijnen. Vanaf het begin probeerde S.K.N.W.K. de bezoekers onder druk te zetten en slaagden daar behoorlijk in. V.V.C. hield veel mensen achter de bal en gokte op een counter of een fout in de opbouw van de blauw zwarten. Toch was de eerste grote mogelijkheid voor de gasten, maar de bal werd van dichtbij hoog over geschoten.

Even later een kans voor Remco v/d Berge, maar bij het omspelen van de keeper wilde de bal niet mee en kon de doelman ingrijpen. De rest van de eerste helft gebeurde er weinig al raakte V.V.C. nog van afstand de lat. Ruststand 0-0.

De tweede helft begon S.K.N.W.K. ijzersterk en het duurde niet lang of de score werd geopend. Dominique Prins veroverde de bal die bij Karl Hanse terecht kwam. Die stak de bal prima op Jarno van Nieuwenhuize en die wipte de bal langs de keeper in de goal, 1-0. Even later een vrije trap van Remco v/d Berge die via de borst van Robert Padmos bij Jarno van Nieuwenhuize kwam én die scoorde weer !! Tussenstand 2-0.

V.V.C. ’68 probeerde het wel, maar de defensie onder leiding van de terug gekeerde Rene Verschoor gaf eigenlijk niks weg. De beslissing viel een kwartier voor tijd. Jonkie Stijn Dooge speelde prima Remco v/d Berge aan. Die had een uitstekende actie over rechts. Zijn perfecte voorzet over de grond werd door goudhaantje Jarno van Nieuwenhuize bij de tweede paal binnen geschoten, 3-0.

Even later een zeldzaam foutje achterin bij sknwk en dan staat het in eens 3-1. Echter het slotakkoord was voor S.K.N.W.K.  Een vrije trap van Remon de Jonge kwam bij Jarno van Nieuwenhuize. Die hield het overzicht en gaf Stijn Dooge een niet te missen kans, 4-1. Een prima tweede helft van S.K.N.W.K. dat deze middag een zeer verdiende overwinning boekte.

Volgende week naar D.w.O. ’15 als de weergoden het toe laten………

20 januari:

Weer twee nieuwe sponsordoeken opgehangen langs het hoofdveld

Een aantal maanden geleden zijn de eerste sponsordoeken opgehangen achter het verste doel langs het hoofdveld op sportpark ‘Het Springer’. Gisteren zijn er weer twee nieuwe bij gehangen. Een doek van Jaco Filius Transport en een doek van Snorkel & zwemshop.nl. Ook vanaf deze plaats uiteraard aan beide sponsoren.

Ook nog zeker een dankwoordje aan de vrijwilligers die gisterenochtend vroeg met de temperatuur nog onder nul er voor hebben gezorgd dat deze doeken voor de herstart van de competitie zijn opgehangen !!

20 januari:

S.K.N.W.K. 2 en JO19-1: Training en (r)ook worst

Gisteren, zaterdag 19 januari 2019, was er nog geen voetbal voor S.K.N.W.K. 2 en JO19-1. Daarom werd vrijdag besloten om gezamenlijk te trainen. Na wat appjes bij beide teams bleken er uiteindelijk 10 spelers te zijn die wel zin hadden in een traininkje. Onder koude omstandigheden (en opgevroren trainingsveld) werd om 11:00 uur gestart met de training.

Onder het genot van een heerlijk zonnetje werd het veld steeds zachter en kon er uiteindelijk zo’n 1,5 uur heerlijk worden getraind. Overigens mocht in overleg met consul Huib de Valk het partijtje op het 2e veld worden gespeeld, omdat daar net wat meer gras staat dan op het trainingsveld.

Na afloop van de geslaagde training lekker douchen. Na het douchen met zijn allen nog de kantine in, want keeper van het 2e Joris Spitholt had voor alle aanwezigen gezorgd voor een heerlijk broodje rookworst.

Bekijk meer foto’s van deze training elders op de site in Het Fotoboek.

22 januari:

S.K.N.W.K. 1 heeft vanavond bij hoofdsponsor Sportworxs getraind

Vanwege de vorst van de afgelopen dagen en de sneeuw van vandaag kon er niet op het veld worden getraind. Maar er was een prima alternatief voor de eerste selectie. Zij hebben getraind bij onze eigen hoofdsponsor Sportworxs te Zierikzee. Hier werd flink aan de conditie gewerkt middels ‘spinning’.

25 januari:

Nuttige bijeenkomst leden Club van 100

Vanavond, vrijdag 25 januari 2019, was er in de kantine op sportpark ‘Het Springer’ een bijeenkomst met de leden van de Club van 100. Op een enquête ‘Bestedingsdoelen Club van 100’ van september 2018 zijn veel reacties binnen gekomen. Vanavond zijn hiervan de resultaten te besproken en zijn er verdere plannen gesmeed.

Met zo’n 24 aanwezige leden (is meer dan de helft) werd er zo’n 1,5 uur vergaderd. Daarna was er nog tijd voor een drankje.

26 januari:

S.K.N.W.K. JO12-spelers verliezen met Regio Voetbal Schouwen-Duiveland Selectie oefenwedstrijd tegen Goes JO12-1

Vanmorgen, zaterdag 26 januari 2019, speelde de Regio Voetbal Schouwen Duiveland Selectie JO12 een oefenduel tegen Goes JO12-1. De wedstrijd werd gespeeld te Goes en aftrap was al om 09:30 uur. Namens S.K.N.W.K. waren Dane Pröpper, Levi Dalebout, Dieuwe de Reus en Semm Kiesenberg geselecteerd.

Uiteindelijk bleek Goes JO12-1 met 8-1 te sterk voor de RVSD Selectie.

Bron foto: Frans van Pagee

30 januari:

2e selectie gaat op woensdag met S.K.N.W.K. JO19-1 meetrainen

Vier punten in mindering SKNWK en Hansweertse Boys

Logo Wereldregio

SKNWK en Hansweertse Boys hebben beiden vier punten aftrek gekregen van de KNVB vanwege de vechtpartij in de wedstrijd van 15 december 2018 van deze twee ploegen.

Aanleiding voor de stevige schermutselingen was het feit dat de grensrechter van SKNWK het aan de stok kreeg met een speler van Hansweertse Boys. De wedstrijd werd in de 68e minuut bij een 0-2-voorsprong voor de Nieuwerkerkse formatie gestaakt. Door de vier punten aftrek zakt SKNWK van de zevende naar de negende plaats in de vierde klasse B, Hansweertse Boys staat nu laatste. De wedstrijd wordt niet uitgespeeld. De 0-2-tussenstand wordt de eindstand.

31 januari:

Tikkie Terug Deel 267 – Opening Sportpark ‘Het Springer’ (1978)

Logo Tikkie Terug

Afgelopen jaar is er hard geklust aan de buitenzijde van onze kantine. Ook voor dit jaar staan nog wat werkzaamheden gepland. En het is daarna de bedoeling dat onze kantine ook aan de binnenzijde een opknapbeurt krijgt. O.a. De Club van 100 van S.K.N.W.K. heeft hier een mooi bedrag voor beschikbaar gesteld aan de club.

Dat dit niet voor zijn tijd is, is wel bekend. Immers onze kantine is in 1978 in gebruik genomen. Toen verhuisden we als club naar Sportpark ‘Het Springer’. Er is uiteraard in de loop der tijd een en ander wel veranderd en/of aangepast, maar ook veel zaken zijn nog vanaf de opening en dus ruim 40 jaar oud.

In deze editie van Tikkie Terug een krantenartikel van www.krantenbankzeeland.nl van de opening van ons sportpark. En een stuk uit het boek ’30 seizoenen kompetitievoetbal in Nieuwerkerk’ van J.M. Tierie.

Dit is de oude kantine die dus werd verruild voor de nieuwe kantine op sportpark ‘Het Springer’

Het artikel uit de Zierikzeesche Nieuwsbode

Het stuk uit het boek ’30 seizoenen kompetitievoetbal in Nieuwerkerk’ van J.M. Tierie.

31 januari:

Vanavond nog geen training voor lagere seniorenteams

I.v.m. de veld- en weersomstandigheden is de training voor de lagere seniorenteams voor vanavond, donderdag 31 januari 2019, afgelast.