Jaaroverzicht www.sknwk.nl van 2018 (februari)

Nu het jaar 2018 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste week van dit jaar het jaar 2018 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag februari.

4 februari:

Rentree op (trainings)veld voor selectiespelers Mark Bleiji en Simon van Dongen

Sinds een paar weken zien we op het (trainings)veld inmiddels ook weer de selectiespelers Mark Bleiji en Simon van Dongen actief bezig. Mark raakte voor de winterstop in het uitduel tegen Patrijzen zwaar geblesseerd aan zijn enkel. Inmiddels heeft hij samen met hersteltrainer Kevin Schiettekatte kunnen werken aan zijn rentree. Vorige week zaterdag, bij de competitiewedstrijd tegen Nieuwland 1, stond Mark zelfs al weer in de basis bij S.K.N.W.K. 1. Hij werd zo’n 20 minuten voor het eind van de wedstrijd gewisseld. Blijkbaar had hij daarna weinig last, want deze week trainde hij volop mee en ook gisteren was hij weer van de partij bij de training van het 1e.

Mark in actie tijdens het competitieduel Nieuwland 1 – S.K.N.W.K. 1

Voor Simon van Dongen was het traject nog langer. Hij was dit seizoen helemaal nog niet actief. Een knieblessure (meniscus) hield hem lang aan de kant. Hij moest zelfs een kijkoperatie ondergaan. Maar inmiddels lijkt ook hij volledig hersteld. Na een lange revalidatie is ook hij weer in training. Gisteren stond hij voor het eerst sinds lange tijd zelfs weer bij de wedstrijdselectie van het 1e, maar helaas voor hem ging de competitiewedstrijd tegen Hoedekenskerke niet door. Wel werd er getraind en was Simon van de partij.

Simon hier aan de bal bij de training gisteren van S.K.N.W.K. 1

Mannen hopelijk blijven jullie nu gevrijwaard van blessures en kunnen jullie dit seizoen gewoon wekelijks weer meedoen met S.K.N.W.K. 1.

6 februari:

Vanavond geen training voor S.K.N.W.K. 1 en 2

De trainingen van zowel S.K.N.W.K. 1 als 2 voor vanavond, dinsdag 6 februari 2018, gaan niet door. Als de veldomstandigheden het toelaten is er a.s donderdag weer gewoon training (vanaf 19:00 uur voor de lagere seniorenteams en vanaf 20:00 uur voor de 1e selectie).

9 februari:

Blauw/zwarte groeten: Joris Spitholt vanuit Praag

De redactie van deze website heeft weer foto’s mogen ontvangen voor het item ‘Blauw/zwarte groeten uit…..’. Hiervoor uiteraard hartelijk dank.

S.K.N.W.K. 2-speler Joris Spitholt verblijft dit weekend in Praag. Uiteraard is de S.K.N.W.K.-sjaal mee en doet hij iedereen de blauw/zwarte groeten. De foto’s zijn gemaakt bij het voetbalstadion van Sparta Praag.

Het lijkt ons als redaktie nog steeds erg leuk dat jullie als bezoekers van www.sknwk.nl ons mee laten genieten van jullie uitjes. Dus trek je er op uit, neem iets blauw/zwarts mee en stuur je foto’s naar De Webmaster.

9 februari:

5e editie Jeugddarttoernooi S.K.N.W.K. wordt gewonnen door Stijn Dooge en Jasper van Tilburg

Vanavond werd het jeugddarttoernooi gehouden in onze kantine. De avond voorafgaand aan het darttoernooi van S.K.N.W.K., ‘Het Springer Open’, werd dit al weer voor de 5e keer georganiseerd. Deze keer hadden 8 koppels zich aangemeld. Om 19:00 uur werd in 2 poules van 4 gestart en uiteraard is het de bedoeling dat de jeugd een gezellige avond heeft, maar wordt er uiteraard ook gewoon gestreden om de prijzen. Uiteindelijk wisten Stijn Dooge en Jasper van Tilburg in een hele spannende finale Daan v/d Cingel en Dominque Prins te verslaan. Het werd 3-2 (waarbij in de finale net zoals bij het ‘echte’ darten dubbel uit moest worden gegooid).

De troostfinale werd een prooi voor Danny Folmer en Sam Begeman die met 3-0 wonnen van Luca de Bruine en Mika van Strien. Voor de top 3 was er uiteraard een beker beschikbaar. Mannen, allen van harte gefeliciteerd.

Dank aan organisator Bert van Tilburg en verder aan alle ‘tel-ouders’, barmensen, publiek en dan nog de mensen die ik vergeten ben. Het was weer een geslaagde avond en op naar de 5e editie in 2019 !!

Bekijk meer foto’s van dit jeugddarttoernooi elders op de site in Het Fotoboek.

10 februari:

Al weer 16e editie van het darttoernooi van S.K.N.W.K. ‘Het Springer Open’ was opnieuw groot succes

Dit weekend stond bij de blauw/zwarten in het teken van darten. Gisterenavond was er voor onze jeugd een jeugddarttoernooi. Vandaag, zaterdag 10 februari 2018, stond al weer de 16e editie van hét darttoernooi bij S.K.N.W.K. op het programma, Het Springer Open 2018. Met 16 koppels was er ook nu weer een overvol schema. Iets na 13:00 uur werden de eerste pijlen gegooid. Pas tegen het klokje van 19:00 uur (dus na ruim 5 uur darten !!) was pas bekend wie zich de winnaars mochten noemen van deze editie. Uiteindelijk was dit het koppel ‘HaNe’ (Mark den Haan en Martijn Neele). Zij versloegen in een spannende finale Trouble Double (Remco v/d Berge en George van Heukelom).

We kijken weer terug op een super geslaagde editie met soms flink wat dartgeweld……. Iedereen speelt eigenlijk mee met de Olympische gedachte (meedoen is belangrijker dan winnen), maar als de strijd eenmaal wordt aangegaan, wordt deze gedachten vaak eventjes uitgeschakeld. Zo krijg je leuke spannende potjes darts, ontlading en soms flinke teleurstelling.

In 4 poules van 4 koppels gingen de beste twee koppels door naar de kwartfinales. In de poulefase diverse spannende potjes waarbij zelfs de laatste wedstrijd nog doorslaggevend kon zijn. De latere kampioenen HaNe wisten in hun poule alle drie de duels met minimaal verschil, 3-2 te winnen (waarbij ze een aantal keren op achterstand hebben gestaan). Het had dus zo maar anders kunnen zijn. Overigens sneuvelden de titelverdedigers van vorig jaar ‘De Vogelpikkers’, die toch te boek stonden als de grote favorieten, al in de poulefase.

Zodoende weer een prachtige middagje darts bij S.K.N.W.K. Dank vanaf deze plaats aan organisator Martijn Neele. Uiteraard ook aan de mensen achter de bar die alle deelnemers en publiek verzorgden van ‘een natje’ en ‘een droogje’. En aan de mensen die hebben geholpen met het opbouwen en ook weer afbreken en opruimen. En tot slot uiteraard een woord van dank aan alle deelnemers en andere aanwezigen in onze kantine. We hebben met z’n allen weer voor een gezellig evenement gezorgd.

Uiteraard staat nu al vast dat ook in 2019 weer een nieuwe editie van ‘Het Springer Open’ zal worden georganiseerd !!

Bekijk de andere foto’s van Het Springer Open 2018 elders op deze site in Het Fotoboek !!

Luctor Heinkenszand 1 paar maten te groot voor S.K.N.W.K. 1

Gisteren moest S.K.N.W.K. 1 aantreden tegen de nummer twee van de ranglijst, want Luctor Heinkenszand kwam op bezoek. Dus op voorhand rekenden we al een zware pot. Zeker als we kijken naar de afwezigen bij de thuisclub zou het wel eens extra zwaar kunnen worden. De thuisploeg trad namelijk aan zonder de op vakantie zijnde gebroeders van Nieuwenhuize en Machiel Schot, de geblesseerden René Verschoor, Stefan Vermeer en Remco v/d Berge en de aan zijn nieuwe woning klussende Robert Padmos. Zo werd het voor coach Perry Snoep een hele puzzel om deze 7 vaste basisspelers van waardige vervangers te voorzien. Voordeel was wel dat deze vervangers konden laten zien waartoe ze in staat zijn.

In de beginfase startte Luctor Heinkenszand voortvarend en voor de zoveelste keer dit seizoen stond S.K.N.W.K. weer in het begin van een wedstrijd te slapen, want binnen 5 minuten stond  er al 0-2 op het bord na wel zeer gemakkelijke doelpunten. Daarna herstelden de blauw/zwarten zich enigzins zonder overigens tot een kans te komen. Wel werd het de bezoekers moeilijker gemaakt door veel feller op de man te verdedigen en daar hadden de groenhemden in het vervolg van de eerste helft moeite mee. Er werden nog wel enkele kansjes gecreëerd, maar tot de rust hield S.K.N.W.K. de zaakjes verder gesloten.

In de tweede helft was het weer binnen vijf minuten twee keer raak en toen was duidelijk dat dit gehavende S.K.N.W.K. het tempo van de bezoekers niet langer kon volgen. Er vielen nog een aantal zeer fraaie doelpunten van de bezoekers en de teller stopte uiteindelijk bij een uiterst beschamende 0-11…….. Bijzonder was dat doelman Mike Bakker eigenlijk bij alle goals van de bezoekers totaal kansloos was en zodoende niks aan deze ontluisterende cijfers kon doen.

Volgende week naar Middelburg voor het uitduel op de Veerse Poort tegen M.Z.V.C. 1. Hopelijk dat er dan wat recht kan worden gezet en dat zal dan met vrijwel dezelfde ploeg zijn, want van de afwezigen van vandaag zal er waarschijnlijk nog niemand aansluiten. Hopelijk kan er toch een knop worden omgedraaid om tot veel betere prestaties te komen, want zoals vandaag zal dat zeker niet gaan lukken.

Dinsdagavond trainingen S.K.N.W.K. 1 en 2 worden samengevoegd

Met ingang van a.s. dinsdag, 20 februari 2018, zullen de trainingen van S.K.N.W.K. 1 en 2 worden samengevoegd. De gezamenlijke training voor 1 en 2 zal worden gegeven door onze hoofdtrainer Perry Snoep. Aanvang van de training zal zijn om 19:30 uur.

18 februari:

Dit weekend maar liefst drie winnaars van ‘L. Rozenwater Trofee’ bij S.K.N.W.K. 3

Bij S.K.N.W.K. 3 wordt ook tijdens dit seizoen, 2017-2018, na elke wedstrijd van het team de ‘L. Rozenwater Trofee’ uitgereikt. Toepasselijk is de bijbehorende prijs….. Deze wordt aan de speler/leider gegeven die tijdens de wedstrijd de meest ludieke actie had en/of het ongelukkigst speelde.

Gisteren, zaterdag 17 februari 2018, speelde S.K.N.W.K. 3 op eigen veld de wedstrijd tegen Tholense Boys 4. Deze keer maar liefst drie (!!) winnaars van de ‘L. Rozenwater Trofee’, namelijk Kristian Bouwman, Martijn Padmos en Emiel Pollemans. “Gisteren trad SKNWK 3 aan thuis tegen Tholense Boys 4, de rode lantaarndrager. Bij winst voor ‘Tholen’ zouden ze over ons heen gaan dus er moest gewonnen worden !! Kristian Bouwman die af en toe eens mee doet, moet wel heel graag iedere x het lulletje willen winnen… Hij was in de 1ste helft best in vorm alleen eindigde die vorm altijd in de 16meter. Kans op kans, maar hij kreeg de bal er niet in. Kristian had koers gezet voor het lulletje… echter na 25 min. spelen dacht Martijn Padmos daar anders over… De beste jongen dacht ach die arme Kristian, ik pak dat lulletje wel voor hem. Wat een teamgevoel… Martijn had een avondje Biet achter de rug en besloot om dat na een minuut of 25 het maar even in de bosjes achter te laten. Kanshebber nummer 2 voor het lulletje was geboren.

Maar dan hebben we altijd ‘opa van het derde’ nog die dacht ja ho even zo makkelijk krijgen jullie het lulletje niet. Bij een blessurebehandeling voor Emiel Pollemans in de 80ste min. zei Christian van Vossen nog tegen Emiel dit is een echte 0-0 wedstrijd waarop Emiel zei al gaan we nog een week door dit blijft 0-0…. Emiel wou eigenlijk stiekem toch wel graag scoren en besloot om de voorzet van Tholen dan maar achter zijn eigen keeper te schieten zo dat e(d)p toch nog scoorde”.

Voor de leider van derde was het een onmogelijke opgave om er 1 te kiezen na deze middag dus vandaar alle drie ‘de lul’, gefeliciteerd !!

Twee van de drie ‘Lulletje Rozenwater’ in actie. Kristian Bouwman aan de bal (scoort niet ? ) en aanvoerder Emiel Pollemans (nummer 4). Het andere ‘lulletje’ zit inmiddels op de bank ?

20 februari:

Z.L.M. Voetbal 2-daagse Fun & Voetbal bij S.K.N.W.K. in de voorjaarsvakantie gaat helaas niet door !!

Het was de bedoeling om tijdens de voorjaarsvakantie (op woensdag 21 en donderdag 22 februari 2018) bij S.K.N.W.K. voor de 11e keer de Voetbal 2-daagse Fun & Voetbal (Dennis & Gérard de Nooijer) te organiseren, een activiteit is voor iedereen van 6 t/m 14 jaar.

Opgeven kon tot afgelopen vrijdag. Helaas is er besloten deze Voetbal 2-daagse niet door te laten gaan, omdat er te weinig aanmeldingen zijn.

24 februari:

S.K.N.W.K. JO17-speler Joerie van Dijke maakt officieel competitie debuut voor S.K.N.W.K. 1

Vanwege de vele afwezigen bij S.K.N.W.K. 1 zijn er ook weer positieve dingen melden. Zo maakte S.K.N.W.K. JO17-1 speler Joerie van Dijke vandaag zijn officiële competitiedebuut namens S.K.N.W.K. 1. Joerie zou in eerste instantie met het 2e elftal meespelen, maar omdat dit duel vanmorgen nog werd afgelast werd hij op het laatste moment nog toegevoegd aan de eerste selectie.

Tijdens de competitiewedstrijd in Middelburg tegen M.Z.V.C. 1 mocht hij in slotfase invallen (voor de moegestreden Remco Veenboer) bij de blauw/zwarten. Helaas voor Joerie (en uiteraard heel S.K.N.W.K.) werd de wedstrijd uiteindelijk met 4-0 verloren. Jammer, maar helaas.

Ondanks de nederlaag van S.K.N.W.K. 1 voor Joerie toch een bijzonder moment met zijn officiële debuut (nu officieel, omdat in januari j.l. Joerie ook meegespeeld heeft bij het 1e in de oefenwedstrijd van S.K.N.W.K. 1 tegen S.K.N.W.K. 2) !!