Jaaroverzicht www.sknwk.nl van 2018 (augustus)

Nu het jaar 2018 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste week van dit jaar het jaar 2018 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag augustus.

1 augustus:

Verbouwing kantine S.K.N.W.K. (23)

Zoals inmiddels wel bekend wordt de komende weken aan onze kantine wat verbouwd. Zo wordt er o.a. dubbel glas geplaatst en de goten vervangen. Middels foto’s willen we u uiteraard op de hoogte houden van de vorderingen.

Gisterenavond zijn aan de voorkant van de kantine de kozijnen afgelakt. Hier moeten alleen nu nog twee blauwe tussenvlakken worden gelakt en dan kunnen de regenpijpen worden bevestigd en is het schilderwerk aan deze kant gedaan.

Ook nu weer hartelijk dank aan onze vrijwilligers !!

3 augustus:

Verbouwing kantine S.K.N.W.K. (24)

Gisterenavond zijn aan de voorkant van de kantine de blauwe vlakken afgelast en zijn gelijk de ramen gezeemd. Ook nu weer hartelijk dank aan onze vrijwilligers !!

6 augustus:

S.K.N.W.K. JO19-1 start vanavond met kracht en conditietraining

Ondanks het feit dat de velden nog niet vrijgegeven zijn, gaat S.K.N.W.K. JO19-1 vanavond, maandag 6 augustus 2018, starten met de training. Op het parkeerterrein bij sportpark ‘Het Springer’ krijgen ze kracht en conditietraining van hun trainer Carl Schott.

Aanvang van de training is 19:00 uur.

8 augustus:

Velden sportpark ‘Het Springer’ voor 4e keer deze zomer gesproeid

Met de temperaturen (en droogte) van de afgelopen weken zijn (worden) vandaag, woensdag 8 augustus 2018, zowel beide speelvelden als het trainingsveld opnieuw besproeid. Dat is al de 4e keer deze zomer. Nu hopen dat de beloofde regen ook nog komt, zodat we niet te lang meer last zullen hebben van onbespeelbare velden.

11 augustus:

Ajax Supporters S.K.N.W.K. gaan contract met 14 jaar verlengen !!

Vorige week konden we u melden dat de Ajax Supporters bij S.K.N.W.K. hun sponsorcontract gaan verlengen. Daar zijn we als vereniging natuurlijk heel blij mee. Omdat er onder de Ajacieden veel animo voor is (er zijn inmiddels 38 toezeggingen waarvan het overgrote deel ook al heeft betaald), is zelfs besloten om het contract met maar liefst 14 jaar te verlengen !!

Wil jij misschien ook meedoen, maar ben je (nog) niet benaderd, neem dan zelf even contact op (ook voor vragen) met Martijn Neele (jmneele@zeelandnet.nl of 06-14982005).

11 augustus:

S.K.N.W.K. 1 en 2 zijn begonnen met voorbereiding op seizoen 2018-2019

Vandaag, zaterdag 11 augustus 2018, werd het startsein gegeven voor het nieuwe seizoen 2018-2019. Dit gebeurde met de eerste training van de eerste en tweede selectie. Onder leiding van onze nieuwe trainer/coach Ralph Zegers werden de eerste meters gemaakt en werd voor het eerst weer tegen een balletje getrapt.

Deze training waren 22 spelers aanwezig. Omdat de velden op sportpark ‘Het Springer’ nog gesloten zijn, was voor deze eerste training uitgeweken naar het kunstgrasveld van v.v. Bruse Boys. Omdat er nog meer verenigingen uitwijken naar sportpark ‘Volharding’ te Bruinisse begon de eerste training van de selectie van S.K.N.W.K. al om 08:30 uur !!

Iets na 10:00 uur zat deze eerste training erop. Alle spullen weer ingeladen en naar sportpark ‘Het Springer’ voor een warme douche. Na het douchen werd er nog eventjes wat gedronken en was er voor alle aanwezigen een verse bolus.

Zo is de kop eraf. A.s. maandag 13 augustus 2018 en woensdag 15 augustus 2018 wordt er opnieuw getraind. Dan wordt er uitgeweken naar het kunstgrasveld van M.Z.C. ’11. Aanvang training is 20:00 uur. Aankomend weekend staat er trainingsweekend gepland in Zaamslag. Daar zal worden getraind en wordt de eerste oefenwedstrijd gespeeld tegen Zaamslag 2.

14 augustus:

Verbouwing kantine S.K.N.W.K. (26)

Vanmiddag, dinsdag 14 augustus 2018, is de steiger bij de kantine afgebroken. Ook nu weer hartelijk dank aan onze vrijwilligers !!

15 augustus:

Teamindeling jeugd S.K.N.W.K. seizoen 2018-2019

Begin juli was er al een voorlopige jeugdindeling bekend. Inmiddels is er al weer wat gewijzigd en is er een nieuwe indeling bekend.

Hieronder de nieuwe indeling:

Teamindeling Jeugd SKNWK seizoen 18-19.doc

18 augustus:

Voor de jeugd van S.K.N.W.K. is het voetbalseizoen nu ook echt begonnen !!

Vandaag, zaterdag 18 augustus 2018, werd bij S.K.N.W.K. het seizoen voor de jeugd geopend middels een Sport- en Opendag. Ook nu kunnen we weer spreken van een groot succes. Dit kwam mede door de prima weersomstandigheden. Vanmorgen vanaf 09:30 uur verzamelden bijna alle (helaas waren i.v.m. de omstandigheden van het veld onze twee oudste jeugdteams JO17 en JO19 niet uitgenodigd) S.K.N.W.K. jeugdteams zich op ons eigen sportpark ‘Het Springer’. Leuk was dat er ook wat nieuwe kinderen kwamen om alvast sfeer te proeven en hopelijk binnenkort ook aan te sluiten bij één van onze jeugdteams. En uiteraard een hartelijk welkom aan de vele nieuwe jeugdleden !!

Om 10:00 uur werden alle teams verdeeld over de diverse activiteiten. Er was kliko-schieten, flessenvoetbal, voetvolley, pannakooi, partijspel, stormbaan en gatendoel. Elk team kwam bij elk onderdeel langs. Iets tegen 12:30 uur was er voor iedereen nog een heerlijk broodje. Tussendoor was er uiteraard wat te drinken en een snoepje.

Rond 13:00 uur had iedereen alle spelen gedaan en was er voldoende gegeten en gedronken zodat het einde was van weer een geweldige Jeugdstartdag. Dank aan de organisatie, trainers en de overige vrijwilligers.

Helaas is het wat trainen betreft nog behelpen i.v.m. de sluiting van de velden. Hopelijk kunnen we na 1 september gewoon gebruik maken van onze eigen velden. We wensen iedereen alvast veel voetbalplezier.

Bekijk meer foto’s van deze geslaagde Sportdag elders op de site in Het Fotoboek.

19 augustus:

Selectie van S.K.N.W.K. heeft een geslaagd trainingskamp achter de rug !

Dit weekend is de selectie van S.K.N.W.K. op trainingskamp geweest naar Zaamslag, de geboorteplaats van trainer Ralph Zegers. En het bleek een succes, want volgens de spelers en leiding is het een meer dan geslaagd trainingskamp geweest!

Op vrijdag rond de klok van half 7 druppelden de eerste spelers binnen op ‘Sportpark Denoek’ van HSV Hoek. De velden van VV Zaamslag bleken namelijk net als heel veel andere velden van amateurverenigingen onbespeelbaar door de warme en droge zomer. Vandaar dat er voor de training en wedstrijd uitgeweken naar het nabijgelegen Hoek (waarvoor dank!). Om 7 uur kregen de spelers een pittige training voorgeschoteld, daarna was het op naar Zaamslag.

Aangekomen bij Zaamslag werden de kamerindeling onderling gemaakt, de selectie mocht slapen in de kleedkamers achter de kantine. Rond half 10 is de voltallige selectie onder aanvoering van de trainer naar Eetcafé Plein23 getrokken, waar een avond vol spelletjes en (bier)plezier op het programma stond. Er werden teams gemaakt en d.m.v. een roulatiesysteem speelde elk teamlid steeds één onderdeel: darten, fifa (op de playstation), mens-erger-je-niet, poker en kratje tillen. Ook was er steeds één team vrij, zij mochten zich melden in de keuken voor een bierproeverij en een aantal quizvragen over het WK 2018. Nadat de spellen waren geëindigd is iedereen terug naar VV Zaamslag gegaan, of onderweg nog even gestopt voor een worstenbroodje… ?

De volgende morgen was het al vroeg op, want om half 9 werd iedereen verwacht voor een gezamenlijk ontbijt. Nadat de magen waren gevuld was het opnieuw een autorit(je) naar Hoek voor de wedstrijd tegen Zaamslag 2. In een rommelige wedstrijd (mede door het grote aantal spelers en dus wisselingen), waarin veel dingen fout gingen maar ook zeker dingen goed gingen, speelde SKNWK gelijk tegen Zaamslag 2. Genoeg verbeterpunten dus, maar de selectie gaat hier keihard aan werken om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op de start van de competitie!

Terug in Zaamslag was het tijd voor een gezamenlijke lunch, vervolgens werd iedereen in sportkleding en loopschonen rond half 3 verwacht in de kantine. Na een korte rit naar Terneuzen bleek dat er beachsoccer gespeeld ging worden op het complex van Beach Soccer Zeeland. De selectie werd opgedeeld in 4 teams, waarbij 2 teams tegelijkertijd tegen elkaar speelden in een potje beachsoccer en soccervolley. En vooral bij het beachsoccer ging het er fanatiek aan toe, het bleek een heel geslaagde activiteit! En naast het complex van Beach Soccer Zeeland lag een buitenzwembad zodat (bijna) iedereen na het Beachsoccer nog een verfrissende duik kon nemen. Goed dat de trainer daar wat connecties heeft.

Moe maar voldaan is iedereen teruggekeerd naar Zaamslag voor de gezamenlijke barbecue met de tegenstander van die ochtend, Zaamslag 2. En het bleek top geregeld, want er was heerlijk vlees, stokbrood en salades geregeld bij de plaatselijke slager!

Na het eten was er geen georganiseerd programma, maar werden er diverse dingen ondernomen door de spelers en begeleiding. Zo is er gekaart, bierpong gespeeld en is er zelfs nog een last-minute voetbalquiz in elkaar geflanst. Ook bleek dat er nog wat spelers eens buiten Zaamslag wilden gaan kijken, waarbij de ontdekkingstocht zelfs tot Hulst is gekomen! Uiteindelijk is een groot gedeelte van de selectie naar de tennis vereniging gegaan, wat vlak naast het voetbalveld lag. Op het 50-jarig jubileumfeest van TV Zaamslag werd er nog een goed feestje gebouwd, wat nog tot in de laatste uurtjes is doorgegaan. Nadat iedereen zijn of haar slaapplaats had opgezocht was het dan toch echt voorbij.

De volgende ochtend was het namelijk om half 10 present voor het laatste gezamenlijke ontbijt, vervolgens werd de accommodatie nog even goed schoongemaakt voor het vertrek. Na het slotwoord van de trainer, waarbij de uitslag van de spelletjesavond van de vrijdag bekend werd gemaakt (team 4), werden de wagens volgeladen en was het thuis om naar huis te gaan. Al met al bleek het een meer dan geslaagd trainingskamp, waarbij alle deelnemers er ongetwijfeld met plezier op terugkijken!

Tot slot nog een dankwoord voor de organisatie. Trainer Ralph Zegers heeft echt veel tijd en moeite gestoken in dit trainingskamp door van alles te regelen. Maar ook de organisatie van Zaamslag 2 heeft er mede voor gezorgd dat dit trainingskamp mogelijk was en zo geslaagd is geweest. Vanaf deze plaats nogmaals bedankt en wie weet tot de volgende keer!

23 augustus:

Eerste en tweede selectie hebben vanavond op Ouwerkerk getraind

Met het nog steeds gesloten zijn van de velden op ‘Het Springer’ was er vanavond een alternatief in het veld van Ouwerkerk. Hier zal ook a.s. zaterdag een oefenwedstrijd tegen Biervliet 1 worden gespeeld en volgende week dinsdag, 28 augustus 2018, zal er nogmaals worden getraind.

Hieronder wat foto’s van de training van vanavond:

24 augustus:

Speelveld op Ouwerkerk is inmiddels voorzien van lijnen

Omdat S.K.N.W.K. niet op het eigen sportpark mag spelen, wordt er uitgeweken naar het veld op Ouwerkerk om te trainen. Daar zal morgen ook het oefenduel S.K.N.W.K. 1 – Biervliet 1 worden gespeeld.

Vanmiddag hebben de heren van de onderhoudscommissie de kalkkar ingeladen en meegenomen naar Ouwerkerk. Daar staan nu verse lijnen op het veld !!

25 augustus:

Data voor ‘El Classico’ zijn inmiddels bekend !!

Na een seizoen afwezigheid staat ‘hij’ dit seizoen weer op het programma. Met ‘hij’ wordt bedoeld ‘El Classico’. De wedstrijd in de reserve 5e klasse 01 tussen S.K.N.W.K. 3 en 4.

Vorig seizoen waren S.K.N.W.K. 3 niet in dezelfde 5e klasse ingedeeld. Toen speelde S.K.N.W.K. 4 in de reserve 5e klasse 01 (met alleen maar Zeeuwse tegenstanders). S.K.N.W.K. 3 speelde in de reserve 5e klasse 06. Hierbij kwamen de meeste tegenstanders uit Tholen en Brabant. Maar gelukkig heeft de K.N.V.B. nu weer gehoor gegeven aan het verzoek om het 3e en 4e in dezelfde klasse in te delen. En dus hebben we aankomend seizoen weer 2x ‘El Classico’.

Overigens staat deze klasse vol van de derby’s. Maar liefst tien van de twaalf ploegen komen namelijk van Schouwen-Duiveland. Alleen Bevelanders 3 en Colijnsplaatse Boys 3 zijn aan de andere kant van de Zeelandbrug.

De data voor ‘El Classico’ zijn als volgt:

ZATERDAG 6 OKTOBER 2018

3e ronde

SKNWK 4 – SKNWK 3 14:30 uur

ZATERDAG 18 MEI 2019

21e ronde

SKNWK 3 – SKNWK 4 12:45 uur

27 augustus:

Vanavond was eerste van drie cursusavonden van Carel Schott

Vanavond, maandag 27 augustus 2018, heeft S.K.N.W.K. JO19-1 trainer Carel Schott zijn 1e van drie cursusavonden gehouden. Er komen nog twee cursusavonden. Vanavond waren er 11 cursisten aanwezig. Na een uurtje theorie was er ook nog een klein uurtje praktijktraining. Al met al een hele nuttige en leerzame avond.

Enkele foto’s van deze eerste cursusavond:

Hieronder het stukje over deze curusavonden:

Mijn naam is Carel Schott en ik verzorg al twee jaar een deel van de trainingen bij de jongens onder 17 en straks jongens onder 19. Vanuit mijn werk als opleider / trainer sportspecifiek heb ik al jaren een meer dan ‘normale’ interesse in alles wat met trainingsleer en persoonlijke mentale en fysieke ontwikkeling vanuit plezier te maken heeft. Mijn achtergrond is o.a. fysiotherapeut, TOP sporttrainer en mentale kracht trainer binnen politie en defensie. Mede dankzij mooie inspanningen vanuit het bestuur hebben we een prachtige set extra trainingsmaterialen kunnen regelen voor onze leden. Deze liggen opgeslagen in het materialenhok.

Graag wilde ik een drietal avonden organiseren hoe te leren werken met deze materialen binnen zijn of haar groep. Voor iedereen die interesse heeft toegankelijk. De avonden zullen bestaan uit uurtje begrijpelijke theorie en daarna uur praktijk. Zelf ervaren, leren werken met circuits, op veilige manier aanbieden et cetera.

De onderwerpen die onder andere aanbod komen zijn:

– sportspecifieke kwaliteiten voetbal – leeftijdsgerelateerd –

– energiesystemen en spiervezelsystemen voetbal specifiek

– veiligheid

– uitdaging en plezier

– blessurepreventie

– sneller – sterker – stabieler

De deelname is uiteraard gratis en ik voorzie de cursus van leuk leesmateriaal. Iedere deelnemer ontvangt ook een certificaat van deelname van ons instituut. Geef je op via carel@schottenco.nl  Een en ander zal plaatsvinden op de club. Graag zie ik je verschijnen voor aantal uitdagende leerzame avonden met elkaar. De volgende data heb ik gepland.

Maandag 27 augustus 19.00 – 21.00 – Woensdag 5 september 19.00 – 21.00 – Maandag 10 september 19.00 – 21.00

carel@schottenco.nl

www.schottenco.nl

28 augustus:

Jos van Spier gaat keepers 1e en 2e selectie en JO19-1 trainen

Met ingang van volgende week donderdag, 6 september 2018, zal Jos van Spier de keepers van de 1e en 2e selectie en JO19-1 gaan trainen. De training zal zijn van 20:15 uur tot 21:00 uur (na de training van de lagere seniorenteams).

We willen Jos vanaf deze plaats danken voor deze toezegging en wensen hem en de keepers heel veel succes en plezier toe dit seizoen !!

30 augustus:

Extra water voor de doelgebieden op veld 1 en 2

Gisteren, woensdag 29 augustus 2018, zijn er in de kale doelgebieden (en ook de penaltystippen) op beide speelvelden nieuw plaggen gelegd. Vanavond heeft Huib deze van extra water voorzien dat ze hopelijk snel in het grasveld kunnen integreren.