Jaaroverzicht www.sknwk.nl van 2018 (december)

Nu het jaar 2018 er bijna opzit, willen we toch nog even terug kijken naar het afgelopen jaar. Dit doen we d.m.v. in de laatste week van dit jaar het jaar 2018 ‘samen te vatten’. Uiteraard gebeurde er veel meer (wilt u alles zien, kunt u via nieuwsarchief alles terugkijken). Vandaag december.

1 december:

Al 65 aanmeldingen voor de Kerst Bingo op zaterdag 22 december a.s.

Na het grote succes van voorgaande jaren is er uiteraard ook dit jaar weer ‘Kerst-Bingo’ bij S.K.N.W.K. Deze keer wordt het gehouden op zaterdag 22 december a.s., uiteraard in de kantine van S.K.N.W.K. en is toegankelijk voor alle seniorenleden (natuurlijk met aanhang) en begint om ca. 14:00 uur. Ook deze keer zijn Jos van Spier en Martijn Neele weer uw ‘Bingo-Masters’.

Om enig idee te krijgen hoeveel mensen we kunnen verwachten, hangt er een inschrijflijst op het mededelingenbord in de kantine. Graag hierop aanmelden !! Inmiddels hebben al 65 mensen dit gedaan !!

kerstman_voetbal_2

2 december:

Sfeerimpressie S.K.N.W.K. van zaterdag 1 december 2018

Gisteren, zaterdag 1 december 2018, gebeurde er weer voldoende op en rond sportpark ‘Het Springer’ en bij de uitwedstrijden van de S.K.N.W.K.-teams.

Hieronder een sfeerimpressie van zaterdag 1 december 2018 middels wat foto’s:

De voetbalzaterdag begon deze keer al heel vroeg. S.K.N.W.K. JO12-1 moest al om 08:30 uur voetballen in Middelburg tegen Zeelandia Middelburg JO12-2. Ze moesten daarom al om 07:15 uur vertrekken !! En toen was het nog donker……

Deze vroege wedstrijd van JO12-1 zorgde ervoor dat een bekend Sinterklaasliedje zelfs iets kon worden aangepast bij bijgaande foto, “zie de maan schijnt door de ballenvanger” ?

Vrijdagavond stond er voor S.K.N.W.K. JO7-1 en JO9-1 het Sinterklaasfeest op het programma in de kantine. De Zwarte Pieten waren zo vriendelijk geweest om nog wat extra strooigoed achter te laten zodat we gisteren niet alleen borrel-, maar ook pepernoten op de bar konden aanbieden aan de aanwezigen in de kantine

Rob v/d Sleen gaf gisteren nieuwe ballen, een tas en hesjes kado aan S.K.N.W.K. 2. Namens S.K.N.W.K. 2 nogmaals hartelijk dank Rob !!

S.K.N.W.K. JO11-1 en N.O.A.D. ’67 JO11-1 speelden gisteren een leuke wedstrijd op ‘Het Springer’. De winst was uiteindelijk voor de gasten uit Sint-Philipsland (eindstand 3 – 5)

S.K.N.W.K. 2 nam  de punten mee van sportpark ‘Duinhelm’ in Oostkapelle. Een goed excuus voor een fotootje

En ook nog één inclusief de fotograaf ?

Zoek de verschillen ? S.K.N.W.K. 2 won gisteren met 1-2 het uitduel bij Oostkapelle 3. Koen Kraaijenbrink maakte beide treffers en was dus belangrijk. Maar ook keeper Joris Spitholt bleek van zeer grote waarde met een aantal fraaie reddingen. Dit gaf op de groepsapp uiteraard weer voldoende ‘gespreksstof’ (zie o.a. bijgaande foto)

‘s Middags was het koud, guur en nat. S.K.N.W.K. 3 speelde de thuiswedstrijd tegen Bruse Boys 4. De punten werden eerlijk verdeeld na een 1-1 gelijkspel

S.K.N.W.K. JO19-1 won de thuiswedstrijd tegen H.V.V. ’24/Clinge JO19-1 met 5-2. ‘s Middags stonden enkele spelers en leider Peter v/d Cingel ondanks de regen ‘gewoon’ langs de lijn bij S.K.N.W.K. 3 tegen Bruse Boys 4 #diehards

Voor S.K.N.W.K. 1 kreeg de 2-0 overwinning van vorige week tegen Brouwershaven 1 helaas geen goed vervolg. Het uitduel tegen Waarde 1 werd met 2-1 verloren ?

7 december:

7 december Nationale Vrijwilligersdag: Ook S.K.N.W.K. is vandaag extra trots op haar vrijwilligers !!

Vandaag, vrijdag 7 december 2018, is het weer Nationale Vrijwilligersdag. Deze dag wordt er extra stil gestaan en aandacht geschonken aan de vrijwilligers. Ook wij bij S.K.N.W.K. hebben gelukkig heel veel vrijwilligers. En ook wij willen uiteraard melden dat we niet zonder ze kunnen en heel trots op hen zijn !!

Vrijwilligers, hartelijk dank voor jullie inzet !!

7 december:

Meer duidelijkheid over blessure René Verschoor (S.K.N.W.K. 1)

S.K.N.W.K. 1-speler René Verschoor is al weer een tijdje geblesseerd. Afgelopen maandag is hij via onze hoofdtrainer/coach Ralph Zegers bij een sportarts in België geweest. Nu lijkt er eindelijk wat meer duidelijkheid te zijn over zijn blessure. René heeft last van het zogenaamde Iliopsoas-syndroom. Afgelopen maandag heeft René zijn eerste injectie gekregen. Volgende week volgt er nog één. Het is een complexe blessure, maar deze behandeling schijnt te werken. We hopen met je mee René !!

Hieronder informatie over zijn blessure:

9 december:

S.K.N.W.K. JO12-1 is KAMPIOEN !!

Gisteren, zaterdag 8 december 2018, speelde S.K.N.W.K. JO12-1 haar laatste competitiewedstrijd van de najaarscompetitie. Op een koud, guur en zeer winderig sportpark ‘Het Springer’ was Nieuwland JO12-2 de tegenstander. Op papier best nog een lastige opponent, immers stonden zij tot gisteren 3e op de ranglijst. De blauw/zwarten waren de trotse lijstaanvoerder. Overigens met evenveel punten als nummer twee ‘s Heer Arendskerke JO12-1 (de enige tegenstander waar S.K.N.W.K. JO12-1 punten heeft verloren. Ze verloren het onderlinge duel namelijk met 3-4).

Maar de mannen van trainers Martin Kiesenberg en Gert-Jan Tierie hadden gisteren een missie. In de eerste helft werd er heel goed gecombineerd. Dit resulteerde in een ruststand van maar liefst 11-0 !! In de 2e helft werd wat gas terug genomen. Uiteindelijk was de eindstand 18-2 in het voordeel van S.K.N.W.K. JO12-1. Omdat S.K.N.W.K. al een veel beter doelsaldo had dan ‘s Heer Arendskerke JO12-1 hoefden ze niet te wachten op de eindstand van de wedstrijd van hen (ze wonnen uiteindelijk met 8-0 van Zeelandia Middelburg JO121) om het kampioenschap te vieren.

Uiteraard werd er geposeerd voor de kampioensfoto:

Daarna was er nog ‘vuurwerk ‘:

En na het douchen mochten de kampioentjes in de kantine nog aanschuiven voor frietjes met een snack:

Mannen gefeliciteerd met het kampioenschap !!

De eindstand is als volgt:

Sfeerimpressie S.K.N.W.K. van zaterdag 8 december 2018

Gisteren, zaterdag 8 december 2018, gebeurde er weer voldoende op en rond sportpark ‘Het Springer’ en bij de uitwedstrijden van de S.K.N.W.K.-teams.

Hieronder een sfeerimpressie van zaterdag 8 december 2018 middels wat foto’s:

De dag begon goed. Bij het parkeren van de auto op ons parkeerterrein bleek dat onze buren van TV Duiveland zelfs speciaal de rolemmers hebben laten aanpassen in de clubkleuren van ‘buurman’ S.K.N.W.K.

Vrijdag is er heel veel water gevallen. Hier en daar kwamen er zelfs wat afgelastingen voorbij. Echter niet op ‘Het Springer’. Dit had voornamelijk ook te maken met het ‘briesje’ dat er de gehele dag waaide ?

Ondanks het koude en gure weer werd er gevoetbald door S.K.N.W.K. JO9-1

Ook S.K.N.W.K. JO13-1 moest vroeg aan de bak met de aftrap om 09:45 uur. Ze speelden tegen Zeelandia Middelburg JO13-4 (uitslag 2-2)

S.K.N.W.K. JO17-1 won uiteindelijk met 6 – 3 van Kloetinge JO17-6

S.K.N.W.K. JO12-1 won haar wedstrijd met maar liefst 18-2 van Nieuwland JO12-2. Hierdoor werden de blauw/zwarten kampioen !!

Na afloop van de wedstrijd waren er overheerlijke frietjes voor de kampioenen !!

S.K.N.W.K. JO19-1 moest tegen FC De Westhoek spelen. Vol goede moed togen ze richting Burgh-Haamstede……. Echter daar aangekomen geen tegenstander. Wat bleek, ze moesten niet in Haamstede, maar in Scharendijke spelen

Helaas verloor JO19-1 haar duel met 4-2 van FC De Westhoek. Met wel een doelpunt van Jonathan v/d Velde !! Dit moest gevierd worden (evenals zijn verjaardag van een paar dagen geleden). Vader v/d Velde trakteerde de selectie op een drankje en een broodje

S.K.N.W.K. 3 moest ook tegen FC De Westhoek. Zij speelden wel in Burgh-Haamstede. Hier een ander probleem ? Bij het instappen in de bus van ‘Dibbus’ moest één der spelers nog eventjes een pitstop maken vanwege een calamiteit. SpongeBob Scheurpants ?

Het tweede kon de prima serie van de afgelopen wedstrijden (waren al 4 duels ongeslagen) geen goed vervolg geven. Walcheren 3 bleek met 1-3 te sterk voor de blauw/zwarten

Op ‘Het Springer’ ‘s middags de derby S.K.N.W.K. 1 – Duiveland 1

Ondanks het weer toch behoorlijk wat publiek langs de lijn

Na een prima eerste helft van S.K.N.W.K. bleek de ongenaakbare koploper uiteindelijk toch met 0-6 te sterk voor de blauw/zwarten ?

Man of the Match bij S.K.N.W.K. was ondanks de 0-6 nederlaag absoluut JO19-1 speler Tim v/d Cingel. Hij speelde centraal achterin en kwam niet de minste directe tegenstanders tegen. Maar hij liet zien dat we in hem een groot talent hebben en hield zich prima staande !!

Na afloop van deze verloren derby was er in de S.K.N.W.K.-kantine toch nog een hoop gezelligheid

Er werd een gezellig muziekje gedraaid door o.a. de leider van S.K.N.W.K. 2

Je kon genieten van een overheerlijk broodje bal

En uiteindelijk was de koelkast zo goed als leeg

Al met al weer een enerverend dagje S.K.N.W.K. met veel (voetbal)plezier, winst, verlies, maar bovenal gezelligheid en saamhorigheid !!

Voor veel teams begint nu de winterstop. Enkele S.K.N.W.K.-teams komen volgende week nog in actie

Zaterdag 22 december a.s. is er de Kerst-Bingo !! Zorg dat je erbij bent !!

9 december:

Pupil van de Week Jurian Otte heeft een super middag gehad !!

Gisteren, zaterdag 8 december 20189, stond op sportpark ‘Het Springer’ de derby tussen S.K.N.W.K. 1 en Duiveland 1 op het programma. Pupil van de Week was deze keer S.K.N.W.K. JO11-1 speler Jurian Otte. De webredactie kreeg via zijn moeder een bedankje en wat foto’s. Jurian heeft een super middag gehad !!

Hieronder wat foto’s:

12 december:

Ook S.K.N.W.K. JO19-1 heeft een geslaagd avondje bij De Wok van Zeeland

Afgelopen maandag was het de beurt aan S.K.N.W.K. JO17-1, maar vanavond is ook S.K.N.W.K. JO19-1 lekker wezen wokken bij De Wok van Zeeland. Met 20 ‘man’ sterk hadden ze om 17:45 uur gereserveerd. Het werd een gezellig avondje waarbij veel en lekker is gegeten.

15 december:

Laatste competitiewedstrijd van het jaar van S.K.N.W.K. 1 eindigt in deceptie

Vandaag de laatste wedstrijd voor de winterstop voor S.K.N.W.K. 1, uit naar ‘Hansweert’. Met enkele jeugdspelers in de selectie waaronder de uitblinker van vorige week Tim v/d Cingel in de basis begon S.K.N.W.K.  uitstekend aan de wedstrijd. In de eerste twintig minuten was het niet bij te houden hoeveel kansen er werden gecreëerd. Onder andere Toby de Bruine, Remco v/d Berge, Robert Padmos en Jarno van Nieuwenhuize kregen kansen om de score te openen, maar zoals zo vaak werden deze gemist.

Toch was het na twintig minuten raak. Een uitstekende combinatie tussen Robert Padmos en Remco v/d Berge werd door Toby de Bruine simpel binnen getikt, 0-1. Tussendoor kreeg de thuisploeg Hansweertse Boys 1 ook een enkele kans, maar de opnieuw uitstekend keepende Kenneth Boogert redde prima. In het tweede gedeelte van de eerste helft werd het allemaal minder en bleef het 0-1 tot de rust.

In de tweede helft aanvankelijk een paar kansen voor de thuisclub maar een zeer geconcentreerde Kenneth hield z’n doel schoon. Twintig minuten na rust maakte Robert Padmos na een prima actie de 0-2 en leek het duel gespeeld………

Wat er daarna gebeurde, was echt om te huilen. Grensrechter Ard van S.K.N.W.K. vlagde voor buitenspel, maar de scheids liet doorspelen. De speler van Hansweert miste de opgelegde kans en dus bleef de tussenstand 0-2. Toen ging het ineens helemaal mis. Een speler van Hansweert ging door het lint en ging daarbij zijn vuisten maar gebruiken op de S.K.N.W.K.-grensrechter. De hele zaak escaleerde. Een drama natuurlijk dat totaal niet hoort op een voetbalveld. De scheidsrechter nam de enige juiste beslissing, namelijk  staken.

Wat er zal gebeuren met deze wedstrijd is aan de K.N.V.B., maar wat er vanmiddag gebeurde heb ik als ‘schrijver’ in 40 jaar niet meegemaakt. Vanaf deze kant sterkte aan onze grensrechter en laten we hopen op een juiste beslissing van de K.N.V.B.

15 december:

S.K.N.W.K. JO11-1 traint en krijgt frietjes voor verkoop meeste loten Grote Clubactie 2018

Vandaag, zaterdag 15 december 2018, geen voetbal meer voor de meeste jeugdteams, omdat de winterstop is begonnen. S.K.N.W.K. JO11-1 heeft daarom vanmorgen eerste een uurtje getraind. Daarna waren er frietjes, omdat ze zo goed hun best hebben gedaan met de verkoop van de loten van de Grote Clubactie 2018 !!

Klasse mannen !!

Martijn, Nick, Rob en Frank nemen titel S.K.N.W.K. 2-quiz over van Lex en Timo

Gisteren, zaterdag 15 december 2018, stond er voor S.K.N.W.K. 2 een uitje gepland. Dit begon met lekker wokken en werd in de kantine afgesloten met een quiz en een afterparty. Overigens was dit uitje ook nog voor de 2e selectie van vorig seizoen.

Het belangrijkste van deze avond was uiteraard de Quiz. En niks Olympische gedachte…… Je wilt (moet) deze quiz gewoon winnen !! Uiteindelijk waren Martijn, Nick, Rob en Frank de glorieuze winnaars. Zij nemen hiermee de prestigieuze titel over van Lex en Timo die de laatste keer wonnen !!

En uiteraard moest deze titel gevierd worden…..

De trotse winnaars !!

16 december:

Verkoop loten Grote Clubactie 2018 levert S.K.N.W.K. een mooi bedrag op !!

Afgelopen week is de trekking geweest van ‘De Grote Clubactie 2018’. Zoals elk jaar heeft ook S.K.N.W.K. weer meegedaan aan deze verkoop. Alle leden hebben de mogelijkheid gekregen om loten te verkopen en te kopen. In totaal is er een mooi bedrag verdiend voor en door de blauw/zwarten.

Vooral onze jeugdspelertjes hebben weer hun stinkende best gedaan !! De seniorenteams (1 t/m 4) hebben allen een Superlot gekocht. Dit zorgt ervoor dat er in totaal maar liefst voor maar liefst € 2.280,- aan loten is verkocht. Dit levert de club een mooi bedrag van € 1.840,- op !!

Namens het bestuur willen wij alle verkopers, zowel jeugd als seniorenleden, nogmaals enorm bedanken voor hun inzet voor onze club. Maar ook willen wij natuurlijk de kopers van de loten enorm bedanken.

Sfeerimpressie S.K.N.W.K. van zaterdag 15 december 2018

Gisteren, zaterdag 15 december 2018, gebeurde er weer voldoende op en rond sportpark ‘Het Springer’ en bij de uitwedstrijden van de S.K.N.W.K.-teams.

Hieronder een sfeerimpressie van zaterdag 15 december 2018 middels wat foto’s:

Door de winterse omstandigheden van de dagen/nachten ervoor werden de thuisduels van S.K.N.W.K. JO13-1 en JO17-1 ‘s ochtends afgelast. Hierdoor geen voetbal op ‘Het Springer’.

S.K.N.W.K. JO11-1 heeft ‘s morgens eerst een uurtje getraind. Daarna waren er frietjes, omdat ze de meeste loten hebben verkocht met de Grote Clubactie 2018

Uiteraard gingen de beste lotenverkoper van de Grote Clubactie 2018 nog even op de foto !!

De meiden speelden nog wel, want zij hadden een uitwedstrijd. Ze moesten in Heinkenszand aantreden tegen Luctor-Heinkenszand MO17-1. Helaas geen punten voor MO17-1, want het duel eindigde in een 4-1 nederlaag voor S.K.N.W.K. MO17-1

Voor S.K.N.W.K. 1 stond een uitduel op het programma

Tegenstander was Hansweertse Boys

Het moest een mooie middag worden. O.a. voor Karl Hanse die voor het eerst de aanvoerderband mocht dragen bij het 1e. Daar mag je best trots op zijn !!

Het begon ook prima voor S.K.N.W.K. 1. Hier wordt de 1e treffer van de blauw/zwarten gevierd, 0-1

In de rust nog een hoop lol in de kantine voor de S.K.N.W.K.-supporters met o.a. een verloting

Ook in de 2e helft eerst nog gejuich en vorlijke gezichten bij S.K.N.W.K. na de 0-2 van Robert Padmos

Helaas daarna was het snel over met de pret……. ?

Gelukkig eindigde de zaterdag met een grote lach, immers S.K.N.W.K. 2 had een zeer geslaagd teamuitje

De quiz werd uiteindelijk gewonnen door Martijn, Nick, Rob en Frank

Wat het veldvoetbal is het nu Winterstop

Voor de jongste jeugd betekent dit de komende weken zaalvoetballen

En a.s. zaterdag, 22 december 2018, in onze eigen kantine weer de Kerstbingo met ruim 70 aanmeldingen !!

19 december:

Gezamenlijke training van morgen, donderdag 20 december, is voor alle seniorenteams én S.K.N.W.K. JO19-1

A.s. donderdag, 20 december 2018, is de allerlaatste training voor onze seniorenteams van dit jaar. Deze zullen de teams S.K.N.W.K. 1, 2 en 3 gezamenlijk doen. Aanvang van de training is 19:30 uur (overigens voor de 1e selectie van S.K.N.W.K. gewoon een verplichte training !!). Overigens is deze training ook voor de spelers van S.K.N.W.K. JO19-1 !!

Trainer/coach Ralph Zegers zorgt voor de Snert en de Glühwein na afloop van de training die uiteraard in de kantine kan worden genuttigd.

21 december:

Geslaagde laatste training van 2018 voor seniorenteams en S.K.N.W.K. JO19-1

Gisteren, donderdag 20 december 2018, werd er door onze seniorenteams en S.K.N.W.K. JO19-1 voor het laatst in 2018 getraind. Voor deze gelegenheid was er een gezamenlijke training gepland. Er werd een grote partij gespeeld. In ‘de rust’ van deze partij was er voor de spelers een heerlijke bekertje glühwein (da’s beter dan een bakje thee ?  )

Na afloop van deze laatste training was er voor iedereen (ook de mensen die niet hadden getraind, maar nog wel naar de kantine kwamen) overheerlijke snert (evenals de glühwein met dank aan onze trainer/coach Ralph Zegers). Een geslaagde laatste training van dit jaar !!

Nu een korte winterstop en wat training betreft hervat de eerste selectie op donderdag 3 januari 2019 de training. Voor de overige seniorenteams (en ook S.K.N.W.K. JO19-1) wordt de training hervat met de Nieuwjaarstraining op zaterdag 5 januari 2019 (14:00 uur). Aansluitend is dan de Nieuwjaarsreceptie.

22 december:

Vandaag, zaterdag 22 december 2018, al weer de 7e editie van S.K.N.W.K. Kerst-Bingo

Na het grote succes van voorgaande jaren is er ook dit jaar weer ‘Kerst-Bingo’ bij S.K.N.W.K. Deze keer wordt het gehouden op zaterdag 22 december a.s., uiteraard in de kantine van S.K.N.W.K. en is toegankelijk voor alle seniorenleden (natuurlijk met aanhang) en begint om 14:00 uur (kantine is open vanaf 13:30 uur). Ook deze keer zijn Jos van Spier en Martijn Neele weer uw ‘Bingo-Masters’.

Tot vanmiddag (én zorg dat je op tijd bent !!).

22 december:

Voor alle aanwezigen bij de Kerst Bingo is er uiteraard ook weer verse snert

Net zoals de Kerst Bingo inmiddels een terugkerend fenomeen is, is ook de verse snert traditie geworden tijdens de Bingo. Ook nu weer heeft Nelleke verse snert gekookt en is voor iedereen vanmiddag een heerlijk bakje soep !!

Tot straks.

23 december:

De 7e editie van de S.K.N.W.Kerst Bingo was weer super geslaagd !!

Voor al weer de 7e keer op een rij werd bij de blauw/zwarten gisteren, zaterdag 22 december 2018, een Kerst-Bingo georganiseerd. Met uiteindelijk ook deze keer weer ruim 70 deelnemers kunnen we terug kijken op een zeer geslaagd dagje bij S.K.N.W.K. Gisterenmiddag ging rond 13:30 uur de kantine open en druppelden de eerste deelnemers al gelijk binnen in de kantine. Dit uiteraard om een goed plekje te bemachtigen in de kantine. Iets na 14:00 uur, toen de meesten aanwezig waren, werd er voor de eerste keer aan de Bingo-Molen gedraaid door onze vaste Bingo-Masters Jos van Spier en Martijn Neele.

Uiteindelijk werden er zoals we inmiddels gewend zijn vijf rondes gespeeld. Tussendoor waren er voor alle aanwezigen overheerlijke snackjes en was er een stukje kaas of worst. En inmiddels ook een traditie zo tussen 16:00 uur en 17:00 uur verse snert. Dit allemaal onder het genot van een heerlijke drankje.

Vanwege de vele prijzen werden er ook nog drie verlotingen gedaan en aan het eind van de Kerst-Bingo werden uit alle gebruikte Bingo-kaarten ook nog wat prijswinnaars bekend gemaakt. Uiteindelijk konden zo rond 20:00 uur de meeste deelnemers aan de Kerst Binog moe, maar voldaan, naar huis. Een enkeling bleef nog eventjes hangen voor nog een drankje. De organisatie heeft de kantine gelijk alle kerstversiering weer opgeborgen en tafels en stoelen weer op hun plaatsen terug gezet, zodat de Kerst Bingo 2018 inmiddels echt verleden tijd is.

Dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan deze zeer geslaagde dag. De mensen achter de bar en in de keuken. Met name ook de sponsors van de diverse prijzen willen we namens de club en organisatie van de Kerst-Bingo nogmaals hartelijk danken !!  En Nelleke (en haar vader voor het snijwerk van de ingrediënten) voor de overheerlijke soep !! En uiteraard niet te vergeten de organisatoren van deze Kerst Bingo, Jos en Martijn; voor weer een top middag/avond !!

Tot volgend jaar, want dan zullen we op zaterdag 21 december 2019 de 8e editie van de Kerst Bingo houden !!

24 december:

Statistieken eerste seizoenshelft S.K.N.W.K. 2 seizoen 2018-2019 (door Joris Spitholt)

Joris Spitholt houdt zoals altijd weer keurig de statistieken bij van S.K.N.W.K. 2. Hieronder de statistieken van de competitieduels tot aan de winterstop:

Statistieken eerste seizoenshelft S.K.N.W.K. 2 seizoen 2018-2019

Afgelopen zaterdag 8 december hebben we de eerste seizoenshelft van het seizoen 2018-2019 afgesloten met de wedstrijd tegen Walcheren 3. Precies halverwege de competitie, dat is een mooi moment om de tussenstand van de statistieken eens te bekijken. Ook dit seizoen worden er weer speelminuten, doelpunten en assists bijgehouden van alle spelers die één wedstrijd of meer heeft gespeeld voor het 2e elftal.

Aantal speelminuten

Een blik op de statistieken laat een logisch beeld zien. Zo hebben alle spelers in de top-5 weinig (of geen) wedstrijden gemist, maar staan ze ook op de as van het veld waardoor ze een hoger gemiddelde qua speelminuten hebben.

Speler Wedstrijden Minuten Gemiddelde
29 Thomas Folmer 1 30 30
30 Kamiel van Langeraad 1 20 20
31 Martijn Padmos 1 15 15

Keeper Joris Spitholt speelde als enige alle minuten mee tijdens de competitieduels de eerste seizoenhelft van S.K.N.W.K. 2

Aantal doelpunten

Koen Kraaijenbrink heeft optimaal gebruik gemaakt van het ‘ketchup-effect’, hij scoorde 8 keer in 4 wedstrijden. Daarnaast laat Colin Duinhouwer zich zien als een ware goalgetter vanuit standaard situaties, hij scoorde al zijn doelpunten uit corners of vrije trappen.

Speler Doelpunten
1 Koen Kraaijenbrink 8
2 Colin Duinhouwer 3
3 Nick Bouwman 1
4 Robin de Oude 1
5 Martin Kiesenberg 1
Totaal 14

Koen Kraaijenbrink was dit seizoen al 8 maal trefzeker namens S.K.N.W.K. 2

Aantal assists

Hoewel Dirk-Jan in de competitie het net nog niet wist te vinden (wel in de beker), heeft hij al 3 keer een medespeler in staat gesteld te scoren. Ook middenvelder Martijn Rentier draagt zijn steentje bij met 2 assists.

Speler Assists
1 Dirk-Jan Hoek 3
2 Martijn Rentier 2
3 Tegenstander/standaard situatie 2
4 Frank Boere 1
5 Leon Pollemans 1
6 Colin Duinhouwer 1
7 Koen Kraaijenbrink 1
8 Martijn Neele 1
9 Simon van Dongen 1
10 Toby de Bruine 1
Totaal 14

Dirk-Jan Hoek had de meeste assists dit seizoen bij het 2e

Op basis van de statistieken kunnen we zeggen dat Koen Kraaijenbrink op dit moment MVP (most valuable player) is van S.K.N.W.K. 2, met 8 doelpunten en 1 assists in 10 wedstrijden. In het seizoen 2017-2018 was Dirk-Jan Hoek halverwege de MVP met 3 doelpunten en 3 assists, in het seizoen 2016-2017 was dat Frank Boere met 2 doelpunten en 5 assists. We zijn natuurlijk erg benieuwd wie er na 20 wedstrijden bovenaan staat!

25 december:

Indeling S.K.N.W.Keuken Kampioen Divisie (Onderling Futsal) is bekend

A.s. vrijdag, 28 december 2018, wordt in Laco Sportcentrum Schouwen-Duiveland te Zierikzee weer een Onderling Futsal Toernooi van S.K.N.W.K. (zaalvoetbal) gespeeld. Met 39 aanmeldingen hebben we 5 teams weten te formeren. Vanaf 19:00 uur strijden deze 5 teams om de felbegeerde titel.

Deze keer is gekozen voor de S.K.N.W.Keuken Kampioen Divisie. Zo kun je o.a. kijken naar duels tussen FC Den Bosch tegen Almere City FC, maar ook naar een wedstrijd tussen ‘De Witte Leeuwen’ (Telstar) tegen De Schapenkoppen (FC Dordrecht).

Hieronder alle informatie:

SKNWKeukenKampioenDivisie – indeling + wedstrijden

SKNWKeukenKampioenDivisie – klassement

SKNWKeukenKampioenDivisie – reglement

Voor vragen of opmerkingen, mail naar de organisatie jmneele@zeelandnet.nl.

27 december:

S.K.N.W.K. JO19-1 neemt met twee teams deel aan eerste wintereditie van de Hart voor Erremuu-cup

Op zaterdag 12 januari 2019 vindt de 1e wintereditie van de Hart voor Erremuu-cup plaats. Dit toernooi wordt georganiseerd door v.v. Arnemuiden en is bedoeld voor de JO15, JO17 en JO19. S.K.N.W.K. JO19-1 heeft zich voor dit toernooi aangemeld.

Het is een toernooitje 7 tegen 7 op het kunstgrasveld. Naast het kunstgrasveld komt een grote tent te staan, waar de nodige (winterse) versnaperingen te verkrijgen zullen zijn voor de spelers en toeschouwers. En in deze tent wordt het toernooi uiteraard in ‘apres ski’-stijl afgesloten.

Omdat er zoveel animo is bij de spelers van JO19-1 kunnen ze aangevuld met wat spelers nog van JO17-1 zelfs met twee teams deelnemen. We wensen ze alvast heel veel plezier toe.

27 december:

Blauw/zwarte groeten van Amy en Cecile vanuit het Cars Jeans Stadion (Den Haag)

De redactie van deze website heeft weer een foto mogen ontvangen voor het item ‘Blauw/zwarte groeten uit…..’. Hiervoor uiteraard hartelijk dank.

Tijdens het onlangs gehouden feestje na afloop van de competitiewedstrijd S.K.N.W.K. 1 – Duiveland 1 was er ook nog een verloting. Eén de prijzen die er te winnen was, waren kaartje voor de competitiewedstrijd in de Eredivisie tussen Ado Den Haag en Feyenoord. De kaartjes werden gewonnen door Amy Westerbeke en zij is samen met Cecile van de Velde naar het Cars Jeans Stadion in Den Haag geweest om deze wedstrijd bij te wonen.

En voor deze rubriek hadden ze ook de S.K.N.W.K.-sjaal meegenomen om iedereen de blauw/zwarte groeten te kunnen doen vanuit Den Haag !!

Het lijkt ons als redaktie nog steeds erg leuk dat jullie als bezoekers van www.sknwk.nl ons mee laten genieten van jullie uitjes. Dus trek je er op uit, neem iets blauw/zwarts mee en stuur je foto’s naar De Webmaster.

SKNWK en MZC A1 winnen het zaalvoetbaltoernooi van SMWO Schouwen-Duiveland

Bron: www.pzc.nl

ZIERIKZEE – Vorige jaar liep het al als een trein. Dit jaar meldden zich maar liefst achttien teams aan. Het zaalvoetbaltoernooi voor jongeren dat SMWO Schouwen-Duiveland vandaag hield in Laco sportcentrum in Zierikzee werd gewonnen door SKNWK en MZC A1.

De achttien teams speelden verdeeld over twee poules. Waarbij een beetje werd gezocht naar gelijke niveaus. De deelnemersgroep was gevarieerd. Er deden zowel jongens- als meiden mee aan de strijd, waarvan een deel ook voetbalt bij een club. Door sommige van die voetbalverenigingen wordt in de kerstvakantie ook al meegedaan aan toernooien, weet Stefan Babic van SMWO. Maar niet door allemaal. En er zijn genoeg jongeren die er wel pap van lusten. ,,We wilden iets leuks aanbieden in de kerstvakantie en dat werd dit. Vorig jaar hebben we het voor het eerst gedaan. Toen werd er gespeeld in twee poules van zes. Nu doen er achttien teams mee.”

Bij het zaalvoetbaltoernooi stonden teams van vijf personen tegenover elkaar. De wedstrijdjes duurden steeds tien minuten. Voor de winnaars was er slagroomtaart.

MZC A1.

MZC A1. © Souliman Abali

29 december:

S.K.N.W.Keuken Kampioen Divisie (Onderling Futsal Toernooi) is weer erg gezellig

Evenals vorig jaar werd het Onderling Zaalvoetbal Toernooi van S.K.N.W.K. voor de seniorenleden en S.K.N.W.K. JO19-1 weer op een avond georganiseerd. Evenals vorig jaar was er gekozen voor de vrijdagavond. Met zo’n kleine 40 aanmeldingen was er nu weer voldoende animo. Helaas toch altijd nog wat late afmelders (of zelfs spelers die helemaal niet komen opdagen ? ), maar met zelfs op het laatst nog een spontane aanmelding kon met 5 teams de strijd worden aangegaan tijdens een 3 uur durend zaalvoetbaltoernooitje.

Elk jaar proberen we een originele competitie en teamnamen te verzinnen. Deze keer was er gekozen voor de S.K.N.W.Keuken Kampioen Divisie met de teams Almere City, FC De Bosch, RKC Waalwijk, FC Dordrecht en Telstar.

Het was een zeer sportief en spannend toernooi. Bij het aanbreken van de laatste vijf seconden (!!) zouden er shoot-outs moeten worden genomen tussen FC De Bosch en Telstar om de kampioen van deze editie te kunnen bepalen. Maar omdat Telstar in die laatste vijf seconden nog een keer wist te scoren en de eindstand tegen Almere City op 2-9 wisten te brengen, werd Telstar op één doelpunt winnaar van het toernooi. Ze hadden hierdoor namelijk 10 punten en een doelsaldo van +15 tegenover FC Den Bosch met 10 punten en een doelsaldo van +14…….

De eindstand

Na het laatste fluitsignaal en een warme douche was het ook aan de bar nog een hele lange tijd heel gezellig (druk) !!

Dank aan organisator Martijn Neele. Verder een dankwoordje aan de scheidsrechters Toon v/d Berge, Ard Boogerd, Remon de Jonge en René Verschoor. Ook aan tijdwaarnemer en scorebordbediener Gert-Jan ter Riet. En tot slot aan Steven Neele voor het opnieuw verzorgen van de prachtige schema’s.

Tot slot nog een dankwoordje aan alle deelnemers en supporters die er ook deze keer met zijn allen voor zorgden dat het weer een super geslaagd toernooi was !!

29 december:

Eindstand S.K.N.W.Keuken Kampioen Divisie (Onderling Futsal Toernooi)

Gisteren, vrijdag 28 december 2018, is bij S.K.N.W.K. al weer de 31e editie van het Onderling Zaalvoetbaltoernooi gespeeld. Vijf teams hebben met de ‘olympische gedachte’ (meedoen is belangrijker dan winnen) deelgenomen. Echter als het eerste fluitsignaal klinkt, wil iedereen toch echt gewoon winnen. Uiteindelijk werd in de laatste wedstrijd pas beslist dat Telstar de winnaar is van deze editie.

Het doelpunt van Telstar in de laatste vijf seconden van het laatste duel zorgde ervoor dat er geen shoot-outs genomen hoefden te worden en dat ze met een doelsaldo van +1 ten opzichte van nummer 2 FC Den Bosch de kampioen werden van deze editie !!

Overigens werd het directe duel tussen Telstar en FC Den Bosch ook pas in de laatste seconden pas 1-1. Het was Den Boschs-speler Stijn Dooge die vlak voor tijd de gelijkmaker scoorde en hiermee ervoor zorgde dat het laatste duel er nog echt toe deed.

Alle uitslagen van de S.K.N.W.Keuken Kampioen Divisie:

De eindstand is als volgt:

Nummer 1:

Telstar

Nummer 2:

FC Den Bosch

Nummer 3:

Almere City

Nummer 4:

RKC Waalwijk

Nummer 5:

FC Dordrecht

31 december:

Prettige jaarwisseling en een gelukkig, gezond en sportief 2019 !!

De redaktie van www.sknwk.nl wenst iedere bezoeker van S.K.N.W.K.-Online een prettige jaarwisseling en uiteraard een gelukkig, gezond en sportief 2019 toe.